Home / :: BLOG :: / Balut Tengkuk : Drama Pembangkang Untuk Raih Simpati & Tipu Rakyat

Balut Tengkuk : Drama Pembangkang Untuk Raih Simpati & Tipu Rakyat

Bulan Julai 2011, ketika himpunan Bersih 2 diadakan di Kuala Lumpur, N. Surendran, peguam Anwar Ibrahim mengadu pada Malaysiakini bahawa Anwar berdarah di kepala dan cedera di lutut. Kononnya dikasari semasa berada di KL Central.

Selepas itu, bila masuk wad, Anwar Ibrahim ambil gambar kononnya teruk sangat cederanya. Balut tengkuk sambil pakai baju Bersih atas katil hospital. Kata berdarah di kepala dan lutut, kenapa tengkuk yang kena balut?

Ini bukti jelas, Anwar Ibrahim hanya berbohong semata mata pada waktu itu. Drama sakit tengkuk yang sama ketika dipapah oleh Azmin Ali pada tahun 1998 dulu. Hingga satu video mengkantoikan bahawa Anwar tidak sakit dan sempat lagi menari nari dalam video tersebut.

http://pakdin.my/anwar-9-nyawa-kucing-menghantui-bersih-3-0/

http://pakdin.my/beersih-2-0-tak-benar-anwar-cedera-skrip-lama/

Kini, lakonan balut tengkuk diguna balik oleh Azmin. Drama yang sama Bulan Julai 2011, ketika himpunan Bersih 2 diadakan di Kuala Lumpur, N. Surendran, peguam Anwar Ibrahim mengadu pada Malaysiakini bahawa Anwar berdarah di kepala dan cedera di lutut. Kononnya dikasari semasa berada di KL Central.

Selepas itu, bila masuk wad, Anwar Ibrahim ambil gambar kononnya teruk sangat cederanya. Balut tengkuk sambil pakai baju Bersih atas katil hospital. Kata berdarah di kepala dan lutut, kenapa tengkuk yang kena balut?

Ini bukti jelas, Anwar Ibrahim hanya berbohong semata mata pada waktu itu. Drama sakit tengkuk yang sama ketika dipapah oleh Azmin Ali pada tahun 1998 dulu. Hingga satu video mengkantoikan bahawa Anwar tidak sakit dan sempat lagi menari nari dalam video tersebut.

Kini, lakonan balut tengkuk diguna balik oleh Azmin. Drama yang sama mahu diulang oleh Azmin untuk raih simpati rakyat di Selangor. Isu tanah Ijok bernilai RM1.18 juta masih belum dijawab, datang pula cerita Azmin sakit pinggang.

25 Februari 2018, Teng Chang Kim, Exco DAP Kerajaan Negeri Selangor ketika majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina peringkat Selangor di Petaling Jaya berkata Azmin Ali tidak dapat hadir program tersebut kerana menghadapi masalah ‘annular disc tear’.

“Atas nasihat tegas doktor, beliau dikehendaki menjalani rawatan di hospital termasuk prosedur fisioterapi intensif untuk satu tempoh yang secukupnya,” kata Teng.

Menurut Pengarah Komunikasi Strategik Pejabat Menteri Besar Selangor Yin Shao Loong, Azmin cedera ketika sedang membersihkan rumah dan menyusun semula perabot di rumahnya.

Pelik sangat cara kecederaan itu berlaku. Masa sedang buat “projek aiskrim” selama 45 minit dalam tandas boleh pula tidak sakit.

Kata seminggu sakit dan kena jalani rawatan fisioterapi, tiba tiba hari ini Azmin muncul dengan gambar memakai “neck collar”. Kata sakit pinggang, kenapa tengkuk yang kena balut? Ini lawak.

Balut tengkuk dan sakit pinggang ini adalah skrip drama pemimpin pembangkang yang diulang ulang untuk raih simpati rakyat sahaja. Mat Sabu pernah tiru drama ini, balut tengkuk dan duduk sekejap atas kerusi roda selepas Bersih 2.

Bagi budak budak berhingus macam Syed Saddiq dan geng geng Armada PPBM mereka mudah terpesona dengan lakonan hebat ini. Mudah hendak kena tipu.

Rakyat Selangor kena tolak lakonan Azmin yang menjijikkan ini. Ketika pakatan pembangkang di Selangor dalam krisis dan bergaduh kerana berebut kerusi. Ketika banyak isu dan skandal dalam kerajaan Selangor dibongkar.

Ketika itulah datang semula lakonan balut tengkuk meminta simpati dari Azmin Ali. Jangan jangan selepas ini, Azmin juga mahu terbang ke Jerman untuk buat rawatan sakit pinggang.

