Home / :: BLOG :: / Cina semua baik, Melayu sahaja yang jahat

Cina semua baik, Melayu sahaja yang jahat

1. Setelah ‘kantoi’ bahawa pembunuh Mak Nyah di Klang adalah remaja Cina, maka media liberal Islamophobia Malaysia mula mengubah nada.

2. Kalau sebelum ini pelbagai fitnah dan penghinaan dilemparkan kepada agama Islam kononnya punca Mak Nyah itu dibunuh, kini semua suara anti-Islam itu sudah senyap.

3. Malah, tidak disebut pun etnik 4 pembunuh Mak Nyah tersebut, seolah-olah masih mahu menafikan bahawa mereka adalah CINA.

4. Biasalah, di era Malaysia Baru ini yang jahat orang Melayu Islam saja. Orang Cina semua suci bersih tidak berdosa.

5. Kalaulah pembunuh Mak Nyah itu ditakdirkan orang Melayu, rasanya bergegar bumi Malaysia ini dengan cacian bahawa Islam itu jahat.

6. Tapi takdir Allah menentukan penjahat dalam kes ini adalah orang CINA.

7. Inilah contoh Islamophobia di bumi majoriti Islam sendiri.

8. Puncanya dari orang Islam juga. Terlalu berlembut dengan bangsa yang dari dulu mengintai peluang untuk ‘membunuh’ kedaulatan agama Islam dan bangsa Melayu di Malaysia.

9. Lihat sahajalah. Kes bunuh Mak Nyah ini pasti lenyap begitu sahaja. Siti Kassim pun dah tak berbunyi dah.

10. Semuanya sebab pembunuhnya bukan orang Melayu.

– NEGARA INSIDER

————-

4 sahabat berdepan hukuman mati bunuh mak nyah

KLANG: Empat sahabat berdepan hukuman mati apabila dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, atas pertuduhan membunuh seorang mak nyah di sekitar di daerah ini, dua minggu lalu.

Semua tertuduh iaitu Low Shi Haur, 21; Tan Khim Siang, 19, dan dua remaja lelaki berusia 16 serta 17 tahun mengangguk faham akan pertuduhan bersama dibacakan di hadapan Majistret Solehah Noratikah Ismail.

Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan.

Mengikut pertuduhan, mereka bersama seorang yang masih bebas, didakwa membunuh hingga menyebabkan kematian seorang mak nyah berasal dari Sabah, di hadapan sebuah hotel di Bandar Bukit Tinggi di sini, kira-kira jam 7 pagi, 12 Disember lalu.

Justeru, mereka didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Firdaus Idris manakala semua tertuduh masing-masing diwakili peguam Akmal Jusoh, M Varalehchumy dan G Santiago.

Sumber:
http://utusan.com.my/berita/mahkamah/video-empat-rakan-didakwa-bunuh-maknyah-1.810173

(Visited 1,348 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

19 comments

  1. Shah Nadz

    Haaah…apa lg GANTUNG sampai mampos….

  2. Edzrey Noor

    Moga menjerit telolong lah kena gantung nanti kekeke.

  3. Wong Cikgu

    Nk gantung mcmana dengar nk hapus semua hukuman mati

  4. Friends Of BN Hulu Selangor

    Boleh Agak2 ke. Idik ke berdosa kalau menuduh beda idok betui. Kome a game ape.

  5. Rickey Tedung Melancar

    apa motif BN selangor sejak tak menang menang….di selangor? tak da benda lain lagi kah? kenapa tak majukan selangor supaya lebih maju??? atau masih ada isu air lebih teruk dari 1MDB…hehehe

  6. Ros Ma Di

    Biar lh lps ni semoga tuhan hilng kn ph ni dri malaysia krn byk kianat pda islam dh bngsa melayu di malaysia ni..

  7. Eunos Khai

    Kejap lgi di lepaskan dgn jaminan Polis

  8. Jais Saibani

    Maseh segar dlm ingatan ku walau pun +-35 tahun yg lalu.
    Angota polis telah di ludah ngan pemandu bas kilang bangsa cina kerana kesalahan lalu lintsa.
    ‘Lu jangan langsi ,itu balai kita org sudah beli .teriak pemandu bas berkenaan.
    So….fikirkan….

  9. Adam Lee

    Rasanya kalau bukan melayu senyap jer kes ini. Tunggu dan lihat. Kalau melayu yg buat berita tv3 suku ulang tak berhenti.

  10. Rahmat Mokhtar

    Ikut hadis rasulullah sendiri bersadba supaya kita bunuh orang yg buat perlakuan lgbt homo ni. Kira betul la budak cina 4 org ni bunuh mak nyah ni. Patut diaorg hapuskan buat pembunuhan hapuskan nyah gay dlm msia ni baru tangkap. Btw 4 org ni hero. Haha.

  11. Rosdi Hashim

    Mak nyah yg jadi mangsa tu pulak apa bangsa nya?

  12. Egoiste Abdullah

    Percaya tak rasanya mereka ni akan lepas. Bayangkan kalau melayu bunuh mak nyah tu, riuh cina dan india DAPig

  13. Thiago Silva

    Pegi penjara tgk siapa ramai kat ditu.. Mari disco tgk siapa yg ramai.. Org bn tak ada keje lain.. Ashik nak ckp melayu cina dan india.. Tak penah ckp malaysian.. .. Fuck u all mother Fucker… Get lost

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...