Loading...
Home / :: BLOG :: / CAP BUNGA KURANG BIJAK DAN KETINGGALAN ZAMAN – YANG SOKONG PUN KEBANYAKAN MASIH MAKAN BERSUAP ZAMAN MAHATHIR

CAP BUNGA KURANG BIJAK DAN KETINGGALAN ZAMAN – YANG SOKONG PUN KEBANYAKAN MASIH MAKAN BERSUAP ZAMAN MAHATHIR

Pada pelancaran PPBM semalam, selain tidak mengatakan bahawa memperkenalkan cukai baru dipanggil GST telah menyebabkan inflasi dan menyusahkan rakyat, Mahathir berkata, beliau akan memansuhkan GST, beliau akan memperkenalkan cukai jualan BARU dengan nama yang berbeza.

Pertama, kenaikan sekali inflasi untuk GST sudah berakhir. Ia tidak akan digunakan sebagai alasan lagi oleh peniaga untuk menaikkan harga. Jika anda memansuhkan GST dan memperkenalkan cukai baru, ia pasti akan menjadi satu lagi alasan untuk peniaga untuk menaikkan harga dan kenaikan inflasi lagi.

Adakah anda benar-benar berfikir harga akan turun selepas mereka memansuhkan GST dan memperkenalkan cukai baru? Sudah tentu tidak.

Peniaga akan menggunakan cukai baru ini sebagai satu lagi alasan untuk menaikkan harga lagi.

Loading...

Kedua, cukai jualan adalah kuno dan 95% daripada majoriti negara telah pun berpindah ke GST / VAT yang lebih moden untuk memerangi pengelakan cukai, mengurangkan ‘black market’ dan untuk aliran keluar wang haram.

Berbalik kepada cukai jualan hanya membolehkan kroni beliau untuk meneruskan pengelakan cukai dan melibatkan diri semula dalam aliran keluar wang haram.

Apa jenis parti yang bergerak ke belakang dari sistem cukai moden kepada sistem cukai purba yang sudah ditolak oleh dunia moden?

Selama bertahun, Mahathir juga sering menyeranh BR1M dan mendakwa bahawa ia adalah rasuah dan rasuah yang akan membuat orang malas dan terlalu bergantung kepada kerajaan.

Tetapi sekarang dia berkata BR1M akan dikekalkan dan dimasukkan ke dalam undang-undang berkanun. Jadi dia mahu memasukkan ke dalam undang-undang satu sistem yang rasuah dan rasuah yang akan membuat orang malas dan terlalu bergantung kepada kerajaan?

Hakikat bahawa terdapat beberapa orang yang telah bersorak dan bersetuju dengan setiap perkataan yang diperkatakan oleh Mahathir seperti satu ‘sabda’ walaupun ianya pelbagai ‘U-Turn’ menunjukkan bahawa Mahathir dan penyokong Parti Cap Bunga mempunyai pemikiran ke belakang dan tidak cerdik.

20170115-cap-bunga-tak-cerdik-mahathir-uturn


http://pakdin.my/br1m-mungkin-diteruskan-parti-campuran-mahathir-dah-nyanyuk-sebelum-ini-kata-rasuah/

BR1M MUNGKIN DITERUSKAN PARTI CAMPURAN – MAHATHIR DAH NYANYUK, SEBELUM INI KATA RASUAH

(Visited 17 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

146 comments

  1. Ismail Ibrahim

    Klau betul nak tolong rakyat. Tak kan buat parti baru. Fikir lah.

  2. Muhamad Zahid

    sst lagi tinggi dari gst.. sst 16%….gst just 6%..

  3. Hamidah Mohd

    Parti BUNGA ditakuti oleh Umngok sbb tu depa cuba memperlekehkan Tun M. kita tunggu PRU14.

  4. Abg Dean

    Nama baru GST dah tentu lah VAT…..

  5. Syedferdaus Syedmohammad

    Biar nampak kurang bijak dari bodoh lagi bangang berlagak pandai mcm pimpinan parti cap keris tumpul!!

