Tarif elektrik baharu, Mydin mahu naik harga

#KerajaanTomato #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

Mydin nak naik harga? Naiklah.
Pengundi PH semua dah banyak duit sejak BN tumbang.
……………….

Pasar raya besar Mydin akan menaikkan harga barang susulan keputusan kerajaan meningkatkan tarif elektrik industri.

Pengarah urusannya berkata kenaikan harga juga didorong oleh nilai ringgit yang merosot dan keadaan ekonomi dunia tidak menentu, lapor Sinar Harian.

“Sebenarnya langkah kerajaan mahu menaikkan tarif elektrik tidak sesuai buat masa sekarang kerana keadaan ekonomi negara kita.

“Mydin misalnya terpaksa tanggung kos sebanyak RM4 juta sebulan.

“Saya terus terang, kalau kita tanggung RM4 juta [kos elektrik] dan duit ringgit merosot, saya kena naikkan harga.

“Tapi saya boleh janji kenaikan harga tidak berlaku secara melampau,” kata Datuk Ameer Ali Mydin.

Beliau menjangkakan harga di pasar raya besar itu akan meningkat sebanyak 0.2 peratus susulan cukai barangan dan perkhidmatan kini berkadar sifar.

……………….
Rujukan:

http://pakdin.my/tag/tarif-elektrik

137
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Jmy Mukarramah
Guest

Harga brg serupa tu juga walaupun gst di mansuhkan…mcm MANA……
Sepatutnya harga minyak masak,tepung,gula,beras,susu terunkan sikit…Sebab gst tiada….
Ni serupa tu juga harganya…
Mcm MANA ph berjanji?

Zainudin Zabaza
Guest

Sbb apa mydin nk naikan harga barang?sbb apa tarif letrik naik?sbb stesyen jana kuasa letrik bkn kerajaan yg punya,sbb apa bkn kerajaan yg punya?sbb stesyen… Read more »

Ramin Pagi
Guest
Angah Sms
Guest

Pakdin nie byk buat provokasi.
Berita edit dan palsu.
Barua BN

Nasser Zaini
Guest

Hahaha… Nk tnye macai² pembangang, sape yg jual EDRA yg bekal tenaga dkt TNB pd sykt komunis China, bila tarif elektrik naik, nk slhkan TNB… Read more »

Arif Mohd
Guest

Takpayah nok boikot mydin itu yg rakyat nak betul tak elektrik sudah naik harga pun naik lah itu yg rakyat pakatan harapan nak semua org… Read more »

Fadzilah Sidik
Guest

naikkanlah..kami x kisah,,rakyat dah kalih

Zainudin Samsudin
Guest

Naik harga nak sabotaj kerajaan PH dan menyusahkan Rakyat. Mari kita boycott mydin. Kita boycott mulai sekarang.

Tjb Tumijan
Guest

Tkpe nanti ada subsidi dan sst bantu rakyat

Nadzar Bakar
Guest

Kesian la sya bukan pengundi ph.