Home / :: BLOG :: / Langkah PD: Anwar ‘beli’ Port Dickson dengan harga RM25 juta
Langkah PD: Anwar 'beli' Port Dickson dengan harga RM25 juta

Langkah PD: Anwar ‘beli’ Port Dickson dengan harga RM25 juta

Kumpulan veteran angkatan tentera marah apabila Ahli Parlimen Port Dickson, Danyal Balagopal Abdullah, menjual kerusinya kepada Anwar Ibrahim dengan harga RM25 juta.

Seperti apa yang dikatakan oleh Brig-Gen (Rtd) Mohamed Arshad Raji, para veteran telah mendermakan wang yang banyak untuk kempen pilihan raya Danyal dalam PRU-14, yang dikatakan menelan belanja berjuta ringgit. Sekarang Danyal telah mengkhianati mereka dengan menjual kerusinya kepada Anwar.

THE CORRIDORS OF POWER

……………………

Langkah PD: PATRIOT sekolahkan Danyal

Kumpulan veteran angkatan tentera PATRIOT membidas Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah, yang melepaskan jawatannya Rabu lalu dan menuduh bekas laksamana tentera laut itu mengkhianati kepercayaan pesara pasukan bersenjata.

Dalam satu kenyataan hari ini, presidennya, Datuk Mohamed Arshad Raji menegaskan bahawa terdapat perbezaan besar apabila bercakap sebagai ahli parlimen dan hanya menjadi pegawai yang berkhidmat di bawah seorang ahli parlimen.

“Danyal hanya bidak di papan catur yang digunakan dalam permainan politik untuk dipergunakan oleh parti.

“Ini cara veteran dan Patriot melihat permainan itu. Kami kecewa dengan peletakan jawatannya sebagai wakil rakyat yang dipilih ke Parlimen,” katanya.

Bidasan Arshad itu susulan kepada kenyataan Danyal, seorang bekas laksamana dalam Tentera Laut Diraja Malaysia yang semalam berkaya bahawa peletakan jawatannya sebagai ahli parlimen Port Dickson tidak akan mengketepikan kepentingan pesara dari angkatan bersenjata.

Katanya, beliau akan terus berkhidmat sebagai pegawai di bawah Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang akan bertanding di itu, dan terus menjaga kebajikan para tentera sama ada yang masih berkhidmat mahupun mereka yang telah bersara.

Rabu lalu, Danyal mengumumkan mengosongkan kerusi Port Dickson bagi memberi laluan kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding pada pilihan raya kecil dan seterusnya ke parlimen.

Danyal memenangi kerusi Port Dickson dengan majoriti 17,710 undi pada pilihan raya umum ke-14 dengan memperoleh 36,225 undi berbanding 18,515 undi (BN) dan 6,594 undi (PAS).

………..
Rujukan:

Langkah PD: Kenyataan Zuraida membayangkan PKR bergolak serius
http://pakdin.my/?p=78640

Anwar tanding Parlimen Port Dickson
http://pakdin.my/?p=78635

(Visited 34 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

26 comments

  1. Safiah S Ckfiah

    banyak duit nuar..25juta mne dpt duit..dlm penjara dpt gaji ke..sprm xnk siasat ke…dri mne dtg nya rm25 juta..

  2. Azmanyes Yesyes

    Menitik air liur org miskin dengar juta2…..mcm singget dua hingget aje…permainan org atas ni…

  3. Muhammad Firdaus

    Kasi link skit kenyataan patriot tu…nak baca

  4. Sharifuddin Muda

    Uish banyknye duit hasil menabung masa kat sg buluh ke

  5. Fauziah Sahar

    Parti lwn letakkn bekas tentera juga utk mnjaga kbajikn tentera bila bertanding nnti

  6. Kamarul Baharin Khalil

    Hang salah guna duit sbb salur duit pada politik. Lapor SPRM penyamun ni..

  7. Jaafar Bakar Apai

    ini lah kunci sbenar ph akan membawak perubahan pada rakyat dan negara bijak yb yg menyerah kepada anuar rakyat dan negara tdak akan rugi

  8. Ace Veronic

    Klau org Umno 25j tu celah gigi je. Brpuluh thn joli, skrg jnji Allah itu psti. ANWAR FOR PM!!!✊?✊?✊?

  9. Saidi Liasan

    Ada bukti?Sila tunjuk kepada penguatkuasa supaya tindakan undang-undang dapat dijalankan….jangan main cakap saja ba.

  10. Wan Aziz

    Mungkin dia simpan duit masa dlm jel kot.
    Dlm penjara mkn free.

  11. Nazim Ab Rahman

    Belum tentu betul tuduhan itu. Kalau betul memanglah tak budiman Anuar Ibrahim. Jalan singkat lah tu. Apa salah tunggu ahli parlimen PH meninggal dunia. Tunggulah, bukanya lama. Dalam penjara boleh pulak tunggu. Wallahuallam.

  12. Othman Arshad

    Politik kotor. Gila jwtn PM punya pasal.

  13. SdnBhd Refrnce

    Mungkin ada sedikit baiknya drp menyokong Tun Madir terus berkuasa…UP2U…

  14. Norizan Man

    Usah peduli dia org la…hangpa dah lama dok ramas taik …dok diam diam mkn sireh gobek bagi hancoq dulu…move on la….Cuba ikut style KJ relek aje…jiwa besaq…

  15. Mohd Yusop Hj Ibrahim

    Dah tak suka, macam2lah mengata.itulah! inilah! Dunia2

  16. Izan Angah Musa

    Biar lh pengundi PD menentukan sapa yg dia org nak.Ckp pun tk guna sb mrk suka memilih PH.

  17. Syariwani Araz

    Itu le tanda Admin ini bodoh!! kuat fitnah!!! tu sebabnya rakyat makin tak suka bn

  18. Syariwani Araz

    Jeneral jeneral ,,klu kau kena saman senang senang je Anuar dapat 2,5 juta.. ko tak ingat Anuar hampir menang kesemua saman fitnahnya!! cuma kse liwat dia tak boleh menang sbb klu menang dia tidak dapat dipenjarakan…

  19. Izan Angah Musa

    Biar lh AI nk jd PM… Apa slhnya… ni kn pengundi PH nk kn. Ok lh tu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.