Mansuhkan GST buatkan Guan Eng & Mahathir semakin gelabah!

Mereka cuba test market dengan sifar GST tetapi hanya dalam masa 3 hari sahaja mereka terpaksa batalkan. Ini kerana tindakan tersebut menyebabkan harga barangan pengguna meningkat nak antara 2% hingga 10%.

Ini menunjukan cadangan Pakatan Harapan untuk laksanakan SST bagi menggantikan GST menemui jalan buntu.

Lebih menakutkan lagi PH terpaksa melaksanakan projek ECRL bagi mengelak kerajaan China menarik balik dagangan tanpa had minyak sawit ke China malah eksport minyak sawit adalah kedua terbesar selepas India. Kalau dibatalkan apa akan jadi kepada ekonomi negara?

Masalahnya Dato Sri Najib mampu lakukan dengan kos RM55b tetapi Daim berkata dia perlukan tambahan RM11bilion. Sedangkan sebelum PRU14 Nurul Izzah pernah berkata PH mampu melakukan dengan kos 2 kali ganda lebih murah tetapi kenapa Daim nak tambah lagi RM11bilion.

Satu lagi Mahathir terpaksa melaksanakan BR1M bagi menyaingi rekod cemerlang Dato Sri Najib yg meninggalkan tanda aras pentabiran yang cemerlang berbanding mana-mana Perdana Menteri sebelum ini.

Masalahnya Mahathir bingung dengan banyak lagi janji bulan bintang yang memerlukan kos tinggi jika mahu ditunaikan iaitu seperti harga siling minyak RM1.50, Mansuhkan semua tol, tidak boleh kurangkan penjawat awam, pendidikan percuma, kos tambahan kesihatan dengan RM500 kepada setiap rakyat, KWSP kpd hampir 14 juta suri rumah sepenuh masa, rumah mampu milik di bawah 80k dan ada 300 janji lagi.

Dalam keadaan terdesak Mahathir terpaksa umumkan BR1M hanya RM300 Γ— 2 berbanding Dato Sri Najib berjanji RM800 x 2 + bujang RM150, gaji di bawah RM5,000 dapat RM700, anak-anak penerima terima RM1,500 bagi setiap anak yang mamasuki Universiti.

Mahathir tidak lakukan semua kriteria BR1M tersebut dia hanya mampu lakukan kepada golongan B40 bermakna orang bujang, gaji di bawah RM2,000, anak yang memasuki Universiti di gugurkan, BERMAKNA dari angaran 10 juta yang di jangka menerima BR1M selepas mengambil kira tambahan kriteria baru berbanding 7 juta pada sebelum pengumuman manifesto Barisan Nasional.

Mahathir akan menyampaikan BR1M kpd angaran 2 juta orang sahaja. Itupun belum tentu kerana Najib telah meninggalkan simpanan negara RM431 bilion tetapi cabaran Mahathir bagaimana hendak laksanakan semua janjinya tanpa menjejaskan simpanan negara. Kalau kurang bermakna Mahathir atau Pakatan Harapan bukanlah hebat berbanding Kaedah pengurusan kewangan semasa di tangan Dato Sri Najib dan Barisan Nasional.

Benar cabaran Dato Sri Najib selepas PH tawan putrajaya “pentabiran PH hanya bawa fantasi bulan dan bintang yang tidak mampu menunaikan janji. Apatah mahathir janji nak buat semua ini dalam masa 100 hari… giler beb!!

Sebab itu Guan Eng awal-awal lagi sengaja spin hutang negara adalah RM800 bilion. Tetapi rakyat yang tidak faham ekonomi boleh lah dia tipu!

Hakikatnya Biar aku cerita pecahan hutang ini:

42% hutang warga asing,
37% hutang sektor swasta,
10% hutang awam,
9% hutang kredit pelaburan dan jaminan
2% hutang kerajaan

Kalau 2% hutang kerajaan dekat mana yang kata malaysia Bankrap di zaman Najib hingga menjadi senjata menjatuhkannya.

Jadi jelas kenapa Guan Eng awal-awal lagi menipu rakyat. Sebab dia sendiri telan air liur tak lepas setelah melihat prestasi terbaik Dato Sri Najib.

Persoalannya mampukah Guan Eng dan Mahathir PM boneka DAP (Kenapa boneka nanti aku cerita lagi) mampu untuk mereka PH mansuhkan GST.

Mereka pakatan harapan boleh cipta apa sahaja fitnah untuk menjatuhkan maruah dan mengaibkan Najib. Tapi ingat jika mereka gagal membina ekonomi negara dengan kukuh dan memenuhi semua janji, bermakna segala fitnah mereka kepada Najib akan hilang sekelip mata!

Kawan-kawan siapa ada popcorn minta sikit

🀣🀣🀣🀣🀣✌✌✌✌✌✌

http://pakdin.my/tag/hutang-negara

41 Replies to “Mansuhkan GST buatkan Guan Eng & Mahathir semakin gelabah!

  1. Mi Bro:
    Mansuhkan GST buatkan Guan Eng & Mahathir semakin gelabah!

    Mereka cuba test market dgn sifar GST tp hanya dalam masa 3 hari sahaja mereka terpaksa batalkan. Ini kerana tindakan tersebut menyebabkan harga barangan pengguna meningkat nak antara 2% hingga 10%.

    Ini menunjukan candangan Pakatan Harapan untuk laksanakan SST bg menggantikan GST menemui jalan buntu. Labih menakutkan lagi PH terpaksa laksana projek ECRL bagi mengelak kerajaan China menarik balik dagangan tanpa had sawit ke china malah eksport sawit ke 2 terbesar selepas india. Kalau dibatalkan apa akan jadi kepada ekonomi negara?

    Masalahnya Dato Sri Najib mampu lakukan dgn rm55b tetapi Daim berkata dia perlukan tambahan RM11bilion. Sedangkan sebelum PRU14 Nurul Izzah cakap PH mampu melakukan dengan kos 2 kali ganda murah tetapi kenapa DAIM nak tambah RM11bilion.

    Satu lagi Mahathir terpaksa melaksanakan BR1M bagi menyaingi rekod cemerlang Dato Sri Najib yg meninggalkan tanda aras pentabiran yang cemerlang berbanding mana2 pm sebelum ini.

    Masalahnya Mahathir bingung dengan banyak lagi janji bulan bintang yg perlukan kos tinggi jika mahu ditunaikan iaitu seperti harga siling minyak RM1.50, Mansuhkan semua tol, tidak boleh kurangkan penjawat awam, pendidikan percuma, kos tambahan kesihatan dengan rm500 kpd setiap rakyat, KWSP kpd hampir 14juta suri rumah sepenuh masa, rumah mampu milik di bawah 80k dan ada 300 janji lagi.

    Dalam keadaan terdesak Mahathir terpaksa umumkan BR1M hanya rm300 Γ— 2 berbanding Dato Sri Najib berjanji RM800 x 2 + bujang rm150, gj di bawah rm5k dpt rm700, anak2 penerima terima rm1,500 bg setiap anak masuk u.

    Mahathir tak lakukan semua kriteria BR1M tersebut dia hanya mampu lakukan kpd golongan b40 bermakna org bujang, gj di bawah rm5k, anak masuk u di gugurkan, BERMAKNA dari angaran 10 juta jangka penerimaan BR1M selepas mengambil kira tambahan kriteria baru berbanding 7 juta pada sebelum pengumuman manifesto bn.

    Mahathir akan menyampaikan BR1M kpd angaran 2 juta org shj. Itupun belum tentu kerana Najib telah meninggalkan simpanan negara rm431 bilion tetapi cabaran mahathir bagaimana hendak laksanakan semua janjinya tanpa menjejaskan simpanan negara. Kalau kurang bermakna Mahathir atau Pakatan Harapan bukanlah hebat berbanding Kaedah pengurusan kewangan di Tangan Dato Sri Najib dan Barisan Nasional.

    Benar cabaran Dato Sri Najib selepas PH tawan putrajaya “pentabiran PH hanya bawa fantasi bulan dan bintang yang tidak mampu menunaikan janji. Apatah mahathir janji nak buat semua ini dalam masa 100 hari… giler beb!!

    Sebab itu Guan Eng awal2 lagi sengaja spin hutang negara adalah RM800b. Tetapi rakyat yang tidak faham ekonomi boleh lah dia menipu! Hakikatnya Biar aku cerita pecahan hutang ini
    42% hutang warga asing,
    37% hutang sektor swasta,
    10% hutang awam,
    9% hutang kredit pelaburan dan jaminan
    2% hutang kerajaan
    Kalau 2% hutang kerajaan dekat mana yg kata malaysia Bankrap di zaman najib hingga menjadi senjata menjatuhkannya.

    Jadi jelas kenapa Guan Eng awal lagi menipu rakyat. Sebab dia sendiri telan air liur tak lepas setelah melihat prestasi terbaik Dato Sri Najib. Persoalannya mampukah Guan Eng dan Mahathir pm boneka DAP (Kenapa boneka nanti aku cerita lagi) mampu mereka PH mansuhkan GST

    Mereka pakatan harapan boleh cipta apa sahaja fitnah untuk menjatuhkan maruah dan mengaibkan Najib. Tapi ingat jika mereka gagal membina ekonomi negara dengan kukuh dan memenuhi semua janji, bermakna segala fitnah mereka kepada Najib akan hilang sekelip mata! Takbir

  2. walaupun sy ni tak la pandai sgt bab2 ekonomi negara ni, tp sbg rakyat, mmg sy terasa sgt perubahan yg dibawa DSN. kalau dulu saya merasa inflasi sifar, mmg terseksa 3 thn x naik gaji, xde bonus, gaji kena cut utk kononnya bantu ekonomi negara, tapi zaman DSN gaji naik, bonus dpt lebih, merasa beli kereta import, n nmpk byk sgt perubahan ekonomi. tp sygnya, org2 kita x nmpk apa yg terbaik dari DSN. yg mereka nmpak, hanya fitnah dr pihak tertentu utk meraih undi & seterusnya menjadi pemimpin2. DSN yg byk membantu ekonomi negara & org2 melayu, tidak dihargai, sebaliknya dicaci dan difitnah sesuka hati. sy tak tau nk bygkan camne & apa yg beliau & keluarga rasai. sy harap cai2 PH x kecam apa yg sy komen, sb ni adalah apa yg saya rasa & lalui. masing2 ada pendapat & hak utk bersuara & bukan fitnah atau janji palsu.