Ada penjawat awam tidak mahu kerajaan PH diteruskan – Mahathir

Nak tanya Mahathir apa cerita dengan pembebasan kes rasuah dan salahguna kuasa Lim Guan Eng?
https://pakdin.my/dua-perkara-pelik-dan-mengejutkan-pembebasan-lim-guan-eng-daripada-kes-jenayah-rasuah/

Bagaimana dengan kes rasuah Terowong Pulau Pinang?
https://pakdin.my/dari-fail-sprm-guan-eng-telah-menerima-sogokan-10-tetapi-peguam-negara-telah-mengkuburkan-kes-tersebut/

Bagaimana dengan beli syarikat roti dapat Bandar Malaysia?
https://pakdin.my/lim-kang-hoo-dari-the-loaf-ke-bandar-malaysia/

Macamana dengan pemberian tender secara terus TM Malaysia kepada anak sendiri?
https://pakdin.my/tag/opcom/

Macamana dengan tuduhan ECRL membiayai 1MDB yang ketika ditanya dijawab “tidak ada dan kita agak sahaja”? Yang dah percaya dan tolong sebat fitnah tersebut macamana?
https://www.theedgemarkets.com/article/ecrl-cost-reduction-has-nothing-do-jho-lows-location-says-dr-m

Macamana dengan janji Pilihan Raya yang tidak ditunaikan.
https://pakdin.my/tag/manifesto/

Seterusnya sila tambah sendiri.

Jawapan mudah diatas adalah Pakatan Harapan DAP adalah kerajaan yang suka kepada FITNAH serta MUNAFIK! full stop.

………..

Ada penjawat awam tidak mahu kerajaan PH diteruskan – Mahathir

IPOH: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata ada kakitangan awam yang mahu kerajaan Pakatan Harapan (PH) ditumbangkan dan mengembalikan kerajaan yang membenarkan rasuah supaya lebih menguntungkan mereka.

Perdana Menteri berkata, ada kalangan penjawat awam berpendapat kerajaan sekarang tidak sebaik kerajaan sebelum ini kerana kerajaan PH tidak membenarkan mereka menerima rasuah.

“Ada juga antara kita yang berpendapat lebih baik pemimpin rasuah yang beri wang secara percuma walaupun haram.

“Tetapi, percayalah, apabila pemimpin dan kerajaan pilihan rakyat sendiri terbabit rasuah, sudah tentu kita akan menjadi mangsa sebab kita tidak dapat layanan sepatutnya daripada kerajaan yang mentadbir negara kita,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Townhall Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Bersama Penjawat Awam Perak, di sini hari ini.

Baca seterusnya disini
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/05/560388/ada-penjawat-awam-tidak-mahu-kerajaan-ph-diteruskan-pm

Comments

comments

57 KOMEN

  1. The way I see it, the whole TMJ-Tun polemic was initiated when Tun made a remark that the Rome Statute withdrawal was due to ‘certain someone who wish to continue beating’,instead of telling the truth about what actually transpired…
    He needed a new strategy to fragment the malay voters and secure a little more into his camp which seemed waning away…
    It’s all a game… Too bad for the ones who fell for his trickery…

  2. Sedap je dia buat tuduhan….ape kerajaan sekarang bersih sangat?? Staff gomen bersih?? Rasuah dan salah guna kuasa sememangnya ada je…kalau takda pemberi…takda penerima..

    Dah ramai2 tu memang ada yg akan buat perangai…cuma sape jadi kerajaan pencegahan itu penting…bermula dari rumah pemimpin hingga ke rumah staff bawahan…

    Kena renung2 cermin hari2…adakah empunya diri ambil rasuah…salah guna kuasa…bagi makan anak bini…bagi makan mak bapak…

    Kalau kesedaran dan hati dah hitam memang susah nak kawal…pakatnya masing2 kalau pikir halal haram…

  3. Penjawat awam pun rakyat yg mengundi juga… kalau depa tak. mau… tentu ada sebab.. Atok kn la pi tanya pasai apa… siasat pasai apa… dengar sama apa yg rakyat betui betui mau… bukan pakai apa yang Menteri mau ja… rakyat pun ada yg lebih pandai dan berpelajaran lebih tinggi dari YB YB dan MP MP… depa yg undi… depa la Boss…pasai depa yg bagi YB dan MP kuasa… dengaq sama apa depa mau….

  4. Bangsa muka tak malu … yg kau dok menipu rakyat tiap masa … kata kat oranhg lain … tapi kau yg paling teruk … salah guna kuasa .. rasuah ( dia ada ngaku .. tuu dulu katanya) ,

    Tak pa lahh madey ooiii … cuma rakyat nak tengok hang nazak lama2 sebelum mati …

  5. Tun jgn terpedaya ckp orang…rakyat x anti PH pun…teruskanlah sebagai kerajaan…kami benci peel DAP …mereka seolah jadikan PH masa untuk mereka laksanakan kemahuan sempit mereka…patut MP melayu PH sanggah dgn berani lah.

  6. semua org tak nak pada PH dah terutama pemimpin yg tiada buah fikiran yg terbaik dan berfaedah buat rakyat Malaysia..kerana fitnah dan janji saya membenci kerajaan hari ini..pahit hempedu yg rakyat terima

  7. Baguslah tu ,mereka dah sedar skrg krn nasib mereka di bw kjaan phdap skrg jauh x membela nasib mereka jika dibandingkan dgn kjaan terdahulu.kebajikkan mereka diabaikan,x ada bonus,x ada kenaikkan gaji,kos sara hidup meningkat,suka memaksa ikut kehendak menteri yg x ada kelulusan yg x ada konsisten atas dasar yg dibt suka bt u turn.mmg sesuai diorg x perlu ikut kjaan yg ada skrg.semua menang atas fitnah,tipu semata2 nk jd kjaan hingga sampai masa menyusahkan rakyat dlm srmua hal.

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini