Arab Saudi Dan UAE Memperkenalkan GST Bermula Hari Ini

Kongsi:

Hari ini adalah hari pertama GST 5% diperkenalkan di UAE dan Arab Saudi.

Mereka tidak mempunyai pilihan kerana kedua-dua negara perlu menyelamatkan 1UAEDB dan 1SADB (mengikut logik Pakatan selamatkan 1MDB).

Memandangkan petrol di kedua-dua negara juga dikenakan GST, harga petrol UAE akan lebih mahal dari Malaysia mulai hari ini.

Terdapat juga laporan berita yang belum disahkan oleh kumpulan media Saudi, Saudi Gazette bahawa, Arab Saudi juga menaikkan harga petrol (termasuk GST) menjadikan harga lebihkurang sama dengan Malaysia.

Tarif elektrik domestik di Saudi turut meningkat tiga kali ganda pada hari ini.

—-
Rujukan:
UAE, Saudi Arabia impose 5pc VAT under new taxation system
https://www.thenews.com.pk/print/262941-uae-saudi-arabia-impose-5pc-vat-under-new-taxation-system

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

68 Replies to “Arab Saudi Dan UAE Memperkenalkan GST Bermula Hari Ini

  1. Bangang.. yang korang anti dan benci sesangat kat tanah air sendiri Malaysia ni dah kenapa.. apa yg kerajaan buat semua salah.. tapi bila negara lain buat mcm Malaysia pun korang masih salahkan Malaysia.. negara luar puji Malaysia pun korang boleh lagi benci Malaysia ni.. korang ni lah sebenarnya tak boleh duduk kat mana2 negara pun dlm dunia ni.. ko ingat dunia ni syurga ke semuanya menyenangkan..

  2. Laaa…kita bertanya je,dia dh ckp kita terencat pulak..???
    Betullah kata org,1mdb nie cukup sensitif utk ditnya,dlm parlimen sama kat luar pun sama..bak pepatah melayu umno pernah berkata..Abah kencing berdiri,macai2 kencing berlari lari..Tak boleh nk jawab daaa ini 1mdb pny cerita..

  3. Laa…Yani ML sy tak tau sbb tu sy yg bertanya..kemana gst tu pergi..sbb sy xnmpk apa2 pun selama nie..yg sy nmpk bank2 bnyk dittp..kedai rakyat udah xbernyawa,kilang2 ada yg angkat kaki..mungkin tuan boleh bg penerangan sikit ke..

  4. Kerambit Jahat.. sapa yg ko maksudkan politik wechar atau baru kenal politik.. aku lahir berbelas tahun sebelum Mahadhir jadi PM lagi.. aku rasa susah senang mcm mana Malaysia ni menapak naik.. dari gaji keje kerajaan 350 sebulan.. sakarang kerani pun 1K-2k sebulan.. ko ni bila nak jadi Kerambit Baik..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.