Kerajaan perlu hati-hati ketika menuduh negara lain, kata GERAKAN

1MDB tuntut Equanimity

Kongsi:

#MacaiPHBodohNakMampos
#MacaiPHuneducated

1MDB bawah pengurusan baru menuntut kapal mewah Equanimity yang berlabuh di Pelabuhan Klang hari ini.

“1MDB menuntut pemilikan Equanimity kerana mereka percaya wang mereka telah disalah guna dan dibelanjakan untuk membeli kapal itu,” kata peguam Sitpah Selvaratnam.

Tuntutan itu dibuat berdasarkan saman pelucuthakan Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat (AS) tahun lalu.

Tun Mahathir juga dalam videonya kelmarin juga telah mengesahkan kapal mewah itu dibeli dari duit yang dicuri dari syarikat 1MDB. Ini lagi mengesahkan kapal mewah ini perlu dipulangkan kepada syarikat 1MDB.

Peguam Jeremy Joseph berkata, pasukan undang-undang 1MDB telah dilantik oleh Pejabat Peguam Negara untuk mewakili kedua-dua pihak, syarikat pelaburan itu dan Putrajaya.

Kelmarin dilaporkan oleh akhbar, Perdana Menteri Tun Mahathir akan membuat lawatan dan menaiki kapal mewah tersebut dalam masa terdekat.

Oleh kerana peguam 1MDB telah memfailkan tuntutan pemilikan ke atas Equanimity, hasrat Tun Mahathir untuk dapat merasa naik dan meninjau Kapal Mewah ini kemungkinan akan terbantut.

Source: Tun Carlos

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

90 Replies to “1MDB tuntut Equanimity

  1. Mader2 oh mader…. Air mani kat bontot boleh pulak dia tau sapa ownernya.Sebesar-besar kapal kat laut boleh pulak dia tak tau siapa ownernya.
    Esok pergi JPJ la madeyyy…
    Ini tahun 2018.Bukan tahun 1998 yea.
    Ko punya skill nak jatuhkan saingan politik sudah habis.
    Malaysia makin hancur bila bawah orang tua gila nih…kikikikiki

  2. DRAMA dgn PLOT bercelaruh
    Produser TunM, Pengarah LGE
    Keduanya punya kepentingan
    Melihat LUBUK DUIT datang
    1MDB menuntut tidak salah
    Tapi sebelum buat tuntutan
    Kerajaan pastikan Pemiliknya
    Bukan buat semberono
    Kalau Jlo pemiliknya
    Kenapa tak tangkap jeee
    Keluarkan WARANT
    Ini tunjuk orang dgn FITNAH
    Kerajaan PH sekarang betul2
    PEMFITNAH, PEMBOHONG
    KAKI KELINTONG
    Janji 100 hari semua HAPRAK

  3. Dah agak dah 1mdb akan claim balik.. hah tepokkk! Ni adlh cara menyucikan perkara2 mcm ni agar tak nampak salah.. atau satu cara utk perangkap najib lagi.. itulah sbb dia lantik semua org atas pun non muslim.. nanti jadi mcm zmn pak lah najib, tak berani subahat sbb kita kan ada Allah.. dorg ni peduli apa asalkan senang bagi approved je atau ikut je la..

  4. Tak payah di layan la Chai2 Phanching punya komen… Kita tgokkan aje dia reply msg… Dah kaki penjilat madey… LGE… Skrg ni.. Kita tgok… Yg depa suka sgt nak tgok najib kedalam.. Rasanya smpai hari ni najib msih elok diluar… Kalau dah zaman fitnah… Ini la masanya chai2 suka memfitnah… Kan Nazir Haikal … Cer tgok kit chai2 PHancing sekoq tu

  5. Dah agak dah 1MDB akan tuntut kapal ni sebab barisan kepimpinan baru 1MDB orang PM7 jugak. Masih ingat lagi kepada CEO2 syarikat yang didesak letak jawatan? Sudah tentu kepimpinan baru syarikat2 tersebut akan jadi lembu kepada PM7. Semoga Allah SWT melaknati kerajaan PHZalim boneka DAP dan IRI.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.