Home / :: BLOG :: / ‘Bulan madu Mat Sabu dah tamat’ – Hishamuddin

‘Bulan madu Mat Sabu dah tamat’ – Hishamuddin

Bekas Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberi ‘peringatan’ kepada penggantinya, Mohamad Sabu bahawa tempoh bulan madu untuk Kementerian Pertahanan sudah tamat dan kini masanya untuk bekerja.

Ahli Parlimen Sembrong itu berkata, kini tiba masanya untuk beliau mengkritik dengan memberi pandangan terhadap tindakan Kementerian Pertahanan yang diterajui Mohamad Sabu.

“Sebelum ini saya nak tengok dan lihat, saya tak mahu buat banyak sangat komen supaya Menteri Pertahanan yang baharu diberikan ruang untuk belajar dan melihat sendiri apa yang ada di Mindef dan apa juga pendirian yang beliau (Mohamad) boleh lakukan selepas ini.

“Tetapi ‘honeymoon period’ dah tamat sekarang dan kini saya nak pandangan saya didengari pula,” katanya ketika ditemui medi di lobi Parlimen, hari ini.

Menurut Hishammuddin, Kementerian Pertahanan memulakan peranan mereka dengan menghentikan operasi Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman (KSCIP) dan pejabat sementara di Jalan Ampang juga ditutup serta-merta.

“Masih banyak lagi isu lain antaranya aset Kementerian Pertahanan, kebajikan tentera dan keluarga serta veteran tentera.

“Selepas 100 hari pentadbiran PH kita akan lihat bagaimana Kementerian Pertahanan menjalankan tugas terhadap kawalan keselamatan negara,” ujarnya.

Ketika ditanya berkenaan tindakan kerajaan membatalkan KSCIP, beliau menganggap keputusan itu merugikan Malaysia.

“KSCIP dibiayai penuh oleh Arab Saudi, ia belum dilancarkan lagi dan sebenarnya masih peringkat awal jadi kalau keputusan ini dibuat kali ini ia tak akan membazir, tak menjejaskan.

“Tetapi saya percaya Arab Saudi ada pilihan lain di negara lain, jadi kalau kita pilih tak nak kerjasama dengan mereka, mereka boleh buat keputusan di negara lain tapi kita yang rugi,” katanya.

Baru-baru ini, Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, fungsi KSCIP diserap ke dalam Institut Pertahanan dan Keselamatan Malaysia (MiDAS) di bawah Kementerian Pertahanan.

KSCIP diilhamkan selepas kunjungan Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdul Aziz Al-Saud ke Malaysia pada Mac 2017 serta penyertaan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Najib Razak dalam sidang kemuncak di Riyadh yang dihadiri Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump.

Najib pada Julai 2017 dilaporkan berkata, pusat itu bakal mempunyai sebuah bangunan kekal di tanah seluas 16 hektar di Putrajaya, bersamaan 20 padang bola sepak.

…………………
Berita berkaitan:

‘Najib: Arab Saudi akan terkilan Malaysia henti operasi Pusat Raja Salman’

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendakwa kerajaan Arab Saudi akan terkilan dengan Malaysia susulan tindakan kerajaan baharu Pakatan Harapan (HARAPAN) menghentikan operasi Pusat Keamanan Antarabangsa Raja Salman (KSCIP).

Menurut Najib, KSCIP diilhamkan Raja Arab Saudi Raja Salman Abdulaziz Al Saud dan Kerajaan Malaysia di bawah pimpinannya (Najib) ketika itu menyambut baik cadangan tersebut yang dianggap baik untuk kedua-dua negara.

“Mereka (Arab Saudi) memilih Malaysia berbanding dengan banyak negara lain, jadi kita menolak bantuan daripada kerajaan Saudi yang merupakan negara yang amat baik hubungan dengan Malaysia. Mereka akan terkilan,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen.

Semalam, Kementerian Pertahanan menerusi jawapan bertulis kepada soalan Kasthuri Patto (PH-Batu Kawan) di Dewan Rakyat mengumumkan kerajaan menghentikan operasi KSCIP dan pejabat sementaranya di Jalan Ampang juga ditutup serta-merta.

Kementerian itu berkata fungsi KSCIP diserap ke dalam Institut Pertahanan dan Keselamatan Malaysia (MIDAS) di bawah Kementerian Pertahanan.

(Visited 5 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Kos operasi penternakan ayam meningkat selepas rejim PH memerintah kata persatuan

Persatuan terbesar mewakili industri ternakan mengalu-alukan siasatan berhubung dakwaan tentang kewujudan kartel di sebalik kekurangan bekalan telur ayam yang dikatakan menjadi punca kenaikan harganya sejak kebelakangan ini.

310 comments

  1. Karl Gond Tza

    Lu sapa nak dgr ckp lu sembrong?

  2. Karl Gond Tza

    Lu sapa nak dgr ckp lu sembrong?

  3. Adie Ilham

    Nape dengki ke mat sabu jd menteri

  4. Adie Ilham

    Lepas hisamudin xde apa2. Menteri dah

  5. Khairuddin Noordin

    Naik jet sudah,Mat Sabu baru ingat nk naik kapal selam.H2O kalau nk tanya abang mat, cakap melayu tau

  6. Aziziibrahim AI

    Kau jgn la jealous muddin…

  7. Aziziibrahim AI

    Kau jgn la jealous muddin…

  8. Aziziibrahim AI

    Kau jgn la jealous muddin…

  9. Aziziibrahim AI

    Kau jgn la jealous muddin…

  10. Tan Musa

    Dia di lantik ganti tempat kau…mana sempat nak bulan madu sbb najis kering yg kau tinggal banyak lagi belom bersih…

  11. Tan Musa

    Dia di lantik ganti tempat kau…mana sempat nak bulan madu sbb najis kering yg kau tinggal banyak lagi belom bersih…

  12. Tan Musa

    Dia di lantik ganti tempat kau…mana sempat nak bulan madu sbb najis kering yg kau tinggal banyak lagi belom bersih…

  13. Tan Musa

    Dia di lantik ganti tempat kau…mana sempat nak bulan madu sbb najis kering yg kau tinggal banyak lagi belom bersih…

  14. Aini Napiah Aini

    Betul ….nti tk mkn. Minta mertua tk kerja

  15. Aini Napiah Aini

    Betul ….nti tk mkn. Minta mertua tk kerja

  16. Aini Napiah Aini

    Betul ….nti tk mkn. Minta mertua tk kerja

  17. Mat Bond

    Cuti mutaah ada lagi…

  18. Mat Bond

    Cuti mutaah ada lagi…

  19. Mat Bond

    Cuti mutaah ada lagi…

  20. Mat Bond

    Cuti mutaah ada lagi…

  21. Jaja Ismail

    DSH sudah bersuara…and I agree with him.

  22. Jaja Ismail

    DSH sudah bersuara…and I agree with him.

  23. Jaja Ismail

    DSH sudah bersuara…and I agree with him.

  24. Jaja Ismail

    DSH sudah bersuara…and I agree with him.

  25. Mardiah Binti Sabri

    Biar dia terus bekerja dan kaji mengkaji apa yg patut.. ???

  26. Osman Azrol

    “Rakyat boleh saja nak bagi umno menang pru14 tapi rakyat nak tunjuk kat umno harta negara bukan harta bapak kau punya.” Sekarang hadap la

  27. Osman Azrol

    “Rakyat boleh saja nak bagi umno menang pru14 tapi rakyat nak tunjuk kat umno harta negara bukan harta bapak kau punya.” Sekarang hadap la

  28. Osman Azrol

    “Rakyat boleh saja nak bagi umno menang pru14 tapi rakyat nak tunjuk kat umno harta negara bukan harta bapak kau punya.” Sekarang hadap la

  29. Osman Azrol

    “Rakyat boleh saja nak bagi umno menang pru14 tapi rakyat nak tunjuk kat umno harta negara bukan harta bapak kau punya.” Sekarang hadap la

  30. Muhamad Syafiq Noh

    Bodo Din bacul tua je bila nk tamat xtau

  31. Muhamad Syafiq Noh

    Bodo Din bacul tua je bila nk tamat xtau

  32. Muhamad Syafiq Noh

    Bodo Din bacul tua je bila nk tamat xtau

  33. Muhamad Syafiq Noh

    Bodo Din bacul tua je bila nk tamat xtau

  34. Shah Iriwan Salleh

    Tu la… Zaman mat sabu ni… Jet hnya boley trbang hnya berapa biji je…. Enjin jet pun hilang…. Mcm2 la, zaman mat sabu ni….. Ha tepuk

  35. Johan Raml Ahmad

    Apa hair, kau dulu buat kerja KE?

  36. Johan Raml Ahmad

    Apa hair, kau dulu buat kerja KE?

  37. Johan Raml Ahmad

    Apa hair, kau dulu buat kerja KE?

  38. Johan Raml Ahmad

    Apa hair, kau dulu buat kerja KE?

  39. Wilson Chan

    lepas bulan madu, kapal terbang Sukhoi bolih terbang tak?, dan kapal selam bisa menyelam tak?.

  40. Razali Jaafar

    Dia gi disneyland tengok katoon.

  41. Razali Jaafar

    Dia gi disneyland tengok katoon.

  42. Razali Jaafar

    Dia gi disneyland tengok katoon.

  43. Rizal Mustapha

    Kesian macai2 najib ni..meroyan x sudah?????

  44. Rizal Mustapha

    Kesian macai2 najib ni..meroyan x sudah?????

  45. Morhahs Mat

    Nak tengok menteri skg buat apa….

  46. Rohaizad Kassim

    Jangan banyak drama nangis utk senyapkan hal sebenar mh370…

  47. Rohaizad Kassim

    Jangan banyak drama nangis utk senyapkan hal sebenar mh370…

  48. Rohaizad Kassim

    Jangan banyak drama nangis utk senyapkan hal sebenar mh370…

  49. Ayie Riee

    Jadi menteri mkn gaji buta je.. Kerja xjalan pon.. Jahat

  50. Zainal Abidin Zakaria

    Kalau boleh, turun2 kan lah resepi2 nasi goreng, Mee siam Dan bubur kacang.

  51. Zainal Abidin Zakaria

    Kalau boleh, turun2 kan lah resepi2 nasi goreng, Mee siam Dan bubur kacang.

  52. Ilsor Dhom

    Siasat
    Kapal
    Tak leh
    Selam
    Mig29
    Segera

  53. Nordin Din

    Tegah sedap bebulan madu dgn pramugari

  54. Nordin Din

    Tegah sedap bebulan madu dgn pramugari

  55. Ilham Ibrahim

    Siapa mamat ni yg nk ajar org lain? Masa UMNO bermasaalah kenapa kau menikus?

  56. Norani Redzuan Chong

    Taruk lah sabu ni cukup2 kat palimen biar gigi dia gugur semua ??

  57. Norani Redzuan Chong

    Taruk lah sabu ni cukup2 kat palimen biar gigi dia gugur semua ??

  58. Abdul Aziz

    Diam lah kau sepupu ….bekas pm

  59. Roslee Abdul Aziz

    Mungkin kalau bina pangkalan tentera yahudi atau Iran di Malaysia mat sumbu/sabu dan apek guan eng setuju

  60. Roslee Abdul Aziz

    Mungkin kalau bina pangkalan tentera yahudi atau Iran di Malaysia mat sumbu/sabu dan apek guan eng setuju

  61. Bang Mat

    Zaman mat sabu laa tanah tentera sungai besi diambil org… Haa tepukkkk

  62. Yan To

    Mat Sabu mmg terbaik .. Pak Arab pun boleh dikencing. Janji rakyat suka. Majoriti kaum disebelah sana yg suka.

  63. Yusoff Omar

    Sudah habis waktu untuk masak memasak, beri perhatian kepada tugas yang diamanahkan oleh rakyat?

  64. Shah Naila

    Biar. Mat Sabtu blok kg jual nasi lemak je

  65. Harin Ishak

    Ooo dh tamat bang dgr tu .. dh, g htr zaza blik dn bt keje ..

  66. Norzie Wvn

    ni sorg lg tgh koma … perasan diri semua bijak …

  67. Kay Maria

    Mantan menteri pertahanan ni x tau ke yg msa bulan madu Mat Sabu tu sepanjang tahun..

  68. Nick Nico

    Arab saudi buka pejabat, dapat tanah kekal pulak kat putrajaya 16 ekar… rakyat sendiri nak mohon geran tanah 1 lot rumah punya susah.

  69. Yusra Yusof

    Hisham.tak payahlah nak tunjuk hero.dulu tak mau jd hero.sanggup jadi lembu cucuk hidung.lakonan kamu dah tamat.dah tak laku dah.sedo sedo lah sikit….

  70. Jurianto Noriah

    Masa ko jd menteri dulu pun lg kuat bln madu

  71. Jurah Pel

    Korek kesalahan kerajaan sekarang, terbantailh kesalahan kerajaan dulu..

  72. Mohd Isa

    Lu sape mau soal tu Menteri Pertahanan… Tunggu itu report drp Ketua Audit nanti blh cerita….

  73. Mohd Isa

    Lu sape mau soal tu Menteri Pertahanan… Tunggu itu report drp Ketua Audit nanti blh cerita….

  74. Zamanie Yasin

    Ala ‘Semborong’ jangan dok cakap banyak la nak ngajar Mat Sabu itu dan ini..
    Awak jadi Menteri Pertahan selalu ke masuk opis..!!????
    Asyik dok mabuk todi jer engkau kan…!!???
    Opis pon kau jarang masuk..!!!

  75. Azman Sabran

    Sy tak tahu Raja Salman tu sape..

  76. Mohd Yusof

    Ingat kan tak gheti bersuara ..kerisnya mana …??

  77. Mohd Yusof

    Ingat kan tak gheti bersuara ..kerisnya mana …??

  78. Mohd Yusof

    Ingat kan tak gheti bersuara ..kerisnya mana …??

  79. Fauziah Sahar

    Masyaallah. Mohon tulis yg baik2

  80. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  81. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  82. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  83. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  84. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  85. Ujie Gee Malek Fauziah

    Nnt kapal tu mat sabun nk guna jln2

  86. Norizan Hj Jaffar

    Mmg tak nampak talent langsung jd menteri pertahanan

  87. Ipin Ipin Ipin

    Ni Malaysia la,bukan Arab Saudi.

  88. Ipin Ipin Ipin

    Ni Malaysia la,bukan Arab Saudi.

  89. Egai Din

    Mat Sabu kan bingai mana reti mengiktiraf hubungan dengan negara yang kaya, muka dah macam babon sengal punyer menteri PH..

  90. Omar Maidin

    Kau pun tidur.. Jet pejuang boleh terbang 4buah je pun x tau??.. Mkn gaji buta jer.. Choiii!!

  91. Omar Maidin

    Kau pun tidur.. Jet pejuang boleh terbang 4buah je pun x tau??.. Mkn gaji buta jer.. Choiii!!

  92. Dundai Gapor

    Klu nak komen pakailah bahasa yg berhemah.yg kita kutuk tu orang melayu.pakailah otak sikit.

  93. Dundai Gapor

    Klu nak komen pakailah bahasa yg berhemah.yg kita kutuk tu orang melayu.pakailah otak sikit.

  94. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  95. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  96. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  97. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  98. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  99. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  100. Zul Aishaman

    Depa dah thaucer Minda mat sabu siap tali bakul putik kapas

  101. Muhamad Jais

    Yb mat sabu tak ada bulan madu,hari pertama pon dia dah buat kerja.

  102. Jasni Rahim

    Apa juga abg mat buat bertentangan dgn apa yg telah kau buat, din, kau tentu kata merugikan negara. Sebab kepala kau hanya berupa kepala songlap kekayaan negara.

  103. Ahmad Sabki

    Dengki tengok Mat Sabu jadi menteri. Yg meroyan macam kucing nak berbini tu dapat jadi apa? Khadam penyamun !!!!!

  104. Kamaruddin Ibrahim

    Mp ni menyebok kerja orang, selama dia berkhidmat dulu dah baik sangat ke..

  105. Awang Sulong

    Vbodoh……arab pun mintak bantuan ketenteraan USA

  106. Awang Sulong

    Ingat masa iraq serang kuwait… Arab saudi minta bantuan USA….utk kalahkan saddam husin….arab kaki muslihat

  107. Ahmad Hassan

    Kerja ko yg 4 kapal terbang boleh terbang lg power bro

  108. Ahmad Hassan

    Kerja ko yg 4 kapal terbang boleh terbang lg power bro

  109. Abdul Hadi Gani

    isapmudim bukan tahi yg kau tinggal bangkai gajah

  110. Abdul Hadi Gani

    #awaspesakitmental isapmudim bukan tahi yg kau tinggal bangkai gajah

  111. Jimi Jimang

    Si Kerang ni ada rupanya…ingat dah chow

  112. Thaliph Danny

    apa…ksi chan ma…lu apa….lowong..

  113. Thaliph Danny

    apa…ksi chan ma…lu apa….lowong..

  114. Jaffry Marzuki

    Mat sabu mat sabu kenapa la macaiph suka dgn dia.

  115. Jaffry Marzuki

    Mat sabu mat sabu kenapa la macaiph suka dgn dia.

  116. Tan Tarie

    Nak tanding jawatan President Umno pun takut Kena Bungkus..

  117. Tan Tarie

    Nak tanding jawatan President Umno pun takut Kena Bungkus..

  118. Mat

    Tanya pasal.. Equanimity dibeli dengan dana 1MDB
    NAJIB KATA TAK TAHU..

    Tanya pasal.. tentang surat kepada CIA
    NAJIB KATA TAK TAHU..

    Tanya pasal.. wang 1MDB masuk dalam akaun peribadi
    NAJIB KATA TAK TAHU..

    Tanya pasal.. sumber dana beli barang kemas Rosmah
    NAJIB KATA TAK TAHU..

    SEMUA TAK TAHU, APA YANG NAJIB TAHU ??!

  119. Yacob Ismail

    Sepatut nyer Kerajaan yg ader pada Hari ini..,
    Menambah BAIK lagi keatas Malaysia..
    Bukan nyer membuang serta melupuskan dgn aper yg Malaysia telah Mileki n Perolihi pada masa lalu…!!!

  120. Yacob Ismail

    Sepatut nyer Kerajaan yg ader pada Hari ini..,
    Menambah BAIK lagi keatas Malaysia..
    Bukan nyer membuang serta melupuskan dgn aper yg Malaysia telah Mileki n Perolihi pada masa lalu…!!!

  121. Syed Zul

    siapa yang bulan madu sebenarnya ni? you are not the govt anymore H20, dont day dream and scream!

  122. Syed Zul

    siapa yang bulan madu sebenarnya ni? you are not the govt anymore H20, dont day dream and scream!

  123. Syed Zul

    siapa yang bulan madu sebenarnya ni? you are not the govt anymore H20, dont day dream and scream!

  124. Syed Zarriq

    knp kau pulak nk atur mntri prtahanan.. kau siapa babi

  125. Karl EL

    oi pondan…masa kau dlu dok bt ape je key mark?

  126. Asry Eqa Sofea

    Melayu maki melayu….ko.rasa seperti mak bapak ko xajr cara beradap.komen xpyh maki2 sbb ikut sgt ckp syaitan

  127. Mohd Rizal Md Daud

    Mane ye malaun ni ye….
    Dah 3 minggu x Ada dlm dwn parlimen

  128. Tamara Nasir Halim

    Tak payah ajar hng dg sepupu hng sama saja

  129. Ari Sun

    x yah lh nak sebuk2. Krj org . . Ko dh pati pembangkan skrg dan x de jwtan pun sbgai menteri . .

  130. Ari Sun

    x yah lh nak sebuk2. Krj org . . Ko dh pati pembangkan skrg dan x de jwtan pun sbgai menteri . .

  131. Abd Rahim Malkan

    Mana bang mat berbulan madu…pening kpl fikir sukoi yg bolih guna 4 sj dari 18…yg berbulan madu ia lah anda sang hisham oii….cer ckp tu tengok diri dulu

  132. Abd Rahim Malkan

    Mana bang mat berbulan madu…pening kpl fikir sukoi yg bolih guna 4 sj dari 18…yg berbulan madu ia lah anda sang hisham oii….cer ckp tu tengok diri dulu

  133. Abd Rahim Malkan

    Mana bang mat berbulan madu…pening kpl fikir sukoi yg bolih guna 4 sj dari 18…yg berbulan madu ia lah anda sang hisham oii….cer ckp tu tengok diri dulu

  134. Rahmat Dasiman

    Sudah lah isam masa kmu dah berlalu .

  135. Kasim Amat

    Pm tua akan tolak apa apa kebaikan dgn arab Saudi. .dia fobia dgn arab tapi mesra dgn dapigs kit siang celaka. .

  136. Sarimah Abdulmanaf

    Ayuh bgn ..buktikn kebolehan mu

  137. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  138. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  139. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  140. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  141. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  142. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  143. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  144. Khalijah Hamid

    Diam la biar yb mat sabu buat keja dia…time kau ada kuasa tau nak mkn komisen sj

  145. Masnah Abdul Razak

    Jgnlh cmpur hal sb bkn lg pmrintah.bg ruang org bljr ngurus dgn baik.doa jak baik2 dato.sb dato pun prlu dilindungi di ngra ni.tdk mou bom mledak…kurg puas ht.bckplh di parlimen.krg dibuat tgur dgn baik bdsarkn pglmn bkn emosi sb da jatuhhh

  146. Masnah Abdul Razak

    Jgnlh cmpur hal sb bkn lg pmrintah.bg ruang org bljr ngurus dgn baik.doa jak baik2 dato.sb dato pun prlu dilindungi di ngra ni.tdk mou bom mledak…kurg puas ht.bckplh di parlimen.krg dibuat tgur dgn baik bdsarkn pglmn bkn emosi sb da jatuhhh

  147. Masnah Abdul Razak

    Jgnlh cmpur hal sb bkn lg pmrintah.bg ruang org bljr ngurus dgn baik.doa jak baik2 dato.sb dato pun prlu dilindungi di ngra ni.tdk mou bom mledak…kurg puas ht.bckplh di parlimen.krg dibuat tgur dgn baik bdsarkn pglmn bkn emosi sb da jatuhhh

  148. Masnah Abdul Razak

    Jgnlh cmpur hal sb bkn lg pmrintah.bg ruang org bljr ngurus dgn baik.doa jak baik2 dato.sb dato pun prlu dilindungi di ngra ni.tdk mou bom mledak…kurg puas ht.bckplh di parlimen.krg dibuat tgur dgn baik bdsarkn pglmn bkn emosi sb da jatuhhh

  149. Sayyid Muhd Salleh

    Kerja2 lama menjadi sia2, kerajahan baru pula tak menentu.

  150. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  151. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  152. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  153. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  154. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  155. Ab Rahaman Abu Bakar

    Sham, nak tanya sikit kerana kamu baru 3 bulan tidak lagi jadi Menteri Pertahanan.
    Konon handal sangat,
    – Berapa buah kapal terbang pejuang dan helicopter yg bolih guna dn bolih terbang
    – Kenapa tanah tentera Airport Sg.Besi dijadikan bencana kononnya utk jadi bandar dalam tanah, kalau pelabur nak buat pun, kan bolih buat did Sepang ke, di Sembrong ke atau di Pekan ke. K Kenapa tanah Sg.Besi atau ada udang disebalik batu. Kemana kah tanah2 yg digali itu dibuang, sekali lagi nak tanya, Kemana kah tanah2 yg di gali itu dibuang?
    Adakah rakyat Malaysia bodoh atau dibodohkan olih kamu dan kerajaan BN UMNO?
    Sejarah telah mengatakan bahawa Yap Ah Loy datang ke Malaya @ Kuala Lumpur utk melombong bijih, adakah tanah dikawasan tentera Sg.Besi bawah nya takda bijih. Adakah Yap Ah Loy tak habis kerja my melombong bijih sampai skrang ni CICIT nya datang dgn diberi laluan besar olih kerajaan BN utk mereka menyambung kerja yg tercicir dulu.
    Sejarah mengesahkan bahawa KL adalah kawasan bijih yg paling banyak.
    Cuma nak tanya, Berapa nilai bijih sekarang.
    – Kapal selam Malaysia, adakah laut skrang sudah kering hingga ianya dh tak bolih menyelam, jawab Sham
    – Yg lain2 tu nantilah, biar kerajaan tanya di parlimen nanti

  156. Mansor Mohd

    Begini rupanya momentom atau rasa peralihan kuasa pemerintah negara. Perbezaan antara penyerah dan pengambil alih amat ketara dlm konteks keterampilan pemimpin2 yg terpilih serta kemampuan mereka menyampaikan dasar yg mampu diyakini.
    Apakah sinario ini sama dirasakan oleh negara2 maju yg sering silih berganti pemerintahan di setiap kali pru. Pada zahirnya dilihat negara2 maju, pemerintah yg dilantik mampu mentadbir urus negara dg harmoni. Berbeza dg negaraku, pemerintah baharu lebih minat kpd pemusnahan pemimpin yg ditewaskan dari mendahulukan kesejahteraan hidup rakyat.

  157. Mansor Mohd

    Begini rupanya momentom atau rasa peralihan kuasa pemerintah negara. Perbezaan antara penyerah dan pengambil alih amat ketara dlm konteks keterampilan pemimpin2 yg terpilih serta kemampuan mereka menyampaikan dasar yg mampu diyakini.
    Apakah sinario ini sama dirasakan oleh negara2 maju yg sering silih berganti pemerintahan di setiap kali pru. Pada zahirnya dilihat negara2 maju, pemerintah yg dilantik mampu mentadbir urus negara dg harmoni. Berbeza dg negaraku, pemerintah baharu lebih minat kpd pemusnahan pemimpin yg ditewaskan dari mendahulukan kesejahteraan hidup rakyat.

  158. Mansor Mohd

    Begini rupanya momentom atau rasa peralihan kuasa pemerintah negara. Perbezaan antara penyerah dan pengambil alih amat ketara dlm konteks keterampilan pemimpin2 yg terpilih serta kemampuan mereka menyampaikan dasar yg mampu diyakini.
    Apakah sinario ini sama dirasakan oleh negara2 maju yg sering silih berganti pemerintahan di setiap kali pru. Pada zahirnya dilihat negara2 maju, pemerintah yg dilantik mampu mentadbir urus negara dg harmoni. Berbeza dg negaraku, pemerintah baharu lebih minat kpd pemusnahan pemimpin yg ditewaskan dari mendahulukan kesejahteraan hidup rakyat.

  159. Mohd Ali Ayu

    Yg pilih mat sabu kan madey. Mmg saja dipilih senang dilembukan

  160. Mohd Ali Ayu

    Yg pilih mat sabu kan madey. Mmg saja dipilih senang dilembukan

  161. Kedy Omar

    Worih waroh sikepit ni

  162. Kedy Omar

    Worih waroh sikepit ni

  163. Siti Halimah

    Diantara menteri terbaikkkkkk h20 ???

  164. Hj Shuhardi Muhammad

    Hishammudin DATANG BULAN sentiasa…..tak sempat BRBULAN MADU…AAWWWW

  165. Jaafar Yahaya

    Siluncai terjun dengan labu labu nya biar kan biar kan…

  166. Jaafar Yahaya

    Siluncai terjun dengan labu labu nya biar kan biar kan…

  167. Jaafar Yahaya

    Siluncai terjun dengan labu labu nya biar kan biar kan…

  168. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  169. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  170. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  171. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  172. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  173. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  174. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  175. Maznon Mohd Liki

    Seperti merendahkan mertabat seorang raja beragama islam. Begitu besarnya penghargaan seorang raja skrg jadi begini

  176. Zarin Zakaria

    Yang tamatnya Bulan Madu Najib dan sepupunya Hisham…berjawablah lepas ni…

  177. Yusof Wazir

    bgus juga ada machai dedak kamaluddin idrus ni…boleh buat BN ni lg cepat terkubur terus….teruskn usaha..lg byk keluar artika lg ramai org membenci BN..

  178. Abdoulfir Rasyid Sabrie

    Sembang lebih mamat ni…pi pakai gincu tebal sikit ler …

  179. Abdoulfir Rasyid Sabrie

    Sembang lebih mamat ni…pi pakai gincu tebal sikit ler …

  180. Faize N Wanie

    Wei Bodoh Dulu Ko Pegang Jawatan 5Tahun Apa Ko Buat Hah! Lepas Tu Org Baru Amik Jawatan Tu Ko Nak Desak Org Tu Buat Perubahan Terus Menerus. Bangang Punye Pemikiran.

  181. Rizal Mustapha

    Ooo melayu maki melayu kau marah..habis melayu samun melayu kau x marah pulak..banganggg

  182. Nurul Hasnina Yee Abdullah

    Bn masih mimpi mahu memerintah malaysia..walau dah kalah…cuba terima kenyataan mmg dah kalah..beringatlah dgn rakyat..bahawa..kuasa semua ditangan rakyat…kalau ingin memerintah…coba peka sikit sgn kebajikn rakyat..ne..jaga kebajikn sendiri..mana tak kaya..ibaratkn yg kaya mkin kaya..yg miskin..makinlah miskin..apa tugas pemimpin??meningkatkan taraf hidup rakyat..dan negara…

  183. Fauziah S. Abdullah

    Apa pula menteri pondan ni nak bersuara? Dah kalah elok zip saja mulut busuk kau tu Hishamuddin ?

  184. Pokcit Ya Abe Ya

    Tak habis lgi tu Ds Hishamudin
    Tk puas nk berselfie dgn awekx cantek lgi

  185. Pokcit Ya Abe Ya

    Tak habis lgi tu Ds Hishamudin
    Tk puas nk berselfie dgn awekx cantek lgi

  186. Hamizon Abedul

    Syiah mesti diutamakan. Arab Saudi adalah musuh.

  187. Hamizon Abedul

    Syiah mesti diutamakan. Arab Saudi adalah musuh.

  188. Hamizon Abedul

    Syiah mesti diutamakan. Arab Saudi adalah musuh.

  189. Hamizon Abedul

    Syiah mesti diutamakan. Arab Saudi adalah musuh.

  190. Osman Kadir

    Hishamuddin
    lebih baik katup mulut
    masa umno dah berlalu?
    klu nak cerita buruk umno
    sehari semalam cerit x habis

  191. Ahmad Fuaad A. Dahalan

    Mat Sabunn…. Menteri Katun…. X de tokoh langsung… Ciittt….

  192. Mohd Akhir Johari

    Cian mudin lobang dah tebongkar

  193. Mohd Akhir Johari

    Cian mudin lobang dah tebongkar

  194. Mohd Akhir Johari

    Cian mudin lobang dah tebongkar

  195. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  196. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  197. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  198. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  199. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  200. Jamil Zainal

    Yer la…tak payah menyebok kerja org dulu masa ko pun org tak sebok pun ko jaga parti ko yg dah goyang tu

  201. Nazri Zainal

    Kalau kalah ni maksud ea apo, tak handal atau tak pandai kan…jadi jgn nk memokak..soda diri tu skit, awak tu kalah, duk diam2….??

  202. Nazri Zainal

    Kalau kalah ni maksud ea apo, tak handal atau tak pandai kan…jadi jgn nk memokak..soda diri tu skit, awak tu kalah, duk diam2….??

  203. Nazri Zainal

    Kalau kalah ni maksud ea apo, tak handal atau tak pandai kan…jadi jgn nk memokak..soda diri tu skit, awak tu kalah, duk diam2….??

  204. Aqballuddin Ishak

    Munafiq gedik tu mana tau kerja, bergedik, fitnah n bohomg je yg dia pakar

  205. Kay Maria

    Mat sabu bulan madu sepanjang tahun kot..

  206. Bella Razali

    Hurm mngantuk psl mat sabu?…bgos laa tgur2 la ckit dh mkin lma mkin mngarut

  207. Noorlia Osman

    Terbaik…dato seri…menteri ph ni mmg x tau pa ttg pertahanan….

  208. Sri Sahanan

    Mat sabun x habis main sabun ke….

  209. Sri Sahanan

    Mat sabun x habis main sabun ke….

  210. Sri Sahanan

    Mat sabun x habis main sabun ke….

  211. Sri Sahanan

    Mat sabun x habis main sabun ke….

  212. Rossieanne Amin

    Satu krugian yg besar….tengok je apa jd MH370 Tentera laut mreka lengkap dgn peralatan mncari serpihan MH370. Kita apa ada xde langsong peralatan canggih. Malulah Sabu. Bukan senang Raja Arab Saudi nak tolong kita xbsyukur langsong ni jrana bila projek tu proses duit masok poket Sabu n geng2 PH dulu baru projek Fuck you. What happens jambatan d Perth mlaysia doat projek? Nemalukan sy sbagai rakyat mlaysia yg duduk sini. Duit masok poket dulu baru projek . Sudah cukup2lah memalukan pntadbiran n negara mlaysia

  213. Jma Trading

    Bagus kasi ajar sikit tok tu.

  214. Muhammad Firdaus Jumaidi

    Fitnah bertebaran di akhir zaman..

  215. Ishak Ahmad

    Tgk Mat Sabu jd boss Mindef mesti sakit hati kan… jgn nak bising lh hisham. Its Mat Sabu’s time and he is the boss of Mindef now

  216. Ishak Ahmad

    Tgk Mat Sabu jd boss Mindef mesti sakit hati kan… jgn nak bising lh hisham. Its Mat Sabu’s time and he is the boss of Mindef now

  217. Junaidie Lia

    Apa lgi mau bising2
    Sudah kalah diam2 la….
    Masih lg mnyalak…..

  218. Martelo Gomezz

    masa dia jadi menteri pertahanan, apa jasa besar yg dia buat?
    kalau setakat pakai uniform askar pastu jalan longlai, baik dok diam2 aja lagi elok

  219. Abucty Srn

    Perangai Sepupu Sepapat ni SAAAAAMA JE….

  220. Abucty Srn

    Perangai Sepupu Sepapat ni SAAAAAMA JE….

  221. Abucty Srn

    Perangai Sepupu Sepapat ni SAAAAAMA JE….

  222. Malim Kundang

    Hishamudin ni memang kena balun kaw2 dlm dewan tu nanti. Memang dia tak akan angkat mukalah nanti

  223. Malim Kundang

    Hishamudin ni memang kena balun kaw2 dlm dewan tu nanti. Memang dia tak akan angkat mukalah nanti

  224. Murugan Suriya

    Sebelum ini AWAK berapa lama bulan Madu hisham??

  225. Bayang Andria

    Mat Sabu is a better man.

  226. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  227. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  228. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  229. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  230. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  231. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

  232. Rahayu Ayu

    Baru2 ni, laki aku p jmpa dia, dia kata, apa pun depa x buat lg, dok p blk p blk pemohong rakyat sambil mkn gaji buta, dah dkt 100 hari ni..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: