[Video] Ustaz celaka – sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak


https://youtu.be/shIc81LXFm0

Dari Bahz bin Hakim, dia berkata bahawa ayahnya, Hakim telah menceritakan bahawa dia pernah mendengar Rasulullah ﷺ bersabda,

وَيْلٌ لِلَّذِى يُحَدِّثُ فَيَكْذِبُ لِيُضْحِكَ بِهِ الْقَوْمَ وَيْلٌ لَهُ وَيْلٌ لَهُ

CELAKA-LAH bagi yang berbicara lantas berdusta hanya kerana ingin membuat suatu kaum tertawa. CELAKA-LAH dia, CELAKA-LAH dia.”

[HR. Abu Daud no. 4990 dan Tirmidzi no. 3315. Al Hafizh Abu Thohir mengatakan bahawa sanad hadis ini hasan]

Sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak.

Bukan ustaz ni je. Ramai lagi kat luar sana yang ambil mudah perkara ni.

Nabi kata orang yang macam ni adalah CELAKA dan Nabi ulang lagi 2 kali CELAKA menjadikan jumlahnya 3 kali CELAKA.

Adakah ustaz ni mahu jadi USTAZ CELAKA?

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf


Sumber Video: https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/videos/2091639311069855/

#USTAZ_CELAKA?Dari Bahz bin Hakim, dia berkata bahawa ayahnya, Hakim telah menceritakan bahawa dia pernah mendengar Rasulullah ﷺ bersabda,وَيْلٌ لِلَّذِى يُحَدِّثُ فَيَكْذِبُ لِيُضْحِكَ بِهِ الْقَوْمَ وَيْلٌ لَهُ وَيْلٌ لَهُ"CELAKA-LAH bagi yang berbicara lantas berdusta hanya kerana ingin membuat suatu kaum tertawa. CELAKA-LAH dia, CELAKA-LAH dia."[HR. Abu Daud no. 4990 dan Tirmidzi no. 3315. Al Hafizh Abu Thohir mengatakan bahawa sanad hadis ini hasan]Sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak.Bukan ustaz ni je. Ramai lagi kat luar sana yang ambil mudah perkara ni.Nabi kata orang yang macam ni adalah CELAKA dan Nabi ulang lagi 2 kali CELAKA menjadikan jumlahnya 3 kali CELAKA.Adakah ustaz ni mahu jadi USTAZ CELAKA?#UB#JanganJadiKhawarij#KhawarijAnjingNeraka#TaatPemerintahDalamHalMakruf__Ingin dpt update Abu Aqif terus ke whatsapp?SAVE no 010-6561640 dan isi form ni https://goo.gl/forms/sHFRKO6Idqn3pd0y1Atau subscribe di Telegram t.me/abuaqifupdates

Posted by Abu Aqif Al Aman on Sunday, January 21, 2018

156
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Philip Choo
Guest

Buddhist have scriptures but never taught people of going against other religion and same as Chinese Christians brothers & sisters love one another and neighbors.… Read more »

Arma Ni
Guest

Ostad ni ckap fakta beratabur tapi clained ade Phd..mn punya Uni yg sia pergi tu?

Rahim Remy
Guest

Ni ustaz DAP

Rahim Remy
Guest

Ni ustaz DAP

Ramli Ishak
Guest

Jadi ustaz ….tapi sifat dengki masa ada dalam hati.

Ramli Ishak
Guest

Jadi ustaz ….tapi sifat dengki masa ada dalam hati.

Badarishah Mustaffa
Guest

Dia ni..suka menjerit mcm Achey buat lawak. Bingit telinga …

Badarishah Mustaffa
Guest

Dia ni..suka menjerit mcm Achey buat lawak. Bingit telinga …

Chor Azhari
Guest

Ini pun satu Ustaz konon , Ustaz mana Ada perange rope Itu puiii

Chor Azhari
Guest

Ini pun satu Ustaz konon , Ustaz mana Ada perange rope Itu puiii