Home / KHAS / 1MDB / Berita palsu mengenai 1MDB oleh PH gagal lagi

Berita palsu mengenai 1MDB oleh PH gagal lagi

Seperti di duga, parlimen Switzerland telah menolak usul ahli parlimen parti Sosial Demokrat CARLO SOMMARUGA, yang kononnya, mencadangkan wang yg di katakan terkait 1MDB di negara itu di kembalikan kepada rakyat MALAYSIA. Hanya 53 menyokong manakala 138 menentang.

Sebelum PRU 13 dulu SOMMARUGA juga membangkitkan isu dgn kaedah dan timing yang hampir serupa, iaitu menjelang PILIHARAYA UMUM dan dengan tujuan mensasarkan ahli politik tertentu di Malaysia. Beberapa orang dari pihak pembangkang di Malaysia ternyata terlibat mengatur perkara ini.

Sommaruga di ketahui mempunyai hubungan dengan beberapa tokoh pembangkang dan NGO ANTI KERAJAAN.

Baru-baru ini LIM KIT SIANG DAN WAN AZIZAH turut berperanan untuk cuba highlight FAKE NEWS seolah olah ADA WANG 1MDB (maka ianya wang rakyat) yg di tahan di Switzerland. Sekiranya usul itu di luluskan maka PH akan beroleh laba politik di saat mereka terus buntu dan strategi FAKE NEWS mereka satu persatu kantoi separuh jalan..

Mereka masih mahu memberi gambaran pada rakyat BAHAWA 1MDB KEHILANGAN WANG, WANG 1MDB DI CURI, dan cuba mensasarkan tuduhannya kepada YAB Perdana Menteri Najib Razak, sebagai senjata menjatuhkan PM. Walhal wang yg di bekukan di Switzerland adalah melibatkan denda dan penalti beberapa bank di Switzerland yang terkait dengan perlanggaran peraturan perbankan negara tersebut dan usul itu pula bersifat umum dan bukan usul mengenai wang 1MDB.

Tapi sekali lagi mereka beroleh malu. Ahli Parlimen negara maju seperti Switzerland bukan cap ayam seperti sesetengah dari kita di sini. Malah sewaktu usul ini di bawa tahun lalu, kabinet Switzerland telah menyebut dengab jelas usul ini harus di tolak kerana bercanggah dengan asas undang undang.

Sudahlah wang RM430j yang di rujuk itu bukan dari 1MDB, malah 1MDB sendiri berkali-kali menegaskan mereka tiada kehilangan apa apa wang.

Perlu di fahami 1MDB menjalankan urusniaga dan pelaburan dgn atau melalui pihak tertentu, dan kebertanggungjawaban mereka terhad setakat mana dan dengan siapa mereka berurusan..

Apa apa yg berlaku dan di lakukan orang lain, apa lagi di negara lain dengan wang yang di labur mereka adalah sama sekali di luar kuasa 1MDB. Yang penting 1MDB melabur secara sah DAN TELAH MENDAPAT KEMBALI PELABURANNYA, malah dengan keuntungan. Mana mungkin setelah beroleh pulangan dari pelaburannya, dan dengan tiada kehilangan apa apa 1MDB mahu menuntut wang pelaburan yang sudah menjadi hak orang lain sebagai hak mereka. LAIN LAH KALAU 1MDB KEHILANGAN WANG MEREKA. Jika itu berlaku semestinya kehilangan itu DI CATAT DLM AKAUNNYA, dan akaun itu sudah di periksa lumat oleh PAC, yang turut di anggotai ahli parlimen PAS, PKR DAN DAP.

Pembangkang benar benar mahu membina persepsi WANG DI CURI. Mereka mahu jadikan FAKE NEWS mereka sebagai modal besar PRU14…. mereka tidak akan berjaya. MASA ADALAH PENAWAR MUSTAJAB KEPADA KEPALSUAN. KERANA SELEPAS SEDIKIT MASA, TETAP DATANG KEBENARAN.. DAN DENGAN NYA, TERHAPUSLAH KEBATILAN.

Kesabaran di pihak kerajaan dengan terus menerus menumpukan kepada tanggungjawab mengurus negara, dan memberi masa yang panjabg untuk rakyat menilai sebelum membubarkan parlimen.

