Cara Mahathir vs Najib Berjimat

Kongsi:

#Cara_Mahathir

1. Memotong 10% gaji menteri.
2. Memberhentikan 17 000 penjawat awam kontrak.
3. Tiada bonus dan kenaikan gaji.
4.5 agensi kerajaan di gugurkan (NPC, JKKKP, Pemandu, Jasa & SPAD).

Jumlah penjimatan = RM 500 – 600 juta setahun.

#Cara_Najib

1. Memberhentikan subsidi kepada IPPs
2. Mengambil alih IPP.
3. Di samping dapat mengurangkan tarif elektrik untuk rakyat.

Jumlah penjimatan = RM 7.2 billion setahun.

TANPA perlu menutup periuk nasi sesiapa. Malah mampu menambah jumlah penjawat awam dari semasa ke semasa.

Sumber: Nabeel Naqie

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=153233268866172&id=100025384990196

Rujukan:
http://pakdin.my/tag/ipp

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

21 Replies to “Cara Mahathir vs Najib Berjimat

  1. Cara baru untuk kerajaan menjana pendapatan negara, minta rakyat derma sikit seorang! Pendapat pakar ia cukup memuaskan, tabung kerajaan akan melimpah dalam masa terdekat, cukup untuk bayar hutang luar negara. Hebat sekali, Dunia barat pun akan laksana kaedah ini untuk selesai masaalah ekonomi. Sekian

  2. Dh kalah wek caro kalah..hehehe…biarla yang monang bersorak hehehe..yang mobang memang perlu bersorak, yang kalah terime je laa hakikat…cakap lebih pun tak guna…kat jari tu pun dah hilang dakwat…tunggu je laa 5 tahun lagi…cat balik jari tu…tu je yang perlu dibuat…tak payah nak kutuk sana kutuk sini, macam orang meroyan..

  3. Putraacho Acho Jgn ingat jdi krjn tak boleh ditegur,,,,bukan krjn saja boleh tumbang dgn kamu kamu sakali tumbang nanti…..jgn nak melingkupkan negara yang sudah aman ….ini demokrasi semua org boleh bersura…..jgn jadi bodoh sgt …..memang slah Dr. Mahathir bin Mohamad

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.