  6. Syedferdaus Syedmohammad

    Biar nampak kurang bijak dari bodoh lagi bangang berlagak pandai mcm pimpinan parti cap keris tumpul!!

  7. Syedferdaus Syedmohammad

    Biar nampak kurang bijak dari bodoh lagi bangang berlagak pandai mcm pimpinan parti cap keris tumpul!!

  8. Ahmad Mahaiyuddin

    Kalau mau tolong rakyat bubar saja Parti Pribum orang kena buang parti,frust dan main bini orang..Menyusahkan orang memang ada.

  9. Ahmad Mahaiyuddin

    Kalau mau tolong rakyat bubar saja Parti Pribum orang kena buang parti,frust dan main bini orang..Menyusahkan orang memang ada.

  10. Ahmad Mahaiyuddin

    Kalau mau tolong rakyat bubar saja Parti Pribum orang kena buang parti,frust dan main bini orang..Menyusahkan orang memang ada.

  11. Eden Hazard

    Kenapa org melayu masih ada yg memperlekehkan tun mahathir sedangkan di negara luar masih ramai yg mengagungkan tun mahathir…

  12. Eden Hazard

    Kenapa org melayu masih ada yg memperlekehkan tun mahathir sedangkan di negara luar masih ramai yg mengagungkan tun mahathir…

  13. Tony Chew

    madey kalau betul nak tolong rakyat senang sahaja balik balik rakyat wang yang kau curi semasa jadi pm banyak wang tu lebih dr u yg ckp najib curi RM2.6 billion u solap lebih dari RM100 billion just pulang balik wang rakyat shj. close case senang shj jangan ckp banyak.

  14. Tony Chew

    madey kalau betul nak tolong rakyat senang sahaja balik balik rakyat wang yang kau curi semasa jadi pm banyak wang tu lebih dr u yg ckp najib curi RM2.6 billion u solap lebih dari RM100 billion just pulang balik wang rakyat shj. close case senang shj jangan ckp banyak.

  15. Tony Chew

    madey kalau betul nak tolong rakyat senang sahaja balik balik rakyat wang yang kau curi semasa jadi pm banyak wang tu lebih dr u yg ckp najib curi RM2.6 billion u solap lebih dari RM100 billion just pulang balik wang rakyat shj. close case senang shj jangan ckp banyak.

  16. Tony Chew

    madey kalau betul nak tolong rakyat senang sahaja balik balik rakyat wang yang kau curi semasa jadi pm banyak wang tu lebih dr u yg ckp najib curi RM2.6 billion u solap lebih dari RM100 billion just pulang balik wang rakyat shj. close case senang shj jangan ckp banyak.

  17. Tony Chew

    madey kalau betul nak tolong rakyat senang sahaja balik balik rakyat wang yang kau curi semasa jadi pm banyak wang tu lebih dr u yg ckp najib curi RM2.6 billion u solap lebih dari RM100 billion just pulang balik wang rakyat shj. close case senang shj jangan ckp banyak.

  18. Awie Sparrow

    Sb ramai dh org knl siapa madey sbnrnya.. bg aku yg pernah rasa duk bwh 3 PM yg bbeza.. madey plg teruk..

  19. Awie Sparrow

    Sb ramai dh org knl siapa madey sbnrnya.. bg aku yg pernah rasa duk bwh 3 PM yg bbeza.. madey plg teruk..

  20. Sea Gipsy

    Hang mai la tolong bayar 6%..budak hingus..

  21. Sea Gipsy

    Hang mai la tolong bayar 6%..budak hingus..

  22. Sea Gipsy

    Hang mai la tolong bayar 6%..budak hingus..

  23. Awie Sparrow

    Lihatlah penyokong bunga.. depa duk kata kt penyokong b.n mcm2, tp depa sama jgk.. haha.. ckp mcm bagus tp x sdr dia pun sama jgk.. yg aku heran ade penyokong dia kate madey plg layak jd mufti..hee..
    Nk2 slps kluar knyataan brim haram.. skrg ckp nk teruskn brim plk.. mgkin mufti nk samak kot.he..

