30.8 C
Kuala Lumpur
Tuesday, January 26, 2021

AKIBAT FITNAH PEMBANGKANG, 3,600 MEMBATALKAN GILIRAN MENUNAIKAN FARDU HAJI

Siapa punya kerja ini?

Adalah menjadi dosa besar kepada sesiapa yang menipu kerana kepentingan peribadi dan mengejar kuasa yang menyebabkan 3,600 orang tidak dapat menunaikan fardu haji.

20170120-3600-hilang-giliran-tunai-haji

—————
AKIBAT FITNAH PEMBANGKANG, PENCARUM KELUAR RM500 JUTA DEPOSIT TABUNG HAJI

Sebanyak RM500 juta wang simpanan telah dikeluarkan oleh pencarum Tabung Haji sepanjang tahun lalu berikutan terpengaruh dengan pelbagai tohmahan dan tuduhan yang dilemparkan pembangkang terhadap agensi itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata tindakan tidak bertanggungjawab pembangkang itu menyebabkan kira-kira 3,600 pendeposit menarik diri untuk mengerjakan ibadah haji sekali gus membatalkan giliran haji mereka.

“Tindakan mereka (pembangkang) menyebabkan pendeposit melakukan tindakan (menarik diri) kerana termakan fitnah pembangkang dan ada antara mereka yang menulis dalam kolum borang tersebut dengan menulis ‘saya telah hilang kepercayaan kepada Tabung Haji’,” katanya.

“Bayangkan kalau duit TH telah dilabur dalam bentuk aset seperti rumah, kilang serta tanah…mana kami hendak cari tunai untuk pulangkan semula wang pencarum, nasib baik kami ada tunai yang mampu tampung pengeluaran ini,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sesi penerangan sempena Karnival Mahabbah Institusi-institusi Agama Islam sempena Pemukiman Menteri Besar Perak Daerah Bagan Datuk di Masjid Al-Falah, Sungai Nipah Darat, di sini hari ini.

Berita Berkaitan

Komen

  1. Rafiji dh bt rakyat susah dh nk gi hj kne daftar lgi nk2 org kg dh la nk kumpul duit bertahun2 …hri tu pasal lembu pn sama baik2 blh dpt harga lembu subdidi dh kne beli dgn harga….adoiii…ko jwb la esk kat sana rafiji….

  2. Rafiji dh bt rakyat susah dh nk gi hj kne daftar lgi nk2 org kg dh la nk kumpul duit bertahun2 …hri tu pasal lembu pn sama baik2 blh dpt harga lembu subdidi dh kne beli dgn harga….adoiii…ko jwb la esk kat sana rafiji….

  3. Sape yg rugi.. TH x rugi coz itu da kira duit deposit atau simpanan untuk giliran pergi haji.. So bile da kluar deposit xde lg la ikut giliran asal nk menunaikan haji.. So umpunye deposit yg rugi.. Sy pon umur 35 kn tunggu puluhan tahun lg untuk giliran menunaikan haji.. So xnk lah org yg keluar deposit tu masuk balik potong Q sy lak… Sp yg ngade2 keluar deposit.. Hihihi… Hidup kene tawakal.. Percaya pd Allah jika niat kite ni betul nk menunaikan haji.. Bukan pasal simpan nk dpt dividen..

  4. Sape yg rugi.. TH x rugi coz itu da kira duit deposit atau simpanan untuk giliran pergi haji.. So bile da kluar deposit xde lg la ikut giliran asal nk menunaikan haji.. So umpunye deposit yg rugi.. Sy pon umur 35 kn tunggu puluhan tahun lg untuk giliran menunaikan haji.. So xnk lah org yg keluar deposit tu masuk balik potong Q sy lak… Sp yg ngade2 keluar deposit.. Hihihi… Hidup kene tawakal.. Percaya pd Allah jika niat kite ni betul nk menunaikan haji.. Bukan pasal simpan nk dpt dividen..

  5. Yang dengar cakap orang kenapa kita kan ada iman dan allah haji kita kenapa orang lain yang tentukan. Kita orang melayu ni cepat melatah orang ni cakap macam ni cepat ikut orang tu cakap cepat ikut tak ada penderian sekarang ni orang bolih jual agama dan ramai ustaz ustaz jual agama. bukan semua ya ada juga ustaz yang baik !!!!!.

  6. Yang dengar cakap orang kenapa kita kan ada iman dan allah haji kita kenapa orang lain yang tentukan. Kita orang melayu ni cepat melatah orang ni cakap macam ni cepat ikut orang tu cakap cepat ikut tak ada penderian sekarang ni orang bolih jual agama dan ramai ustaz ustaz jual agama. bukan semua ya ada juga ustaz yang baik !!!!!.

  7. Tu namanya tolak rezeki. Bukan hak kita nak tentu halal haram. Semua tertulis. Rezeki Allah bagi utk kita gunakan sebaik mungkin. Lepas ni jgn lah pulak citer tabung haji lembab lah.. kuota sikit lah.. takde rezeki lah..

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.