Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK) Tumbuk Peniaga Air Tepi Jalan

[Video] Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK) Tumbuk Peniaga Air Tepi Jalan

#PenguatkuasaanEraMalaysiaBaru

Menurut sumber kejadian berlaku di Jalan Taiping Klang, Selangor. Punca dikatakan bermula apabila Penguatkuasa MPK datang untuk merampas air jualan mereka, peniaga menghalang dan berlaku tarik menarik hingga tiga tong air tumpah dan mula berlaku pergelutan. Menurut netizen lagi, penguatkuasa MPK yang memulakan tumbukan kepada peniaga.

Jika perkara ini berlaku kita amat kesal kerana umum mengetahui bahawa peniaga warga asing bebas berniaga tanpa lesen dari penjaja jalanan, penjual aiskrim hinggalah yang sudah memiliki kedai terutama di sekitar Lembang Klang.

Kerajaan sudah bertukar tetapi malang nasib peniaga Melayu khususnya terus ditindas.



Lihat video: https://youtu.be/sRN4VmdPNm8

Rujukan:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=173996203284225&id=119920932025086

49
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Epie Arjuna
Guest

Penguatkuasa tu yg start tumbuknorg awam..

DeeJay Pelangi
Guest

#PDRM

Nanda Omair
Guest

Penjawat awam mana boleh bergaduh2 dgn orang awam..itu perangai samseng

SyaRhiezzal Moses
Guest

Rasakan.. Biadap sngt peniaga ni

Razman Ramli
Guest

Tempat aku ni min…punca…kt jln taiping to dia meniaga rembo….tak berlesen dan tak bayar tapak mcm peniaga lain…bila mpk dtg bg amaran suh jgn meniaga…dia… Read more »

Mustaffa Azizi Idris
Guest

Sial baju merah tu. Dah agak peniaga yg start dulu. Tapi MPK tu jgn lah pukul curi. Member dia tengah tenteramkan dia, tiba2 ditumbuk. Tu… Read more »

Junaidi Zaini
Guest

Tuu laa . Nak war tunggu level 4 . Nie ulti takde nak war . Mmg dapat first blood laa

Joe Labu Labi
Guest

kesian orangnak cari rezeki…. keluarga…. tolong lah jangan kasar sangat….kalau keluarga dia x makan…. sapa nak bertanggung jawab…. tolong lahkawan2 diluar sana

Joe Labu Labi
Guest

dia bukan mencuri…. dia cari rezeki…. untuk keluarga…. aminnn

Joe Labu Labi
Guest

xberapa sen pun untung jual air tu….. syukur dia nak kerja…. xla goyang kaki…. bila dia x keje kata melayu malas… harap subsidi je…. hadoiii

Yazit Darus
Guest

Banyak makan sop bakute, itu le pasai

Rozaidin Yazid
Guest

Kalau peniaga tu bukan Melayu agak2nya enforcement MPK berani tak nak melawan?

Ali Pamma
Guest

betul coba dia p Taipan subang beranika halau tu cina berniaga di jalan…

Rozaidin Yazid
Guest

Ali Pamma betul2

Fahmi Zarl
Guest

Pendatang asing berniaga sirih di bawah pokok.beniaga rokok.ok je.

Khairirudin Ali
Guest

Kah.. kah.. kah… Yg meniaga melayu, MPK pun melayu… ha.. ha.. ha… mampuslah korang… yahoo seronoknya…