Loading...
Home / :: BLOG :: / Banyak agensi Islam ditutup orang Melayu kena buang

Banyak agensi Islam ditutup orang Melayu kena buang

Sekiranya ini terjadi….jgn marah kalau Melayu Islam bangkit…

Dalam satu surat pembaca di portal Malaysiakini, sudah dinyatakan ura ura kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan menutup lebih banyak agensi di bawah kementerian tertentu dengan alasan untuk melaksanakan penjimatan perbelanjaan kerajaan.

Ada cadangan melalui surat itu untuk menutup atau menggabungkan sesebuah kementerian dan agensi serta ada juga agensi yang dicadangkan untuk diletakkan di bawah agensi lain yang akan ditubuhkan kemudian. Agensi yang besar seperti Lembaga Tabung Haji (TH), Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan juga mungkin akan ditutup.

Penulis surat itu, Gerard Lourdesamy mencadangkan agar agensi berkaitan agama Islam di bawah kerajaan ditutup dan dipindahkan di bawah kementerian berbeza kononnya untuk memudahkan pengurusan kementerian berkenaan dilaksanakan. Dengan Kementerian Kewangan kini diketuai oleh pemimpin dari DAP, kemungkinan ia strategi licik untuk memansuhkan perkara berkaitan hak keistimewaan orang Melayu.
https://www.malaysiakini.com/letters/426700

Loading...

Menurutnya, selepas 13 kementerian sudah diumumkan oleh Perdana Menteri, Mahathir Mohamad, kini ada baki 11 kementerian yang wujud di zaman pentadbiran Barisan Nasional (BN) masih tidak diumumkan pelantikan Menterinya. Baki kementerian itulah yang dicadangkan untuk diubahsuai pentadbirannya.

Dia mencadangkan supaya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) yang sudah sekian lama mengawal selia perkara berkaitan umat Islam di negara ini terutamanya dari aspek pensijilan halal dipindahkan di bawah satu entiti baru iaitu Bahagian Hal Ehwal Islam (IAD).

Ia tidak akan lagi diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) seperti dahulu yang mana Perdana Menteri berkuasa dalam menentukan perkara berkaitan agama Islam ketika zaman pentadbiran BN. Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia (JKSM) dan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan juga dicadangkan untuk diletakkan di bawah IAD.

Jabatan-jabatan besar yang menguruskan hal ehwal orang Islam akan diletakkan di bawah satu unit atau bahagian yang lebih kecil serta akan dikawal dengan lebih ketat lagi oleh IAD dan bukan lagi di bawah JPM. Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) juga akan diletakkan di bawah IAD.

Dalam surat itu, dia mencadangkan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan pun akan diletakkan di bawah IAD. Bayangkan dek kerana mahu perubahan dengan undi PH, kini umat Islam menanggung akibatnya dan kesannya. Jika ia dilaksanakan, habis jabatan dan agensi milik umat Islam akan dihapuskan atau kuasa mereka akan menjadi lebih terhad.

Seperti yang dimaklumkan tadi, TH yang menjadi tempat simpanan pendeposit yang hendak pergi menunaikan haji yang berjumlah berbilion akan dipindahkan ke bawah IAD. Entah ada entah tidak Tabung Haji selepas ini. Bagaimana jemaah haji dari Malaysia hendak pergi menunaikan ibadah itu di Tanah Suci.

Peruntukan khas Biasiswa Pengajian Tinggi Raja-Raja Melayu dan Yang di-Pertua Negeri juga akan dipindahkan di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM). Ini cadangan yang melampau kerana mahu bertindak tanpa rujuk terlebih dahulu pada Raja Raja Melayu.

FELDA juga yang banyak membantu orang Melayu akan dipindahkan kuasanya di bawah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, iaitu Azmin Ali. Amanah Raya Berhad (Amanah Raya) tempat orang Melayu buat wasiat juga akan dipindahkan. Ini adalah satu bencana besar untuk orang Melayu dan Islam jika ia benar benar berlaku.

Ingat balik apa yang Penang Institute dan DAP pernah cakap dulu sebelum mereka berkuasa. Mereka hendak buang penjawat awam. Ramai tidak percaya. Kini bukan sahaja penjawat awam Melayu yang ramai kena buang pada bulan Ramadhan ini, institusi berkaitan Islam juga mahu dibuang oleh kerajaan PH.

Ternyatalah apa yang DAP hendak diikutkan sahaja. Benarlah kata Hew Kuan Yaw, Supermaan DAP bahawa DAP mahu perkudakan Tun Mahathir sahaja.

17,000 kena buang, 3,600 guru agama kena buang dan semua ketua ketua kampung di seluruh negara turut kena buang.

Selepas ini Tok Imam, Tok Siak dan bilal masjid pula menunggu masa. Entah entah kami pun tidak dapat elaun lagi kerana kerajaan PH hendak berjimat. Ikut sangat cakap DAP sampai habis orang Melayu kena buang.

Rasa Hati,
Tok Siak Masjid

http://pakdin.my/tag/islam
http://pakdin.my/tag/jakim

(Visited 57 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Terkini

Saiz penjawat awam besar, perlu dikurangkan – Mahathir

Dari Facebook Najib Razak

110 comments

  1. Mat Nor Pizal Ahmad

    kalau mcm ni cari negara lain la plk …ni bkn lg tanah melayu

  2. Robiyanto Muhammad Nazarul Daniel

    Perghhh..makin parah…hope cai ph bole komen ckit…

  3. Hizam Hazali

    Aku tunggu je PENJAWAT AWAM yg kene pecat xtentu pasal ni buat DEMONTRASI…sedap2 ko tendang… org ade ank bini ko x fikir… bnd2 lain ko tunai perkare2 meraban gak ko utamekn…APSAL NAK ALIH CITER dri kene tny psl GST, TOL dgn MINYAK ke Tuan Air Mata oiiii… ke stress xblh bt keje ape lgi ltk jawatan arrr…. wakakakakakaaa ??? #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN
    #PHLETAKJAWATAN

  4. Azhar M Norizan

    Sudah jadi tanah DAP!! Macih pangkah PH

  5. Saiful Hazmi Bin Bani

    Tahniah pengundi ph…pemusnah bangsa melayu

  6. Eyzack Jamaluddin

    lepas ni kita tngok plak tadika Kemas…akn d tutup satu persatu hak org melayu d tarik. ..

  7. Hizam Hazali

    Eeee takut nye… ISA nk ditabal smule kn… OMG…OMG… aku pon nak sumbat2 org2 PH masuk ISA sbb mnipu janji2 manismu x nak tunaikan… ko xnk tny PUAKA2 PH keje memfitnah kene masuk ISA??? ???

  8. Yaty Yatt

    jari kami da tsalah pgkah..jd kami tpaksa kaji dlu adekah sb kbodohan kami.@pn kebangangan kami..?#puah

  9. Rusnani Soyot

    Jom ramai2 memeriahkn ISA..
    Sumbat ramai2 biar dunia tahu ada GUATANAMAO BARU DDUNIA ISLAM…..

  10. Aqballuddin Haji Ishak

    Cai PH tak kan berani lh nk komen kt sini, dasar uneducated mmg mvm tu

  11. Razak Abdullah

    BERSALAHKAH BUDAK2 JASA ?

    Kami mohon kerja di sebuah Jabatan yg bernama Jabatan Hal Ehwal Khas ( JASA ). Ketika sesi temuduga, kami sendiri tak tahu bidang tugas pegawai2 JASA secara terperinci..setelah diterima bekerja barulah kami tahu dgn jelas bhw JASA adalah. Sebuah Jabatan yg menyokong dan mendokong serta mempertahankan Government of the day..oleh kerana ketika kami bertugas kerjaaan yg memerintah ketika itu adalah kerajaan BN, maka taat setia kami tentulah kpd kerajaan Barisan Nasional.
    Siapakah Perdana Menteri dlm kerajaan ketika itu? ,Tidak lain tdk bukan Tun Mahathir Muhammadlah PM.ketika itu, di zaman Dato Zainal Abidin dari Kelantan menjadi Ketua Pengarah yg kemudiannya di sambung oleh Dato Mohd Amin dari Pahang..
    Siapakah yg menyuburkan darah merah kami utk mempertahankan UMNO dan BN? Tak lain x bkn jugak Tun M,
    Siapakah yg mengarahkan kami utk menentang DAP habis2an? Juga Tun M,
    Siapakah yg menerap dan meyakinkan kami bhw DAP adalah parti rasis anti melayu dan islam? Jgk Tun M..
    Siapakah yg telah memperjelaskan kpd kami bhw Anwar Ibrahim adalah seorang kaki liwat dan tidak bermoral sehingga Tun mengambil keputusan utk memecat Anwar? Jgk Tun sendiri..
    Siapakah yg menyuruh kami membuat pemantauan/rakaman video pemimpin2 spt Mat Sabu yg kononnya byk menabur fitnah kpd kerajaan ketika itu? Itupun Tun sendiri tahu..

    Tun, x byk jasa kami pd Tun..cuma kamilah pegawai2 marhein yg bertekak, bertengkar mempertahankan Tun ketika Tun dicela sbg mahafiraun/ mahazalim oleh geng2 DAP dahulu..
    Di setiap pilihanraya kecil kami bertugas, berbulan2 meninggalkan keluarga berperang dgn DAP, PKR dan PAS yg ingin menjatuhkan Tun dahulu..dipelosok kampung yg taksub, nk buat ceramah pun mereka tunggu dengan parang, tapi pegawai JASA redah jugak, redah bkn kerana gaji RM1000 tu, tapi redah krn patuh kpd Tun utk mempertahankan kerajaan dlm apa keadaan sekalipun..

    Hari ini keadaan sdh berubah, Tun sdh berpeluk dgn DAP dan Anwar juga Mat Sabu..Tun berjaya menjatuhkan kerajaan BN..Tun berjaya membentuk kerajaan baru bersama Lim Kit Siang yg dulu Tun melabelkan mereka sbg Cauvanis, rasis dan anti melayu islam..MALANGNYA dlm barisan ahli parlimen Tun lbh byk kerusi DAP dan PKR..kami faham Tun buang kami pegawai2 JASA mgkin bkn datang dari kehendak hati Tun, tapi oleh kerana Tun dikelilingi.majoriti kerusi DAP yg anti melayu islam spt kata Tun dahulu, maka Tun terpaksa membuat keputusan sedemikian.
    Kami tersenyum melihat video pendek Tun memeluk anak kecil sambil sebak menangis membisik kpd anak kecil itu Tun kembali krn ingin menyelamatkan anak bangsa dan negara..

    Tun, walau hari ini anak2 & isteri kami juga berpelukan dlm tangisan Ramadhan krn kehilangan tempat mencari rezqi, TAPI utk pengetahuan Tun, kami sesekali tdk pernah menyesal menjadi pegawai JASA, mgkin tidak pernah ada sebesar zarah jasa kami kpd Tun, maka kami terima hakikat hukum politik dan redha dgn ketentuan Ilahi..

    Cuma apa yg kami khuwatirkan ialah Tun bakal melepaskan jawatan PM kpd Anwar yg dulu Tun sendiri bgtau kami beliau adalah seorang pemimpin tdk bermoral yg tdk boleh diangkat sbg pemimpin..Tun bakal tinggalkan untung nasib anak cucu kami kpd DAP yg Tun sendiri mengakui mereka adalah anti.melayu dan islam…
    BERBAHAGIALAH Tun dgn apa yg Tun lakukan..smoga Tun dikurniakan kesihatan yg baik..InshaaAllah suatu hari nnt org melayu pasti akan sedar apa yg telah terjadi kpd tanah air ini..sedar diketika segalanya tlh hilang..

    Maafkan kami Tok Janggut , maafkan kami Dato Bahaman, Dol.Said d Naning, Dato.Maharajalela, Mat Kilau di Sabah dan Rentap di Sarawak..sekadar ini saja kemampuan kami pertahankan bumi melayu ini…

    Salam Ramadhan, kepada Tun, saya mengambil kesempatan dibulan yg mulia ini utk memohon ampun.maaf andai selama berkhidmat dibawah Tun kami ada melakukan silap dan salah, Selamat berpuasa Tun, Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin!

    Mantan pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas ( JASA ).

  12. Jamil Mohd

    BANGKIT OWG MELAYU ISLAM
    MALAYSIA AKAN DIPERINTAH SEPERTI SINGAPURA..

  13. Mohd Khaidir

    Ingatkan JASA ni ditubuhkan oleh Najib. Rupenye dah lama.

  14. Renovate Ubahsuai Rumah

    Sedihnye la pikirkan nasib ank,bini dan keluarga mereka yg diberhentikan..

  15. Sabri Langbuana

    PM anti islam tkut pd dapig kapir lahanat dh kna cucuk hidung

  16. Ibnu Alias

    “Nasib baik Malaysia masih aman”… begitulah golongan macai PH selalu ckp masa dok seronok jadi pembangkang dulu

  17. Wan Zul

    Jangan sampai kegawatan sok…dengan ramai diberhentikan kerja,tiada punca pendapatan,para pelabur lari….harap tiada berlaku apa-2…

  18. Ibnu Alias

    Laaaa…. kami org PH baru tahu….???

  19. Azli Rusli

    Asalkan bn tumbang. Apa nak jadi pun lantak je la. – mahacai

  20. Adi Abdullah

    ni la namanya penghapusan melayu secara perlahan-lahan…yg dorg yg ngundi PH ni ingat..DAP ni ada amik kira ko sokong PH ke tak…dia x kisah pon…tapi yg ni la yg dia mahu..

  21. Ameanthy Amean

    Sya mohon tum n bina tokong sebelah klcc ..

  22. RezatheShah Md Anis

    Surat tu cuma sekerat sahaja dipaparkan, tapi berdasarkan tajuk, bukankah ia lebih kepada berakhirnya ‘Jabatan Pembangunan Persekutuan’ yang merupakan duri dalam daging di negeri2 pembangkang semasa BN memegang kerajaan persekutuan?

  23. KapalTerbang Kertas

    jangan kejutkan harimau yg sdg tdo…..

  24. Eden Hazard

    agama islam kita diserang secara halus.ramai berpura2 buta akibat taksub dengan parti

  25. Amranee Honey

    Dasyatnya tindak-tanduk mahadir. Kesian mantan pegawai jasa ini.

  26. Zainab Rahmat

    Nak lantik menteri pun PM7 pening sbb uneducated, penyokong dia lagi double triple punya uneducated..

  27. Aqballuddin Haji Ishak

    Zainab Rahmat tu ayat PM PH, Mantan PM BN dan Bapa pada 4 anak billionaire

  28. Sofian Md Saad

    Maaf. Ditempat aku kebanyakan orang politik macam JASA dan JKKK ni semua sombong bodoh. Kalau ada apa-apa peruntukan dari UMNO dorang dan suku sakat dorang dah kebas dulu.

  29. Hery Avegalion

    Sapa2 yg Takde Keje.. Meh join Aku jadi financial consultant… Rezeki Tu Ada mana2.. Tak payah nak bising2

  30. Ahmad Rizal

    Betul.. Abg ipar sy ckp tadika kemas dekat Taman beliau akn di tutup..

