Home / :: BLOG :: / Ahli PRIBUMI Desak Mahathir Letak Jawatan Parti

Ahli PRIBUMI Desak Mahathir Letak Jawatan Parti

Gaduh lagi. Ketua Bahagian PRIBUMI desak Mahathir letak jawatan. Menurut beliau AGM parti tidak mengikut perlembagaan dan perwakilan dari bahagian tidak sah.

**********

Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) digesa membuat siasatan terperinci terhadap mesyuarat agung tahunan (AGM) pertama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PRIBUMI) pada Sabtu lalu kerana didakwa tidak mengikut perlembangaan parti.

Ketua Bahagian PRIBUMI Temerloh Amerus Che Onn yang membuat dakwaan itu berkata AGM pada Sabtu lalu dilihat ‘syok sendiri’ kerana hanya memperjuangkan kepentingan individu tertentu dan tiada inisiatif untuk menyelesaikan kemelut dalaman parti.

“Pemilihan perwakilan ke AGM tidak dibuat ikut perlembagaan parti. Tiada perhimpunan di peringkat cawangan dan bahagian untuk memilih perwakilan hadir AGM pertama itu. Selain itu, perhimpunan untuk Angkatan BERSATU Anak Muda (Armada) dan Srikandi juga tidak diadakan.

“Saya rasa kami ditipu dan dipermainkan. Maka, saya mendesak RoS membuat siastan terperinci berhubung perkara ini,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di RoS di Putrajaya, hari ini.

Sabtu lalu, PRIBUMI mengadakan AGM pertama yang dihadiri 941 perwakilan daripada 137 bahagian di Pusat Konvensyen Ideal, Shah Alam selepas diberikan amaran oleh RoS.

Amerus berkata PRIBUMI pertama itu hanya memberi tumpuan kepada pimpinan tertentu sahaja dan perwakilan bahagian tidak diberi hak untuk menyuarakan pandangan.

“Matlamat sebenar penubuhan PRIBUMI sudah tidak wujud kerana kepimpinan tertinggi hanya memperjuangkan kepentingan individu sehingga isu dalaman parti tidak diselesaikan,’ katanya.

Sehubungan itu, Amerus mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad untuk meletak jawatan sebagai pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan kerana hanya memperjuangkan kepentingan peribadi.

Sebelum ini, RoS memberi amaran kepada PRIBUMI kerana melakukan tiga kesalahan iaitu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan, menubuhkan sayap Pemuda dikenali sebagai Armada dan menangguhkan mesyuarat agung tanpa peruntukan dalam perlembagaan parti sehingga boleh menyebabkan parti itu dibatalkan. – Bernama

(Visited 5 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

48 comments

  1. Ahmad Bustomi

    Mnipu je kjenye anjing umno ni

  2. Mohd Fadhil

    Hahahahahaha kesian min..cube lagi

  3. Hashim Abd Rahman

    Dgn org tua pun umno takut.
    Umnokan ada semua jentera yg yg berkuasa.
    Mn perginya pahlawan bugis dan kuncu2nya.Di indon ada johor pun ada selangor lg dkt dgn putra jaya super power lg.satu ayat je tun m boleh disingkir dr selangor.

  4. Saiful Ibrahim

    Aku kata kau anjing PH…ok tak…

  5. Saiful Ibrahim

    Membaca lah bodoh… jangan baca tajuk…

  6. Amirul Akmal

    Saiful Ibrahim metal koyak bro hahaha kesian die plk terasa

  7. Amirul Akmal

    Admin suka buat cerita palsu.ade pulak tu pemakan dedak dok percaya

  8. Mohamed Zuhri Amir

    Madey dh Tue keje hya nk kelentong ??

  9. Mohd Zakri HJ Ahmad

    Tu..lah sahaja pengalaman 22 tahun jadi PM….

  10. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Terkini… Ahli2 tertinggi ludah gambar najip n suruh letak jawatan 24jam..

  11. Ramli Ahmad

    Ahli peribumi dalam parti bersatu kena cuci bersih bekas ahli umno .

