Beri sumbangan senyap-senyap, Najib dapat pujian netizen [Video]

Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak mendapat pujian warganet apabila menyampaikan sumbangan secara ‘senyap-senyap’ kepada seorang lelaki orang kelainan upaya (OKU).

Ketika mengunjungi satu kawasan umum dipercayai pusat beli-belah, Ahli Parlimen Pekan yang itu dikerumuni orang ramai sempat menyeluk saku dan kemudiannya menyampaikan wang di tangan lelaki OKU berkenaan.

Tindak tanduk Najib itu disedari seorang pengguna laman sosial yang merakam video beliau semasa di lokasi perkara itu berlaku.

Menerusi Facebook, Aznil Hisham yang memuat naik video berkenaan menulis di postingnya “Cuba perhati baik-baik. Dalam senyap, sempat gak dia seluk saku. Kononnya dengan harapan takde siapa nampak la.

“Ye la, nak buat baik ni di mana-mana sahaja pun boleh. Tak semestinya dalam sampaikan zakat dalam masjid atau iftar dalam kuil saja. Banyak cara nak buat kebaikan. Betul tak?” tulisnya.

Status tersebut kemudiannya mendapat banyak komen daripada netizen dengan ada yang kagum dengan kemuliaan hati Najib itu.

Sharha Yus memberikan komen; “Ya la..nampak…Sebelum ni tak perasan pun..Hebatnya DSN” katanya.

Seorang lavgi, Shah Nani pula memberikan komen; “Ya Allah..Kalau benar ini sifat ikhlas yang ada pada Dato Seri Najib..Engkau amouni dia..Masukkan aku dan dia dalam golongan orang yang soleh..Ya Allah engkau maha melihat lagi maha mengetahui..Aamin Ya Allah,” tulisnya.

Lebih 900 netizen menyukai video yang tular itu dengan mendapat lebih 400 perkongsian. – MalaysiaGazette

Video:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=144322056726005&id=100034446346678

52 COMMENTS

  1. Sumbangan pribadi elok diberi tanpa orang nampak. Sumbangan dari peruntukan2 kerajaan, org ramai, badan2 dll perlu ambil gambar bukan sebab nak riak, tetapi perlu kerana ada kalanya kita perlu jadikan sebagai bukti yg kita ada buat penyerahan tersebut.
    Adakalanya org yg memberi sumbangan pribadi, dan dia muat naik gambar kpd umum, bukan kerana dia riak.. Tetapi untuk memberi galakkan kpd oranh2 lain serta menghebahkan kpd umum bahawa tempat @org2 tersebut memerlukan bantuan@ sumbangan.

    • Muhd Tarmizi Awang II x per, baru boleh buat perbandingan.. Mana yg baik mana yg buruk dan baru tahu menghargai… Tapi… Kesilapan yg dibuat tu… Menjadikan kerugian yg besar dan semua terpalit… Sampai kejenerasi yg keberapa x tahu lah… Dlm tempoh 5 thn macam2 boleh berlaku…

    • Muhd Tarmizi Awang II x per, baru boleh buat perbandingan.. Mana yg baik mana yg buruk dan baru tahu menghargai… Tapi… Kesilapan yg dibuat tu… Menjadikan kerugian yg besar dan semua terpalit… Sampai kejenerasi yg keberapa x tahu lah… Dlm tempoh 5 thn macam2 boleh berlaku…

  2. Derma dlm senyap pun org cakap….
    Derma secara terbuka pun org ckp…
    Tapi DSNR yg terbaik…
    Walau tiada jawatan dia masih sempat bagi duit raya kpd oku…
    Hatinya baik… pada saya DSNR adalah pemimpin terbaik …

  3. Walau difitnah dengan pelbagai tuduhan dan dijatuhkan dengan khianat. Tapi dalam hati DSNR tetap ada taman.
    Bukan macam situa 94 dan kuncu-kuncunya tu. Luar dalam semua macam puaka.

  4. Mat Tree . Dah jual . Tak ada sapa tuntut. Duit dpt pd kerajaan drp tanggung biawak hidup jlow kna maintainence tiap2 bulan. Yg beli Genting Group sykt yg ada kaitan dgn atok pork jib..

  5. POHON SEMUA Doakan Supaya Kerajaan PH memerintah Malaysia harini tidak sampai Sepenggal pon dah Tombang Yg Akan digantikan dengan gandingan BNnPAS Insyallah berkat Ramadan tahun ini aamiin

Comments are closed.