  31. Norull Bahri

    SELAMAT BERSARA KAKITANGAN JASA SEKELIAN…

  32. Norull Bahri

    TUNGGU LAGI 5 TAHUN UNTUK…
    #PHLETAKJAWATAN…

  33. Mohd Fadhil

    Best x..raya makan megi la wehhhh…

  34. Aini Abu Bakr

    Mrh nyamuk kelambu nak dibakar. Dgr guruh di langit, air di tempayan dicurahkan.

  35. Murni Azilin

    Semoga Allah bersama org yg dizalimi….semoga lebih byk individu yg tampil menceritakan hal yg sbnr..

  36. Nan Kilam

    Tungu je la sesalan kot tu nanti bila tersepit Allah maha kaya.

  37. Mohd Isa Mohd Ali

    Dengar ckp ph bulat2 tanpa buat kajian nilah akibatnya..mnangis mata darah sekali pun ..susah kita kembali semula..5 thn ..10thn x pasti lg..klau trsilap pangkah..sesalan x sudah

  38. Abdl Hamid Hamid

    Rasakan yg menyokong ph..jnji satu juta pekerjaan .tp dh ramai penjawat awam di tendang..

  39. Eyzack Jamaluddin

    sama2 la kita tabah utuk pru akn dtng.jika pnjang umo..
    KITA SERANG HABIS – HABISAN…

  40. Uji Ismail

    Inilah nama nya tun yg x mengenang erti budi..

  41. Hazel Sunday

    Itulah permainan mereka..

    3 episod setiap hari..sampai 100hari

    Hebatkan Negaraku

    Mantapkan,Rapatkan Bangsaku

    Mertabatkan Agamaku

    Displin dan Tajamkan pemikiran

    Tingkatkan keimanan dan ketaqwaan

    Bersihkan hati nurani

    Sanjungi Raja2 Melayu

    Bangkitkan Melayu yg teguh

    Berakal ,Beremosi dgn panduan sunnah dan Alquran

  42. Warga Veteran

    Allahuakbar….Allahuakbar…Allahuakbar walillahil hammuud semoga kecelaruan ini segera ter ungkap berkat kebesaran ALLAH AZZA WAZALLA….
    AAMIIN

  43. Mona Majid

    Bangkitlah bangsa melayu yang beragama islam bersatulah demi maruah bangsa dan tanah air negara ini negra islam

  44. Saleha Ahmad

    Jgn nk racist lah…mmang patut buang mlayu2 tali barut yg salah guna kuasa…mlayu dedak

  45. Mohamad Rasul

    Bangkit wahai bangsa ku… Bangkit lah wahai umat islam di Malaysia… Bangsa dan Agama kita sedang di kotak katik olih mereka yg gilakan kuasa dan pangkat terutama dari kaum yg enti Melayu dan Islam ( Kafir Harbi)

  46. Mohd Salleh

    Bila Kuasa dibawah telunjuk Ultea Kiasu..abis agensi berkaitan..melayu dan islam dilupuskan..atas kehendak Ultra kiasu..huhuhu ah xsdap

  47. Liza Abdullah

    Itu lah penting sejarah…. Kini sejarah tinggal sejarah.. Sedih… Anda semua baru tahu perkara ini.. Adakah kita telah terlambat….

  48. Liza Abdullah

    Kan…. Dah terantuk baru nak teradah

  49. Mohamad Rasul

    Ini lah kata bidalan nenek moyang kita dulu.. Jangan sampai menang sorak kampong tergadai.. tak mustahil anak cucu atau generasi Melayu kita suatu hari nanti akan merempat di tanah air sendiri… Melayu akan hilang kuasa dan suara di sebab kebodohan kita terutama anak2 muda Melayu yg mudah di pengaruh dgn fitnah.. provokasi serta propaganda olih musuh yg enti Islam dan Melayu… Anak muda skrg mudah termakan dgn janji2 palsu dan manis sebagai contoh pada PRU 14.. PH menjanjikan hutang PTPTN ditangguh ini lah provokasi yg berkesan krn yg ramai hutang dgn PTPTN ada lah anak Melayu jadi anak2 muda ini seronok jdgn janji palsu ni kerana ada antara mereka berhutang dgn PTPTN mencecah ratusan ribu ringggit.. Minyak petrol pada harga Rm 1.50.. tol dihapuskan dan berbagai janji palsu dan manis yg lain

  50. Afizee Shahrul

    Jasa ni dah lama ditubuhkan khiadir. Kemas pun sama.