  24. Awie Sparrow

    Lihatlah penyokong bunga.. depa duk kata kt penyokong b.n mcm2, tp depa sama jgk.. haha.. ckp mcm bagus tp x sdr dia pun sama jgk.. yg aku heran ade penyokong dia kate madey plg layak jd mufti..hee..
    Nk2 slps kluar knyataan brim haram.. skrg ckp nk teruskn brim plk.. mgkin mufti nk samak kot.he..

  25. Awie Sparrow

    Lihatlah penyokong bunga.. depa duk kata kt penyokong b.n mcm2, tp depa sama jgk.. haha.. ckp mcm bagus tp x sdr dia pun sama jgk.. yg aku heran ade penyokong dia kate madey plg layak jd mufti..hee..
    Nk2 slps kluar knyataan brim haram.. skrg ckp nk teruskn brim plk.. mgkin mufti nk samak kot.he..

  26. Awie Sparrow

    Lihatlah penyokong bunga.. depa duk kata kt penyokong b.n mcm2, tp depa sama jgk.. haha.. ckp mcm bagus tp x sdr dia pun sama jgk.. yg aku heran ade penyokong dia kate madey plg layak jd mufti..hee..
    Nk2 slps kluar knyataan brim haram.. skrg ckp nk teruskn brim plk.. mgkin mufti nk samak kot.he..

  27. Awie Sparrow

    Lihatlah penyokong bunga.. depa duk kata kt penyokong b.n mcm2, tp depa sama jgk.. haha.. ckp mcm bagus tp x sdr dia pun sama jgk.. yg aku heran ade penyokong dia kate madey plg layak jd mufti..hee..
    Nk2 slps kluar knyataan brim haram.. skrg ckp nk teruskn brim plk.. mgkin mufti nk samak kot.he..

  28. Nixam Ghani

    Boleh dengar namun usah percaya. Hati yang busuk tidak pernah boleh melihat apa2 kebaikan kecuali kejahatan……

  29. Nixam Ghani

    Boleh dengar namun usah percaya. Hati yang busuk tidak pernah boleh melihat apa2 kebaikan kecuali kejahatan……

  30. Nixam Ghani

    Boleh dengar namun usah percaya. Hati yang busuk tidak pernah boleh melihat apa2 kebaikan kecuali kejahatan……

  31. Nixam Ghani

    Boleh dengar namun usah percaya. Hati yang busuk tidak pernah boleh melihat apa2 kebaikan kecuali kejahatan……

  32. Misnan Yusak

    mmg tun teruk aku setuju, tapi tun xsusahkan rakyat.

  33. Misnan Yusak

    mmg tun teruk aku setuju, tapi tun xsusahkan rakyat.

  34. Jalal Jalaludin

    Mike ni… Wak Misnan Yusak….. Kalu nak sokong…. Sokong je le…. Jgn le kata… Kejab setuju… Kejab tak setuju… Pendirian mike tak tetap… Macam pak itam juga

  35. Jalal Jalaludin

    Mike ni… Wak Misnan Yusak….. Kalu nak sokong…. Sokong je le…. Jgn le kata… Kejab setuju… Kejab tak setuju… Pendirian mike tak tetap… Macam pak itam juga

  36. Zaiton Akib

    Sebab depa hidup zaman najib la depa pilih sokong TM….the living legend

  37. Zaiton Akib

    Sebab depa hidup zaman najib la depa pilih sokong TM….the living legend

  38. Zaiton Akib

    Sebab depa hidup zaman najib la depa pilih sokong TM….the living legend

  39. Zaiton Akib

    Sebab depa hidup zaman najib la depa pilih sokong TM….the living legend

  40. Aqua Marine

    Pemakan dedak tegar mmg tak berubah takut2 nnti dedak tak dpt kebulur la..

  41. Amiaku Amiaku

    rkyt mlysia bijak kcuali lu jer bodoh bro! xkn nk bwt rusuhan gulingkn krjaan mcm ngr luar…blawan cr yg btul pilihraya nti, bodo tu tgl sikit kt lubang jmbn len kali ksian ank saper la niw?

  42. Amiaku Amiaku

    rkyt mlysia bijak kcuali lu jer bodoh bro! xkn nk bwt rusuhan gulingkn krjaan mcm ngr luar…blawan cr yg btul pilihraya nti, bodo tu tgl sikit kt lubang jmbn len kali ksian ank saper la niw?

  43. Amiaku Amiaku

    Jalal Jalaludin…x phm komen Misnan Yusak ker???trok pon tp x sterok bwh jibby yg makin mghimpit rkyt kcuali yg penerima dedak jer kate ok?

  44. Amiaku Amiaku

    Jalal Jalaludin…x phm komen Misnan Yusak ker???trok pon tp x sterok bwh jibby yg makin mghimpit rkyt kcuali yg penerima dedak jer kate ok?

  45. Amiaku Amiaku

    admin tgh berusaha nk cuba jgk jatuhkn TM sbb pilihanraya dh dekat! nti nk update kt bos yg konon rmai dh pcaya dgn admin kikiki????

  46. Amiaku Amiaku

    admin tgh berusaha nk cuba jgk jatuhkn TM sbb pilihanraya dh dekat! nti nk update kt bos yg konon rmai dh pcaya dgn admin kikiki????

  47. Ismail Ibrahim

    Klau bodo fikir tunggu apa akan terjadi. Bukan untuk rakyat. Hanya untuk diri. Klau untuk rakyat ikut la pas. Jln hukum islam baru Adi semua org. Jangan cari adil sendiri. Anak sapa la macam ni.

  48. Ismail Ibrahim

    Klau bodo fikir tunggu apa akan terjadi. Bukan untuk rakyat. Hanya untuk diri. Klau untuk rakyat ikut la pas. Jln hukum islam baru Adi semua org. Jangan cari adil sendiri. Anak sapa la macam ni.

  49. Amiaku Amiaku

    owh bini abg ker…astargfirullah?btul2 mmg nyusahkn abg

  50. Amiaku Amiaku

    owh bini abg ker…astargfirullah?btul2 mmg nyusahkn abg

  51. Judde Juddein

    SUDAH GIGIL.KE APA???….wakakakakakakaka

  52. Wan Mohd Shahrir

    Najib dulu rosmah masih bini org jugak

  53. Wan Mohd Shahrir

    Najib dulu rosmah masih bini org jugak

  54. Qaliff Hazill

    Pru 14 ka pru 1000 ka… bn ttp menang.. sabah. Sarawak. Johor. Pahang. Perak. Perlis. Melaka. Kedah. Terengganu.. dah tiap2 pru.. sentiasa je menang.. klu nak ckp.. ckp terus terang.. jgn ckp pru nanti
    Pru akan dtg.. pru14.. tp.. hakikat.. bn masih menang..

  55. Qaliff Hazill

    Pru 14 ka pru 1000 ka… bn ttp menang.. sabah. Sarawak. Johor. Pahang. Perak. Perlis. Melaka. Kedah. Terengganu.. dah tiap2 pru.. sentiasa je menang.. klu nak ckp.. ckp terus terang.. jgn ckp pru nanti
    Pru akan dtg.. pru14.. tp.. hakikat.. bn masih menang..

  56. Marzuki Porjin

    Pkenalkan cukai baru pun cukai jgk ler namenye..
    Pcaye ke Mlysia akan jadi Negara ptama ddunia yg tidak akan kenekan cukai kpd rakyat?

  57. Marzuki Porjin

    Pkenalkan cukai baru pun cukai jgk ler namenye..
    Pcaye ke Mlysia akan jadi Negara ptama ddunia yg tidak akan kenekan cukai kpd rakyat?

  58. Maliki Sevent Sky

    Apani parti copy paste..kertas kerja di buat org lain..jalan citer sama..ciptalah kelainan..nk bantu rakyat nih..baru nk dengar bende yg baik2..ni sama je..apa kebaikannya..

