Home / KHAS / 1MDB / 1MDB tuntut Equanimity
Kerajaan perlu hati-hati ketika menuduh negara lain, kata GERAKAN

1MDB tuntut Equanimity

#MacaiPHBodohNakMampos
#MacaiPHuneducated

1MDB bawah pengurusan baru menuntut kapal mewah Equanimity yang berlabuh di Pelabuhan Klang hari ini.

“1MDB menuntut pemilikan Equanimity kerana mereka percaya wang mereka telah disalah guna dan dibelanjakan untuk membeli kapal itu,” kata peguam Sitpah Selvaratnam.

Tuntutan itu dibuat berdasarkan saman pelucuthakan Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat (AS) tahun lalu.

Tun Mahathir juga dalam videonya kelmarin juga telah mengesahkan kapal mewah itu dibeli dari duit yang dicuri dari syarikat 1MDB. Ini lagi mengesahkan kapal mewah ini perlu dipulangkan kepada syarikat 1MDB.

Peguam Jeremy Joseph berkata, pasukan undang-undang 1MDB telah dilantik oleh Pejabat Peguam Negara untuk mewakili kedua-dua pihak, syarikat pelaburan itu dan Putrajaya.

Kelmarin dilaporkan oleh akhbar, Perdana Menteri Tun Mahathir akan membuat lawatan dan menaiki kapal mewah tersebut dalam masa terdekat.

Oleh kerana peguam 1MDB telah memfailkan tuntutan pemilikan ke atas Equanimity, hasrat Tun Mahathir untuk dapat merasa naik dan meninjau Kapal Mewah ini kemungkinan akan terbantut.

Source: Tun Carlos

(Visited 13 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

90 comments

  1. Sharifudin Majed

    Malang skali pngarah owng kafir.mana maruah islam

  2. Sharifudin Majed

    Malang skali pngarah owng kafir.mana maruah islam

  3. Meow-Vin Ho Mun Hoong

    Lol.. Nampaknya macai umngok ni bebal tak berotak.. Jadi , betul la yer duit 1mdb diseleweng oleh gemuk jho low beli kapal.. Kikikiiki

  4. Abi Asyraf

    hahaha mahacai madey memang senang diperbodohkan…dah la lantik peguam kroni iaitu thomas and friend untuk kes kapal ni hahaha silap2 kapal ni milik tun hahahshhs

  5. Kosmos Bin Kosmosa

    Senang jer manipulasikan… Sekarangkan bawah kementerian………… Putarkan balik jer kerjanya.. PHaprak punya

  6. Kosmos Bin Kosmosa

    Senang jer manipulasikan… Sekarangkan bawah kementerian………… Putarkan balik jer kerjanya.. PHaprak punya

  7. Meow-Vin Ho Mun Hoong

    Nampaknya banyak Cai umngok meroyan apabila pH berkuasa dan membongkar satu persatu penyelewengan UMNO ni.. Memang Bangsat betul org meLAYU UMNO ni.. Baik pupus..

  8. Meow-Vin Ho Mun Hoong

    Nampaknya banyak Cai umngok meroyan apabila pH berkuasa dan membongkar satu persatu penyelewengan UMNO ni.. Memang Bangsat betul org meLAYU UMNO ni.. Baik pupus..

  9. Jamal Awalludin

    Memang bangsat betul org cina dap ..baik mampus

  10. Taufik Mohamad

    a’eng ar..percaya saja tidak mencukupi.kena juga buat edisi siasat lo..selupa itu ntv7 tak ale suku.

  11. Halimah Shamsudin

    Ya Allah tunjukkan kebenaran disebalik apa yg berlaku ini…

  12. Halimah Shamsudin

    Ya Allah tunjukkan kebenaran disebalik apa yg berlaku ini…

  13. Slow Joe

    So 1MDB admits now that the kapal is theirs?

  14. Slow Joe

    So 1MDB admits now that the kapal is theirs?