  51. Abazka Kama

    Sejarah x pernah bohong.. hnya manusia yg pntingkn diri saja membohongi sejarah..

  52. Abazka Kama

    Mahacai yg mngundi ph ada x kna pecat..
    Klau ada.. bgtau la pd madey.. mna tau kot dia bole serap dlm atm.. jd papan sasar utk latihan mnembak..
    Mcmtu x la risau sgt.. kna tembak mati. Dh x pikir hal politik msia lg..
    Kikikikiki..???

  53. Buyung Tembaga

    Sebuah kera jaan yang zaling lagi kejeh. Di bulan Ramadhan yang mulia ni banyakkan doa untuk membalas kekejehmeh mereka.

  54. Buyung Tembaga

    Sayang semuanya sudah terlambat… Nasi sudah menjadi bubur dan bubur dimakan oleh cina DAP.

  55. Irfan Izzat

    Dari ttup kementerian baik gaji menteri 3 -4 ribu je sebulan.elaun menteri semua bagi rakyat.baru betul kata nak tolong rakyat.betui dak

  56. Roslee Abbas

    Bangsat laknatullah punya Pundek kerala keling mahafiraun..busuknya hati seorang diktator KLEPTOKRASI penyamum korupsi Kerala India yang bernama Madey kuttymak mahafiraun

  57. Jali Idris

    Bangsu Melayu tak pernah lupa..tetapi pm Tun m.yg pelupa dah tua….daya fikiran dah menurun…alah kesian….

  58. Ilham Faziani

    Yang ni aku stuju… Bnyk yang mcam tuu…

  59. Ilham Faziani

    Kalau bnda ni kena dekat batang hidung saudara sendiri macam mane..??..xsemua org macam tuu…

  60. Saleha Ahmad

    Rasanya…macai dedak BN lg sesuai jd papan sasar sbb semua muka dh sememeh lani..

  61. Karim Farid

    IKM
    MRSM
    UITM
    UNIKL
    SEMUA NI UNDER MARA….

  62. Abd Rahman

    mati lah…mati lah org melayu oleh Kerajaan diktator ni..

  63. Abdl Hamid Hamid

    Kerana dendam habis rkyt yg tdk brsalah menjdi mangsa kezaliman kerajaan PH yg baru memegang tampuk kepimpinan ..apalah nasib agma Islam yg selama ini di perlihara dgn baik di kerajaan dulu..skrng kita tunggu yg hendak di tutup ..nnti suatu hr nnti masjid negara pn azan tdk blh melungkan suara azan..

  64. Hery Avegalion

    Abazka Kama jadi financial consultant nie income unlimited

  65. Anita Idris

    Wow tuduh bangsa sendiri racis. Jilat dap piaw

  66. Saleha Ahmad

    Anita Idris sbb bngsa ko dn bngsa aku yg buat taik..pls dont deny..mlayu dh lma mnadah tngan je…mlayu yg mmalukn.xsemua tp klo tergulung dlm puak tu mmang mnyedihkn.

  67. Joe Labu Labi

    BN kalah bukan kerana orang benci dsn.,,, atau sayang tun… tapi orang muda merasakan apa yang diberi xpernah cukup…. ibarat bagi betis nak peha…. itu saja pendapat aku….