  12. Kerambit Jahat

    Apa bising2 ni ha!!!.. banyak lagi gua hangpa boleh cek in…

  13. Saiful Ibrahim

    Aku bersekolah dulu…kertas koyak.kain koyak itu biasa…mental koyak tu kau belajar dengan siapa…ke langsung tak pernah ke sekolah….kesian…

  14. Khairuddin Noordin

    Pasni bukak parti priplanet lak

  15. Ariff Ridhwan

    Pemakan dedak fake akaun perjuangan simpan telur

  16. Daeng Zaek

    Kerja org ph menghasut kerjanya bolihlhhh usah d layan macam sampahkan!!.

  17. Hasni Hafizul Bakarilah

    Nipu ape nya! …Nak spin biar patut-patut. Nampak sgt ko ni macam tak sekolah.. dah terang2 buat mesyuarat agong sebelum buat mesyuarat cawangan dan bahagian…Itu bukti parti munge tak dpt sambutan…lebih ko belah sekarang …tak payah buang masa sertai perjuang peribadi…org semua dah matlamat penubuhan parti ni…

  18. Amirul Akmal

    Sah sah x tahu cara nk tubuh parti puak² umno pemakan dedak dalam ni.kaji dulu baru komen bro nanti npk bodoh..

  19. Jamaludin Ali

    harus sbb tak jujur niat tak baik je

  20. Faizal Gadong

    Memang tak ikut Perlembagaan pun tapi macai2nya tak tahu sebab sibuk maki hamun Kerajaan

  21. Rosli Hashim

    Orang ludah gambar tak ada koteh gi ludah orang sebenar Baru hero rasa tidor lokap

  22. Saiful Ibrahim

    UMNO makan dedak….hahaha
    Cuba kau baca ulang2…bodoh kan komen kau….

  23. Teh Yasmin

    Walau dh lebih 22 tahun tp masih belum MATANG!! Fikirkan nk untung sendiri je…

  24. Harun Abu Bakar

    Phuuuui. DSN pun didesak letak jIwa

    DSN pun didesak letak jawatan bahkan melibatkan AMT dan bekas TPM.Ada DSN letak jawatan. Setakat kucing kurap tepi jalan yg desak,pi mapus lah kucing kurap dan anjing belaan tu. Phuuuuiui

  25. Teh Yasmin

    Tak waras! Kalau manusia yg waras, tak mungkin nk merosakkan bangsa & negaranya. Jgnlah terikut ikut hasrat pendendam yg terlebih lebih dgn keEGOAN..

  26. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Bro Saiful Ibrahim ni org malaysia ke? Nmpak sbok sgt nk berpolitik.. sja tnya..

  27. ZaidZain Al-barr

    Perpecahan dlm umno bermula dpd onn jaffar lgi..prpecahan demi perpecahan hngga hri ini.. skiranya mna2 parti kompenan bn dpd sabah or serawak kluar dpp bn.. maka umonooo bungkusss.

  28. Mawar

    Kihkihkihkih..camno nak selamatkan Malaysia? Ahli parti sendiri pun dah suruh berambus! Kihkihkihkih

  29. DS Rizuan AK

    Semua nya 2×5 aje….baik yg sana dan yg sini. Penyamun belaka. Basa bodoh

  30. Hashim Budin

    Permusanah bangsa .Orang melayu mudah lupa banyak makan dedak macam sampah itulah Tun M khkhkh

  31. Wan Shahriman Wan Zulkifli

    Bubar je la. Join pkr ke pan ke. Dap pon xlepas ROS.

  32. Amin Arise

    Blm apa2 dh kecoh dlm parti…org mcm ni nk jdikn pemimpin.?

  33. Azhar Arshad

    Info Mazlan Mustapha Asmad Abdullah

  34. Asmad Abdullah

    Malas la nk komen….osah handa ea Man City….x ponah kalah….

  35. Morabiha Morabiha

    AGM nok cukup syarat tp btabur jg. Xkan org2 lama dlm parti xtahu tatacara mesyuarat. Apa nak jadi nih. Baik aku klua cepat2 sblm tkubur.

  36. Morabiha Morabiha

    Madey kena ludah d epot pengkalan chepa kota bharu…hang tahu ke

  37. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Tau bang.. tp dia dpt elak… kena muka najib..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: