Home / :: BLOG :: / #Bajet2019: Subsidi Petrol TERSASAR

#Bajet2019: Subsidi Petrol TERSASAR

Subsidi petrol 30 sen per liter terhad 100 liter sebulan kepada kereta 1.5cc ke bawah bukan subsidi bersasar tetapi subsidi tersasar.

Banyak kereta 1.5 cc lebih mahal dari kereta 1.6cc akan dapat subsidi.

Orang bagi subsidi bersasar ikut pendapatan, Kerajaan PH bagi subsidi ikut cc kereta.

Tidak cukup bodoh lagi Lim Guan Eng bagi tahu subsidi ini akan menggunakan sistem kad. Berapa pula kos selenggara kad subsidi petrol bernilai RM360 setahun ini?

Bukankah lagi senang bagi tunai terus sahaja?

Siapa pula syarikat yang akan dapat kontrak berjuta ringgit buat sistem kad ini hanya untuk bagi subsidi sebulan RM30.

Jangan nanti rakyat dapat RM30 sebulan kerajaan belanja berjuta sebulan untuk sistem.

Pak pandir pun nampak genius berbanding Guan Eng.

Sumber:
http://link.pakdin.net/subsidi

(Visited 17 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

9 comments

  1. Azmee Yaacob

    Hang ni cakap pandai. Belum lagi jalan . Tak cakap lagi baik

  2. Shah Nadz

    Subsidi lge tergolek…Hahaha..membodohkan orang

  3. Alias Ainee

    Fikiran dia di luar kotak,pemikiran memang lah pandai sgt.
    cerdik sgt…dah pakai kete cc tinggi n jenama mahal tak perlulah subsidi kereejaan lagi..

  4. Syaiful Zamri

    Bagus kalau beri subsidi untuk kereta jenama tempatan je…dari jenama luar…ade kebaikan gak kn

  5. Muhammad Jaafar

    Betul sepatutnya utamakan kereta tempatan 1600cc kebawah kereta impot terkecuali. Disamping bersapsidi dapat peromosikan kereta tempatan. Kalautak pun semua kereta tempatan dapat sapsidi.

  6. Abd Rahman Muhamad

    Mampos sapa beli kereta malaysia exzora,pesona ,waja,dll yang cc lebih1.5 makna nya beli kereta import ada subsidi harga lagi mahal

  7. Chia Maka

    sorry 1.5cc untuk b40 sahaja,kereta mewa 1.5cc bukan b40.

  8. Harjit Singh Gill

    Ikut jenama Kan elok, itu pun lihat umur kereta lah.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.