  68. Fmfaazil Mustafar

    Alang kepalang ttup UIA.Masjid ikut sama bnyk kuil dn tokong.aslkn kne mngena dgn Islam ttp hbis2.
    Naikkn patung2 wajah Lim kit sial.lim guan eng.stiap negeri.daerah ada patung 2org ni…

  69. Cain Nizam

    baru 2 minggu ph perintah, teman tengok banyak kedai makan melayu tutup

  70. Umyati Samtifa Mohamad Samsuddin

    Kak ina Norazlina Ina….mangsa telah dpt dikesan haha

  71. Anita Idris

    X heran lah.. Sbb awk melayu. Awk kutuk tu kena diri sendiri.

  72. Anita Idris

    Awk ni sebenar boleh jd tali barut. Biasa tali barut ni istilah buat kije utk musuh cth komunis dap. Mkna awk ni mmg tali barut dap

  73. Al Fateh

    yg bising pembangang je..pembangang brp kerat sgt yg ada kt negara ni sbb tu la kalah pru..kerajaan pn malas nk layan la komen2 sampah cmni..HANCING.. WAKAKAKAKAA

  74. Saleha Ahmad

    Anita dlm msia ni mna ada cina komunis lg…kita bersatu demi ksejahteraan msia…awak dh jauh ktinggaln..kesiannya

  75. Saleha Ahmad

    Anita Idris sya mlayu yg tau pkir..yg xbetul ttap xbetul…yg mkn dedak slma ni mmang xboleh pkai…awak pndedak lani.

  76. Zack Gig

    jangan risau…tak lama lg singapore akan mohon utk masuk malaysia..masa tu mesti peluang pekerjaan melambak2..

  77. Zack Man Rahmat

    Ank muda yg rata2 skong PH.. x peduli semua ni bro.. mereka suka mncuba n ubah dr kebiasaan.. udhnya jd la skrng ni

  78. Zack Man Rahmat

    Xde bro.. smua org BN.. tu sbb org PH seronok yg kena buang kerja org melayu.. ape kaitan SPAD dgn politik.. jauh sgt tu.. ape kena mngna guru kafa.. dgn politik. Ape kna mngna guru yg mngjar alquran ye hngga d buang kerja.. sdr ke x.. ramai dr merka melayu n islam

  79. Saiful Raden Jumari

    Aku tak terkesan dgn pemecatan atau pembubaran sesuatu jabatan atau badan kerajaan tetapi cukup terkesan dgn nasib kakitangan yg punyai keluarga menjelang raya ni..di bulan Ramadhan yg mulia ni dan Syawal menjelang tiba ni aku ingin menyeru kpd mereka yg teraniaya agar perbanyakkan ibadat dan memohon doa kepada Allah agar diberikan kekuatan menempuhi cubaan ini dan memohon kpd Allah juga agar membalas setiap perbuatan yg kita alami ..Doa seseorang muslim yg teraniaya amat makbul terutama di bulan Ramadhan dan Syawal..

  80. Kacong Amran

    Haha…
    Mng sorak …
    Hari tu kan dah berdoa moga umno bn n najib tumbang..
    Knp bersedey plak..
    Aritu x rasa sdg aniaya org ke..
    Slmt beraya

  81. Larry Daniel

    Bagitu juga greja2 d bom nak d hapuskan d masa dulu …bagaimana ni dunia ..BIGOT..puii!!!!!

  82. Abdl Hamid Hamid

    Larry Daniel sama²lh kita doakan semuanya slmt

  83. Abazka Kama

    Saleha Ahmad
    Ko blum pnah merasa spt d afrika.. kt msia ni walaupn ph menang.. negara masih aman..
    Ko ni klau d afrika dh d rogol berjemaah sbb perangai tu nmpk mcm banggang2 ckit..

  84. Bee Bahar

    Bukan tutup tapi diurustadbir dlm kementerian baru yg sepatutnya.

  85. Bee Bahar

    JASA LAMA BUBAR. ADA JASA BARU MASUK.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...