Ini semua wayang sahaja. Sandiwara dan drama pemimpin pembangkang. Jawab dulu skandal tanah Ijok, berhentilah berlakon balut tengkuk.

Tulisan :
Beruang Biru
BB794, Isnin

(Visited 23 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

37 comments

  1. Adli Aminuddin

    senyap je page ko min???page longkai org mmg x jenguk lah bangang muahahahahahahahah

  2. Azli Mad

    Dah takda cerita lain ke asyik2 mengutuk nanti keluarga awak sendiri kene kutuk padan mukas admin..biol

  3. Muhammad Jaafar

    Apa pula belakun kalau dah dr sarankan guna alat tu. Ini pun jadi isu. Nak ke suka2 pakai.
    Nak raih sokongan cukup tunjuk perstasi baik pada rakyat dan negeri. Dan apa hasil usaha yg dilakukan baikbutuk negara dan rakyat dgn sendiri rakyatvdapat menilai.

  4. Mohamed Zuhri Amir

    PKR mmg pakar penipu??parti kencing rakyat

  5. Mat Yusop

    Ini penyakit berjangkit terutama pada siapa yg rapat dgn dia

  6. Rey Zal

    Mat zuhri ank pak Amir pakar jilat taik kasi bersih.. Walaupun rejim peyamun dn pekianat bangsa kasi berak sepah.. Mat zuhri la pakar jilat taik kasi npk brsih tu rejim peyamon kaki berak brsepah sekutu dgn china kominis.. ??????

  7. Mohamed Zuhri Amir

    Jgn citer pasal pengkhianat bangsa pd aq…Tu ha mugadey bapak tiri ko tu tukang jilat dap komunis ko gi nasihatkn dia dulu…bangang pya RBA??

  8. Saipul Bahrin Saipul

    Biasa lah tu nak cari perhatian pada rakyat lah tu

  9. Taharizal Rahim

    BALACI kena tang batang ? sendiri hg kata begini. Yang PM hampa fitnah tiap-tiap hari tak pa pulak

  10. Hussain Bakar

    Ditakdirkan patah terkulai sunguh tengkok tu baru menyesal tak sudah…

  11. Azli Mad

    Fitnah apanya klau dah depan mata semua tu berlaku fitnah juga ke atas pm tu..fikirlah

  12. Anti-DAP Club

    Depan mata berlaku tu apa, bagi fakta.

  13. Anti-DAP Club

    Gunakan akal fikiran untuk bagi fakta bukan main cakap yang depan mata. Apa yang deoan mata?

  14. Azli Mad

    Memang dah depan.mata berlaku kamu tetap lah nak tegakN benang yang dah basah saru dunia tau

  15. Rohani Unique

    Apapun kita kena beringat!!! jangan jadi salah seorang yng cuci najis Guan Eng! BN ?

  16. Rozaidin Yazid

    Kalau PM yg kena, engkau sure sokong admin, kan?

  17. Rozaidin Yazid

    Nak meraih simpati isu tanah Ijok agaknya ni

  18. MohdHussin Abugau

    Mungkin yg berbalut tu untuk dia pinggang. Maklumlah dia org Singapore, mungkin Bahasa melayu Sana berbeza sedikit..mcm bisa indon dan Malaysia tu lain

  19. Ayie Ayie

    Klu balut pinggang rakyat x nampak…jadi sebab tu Jemin balut leher tu..????.macam si Nuar…2×5 daaa

  20. Ayie Ayie

    Klu balut pinggang rakyat x nampak…jadi sebab tu Jemin balut leher tu..????.macam si Nuar…2×5 daaa

  21. Ayie Ayie

    Klu balut pinggang rakyat x nampak…jadi sebab tu Jemin balut leher tu..????.macam si Nuar…2×5 daaa

  22. Mohamad Lajis

    Hati2 mmg ramai rba yg guna nama Melayu… Dulu bolih tipu sekarang no way…..

  23. Rey Zal

    Jgn citer mugadey.. Tu ha mugajib bapak peyamon ko tu tukang jilat kominis cina dn donald trump tu ko gi nasihatkn byk dia dulu.. Bebal dri dlu sapai la ni.. ??????

  24. Harm Ka

    Mampos ler..penipu..kaki jubo dan perembat tanah tu…

  25. Jamain Mohammad

    Dah terlalu banyak di timpa duit HARAM??

  26. Saiful Raden Jumari

    Sakit pinggang tapi balut tengkuk..Adakah Selangor punyai MB banggang?..apa kaitan pinggang dgn tengkuk???..umpama jilat lollypop dgn jilat “Kotey”..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.