6 Berita Baik PM Umumkan Buat Peneroka

1) PM umumkan insentif RM5,000 kepada 94,956 orang peneroka pada akhir Ogos 2017 dengan jumlah keseluruhan RM474.7 juta

2) PM umum pelupusan hutang tanam semula berjumlah RM5,000 kepada setiap peneroka.

Melibatkan peruntukkan RM519 juta.

3) PM Najib umum pelupusan sebahagian baki pinjaman saham FGV libatkan lebih 77,000 peneroka. Bagi mereka yang habis pinjaman akan mendapat RM1,820

4) PM umum kelulusan bagi pinjaman pembesaran rumah tanpa faedah berjumlah RM40,000 dan boleh membina lebih dari satu unit rumah dalam satu tapak. Melibatkan 70,000 tapak rumah peneroka. Jumlah kos keseluruhan RM2.8 billion.

5) PM umumkan geran khas tanam semula melibatkan RM7,500 bagi setiap hektar.

6) PM umum dana khas RM300 juta diwujudkan bagi tempoh 2017-2021 bagi lupuskan lebihan hutang tanam semula  melebihi jangkaan RM40,000.

103 Replies to “6 Berita Baik PM Umumkan Buat Peneroka

  1. En shikie rupa dn comment u sangat berbeza kecewa tgk dn bca ayat ayat u maaf kn sya klau tersingung Ni lah rupa melayu HAPRAK yng d kta olih TM dulu bru sya nmpak dgn mta sndri kalau bgi tergugat dia kalau tak bgi dkta dia mkn duit rakyat dn mcm mcm fitnah u org tabur pda PM utk mkluman en tidak ada pemimpin melayu baik dri PH atau BN yg berkaliber sperti PM skarang tgk gya dia bercakap dlm bhasa English TM pun klah gaya dn perwatakkn yg jelas TERBAIK dlm negara msia buat msa ni tgk perangai u nak org org Felda kna kencing manis ni ke rupa mlayu yg doakn mlayu juga kna kencing manis Baik betul hti u En tolong jgn mimpikn Putra Jaya PH ni jauh pangang dri api cuma angan angan saperti Rafizi je mlayu hrus bersatu u mlayu semua tak sedar ke u org dah berpecah dlm tnah ayer sendri yg bnyk bnyk Parti mlayu tu untk apa buat apa kn semua tu nak KUASA nak Putra Jaya mreka mnang dudok d sna apa En dpt ? Sedarlah org mlayu bumiputra jgn hancurkn negara sndri BETSATU lah utk Negara Msia jgn jdi Haprak mgbu

    1. E em betul sangat pandangan sahabat2 itu.. Dia tak bolih umumkan General Election yang sebenar selagi Rakyat2 dari Tanah Gugusan FELDA yang sudah dikenakan berbagai TIPUAN yang Menggoda hingga terlungkup dan terlentang akibat termakan berbagai Gula Gulaan selama ini dan berharap sangat kembali kepangkuan MENU dengan janji2 yang baru yang penuh hikmat TIPUAN @ GODAAN..

      Jika masuk perangkap, sudah tentu lah GE akan2 bolih dilaksanakan SEKARANG .. yedok ehm ?

    2. E em betul sangat pandangan sahabat2 itu.. Dia tak bolih umumkan General Election yang sebenar selagi Rakyat2 dari Tanah Gugusan FELDA yang sudah dikenakan berbagai TIPUAN yang Menggoda hingga terlungkup dan terlentang akibat termakan berbagai Gula Gulaan selama ini dan berharap sangat kembali kepangkuan MENU dengan janji2 yang baru yang penuh hikmat TIPUAN @ GODAAN..

      Jika masuk perangkap, sudah tentu lah GE akan2 bolih dilaksanakan SEKARANG .. yedok ehm ?

    3. Nabi Muhammad, memanggil ibu kpd seorang wanita Yahudi, yg selalu menghina dan berkata2 buruk padanya pada setiap hari. Tetapi disebabkan akhlak Nabi yg mulia, tidak sepatahpun hinaan dibalas dgn perkataan keji, akhirnya wanita Yahudi itu melafazkan syahadah, bertauhidkan pada tuhan yg satu…jd jagalah emosi, fikiran, hati dan tutur kata kita…kita memanglah x akan sampaike sifat terpuji Nabi, tp sekurang2nya kita berusaha utk jd begitu…musuh dan kawan akan menghormati kita, walauoun musuh masih kafir tp hidayah itu milik Allah, dan Dia berhak keatas sesiapa yg hendak diberiNya dan siapa yg hendak dilaknatiNya…

    4. Buktikan apa yg saya perkatakan pada kapasiti sendirian adalah fitnah semata2..jgn hanya tahu tulis fitnah sana sini, fakta x kaji, sekadar hendak mengeji org lain…saya x berpegang pada mana2 fahaman politik, saya memberi pendapat secara bebas dan harapnya saya tidak juga menyakiti mana2 hati dgn berniat jahat..ambillah secara positif dan bersangka baik…In Shaa Allah, Allah akan memenangkan pihak yang benar…..

  2. sebagai anak peneroka felda GEN ke2 membesarnya aku sekolahnya aku dari hasil duit titik peluh keringat orang tua ku sebagai (peneroka felda) dulu rumah kediaman ku rumah ORI felda papan kini selesa dah macam rumah orang kt bandar besarnya bersumpah selesa..syukur alhamdulilah..orang memberi kita merasa..hidup ni belajarlah bersyukur sudahhh..pompang pompang politik daftar mengundi pun tidak.lagi mau sembang kencang.!!

  3. sebagai anak peneroka felda GEN ke2 membesarnya aku sekolahnya aku dari hasil duit titik peluh keringat orang tua ku sebagai (peneroka felda) dulu rumah kediaman ku rumah ORI felda papan kini selesa dah macam rumah orang kt bandar besarnya bersumpah selesa..syukur alhamdulilah..orang memberi kita merasa..hidup ni belajarlah bersyukur sudahhh..pompang pompang politik daftar mengundi pun tidak.lagi mau sembang kencang.!!

  4. hebat.. rupanya selama ini fitnah aja yg berlaku pada FELDA.. rupanya FELDA untung besar dapat melupuskan hutang… memberi insentif kepada peneroka rm 5 k… isa samad difitnah… pembelian hotel di UK ada masalah… itu fitnah.. FGV rugi itu FITNAH… rupanya FGV untung besar dalam prlaburannya… rupanya felda tidak rugi 2 juta sehari kerana kekurangan pekerja… jadi JANGANLAH takut dgn yg menguruskan FELDA… Isa Samad di fitnah.. kembalikan isa samad ke FELDA atau FGV.. KITA HENDAKLH MENJULANH TINGGI PM ATAS membantu warga Felda.. otang luar jangan sakit hati..

  5. hebat.. rupanya selama ini fitnah aja yg berlaku pada FELDA.. rupanya FELDA untung besar dapat melupuskan hutang… memberi insentif kepada peneroka rm 5 k… isa samad difitnah… pembelian hotel di UK ada masalah… itu fitnah.. FGV rugi itu FITNAH… rupanya FGV untung besar dalam prlaburannya… rupanya felda tidak rugi 2 juta sehari kerana kekurangan pekerja… jadi JANGANLAH takut dgn yg menguruskan FELDA… Isa Samad di fitnah.. kembalikan isa samad ke FELDA atau FGV.. KITA HENDAKLH MENJULANH TINGGI PM ATAS membantu warga Felda.. otang luar jangan sakit hati..

    1. Sehina2 BN pun banyak jasa kepada rakyat. Banyak saudara islam kita dapat menunaikan haji atas jasa baik kerajaan sediaada. Banyak kemudahan disediakan. Hanya Allah saja yang tahu. Sepatutnya kita bersyukur dan berterima kasih. Mudah2an In Sya Allah disuatu hari yang baik umat islam di Malaysia akan bersatu. Itulah detik yang paling indah yang dinantikan oleh majoriti bangsa melayu yang beragama islam. Segala puji bagi Allah.

    2. Sehina2 BN pun banyak jasa kepada rakyat. Banyak saudara islam kita dapat menunaikan haji atas jasa baik kerajaan sediaada. Banyak kemudahan disediakan. Hanya Allah saja yang tahu. Sepatutnya kita bersyukur dan berterima kasih. Mudah2an In Sya Allah disuatu hari yang baik umat islam di Malaysia akan bersatu. Itulah detik yang paling indah yang dinantikan oleh majoriti bangsa melayu yang beragama islam. Segala puji bagi Allah.

    3. Sehina2 BN pun banyak jasa kepada rakyat. Banyak saudara islam kita dapat menunaikan haji atas jasa baik kerajaan sediaada. Banyak kemudahan disediakan. Hanya Allah saja yang tahu. Sepatutnya kita bersyukur dan berterima kasih. Mudah2an In Sya Allah disuatu hari yang baik umat islam di Malaysia akan bersatu. Itulah detik yang paling indah yang dinantikan oleh majoriti bangsa melayu yang beragama islam. Segala puji bagi Allah.

    4. Sehina2 BN pun banyak jasa kepada rakyat. Banyak saudara islam kita dapat menunaikan haji atas jasa baik kerajaan sediaada. Banyak kemudahan disediakan. Hanya Allah saja yang tahu. Sepatutnya kita bersyukur dan berterima kasih. Mudah2an In Sya Allah disuatu hari yang baik umat islam di Malaysia akan bersatu. Itulah detik yang paling indah yang dinantikan oleh majoriti bangsa melayu yang beragama islam. Segala puji bagi Allah.

Leave a Reply