  15. Shah Nadz

    Ini sdh dirancang memburuk memfitnah najib…mengapa setelah pengurusan baru 1mdb ambil alih yg kroni PH belaka, tetiba 1mdb tuntut kapal…aneh btul…mahathir ni jahat sebenarnya

  16. Uddin

    Mader2 oh mader…. Air mani kat bontot boleh pulak dia tau sapa ownernya.Sebesar-besar kapal kat laut boleh pulak dia tak tau siapa ownernya.
    Esok pergi JPJ la madeyyy…
    Ini tahun 2018.Bukan tahun 1998 yea.
    Ko punya skill nak jatuhkan saingan politik sudah habis.
    Malaysia makin hancur bila bawah orang tua gila nih…kikikikiki

  17. Abdul Aziz

    aku ada sampan nak jual nak beli tak…untok dua orang saja..macammana boleh lah engkau berdua pakai…murah aje…..”

  18. Akja Kj

    DRAMA dgn PLOT bercelaruh
    Produser TunM, Pengarah LGE
    Keduanya punya kepentingan
    Melihat LUBUK DUIT datang
    1MDB menuntut tidak salah
    Tapi sebelum buat tuntutan
    Kerajaan pastikan Pemiliknya
    Bukan buat semberono
    Kalau Jlo pemiliknya
    Kenapa tak tangkap jeee
    Keluarkan WARANT
    Ini tunjuk orang dgn FITNAH
    Kerajaan PH sekarang betul2
    PEMFITNAH, PEMBOHONG
    KAKI KELINTONG
    Janji 100 hari semua HAPRAK

  19. Wan Mah Murad

    Bollywood dah bermula… Hot filem.. ???

  20. Ahmad Ibrahim

    Hanya untuk kata kapal dibeli oleh 1mdb, barulah boleh tangkap najib, orang biasa pun boleh nampak perangkap mereka, cuba tanya jho lo, kapal milik orang kaya korea……..terzepit sendiri nanti, doj tolong madey sekarang,

  21. Opi Sopi

    orang melayu umno nie tak sedar diri….dah curi duit rakyat…salahkan org lain….cit….pigi dah…..duit berkoyan2 simpan dlm umah pun lagi nak sokong…..bodoh yang amat….

  22. Aija Wahab

    Haha… dah buang tabiat nak mampos kot.. unta dan vavi nih…

  23. Aija Wahab

    Haha… dah buang tabiat nak mampos kot.. unta dan vavi nih…

  24. Hamidah Aziz

    Tuntut jgn x tuntut…muka2 komunis..

  25. Hunaini Banuri

    Sepandai2 tupai melompat .sapa nanti yang tersungkur dengan penipuan nya .berpatah arang memfitnah ni tak boleh dibiarkan .memalukan nehara .

  26. Harun B Othman Harun

    Yg sebenar dia yg nak kapal tu..ladang kuda dah ada..kapal terbang dah ada.
    Bot2 kecil dah ada…yg tgl yg tu ja..tgk la nanti pemilik kpl tu sapa punya.

  27. Harun B Othman Harun

    Yg sebenar dia yg nak kapal tu..ladang kuda dah ada..kapal terbang dah ada.
    Bot2 kecil dah ada…yg tgl yg tu ja..tgk la nanti pemilik kpl tu sapa punya.

  28. Muhammad Idris

    RM18b wang GST ‘dirompak’: Khairy akan buat laporan polis, SPRM. Beliau berkata laporan akan dibuat terhadap pegawai tinggi kementerian dan menteri ketika itu, iaitu Datuk Seri Najib Razak.

  29. Sam Zana

    Bkn tak tau perangai owg tua tuh…tau sgt dah…huhu

  30. Samsudin Samsudin

    Pi mampus lagi elok asik merosakkan akal org je…

  31. Siti Rahman

    Dah agak dah 1mdb akan claim balik.. hah tepokkk! Ni adlh cara menyucikan perkara2 mcm ni agar tak nampak salah.. atau satu cara utk perangkap najib lagi.. itulah sbb dia lantik semua org atas pun non muslim.. nanti jadi mcm zmn pak lah najib, tak berani subahat sbb kita kan ada Allah.. dorg ni peduli apa asalkan senang bagi approved je atau ikut je la..

  32. Abfa Suha

    Org kalau xcaye syurga neraka apa pn dia buat unt habuan dunia y ckit

  33. Mo Fad Rus

    Bercanggah dgn press release dr Indonesia yg lbh berpihak neutral.

  34. Elynn Siang

    Org vongok je percaya dan sokong madey ni..Dh tua2 pun masih busuk hati..nti kat atas menjawap la kau atas apa yg kau perbuat slama hidup..raja putar alam,raja memfitnah,dan raja sgala raja..

  35. Shahril Vtec Wariz

    Tak payah di layan la Chai2 Phanching punya komen… Kita tgokkan aje dia reply msg… Dah kaki penjilat madey… LGE… Skrg ni.. Kita tgok… Yg depa suka sgt nak tgok najib kedalam.. Rasanya smpai hari ni najib msih elok diluar… Kalau dah zaman fitnah… Ini la masanya chai2 suka memfitnah… Kan Nazir Haikal … Cer tgok kit chai2 PHancing sekoq tu

  36. Abie Hafizadic

    Hahahahhaha aku dah cakap atok punya angpa x caya. Woooii buktikan lah kapal Ni dibeli pkai duit 1mdb.hanat

  37. Seroja Di Kolam

    kes memali dulu rkyt msia ingt lg tak..
    npe tk buka kes smula yek

  38. Rodiah Omar

    Kapal titanic tok madey dgn nenek cemah..wahh romatik gilo..pandai nya..

  39. Alias Husain Lias

    Musibat 2eko ni nakk nipu apa pulak ni

  40. Rodiah Omar

    Ramai lagi kan org melayu yg menyokong parti DAP ni.banyak pandai hahahaaa…

  41. Roszalina Hani

    Atuk madey boleh cakap ape je semua dia da pegang

  42. Mohamedkamaludin Abdrashid

    Berkemungkenan besar sebenarnya kapal mewah itu milik kelurga mahar, oleh kerana marah kad DSN, tak apalah fitnah finahlah, dosa kemudian cerita

  43. Aziz Rahman

    Tiba tiba mengaku dia punya
    Gila ke apa

  44. Shahz Nazri

    hahhaa…kena maintain..RM3 mil per month

  45. Omeyzuki Kozaimas

    Dah agak dah 1MDB akan tuntut kapal ni sebab barisan kepimpinan baru 1MDB orang PM7 jugak. Masih ingat lagi kepada CEO2 syarikat yang didesak letak jawatan? Sudah tentu kepimpinan baru syarikat2 tersebut akan jadi lembu kepada PM7. Semoga Allah SWT melaknati kerajaan PHZalim boneka DAP dan IRI.

  46. Ben Laden

    Siapa yg salah guna duit tu? Najib atau Jho low?..mereka ni la org kuat 1MDB dahulu..tu pn dalam ni ramai yg jilat lagi..bodo piang sungguh..

  47. Ben Laden

    Siapa yg salah guna duit tu? Najib atau Jho low?..mereka ni la org kuat 1MDB dahulu..tu pn dalam ni ramai yg jilat lagi..bodo piang sungguh..

  48. Ben Laden

    Ada lagi ka org jilat najib dgn cina gemok jho low dalam ni?..bodoh sungguh la penjilat2 umno ni..

  49. Ben Laden

    Ada lagi ka org jilat najib dgn cina gemok jho low dalam ni?..bodoh sungguh la penjilat2 umno ni..

  50. Jack Bin Jack

    3 juta sebulan nk maintain kapal tu….patot la jokowi laju jer bagi kat mesia….Mmg cerdik jokowi….??

  51. Bharat Abdul Rajak

    Ini bukan bab percaya madey….mana buktinye…

  52. Bharat Abdul Rajak

    Ini bukan bab percaya madey….mana buktinye…

  53. Faris Faris

    Dap ni sebenarnya bukan tak suka najib atau nk cari salah najib… Tp cuma tak suka bn….. Sebab bn adalah parti orang Melayu …najib je lah yg jd mangsa keadaan

  54. Djtamam Idris

    Semua mp kera jaan ph,,nak jadi ular sawa

  55. Sitihamidah Idah

    Same la ko 2org tu.. 1cina 1melayu.. India lom masuk lg..

  56. Sitihamidah Idah

    Same la ko 2org tu.. 1cina 1melayu.. India lom masuk lg..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.