AKHIRNYA SATU DEMI SATU BERITA PALSU/FAKE NEWS BERKUBUR BERSAMA PEMBAWANYA!!…..

———–
Rujukan:
https://www.thestar.com.my/business/business-news/2018/03/14/its-swiss-council-right-to-debate-any-motion-says-1mdb/

http://pakdin.my/tag/switzerland/

#TolakPakatanPRU14
#PakatanProDAP
#TolakPolitikFitnah

———-
Nota kaki:

Ahli Parlimen Swiss bukan Menteri Swiss, bukan jurucakap Kerajaan. Kaki goyang pokok untuk cari makan juga. Pelobi politik Barat lagi dahsyat, tidak percaya tanya Tun Mahathir berapa bayar jumpa Bush.

Ahli Parlimen barat pun macam-macam, macam sini juga.

Ada yang masuk air macam Mat Sabu dan Mahfuz Omar; Ada otak belit macam Khalid Samad dan Hanifa Maidin; dan ada juga macam Lim Guan Eng dan Azmin Ali terjerit rasuah sana sini, dia pun “terpalit” sama.

Masalah orang Malaysia bila orang tu nama “barat”, Ahli Parlimen negara sana, ada yang anggap seolah-olah kenyataan ahli parlimen sana tu setaraf nabi. ?

(Visited 13 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Konvensyen PAN: Khalid Samad Kata Nabi pun pernah tak tunai janji

Malaikat sudah, nabi pun sudah. Tuhan je belum diorang petik. Inilah pilihan rakyat Malaysia. 4 …

39 comments

  1. Sam Sarujee

    Kawan2 saya banyak Pakar minta known sikit… sikit ja!

  2. Rey Zal

    Negara puak geng kunyit kaki jubor gay rizalo dgn jh low.. ??????

  3. Muhammad Jaafar

    Bangga lah 430 juta tak dapat dituntut oleh rakyta malaysia. Biar luput begitu sahaja.

  4. Shadi Dino

    Itu la yg kita nak elak……dah tu knape meracau sampai hantar surat lah….apa lah……pe citer

  5. Shah Naz

    Barua2 PH kepanasan…fitnah, berita palsu tak jalan….

  6. Amer Husin

    Kalau kita dah makan tahi dia akan terus mkn tahi walau pun tahi itu busuk.

  7. Ahmad Ibrahim

    Dikatakan wang malaysia 1mdb, jadi najib akan terkait dan najib mesti diturunkan……..nah sekarang………..siapa yang memfitnah???

  8. Gir Rizalo

    Ada jugak gay meroyan tu.. Negara puak geng kunyit kaki jubor Rey Zal dgn jh low.. ??????kesian

  9. Man Ahmad Gan

    Mugadead fitnah 1MDB ,yg sah Duit Forex hilang dia Tak tahu dasar nyanyuk

  10. Azli Mad

    Kenapa x dibicara dlm mahkamah.klau cara pungutan suara dah tentu x boleh diterima keputusan itu..memang ada yg puak menyokong x beri duit dipulangkan pada rakyat malaysia

  11. Mohd Fadhil

    Brp tahun dah selasa la ni..hahahaha

  12. Achmad Achmad

    #MahendroRao from dog pig assshole..???

  13. Remmy Rahim

    Apa yang merika lakukan ini. Satu pengkianatan yang cuba menyundang campur tangan kuasa luar dalam hal ehwal dalam negara.

  14. Rey Zal

    Negara puak geng kunyit kaki jubor gay rizalo dgn jh low.. ??????kecian

  15. Rey Zal

    Barua peyamon dh meroyan jiwa kacau… Berita betul jadi palsu.. Berita palsu jadi betul dispin puak peyamun ..sebut 1 mdb jiwa meracau terus air lak yg dispinnye.. Peyamun dungu air kn puak dia yg empunye ni mesti puak peyamun punyer khianat ni.. Satu dunia dunia dh tahu m,,sia di pimpin si peyamun… X heran si peyamun tu bini org muka mcm ahli sihir pun nk disamunnye.. Macai yg dungu pemakan dedak je yg wat x tahu..???