  59. Shaipul Azmi

    Level confident tahap tinggi macai cap keris ni..hahaha. Ya kan saja…

  60. Nurah Harun

    kau ni bebual mcm org tak sekolah…rakyat msia semakin bijak…inilah hasil dari pemerintahan Tun….sebab tu rakyat jgn dibodohkan..adakah org mencuri duit negara disanjung…semua negara mengutuk cara najib menggelapkan wang negara…dan yg peliknya kau sokong bagai nak gila…aku nak bagitahu kau kalau ya pun kau minat atau suka kat najib tu biarlah kau seorg je,jgn melibatkan org lain…rakyat msia rata2 tak boleh menerima najib sebagai PM…salahlaku yg dia buat atau org lain yg buat, dia harus bertanggungjawab…apalagi letaklah jawatan…jgn tipu2 rakyat….org dah tahu tembelang dia…kau juga harus ingat kesalahan PM menjadikan ahli2 umno tidak bertanggungjawab…kenapa…sebab ahli2 umno tidak memecat atau menasihati beliau utk melepaskan jawatan…ahli2 umno lebih rela melihat kemungkaran dari bertindak memecat beliau…umno akan terus lemah dan diperlekehkan…kalau kau pandai kau faham apa yg aku tulis tapi kalau bodoh tak boleh kata apa2…

  61. Nan Ahmad

    Main bini kau ka? Hahaha. Jangan tudoh kalau tak mampu bukti kan.

  62. Mohd Reduwan

    Tau beza x GST n SST (cukai jualan)?
    Gst zaman najib semua org kena byr..
    SST utk company n org2 bisnes juta2 je..tu zaman madey da buat..cukai utk org yg berniaga..

  63. Muhammad Aizuddin Shaari

    tolong jadi MELAYU ISLAM yg rajin membaca dan siasat dulu, nah ni korg gi tgok sndiri video waktu SS berikrar lps ucapan Tun M, 3,000 org je ke? kalau buta tuli hati gk xtau la…

    https://www.facebook.com/MukhrizMahathirFC/

    rajin2 la baca blog dua2 pihak, pastu korg judge la sndiri mana boleh pakai mana satu haprak…

  64. Azli Mad

    kesian bini abg ahmad amiaku kene main ye..simpati saya ..dengan siapa bini awak main????

  65. Hazriq Hamzah

    Wahh..confident nya dia..Perak belum tentu chor haha,ckp xtengok kiri kanan..miker tggu le..

  66. Gerong Boleng

    Kecoh2 ppbm kerusi dh ada ke??? Kikiki

  67. Gerong Boleng

    Kecoh2 ppbm kerusi dh ada ke??? Kikiki

  68. Gerong Boleng

    Kecoh2 ppbm kerusi dh ada ke??? Kikiki

  69. Gerong Boleng

    Kikiki…adoiiyaiii banggangnya komen ni…

  70. Gerong Boleng

    Kikiki…adoiiyaiii banggangnya komen ni…

  71. Azam Are-jey

    Satu lg dia ckp..pegi hji gna duit 1mdb hj xmabrur

  72. Azam Are-jey

    Satu lg dia ckp..pegi hji gna duit 1mdb hj xmabrur

  73. Azam Are-jey

    Ppbm nk brtnding kt mne..jngn plk kcewa xdpt krusi…kn xtau nk lmpt kt mane plk..

  74. Azam Are-jey

    Ppbm nk brtnding kt mne..jngn plk kcewa xdpt krusi…kn xtau nk lmpt kt mane plk..

  75. Azam Are-jey

    Aikk….xbuat rsuhan lg ker…yg dok berarak dri bersih satu smpai bersih 5 utk ape plk??..

  76. Mat Silah Wazir

    Nurah..u penyokong ker ahli ker ajk ker pa pa jer lah??Knaper orang tua bila org minta prove salah najib tak nak saman..Saman sampai ker jerman sekali pun dia tak salah..saman dah saman..apa u nak buat lagi..buat larrrr….

  77. Mat Silah Wazir

    Nurah..u penyokong ker ahli ker ajk ker pa pa jer lah??Knaper orang tua bila org minta prove salah najib tak nak saman..Saman sampai ker jerman sekali pun dia tak salah..saman dah saman..apa u nak buat lagi..buat larrrr….

  78. Mat Silah Wazir

    Silap2 banyak yg hilang wang pertaruhan huhu

  79. Mat Silah Wazir

    Silap2 banyak yg hilang wang pertaruhan huhu

  80. Mat Silah Wazir

    Parti cap bunga parti janda kah kah kahh…

  81. Mat Silah Wazir

    Parti cap bunga parti janda kah kah kahh…

  82. Mat Silah Wazir

    Jangan mimpi ler..ko blajor nipu ngan rafizi ker uitt.

  83. Mat Silah Wazir

    Jangan mimpi ler..ko blajor nipu ngan rafizi ker uitt.

  84. Mat Silah Wazir

    Bermakna penyokong nye ramei budak tak cukup umur kut..budak2 yg kencing bercabang lagi kih33..

  85. Mat Silah Wazir

    Bermakna penyokong nye ramei budak tak cukup umur kut..budak2 yg kencing bercabang lagi kih33..

  86. Mat Silah Wazir

    Semua nak duit jer tu..hati perut manusia ni sapee tau..rambut sama hitam hati lain2..

  87. Mat Silah Wazir

    Semua nak duit jer tu..hati perut manusia ni sapee tau..rambut sama hitam hati lain2..

  88. Mat Silah Wazir

    Gegor pun idak bulu romer..cina india sekor pun depa tak dapat

  89. Mat Silah Wazir

    Gegor pun idak bulu romer..cina india sekor pun depa tak dapat

  90. Mat Silah Wazir

    Kamu ler mkn dedak.mlm semalam..masyuukk

  91. Judde Juddein

    Well…i dont give a damn.. Ur misai…your problem…

  92. Nurah Harun

    ha..ha..kesian tengok kauorg..terpaksa tegakkan benang yg basah…kau gi spore…kenapa pegawai bank mereka dilokap pasal 1mdb…jgn diduduk dibawah tempurung…jgn terlalu mudah diperbodohkan…cuba kau tanya zeti apa cerita sebenarnya ttg 1mdb…kalau setakat dengar najib berucap memanglah kau rasa dia betul…aoa cite ttg jolow keparat tu…aps cite anak tiri dia yg bikin filem lucah…bertanggungjawablah sikit atas perbuatan yg dilakukan…senang je letak jawatan…makin lama makin lingkup negara dibuatnya…itu yg kau sokong…entahlah tak tahu nak cakap apa…suka kau lah…

  93. Adda Maya

    Ulama sendiri pon tak berani nak menjatuhkan hukumnya selagi tidak ada saksi dgn mata ini pulak awak memandai2 ..semua negara mengutuk cara najib itupun kerana kebodohan rakyat dan pemimpin bengong yg awak sanjung sgt tu memburukkan pemimpin negara sendiri pd org luar..

  94. Adda Maya

    Ulama sendiri pon tak berani nak menjatuhkan hukumnya selagi tidak ada saksi dgn mata ini pulak awak memandai2 ..semua negara mengutuk cara najib itupun kerana kebodohan rakyat dan pemimpin bengong yg awak sanjung sgt tu memburukkan pemimpin negara sendiri pd org luar..

  95. Adda Maya

    Pembangkang memang takde pendirian..melayu mudah lupa..

  96. Adda Maya

    Pembangkang memang takde pendirian..melayu mudah lupa..

  97. Dean Syarif

    Satu lg TM ckp..pegi hji gna duit 1mdb hj xmabrur.. camne lak tu.. ?

  98. Harry Anuwar Fantasticman

    Hi Kawan jgn nak meroyan..ckp panjang2 mcm tin kosong

  99. Harry Anuwar Fantasticman

    Hi Kawan jgn nak meroyan..ckp panjang2 mcm tin kosong

  100. Zaidi Saad

    Rehatlah….. lama sgt dah….. dunia dah x lama

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...