Home / :: BLOG :: / Bila Penipu Buat Manifesto Harapan

Bila Penipu Buat Manifesto Harapan

Tawaran Pakatan Harapan “untuk menghapuskan hutang-hutang peneroka Felda yang tidak wajar” sangat melucukan. Apa hutang yang tidak wajar?

Apabila menang nanti mereka akan membuat bermacam dalih dan kalih untuk menjustifikasikan kewajaran hutang. Mana mungkin DAP akan setuju penghapusan hutang secara besar-besaran membabitkan 90% orang Melayu.

Pada 2012 Kerajaan Negeri Selangor berjanji untuk melaksanakan projek Perumahan Generasi Kedua FELDA (PGKF) di Felda Sungai Tengi, Kuala Kubu Bharu. Upacara pecah tanah dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sampai sekarang tanah sahaja yang pecah.

Inilah bentuk harapan palsu Pakatan.

Mungkin kerana memboikot berita Najib Razak, mereka tidak sedar Perdana Menteri telah mengumumkan pelupusan hutang saham FGV peneroka Felda pada Julai 2017.

Inilah baru betul kerajaan rakyat. Umum atau janji sesuatu yang pasti bukan retorik politik semata-mata.

In sha Allah dalam manifesto Barisan Nasional nanti banyak lagi janji ditepati akan dikemukakan kepada rakyat termasuk peneroka Felda.

Nota: Umum nama pembuat manifesto hebat-hebat namun hasil semua ketinggalan zaman. ?


Rujukan:

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/07/23/najib-umum-6-insentif-lupus-hutang-peneroka-beli-saham-fgv/

 

(Visited 9 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Harga Gula Dunia Merudum, rejim PH Senyap-Senyap Tax rakyat

Siapa yang untung? Kerajaan kenakan cukai kepada rakyat dalam senyap? Saudagar gula? …………. Harga gula …

22 comments

  1. Rosden Selamat

    Hapuskan hutang peneroka dengan duit siapa?
    Kalau duit rakyat – minta kebenaran dari rakyat.

  2. Gir Rizalo

    Puak2 lgbt PH ni klo tak mengarut tk sah..

  3. Choko Beng

    PH nak hapuskan hutang yg sudah pun dihapuskan ??

  4. Mat Jb

    Yg tak terhapus hutang manifesto PH kpd rakyat Selangor n Penang dri 2008 shingga 2018 belum langsai lgi…x kn nak tambah hutang baru lgi kot???…

  5. Faiz Ghani

    Manifesto pembangkang macam anak kecil baru tumbuh gigi???sikit pun tak boleh pakai??PAKATAN HARAPAN apa pun tak boleh?????

  6. Ned Salleh

    Daripada songlap duit felda baik la bantu langsai hutang.. Ade gak faedahnya..

  7. Ned Salleh

    Aiks.. Nak songlap duit tak payah pun tanya rakyat…

  8. Anwar Zakaria

    Takpayah nak bodek peneroka mereka ada maruah hutang mereka mereka akan bayar sendiri.

  9. Mohamed Zuhri Amir

    Org felda tak kecoh pn ???

  10. Ned Salleh

    Aku rase kau cakap untuk diri kau je.. Bukan mewakili peneroka.. Jgn syok sendiri ye. Ramai keluarga moga saya peneroka..

  11. Anuar Razad

    Hutang melebur dlm FGV..kesian peneroka

  12. Rosden Selamat

    Ned Salleh apa kau ingat duit felda itu duit peneroka?
    Duit felda duit rakyat malaysia.

  13. Naz Rahshid

    Macai2 pakatak meroyan syok sendiri kt dlm ni hehehehehehe

  14. Mamat Teganu

    Kenapa x declare kit siang & guan eng akan masuk islam je ?

  15. Sheikh Ahmad

    22thn dulu xde pn nk d hpus kn hutg2 peneroka.

  16. Muhammad Jaafar

    Kalau diurus dengan betul macam kerajaan negeri selangor hutang yg membukit ditinggalkan umno bn dulu bolih dilunaskan oleh kerajaan negeri ( pH )dan sekarang ada dana pula.

  17. Muhammad Jaafar

    Diurus dgn betul insallah segala hutang akan langsai.
    Sekarang ni duit masuk 50k dibelanjakan 250k. Cuba berhemah mebelanjakan duit kalau duit masuk 50k belanja 10-15k paling banyak…kalau gagal mengawal perbelanjaan tu yg negara dan apa2 yg ditakbir dibawahnya akan hancur mcm hutang negara yg menggunung tingginya.

  18. Affie Ab Razak

    Bersedialah LGBT akan sokong PH

  19. Rosdi Bin Sa

    Jawapan yang akan diberi.Manifesto bukan janji

  20. Daeng Zaek

    Janji dulu pun tk tertunai lagi ni nk janji lagi pegilh jgn percaya hanya janji kosong adalh…dengar bolih percaya jgn sekali2.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: