Berapa jumlah dana politik asing yang diterima PH?

Kongsi:

KENYATAAN MEDIA PENERANGAN UMNO MALAYSIA

1. Pasti pihak kerajaan dan yang berkaitan dengannya akan menafikan perkara ini. Namun Pendedahan Daniel Twining, anggota Centre for Strategic International Studies Amerika Syarikat (CSIS), amat serius yang akhirnya mendedahkan kegiatan khianat Kerajaan PH terutama DAP dan konco-konco mereka selama ini terhadap kerajaan terdahulu.

2. Semua pihak mesti matang berpolitik, dan menghormati sistem demokrasi dalam negara ini, bagaimanapun menjemput dan melibatkan pihak luar untuk campur tangan adalah tidak wajar semasa sekali.

3. Pendedahan Daniel Twining, anggota Centre for Strategic International Studies Amerika Syarikat (CSIS), akhirnya membongkar kegiatan khianat DAP dan konco-konco mereka selama ini.

4. Sama ada Tun Dr Mahathir Mohamad terbabit atau tidak, itu tidak boleh disahkan, namun CSIS yang beroperasi di Malaysia sejak tahun 2002, cukup bangga selepas berjaya berkomplot dengan pembangkang bagi menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional pada PRU14.

3. UMNO mencabar Lim Kit Siang menafikan perkara ini secara terbuka, dan bersumpah kepada rakyat Malaysia bahawa apa yang dikatakan oleh Twining itu adalah bohong.

4. Dr Mahathir juga perlu menjelaskan bahawa ‘crocodile tears’ ketika mengumumkan mahu meletak jawatan pada Perhimpunan Agung Umno 2003, sebenarnya adalah sandiwara kerana niat memusnahkan parti sudah wujud sejak kerjasamanya dengan CSIS.

5. Gerakan yang menjual maruah negara ini sungguh menyedihkan kerana apa-apa hasil kerjasama dengan agensi asing ini turut mencerminkan betapa Malaysia ‘mudah dibeli’ atas nama demokrasi. Dan mereka yang melakukannya sangat tidak bertanggungjawab serta membelakangkan kedaulatan negara.

6. Menerusi bantuan dana kepada DAP oleh National Endowment for Democracy di bawah Jabatan Negara Amerika selama ini, jelas menelanjangkan siapa sebenarnya DAP, Lim Kit Siang dan rakan-rakan ‘demokratiknya’.

7. Ini juga mengesahkan dakwaan ejen-ejen media sosial mereka selama ini digerakkan dengan mewah menggunakan dana negara asing yang mahu melihat BN dan UMNO disingkir dari tampuk pemerintahan.

8. Sungguh kotor dan keji perbuatan ini dan pada hari ini, mereka tetap akan menafikan dakwaan ini. Malah secara berterusan berusaha memesongkan perhatian rakyat dengan mengatakan ekonomi negara sedang meleset dan kerajaan terdahulu kejam dan zalim. Semua ini tidak benar sama sekali.

9. Dr Mahathir sendiri menuduh BN sedemikian di Pulau Pinang semalam, seolah-olah cuba menyembunyikan sesuatu daripada rakyat.

10. Akhirnya ia terbongkar jua apabila video CSIS ini tersebar luas di Internet. Apa lagi yang mahu dikatakan oleh Kit Siang dan ‘gengnya’? Berapa ratus juta diperuntukkan kepada Red Bean Armynya? Malah mereka menuduh orang lain menerima sumbangan luar.

11. Kita ingin tahu berapa jumlah dana asing yang diterimanya secara rahsia sejak 2002. Mungkin melebihi RM2.6 bilion yang dijadikan peluru untuk meracun fikiran rakyat mengenai 1MDB?

12. Selama ini juga, Dr Mahathir menuduh BN ingin menjual negara kepada China, walhal ketika menjadi pembangkang, mereka sudah pun menggadai maruah Malaysia kepada orang asing.

13. Maka, tidak hairanlah Dr Mahathir dikunjungi beberapa orang duta Barat, termasuk tokoh dari Amerika Syarikat, selepas mengangkat sumpah jawatan Mei lalu.

14. Betapa pembohongan mereka selama ini turut didalangi dan dibantu oleh ejen asing yang mahu melihat Malaysia kucar-kacir.

15. Ini pakatan jahat yang perlu disiasat oleh pihak berkecuali. Memandangkan pihak kehakiman dan pihak penguatkuasa lain sudah berada di bawah genggaman mereka, satu badan khas harus dibentuk untuk kes ini supaya siasatan yang adil dapat dilaksanakan.

16. Tidak ada gunanya lagi mereka mengambil pendekatan ‘one-way street’ iaitu menyiasat orang lain tetapi tidak mahu dirinya disiasat. Rakyat Malaysia perlu bangkit segera agar negara tidak tergadai terus.

17. Dengan ini, kami menggesa Majlis Raja-Raja agar mengambil pendirian di dalam perkara ini secepat mungkin, dan bertindak bagi menyelamatkan rakyat dan negara daripada menjadi sebuah lagi negara Islam seperti Yemen, Libya, Iraq dan Syria! Dan lebih utama membenarkan campurtangan asing terhadap negara ini.

Lihat video:
https://youtu.be/Tdbweci6J-Y

YB DATO DR SHAMSUL ANUAR NASARAH
Ketua Penerangan UMNO Malaysia.
Kuala Lumpur
6 Ogos 2018

……..
http://pakdin.my/tag/dana-politik

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

138 Replies to “Berapa jumlah dana politik asing yang diterima PH?

  1. Sepatut nya majlis raja raja memainkan peranan supaya tindakan boleh diambil terhadap kerajaan fitnah ini jika perkara ini betul betul benar belaka, Rakyat msia jgn tidur dan di buai mimpi indah oleh orang orang yg ingin Men hancur negara

  2. Hanya menang 2 negeri dan menang 4 DUN di Selangor lagi tak mahu menerima hakikat yang BN sememangnya rakyat tak suka. Tak payahlah nak sibuk pasal campur tangan asing. Nak mengaku ahli UMNO pun orang dah malu. Terima je lah hakikat sebenarnya.

  3. Sudah menjadi kebiasaan dialaf baru ni yg jahat diangkat sebagai pejuang manakala yg iklas perjuanganya dicap sbg penjenayah. Di akhir zaman ini golongan yg dibenci ramai itulah sebenarnya berada dipihak yg benar. Ini kerana kita yg fasiq telah ditutup pintu hati utk melihat kpd kebaikan.

  4. Sudah menjadi kebiasaan dialaf baru ni yg jahat diangkat sebagai pejuang manakala yg iklas perjuanganya dicap sbg penjenayah. Di akhir zaman ini golongan yg dibenci ramai itulah sebenarnya berada dipihak yg benar. Ini kerana kita yg fasiq telah ditutup pintu hati utk melihat kpd kebaikan.

  5. Sudah menjadi kebiasaan dialaf baru ni yg jahat diangkat sebagai pejuang manakala yg iklas perjuanganya dicap sbg penjenayah. Di akhir zaman ini golongan yg dibenci ramai itulah sebenarnya berada dipihak yg benar. Ini kerana kita yg fasiq telah ditutup pintu hati utk melihat kpd kebaikan.

  6. Saya org pH.. emmmm tgk la KLU rajin saya baca k.. nk wat kje lain dulu.. dua org je ke macai bn.. Sian nya.. Mcmana nk menang pru15.. nmpak hambar la.. so boring… Tgk isu lain la..???.. Jamal mak pn asyik CKp melayu bodoh je.. x sanggup plk nk dgr bangsa sendri bodohkan bangsa.. sbb tu org malas layan.. sembang la korang k. Hrp2 de yg komen???

  7. Saya org pH.. emmmm tgk la KLU rajin saya baca k.. nk wat kje lain dulu.. dua org je ke macai bn.. Sian nya.. Mcmana nk menang pru15.. nmpak hambar la.. so boring… Tgk isu lain la..???.. Jamal mak pn asyik CKp melayu bodoh je.. x sanggup plk nk dgr bangsa sendri bodohkan bangsa.. sbb tu org malas layan.. sembang la korang k. Hrp2 de yg komen???

  8. Saya org pH.. emmmm tgk la KLU rajin saya baca k.. nk wat kje lain dulu.. dua org je ke macai bn.. Sian nya.. Mcmana nk menang pru15.. nmpak hambar la.. so boring… Tgk isu lain la..???.. Jamal mak pn asyik CKp melayu bodoh je.. x sanggup plk nk dgr bangsa sendri bodohkan bangsa.. sbb tu org malas layan.. sembang la korang k. Hrp2 de yg komen???

  9. Saya org pH.. emmmm tgk la KLU rajin saya baca k.. nk wat kje lain dulu.. dua org je ke macai bn.. Sian nya.. Mcmana nk menang pru15.. nmpak hambar la.. so boring… Tgk isu lain la..???.. Jamal mak pn asyik CKp melayu bodoh je.. x sanggup plk nk dgr bangsa sendri bodohkan bangsa.. sbb tu org malas layan.. sembang la korang k. Hrp2 de yg komen???

  10. Sudah sampai masa nya lembaga penyiasatan bebas bukan kerajaan di buat oleh pehak berkepentingan..untuk mengumpul.maklumat perkara perkara yang melibatkan kedaulatan dan keselamatan negara..hasil.siasatan boleh dibawa di parlimen atau di majukan terus kepada Intititusi YDA..melalui majlis Raja Raja..Ini sebagai pemantau semak dan imbang bagi memastikan kerajaan sentiasa berada di landasan yang betul bagi mempertahankan kedaulatan negara tidak tergadai dengan kuasa asing..

  11. Setuju mohon majlis raja-raja melayu menubuhkan badan penyiasat untuk mengetahui apa yang telah dilakukan oleh kerajaan sekarang yang mana mereka telah menerima bantuan asing untuk menumbangkan kerajaan bn yang telah berjaya membangunkan negara ini ke tahap yg lebih baik sejak lebih 60 tahun lalu..

  12. Setuju mohon majlis raja-raja melayu menubuhkan badan penyiasat untuk mengetahui apa yang telah dilakukan oleh kerajaan sekarang yang mana mereka telah menerima bantuan asing untuk menumbangkan kerajaan bn yang telah berjaya membangunkan negara ini ke tahap yg lebih baik sejak lebih 60 tahun lalu..

  13. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  14. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  15. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  16. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  17. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  18. Perkara ni patut disiasat oleh badan bebas bukan ph nanti diputarbelitkan. Perkara ni dah lama berlaku sejak zaman kadey 4 lagi. Yahudi dan cia terlibat zaman refirmasi lagi. Bersih, dap dan pkr semua disponsor. Sekarang ppbm pulak disponsor takun2 kroni madey. Cakap tak serupa bikin.

  19. Dah kalah melalak dan menyalak je lebih UMNO ni. Mana nak sorok muka malu pada Melayu. Buat fitnah dan mereka cerita dogeng untuk merubah pandangan daripada kebodohan UMNO..yang selama ini menipu rakyat, mengkhianati dan membangsatkan bangsa melayu. Bising bagai tin kosong…fitnah, auta BUKAN fakta….hanya mengundang dosa.

  20. Jatohnya kerajaan UMENOBN ni bkn kerana dana atau campurtangan kerajaan asing TETAPI melalui undi tangan2 orang malaysia ito sendiri.
    Kalaulah kerajaan ito bersih cekap dan amanat serta makanya rakyat akan menpertahankanya.
    Contoh kerajaan kelantan..sampai lani masih bertahan walaupun bermacam fitnah dn tekanan daripa kerajaan arwah UMENOBN.

  21. Jatohnya kerajaan UMENOBN ni bkn kerana dana atau campurtangan kerajaan asing TETAPI melalui undi tangan2 orang malaysia ito sendiri.
    Kalaulah kerajaan ito bersih cekap dan amanat serta makanya rakyat akan menpertahankanya.
    Contoh kerajaan kelantan..sampai lani masih bertahan walaupun bermacam fitnah dn tekanan daripa kerajaan arwah UMENOBN.

  22. Jatohnya kerajaan UMENOBN ni bkn kerana dana atau campurtangan kerajaan asing TETAPI melalui undi tangan2 orang malaysia ito sendiri.
    Kalaulah kerajaan ito bersih cekap dan amanat serta makanya rakyat akan menpertahankanya.
    Contoh kerajaan kelantan..sampai lani masih bertahan walaupun bermacam fitnah dn tekanan daripa kerajaan arwah UMENOBN.

  23. Tika dipadang mashyar dan diputus orang2 islam akan ke neraka,maka bertengkarlah umat2 yg akan keneraka kerana mereka menyalahkan iblis dan syaitanlah yg memujuk dan merayu serta menyesatkan mereka hingga keneraka…
    Manusia2 bodoh ito tidak mahu mengakui kelemahan diri tetapi sibuk mencari kesalahan orang lain,
    Maka dialoglah dua kumpulan makluk celaka ito…
    Berkatalah iblis..”wahai manusia yg celaka, kamu nampak masjid dan mendengar suara muazim lima kali sehari, tetapi kenapa kamu tidak pergi kepadanya..
    Sedangkan kamu tidak bisa melihatku atau mendengar suaraku tetapi kenapa kamu mengikuti jejak ku,
    Maka janganlah kamu menyalahkanku tetapi salahkanlah diri kamu sendiri.

  24. Tika dipadang mashyar dan diputus orang2 islam akan ke neraka,maka bertengkarlah umat2 yg akan keneraka kerana mereka menyalahkan iblis dan syaitanlah yg memujuk dan merayu serta menyesatkan mereka hingga keneraka…
    Manusia2 bodoh ito tidak mahu mengakui kelemahan diri tetapi sibuk mencari kesalahan orang lain,
    Maka dialoglah dua kumpulan makluk celaka ito…
    Berkatalah iblis..”wahai manusia yg celaka, kamu nampak masjid dan mendengar suara muazim lima kali sehari, tetapi kenapa kamu tidak pergi kepadanya..
    Sedangkan kamu tidak bisa melihatku atau mendengar suaraku tetapi kenapa kamu mengikuti jejak ku,
    Maka janganlah kamu menyalahkanku tetapi salahkanlah diri kamu sendiri.

  25. Tika dipadang mashyar dan diputus orang2 islam akan ke neraka,maka bertengkarlah umat2 yg akan keneraka kerana mereka menyalahkan iblis dan syaitanlah yg memujuk dan merayu serta menyesatkan mereka hingga keneraka…
    Manusia2 bodoh ito tidak mahu mengakui kelemahan diri tetapi sibuk mencari kesalahan orang lain,
    Maka dialoglah dua kumpulan makluk celaka ito…
    Berkatalah iblis..”wahai manusia yg celaka, kamu nampak masjid dan mendengar suara muazim lima kali sehari, tetapi kenapa kamu tidak pergi kepadanya..
    Sedangkan kamu tidak bisa melihatku atau mendengar suaraku tetapi kenapa kamu mengikuti jejak ku,
    Maka janganlah kamu menyalahkanku tetapi salahkanlah diri kamu sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.