  16. Md Sahrudin

    Ckp la mcm mana pun dh kecoh satu dunia dh…xpela selagi blh spin…spin je admin

  17. Gir Rizalo

    Ada jugak gay meroyan tu.. Negara puak geng kunyit kaki jubor Rey Zal dgn jh low.. ??????kesian

  18. Gir Rizalo

    Ada jugak gay meroyan tu.. Negara puak geng kunyit kaki jubor Rey Zal dgn jh low.. ??????kesian

  19. Hamzah Ghauth

    Dan ketandusan tulang against tu yg mnyalak gileeer

  20. Muhamad Rahim

    Mejority rakyat Malaysia tunggu tarikh pr14 diumum sja. Kpd tukang ckp Dan Komen ulaslah APA YG nak Kata. Mungkin Ada tempoh 103 Hari utk bercerita. Lepas Tu tukang2 cerita semua balik kg masing2. YG penyukong pH bolih duduk gembira tempat tinggal skrg. Aamin.

  21. Pendita Buta

    kau punya ayat macam masa nk PRK kt Kuala Kangsar & Sungai Besar confident menang hahaha

  22. Pendita Buta

    kau ingat negara Swiss tu bapak kau punya? suka hati dia oranglah…itu undang2 negara mereka

  23. Azli Mad

    kau ingat mak bapak kau punya juga ke..bodoh x tau jangan tunjuk pandai memang diorg ada undang2 kerana duit tentu diorg x nak pulangkan bodoh

  24. Pendita Buta

    kau tu yang bodoh… keputusan parlimen mereka meatilah berdasarkan bukti2 yg mereka peroleh, sekiranya duit yg dikatakn Pembangang dr 1MDB secara haram pasti mereka boleh trace jd jika tiada bukti ttg wang tu kes apa yg kau nk bawak ke mahkamah

  25. Pendita Buta

    simpan sikit bodoh tu utk anak cucu kau, sbb akan dtg DAP memerlukan ketuturunan2 macai bangang mcm kau

  26. Azli Mad

    Pusing selagi boleh pusing..kau jua boleh simpan sikit bodoh tu pada anak bini juga ye..DAP kau kata diperlukan tengok lah berapa kerusi yg DAP tanding boleh dikira Anah melayu,PKR melayu, Bersatu melayu tang mana DAP boleh perintah…?Sakai umno kalau dah tak reti nak jawab camtu lah kata suruh simpan odoh sikit nanti Allah balas suruh awak yg simpan kebodohan satu keturunan awak..baghal

  27. Pendita Buta

    macai DAPig dah koyak… hahaha belajar sejarah la cai mcm mana Singapura jatuh ketangan Cina PAPig, Lew Kuan Yew pakai songkok nk bodohkan tok nenek kau masa tu, keturunan melayu bongok tu lahirkan kau jd macai kt sini… adiosss macai DAPig….

  28. Pendita Buta

    ni masa moyang kau kena bodoh Lew Kuan Yew kt Singapore
    https://goo.gl/images/x9v69M

  29. Azli Mad

    Hahaha kalau sakai dah x leh nak pusing inilah caranya.mudah2 Allah akan BALIK SEMULA CACIAN KEATAS KETURUNAN KAU..mudah2 an sakam sakai umno hahaha

  30. Azli Mad

    Lee kuan yew x pernah membohongi sejarah cuma sakai umno yg merosakan sejatah di singapura..awak klau x tau sejarah sebenar jangan kata nanti timbul kebodohan sendiri..singapura di keluarkan oleh sakai umno kenapa..?sebab ketua sakai umno asyik berjudi di genting highland beri arahan singapura kene kluar dari malaysia..yg lee kuan yew pakai songkok bukan untuk nenipu melayu…awak je yg x tau asal usul cerita ini..melayu sakai umno yv telah pusing cerita baghal..

  31. Azli Mad

    Awak buta sejarah tu sebab nama pun pendita buta cuma dengar tanpa usul periksa kesian awak buta saya simpati..

  32. Azli Mad

    Aik mana pegi gambar lee kuan yew yg awak kata menipu melayu…?dah hilang pula..kenapa…tak dapat buktikan ke?bangang dah letak gambar tu biarlah letak ni boleh ilangkan..ermm ni lah cara sakai umno nak menipu melayu sendiri..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: