Home / :: BLOG :: / Buka semula kes skandal melibatkan Rafidah Aziz – Lim Kit Siang

Buka semula kes skandal melibatkan Rafidah Aziz – Lim Kit Siang

Permintaan membuka semula kes skandal yang melibatkan Rafidah berhubung dengan peruntukan berjuta-juta saham bumiputra yang dikhaskan kepada menantunya atas kapasitinya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Peruntukan Saham MITI Bumiputra

Dalam soalan tambahan saya, saya telah merujuk kepada dapatan pada 1995 oleh ketua Bahagian Pendakwaan di Jabatan Peguam Negara, Gani Patail, yang kini merupakan Peguam Negara, bahawa terdapat asas prima facie untuk menangkap dan mendakwa Rafidah dalam lima tuduhan rasuah mengikut Seksyen 2 (2) Ordinan 22, 1970.

Ketua pemuda Parti Keadilan Rakyat Mohd Ezam Mohd Nor telah disabitkan di bawah Akta Rahsia Rasmi dan menjalani hukuman penjara kerana memiliki dokumen yang memberi pengesahan bahawa Gani Patail telah membuat cadangan sedemikian untuk mendakwa Rafidah kerana rasuah, yang merupakan bukti kepada kebenaran dokumen tersebut.

Memandangkan perkembangan terbaru dalam skandal AP, saya menyeru pembukaan semula kes skandal yang melibatkan Rafidah berhubung dengan peruntukan berjuta-juta saham peruntukan khas bumiputra kepada menantunya atas kapasiti sebagai Pengerusi Jawatankuasa Peruntukan Saham Bumiputera MITI, berdasarkan pada cadangan tahun 1995 kepala pendakwa Jabatan Peguam Negara untuk pendakwaan terhadap Rafidah.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, secara terbuka mengatakan bahawa beliau telah menyelamatkan Rafidah tiga kali. Biarkan Mahathir atau Rafidah menjelaskan sama ada ini adalah salah satu daripada tiga kali di mana Rafidah diselamatkan oleh bekas Perdana Menteri, dan apa kah peristiwa yang lagi dua kali.

————–
Sumber:
https://www.limkitsiang.com/archive/2005/oct05/lks3656.htm

Rujukan:
http://pakdin.my/tag/rafidah-aziz

(Visited 27 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

19 comments

  1. Tun Nilam Utama

    Ini nenek byk sembang kuat.. bukan kita x tau mcmna dia dpt mcm2 smsa bekrja dgn tun madet.dlu..

  2. Zafri Khalis

    HAHAHAAH.KAK TAKADA PEDAH..KENA USIK..HAHAHAAH

  3. Mohd Fadzli

    Biasa la sop umno ni lawan je semua sejarah silam dibongkar lagi

  4. Harun Abu Bakar

    Bukan pasal menantu tapi pasal menantu dia layak. Ambik ikhtibar kes Arif Fahmi menantu TGNA. Bukan pasal dia menantu TGNA tapi pasal Arif Tu layak. Apa bengap sangat ni Admin

  5. Hasni Hafizul Bakarilah

    Pencacai PH sebenarnya dah hilang arah perjuangan…Apabila sesorang masuk aje kandang diarang .. sekelip mata semua salah laku dan dosa- dosa yg lalu semasa mereka berkuasa terus jadi suci bersih macam baru lahir…Untungnya mereka yg berkenaan…Buat macam- macam kesalahan…lepas tu bila sangkut …boleh segera masuk kandang PH …terselamatlah!…Jika begini caranya …Nyatalah korang bukan mahu menegak kebenaran dan bukan mahu membenteras penyelewengan tetapi sebenarnya kritikan/ penentangan korang kerana irihati dan dengki dgn kejayaan seseorang pemimpin… Musuh korang pula berdasar musuh pentol-pentol korang…Jika pentol korang memusuhi/ benci seseorang maka korang pun ikut benci. Apabila pentol-pentol korang suka kat seseorang maka korang pun ikut suka…Macam lalang pendirian korang… ikut arah angin bertiup….sedar tak sikap ini sebenarnya macam lalang???…Fikir-Fikirkan

  6. Abu Bakar Jantan

    Pakatan Harapan mcm washing machine pencuci dosa2 silam…Rasuah,scandals dan salah guna kuasa akan terhapus hilang dgn sabun pencuci..???

  7. Amerrudin Md Yossoff

    Kata org paku serepih
    Kata org dia yg lebih

  8. Yusman Man

    Sblm tu suruh Najib buka semula kes skandal 1 MDB 2.b sbgai model ketelusan kerajaan BN memerangi rasuah…jika x berani jgn ckp besar utk buka kes org lain…

  9. Sheikh Ahmad

    buka smula kes BMF yg mna pnyiasat nya mati dbnuh kerna mnyiasat scandle BMF .

  10. Ahmad Mahaiyuddin

    Kes dia ini perlu siasat sepenuhnya.Berapa Ap dah disapu dan siapa kroni2 dia.Setuju dengan Lks.

  11. Hamdan Bedawi Otai

    Macam macam jenis politik dalam malaysia ni ye..sekarang bukan pasal parti..sekarang jenis maki hamun pemimpin..xkira pemimpin dari mana..masing2 nak kan kuasa..bila dah dapat kuasa masing2 hilang lesap xkira parti mana..isyk3..kita yg rakyat haprak ni tetap lah jugak makan lauk goreng ikan masin gelama belah ngan pucuk ubi ngan sambal belacan..tuk anak goreng telo siram kicap..
    Bila menang dan dapat kuasa xkira siapa tuu diyaaa!..makanan penuh satu meja..mcam2 yg lazat2 terhidang atas meja mcm kenduri 1kampung..masa tu ade yg ingat kat kita?…kita yg bawah2 ni penat kehulu kehilir kempen dari rumah kerumah..catit sana sini ade diorang kesah?…
    Jadi seelok eloknya jgn kita berbalah diperingkat bawahan sesama kita..kutuk sana sini semua xbetul..yg betul tu sape..bongkar semua yg ade..xpuas ati panggil dunia luar biar campo tangan..nak buat ape?..xmalu ke suruh org luar masuk campo hal rumah tangga kita??…
    Udah2 lah buat perkara yg bukan2..tiba masa ngundi pegi tunaikan tanggungjawab..pangkah mana suka..kan senang?…appaaarraahhhhh!!!

  12. Asri Sudin

    Hang tolong aku, aku tolong hang

  13. Az Zafrol Shah Zafrol

    Kalo kau kawan’ akanku pastikan kau tak bersalah, tapi jika sebaliknya.. Akan ku bogelkan engkau semaunya… kokokoko.. banggang punyo puak..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.