Mahathir: Data Ekonomi Dipalsukan? [Video]

Data-data ekonomi dan kewangan negara bukan sahaja dikeluarkan oleh kerajaan dan Bank Negara Malaysia tetapi juga Bank Dunia dan para penganalisis ekonomi serantau.

Kenyataan Tun Mahathir semalam bahawa kemungkinan data-data ekonomi dan kewangan negara dipalsukan adalah satu tindakan tidak bertanggung jawab kepada ekonomi negara.

Jika benar ada pemalsuan fakta ekonomi maka tindakan harus diambil. Namun kenyataan berdasarkan persepsi dan andaian semata mengenai ekonomi negara tidak sewajarnya diucapkan oleh seorang Perdana Menteri.

Lihat video:

https://youtu.be/mSQ0qSH-HAM

Tun Mahathir harus sedar bahawa beliau kini adalah Perdana Menteri Malaysia yang bertanggung jawab memastikan kestabilan ekonomi negara bukan pembangkang yang membuat cerita lawak dan bina persepsi negatif.

Sekarang masa memimpin negara bukan merancang untuk menegakkan benang basah dan menunjukkan siapa benar.

Jika pada 1998, muncul Abdul Murad Khalid mendakwa mengawal akaun sebanyak RM3 bilion bagi pihak Anwar Ibrahim; siapa pula akan muncul mendakwa beliau diarah memalsukan data ekonomi.

Cukuplah Tun Mahathir, binalah negara ini dari asas sedia ada bukannya sibuk melakukan pecah dan perintah lagi.

Sumber:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10216419206453099&id=1244194023

Rujukan:
http://pakdin.my/tag/ekonomi

21
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Rahmah Jaafar
Guest

Mendapatkan sokongan rakyat melalui fitnah dan penyebaran persepsi negatif…apa akan jadi pada anak anak mudah yg mudah percaya….

Abd Mutalib
Guest

Keoada penyokong kerajaan ,jgn layan page ni…sebelum PH ambil pemerintahan Malaysia.page mcm nak mati x ada org komen pun.kini page ni ramai yg komen.itu admin… Read more »

Abdullah Mohd
Guest

Maaf……saya lupa……saya tak tahu……

Razak Baharom
Guest

Gila

Yop Yop
Guest

DICTATOR…..DIA SORANG JE BETUL….TUNGGU JE LA…..

Syukur Talib
Guest

Dia ingat zaman ni mcm zaman PM ke 4 kot

Mohd Fadhil
Guest

Sian cai2 jibi meroyan xsusah2

Man Mivec
Guest

Era zaman 30 tahun yg lalu berulang lagi…. ada kh TPM akan di singkir kan lagi….. ?

Afique Faiz
Guest

2 like jer? Sedihhh

حيراني يوسزري
Guest

Yang merompak khazanah negara seolah2 Madey, anak beranak dan kroni2nya…tengok asal-usul pun boleh nampak la….