33.5 C
Kuala Lumpur
Tuesday, October 20, 2020

Air mata Mahathir

Dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila LGE menyatakan hutang Negara hanya RM668.2 bilion.

Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut. Sebab terfikir takut tembelang pecah!

Masing masing terpaku melihat TDM terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa. Hanya terlihat bibirnya yang bergerak gerak menahan pilu yang sangat merisaukan hatinya.

Selepas hampir 7 minit suasana terhenti dan hening, dia membuka mata terbeliak walaupun sudah tua dan uzur itu jelas terlihat renungan tajam gambar TDM di lantai yang belum dibuang lagi, kami tidak berani menatap matanya yang tajam. Kami mengalih pandang kearah lain kerana takt ahu nak kata apa masing-masing dah buat banyak dosa!

Berapa lagi kita ada? Tanyanya dalam dialeg utara, LGE banyak heran pandai pulak org tua tu berjimat, ingat boros!

Tun bertanya lagi… cukup tak nak bagi rakyat BRIM sebelum raya ni? Karang tak bagi mengamuk sepa-depa nak raya ni!

LGE, cukup memang la cukup tapi masalahnya kita nak kena biayai proses menganti GST kepada SST. Itu belum kira janji nak hapus tol dan subsidi minyak RM1.50 seliter!

Apa nak buat ni?

LGE dalam proses menggandakan hutang kepada 1.2 trilion
Awat lambat sangat, pi siap kasi rakyat keliru! Ini TOL takda cara lain ke?

Errr…pasal Tol tu tun? Takpa tu nanti saya panggil konsenssi tgk macam mana kita forfeited kos depa.. tapi jangan risau TUN kan kita dah bagi tau rakyat bila tol mansuh bila konsesi tamat.

Kemudian semua bangun, aku sempat menoleh kebelakang sebelum berlalu pergi, aku rasa mungkin dia teringat nasib 3 orang anak dia yg bergelar millionaire tu kot!

Inilah manusia yang kalian hina dan caci dia, tapi kalian tak tahu, dia buat lagi dahsyat dekat DSN asalkan tak bangun langsung apa saja dia akan buat!

Dia pernah melakukan kesilapan, dia akan tebus kembali, beri dia ruang dan peluang untuk kenakan TDM kaw! Kaw!, bekerja 18jam sehari, hanya kerana satu sebab, nak lihat anak-anak dan kroni gembira!

Ya Allah, apalah malapetaka TDM bawa ni!

https://pakdin.my/tag/mahathir

#AirMataBuaya






Berita Berkaitan

UMNO, Pas setuju Muafakat Nasional didaftar secara rasmi

UMNO dan Pas mencapai persetujuan untuk mendaftarkan Muafakat Nasional (MN) secara rasmi dengan Pendaftaran...

Warisan punca peningkatan Covid-19, bukan GRS atau saya – Musa Aman

Saya berasa terpanggil menulis surat ini bagi menjelaskan punca sebenar peningkatan kes Covid-19 di...

UMNO-PAS kekal muafakat!

Mengiringi Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS...

UMNO nafi keluar surat sokong Anwar jadi PM

Surat yang mulanya disebarkan melalui portal berita MalaysiaNow memperlhatkan surat tersebut dalam bentuk format...

Komen

..

Najib sindir MB Selangor rakam gambar hidu botol dan ‘up’ di FB

Ahli parlimen Pekan, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak melemparkan kritikan pedas terhadap Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari berhubung isu pencemaran...
993PeminatSuka
4,100PengikutMengikut
3,358PengikutMengikut
11,000PelangganLanggan