Loading...
Home / :: BLOG :: / Cina tidak kisah soal rasuah – DAP

Cina tidak kisah soal rasuah – DAP

Orang Cina tidak kisah Rasuah kata Wong Tack, DAP. – 28 Feb 2018

“Orang Cina mempunyai peribahasa: ‘Jika airnya terlalu jernih, tidak ada ikan yang dapat bertahan untuk hidup.’

Orang Cina boleh menerima rasuah selagi semua orang hidup makmur bersama dan orang yang berkuasa tidak mencuri semuanya, “kata Wong Tack.

Wong … anda menimbulkan rasa malu kepada semua orang Cina .. Jangan menyamakan DAP dengan semua orang Cina. Adakah radiasi telah memasuki otak anda?

Adakah ini sebabnya mengapa Tokong enggan meletak jawatan sebagai Ketua Menteri walaupun dikenakan dua pertuduhan rasuah hampir dua tahun lalu?

Kerana DAP tidak kisah kepada korupsi selagi Tokong tidak mengambil semuanya?

Dia meninggalkan juga sedikit untuk orang DAP yang lain? Jadi serupa macam dia.

Ini lah antara oenyumbang kejatuhan Malaysia dalam Indeks Persepsi Rasuah dunia.

LSS.


Rujukan:
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/02/28/dr-m-making-waves-in-bentong-says-dap-man/

Loading...
(Visited 37 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

61 comments

  1. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    Mmg pun…bagi org cina rasuah tu amalan biasa2….budaya angpow…tapi nak gunakan sbgi isu politik utk mempengaruhi/memecahbbelahkan org islam….x ke buta org2 islam kena madah berhelah….celik akal mata hati la sikit….terlalu byk bidaah

  2. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    sebenarnya helah DAP kafir harbi….realitinya mereka nakkan kuasa politik dan tidak patriotik….propaganda utk mengalihkan perhatian…dan menusuk masuk berkuasa

  3. Muhamad Khairul Nizam

    Airil Ka Hafiz Yusof pmimpin kau ckap rasuah xpa…. ????

  4. Hafiz Yusof

    Hahhahh.. seronok jadi kau jam. Ambik cerita dan berita dari page2 mcm ni.. xperasan ke baik media cetak mahupun media elektronik langsung xda cerita kes kapal jow low tu. Nmpk x betapa berita penting mcm tu pun x d tunjuk..

  5. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    ada sebabnya kenapa kita semua kena tahu knpa kita x boleh bermaksiat dgn DAP kafir harbi demi perpaduan org islam

  6. Hafiz Yusof

    Senang kan rakyat malaysia kna tipu dan kna bodoh. Semua yg baik2 je ada kt arus media kn..

  7. Airil Ka

    Mmg rasuah xpe..2.6b kn..lex je macai sokong??

  8. Rosli Ibrahim

    Betul..Orang cina tak kisah jual anak jadi pelacur.

  9. Shamz Matt

    Harapa #SPRM mengambil serius statement ahli DAP ni.

  10. Lisa Hassan

    Sorry, most of them are the worst corrupter

  11. Rey Zal

    Camne lak rejim peyamon kuat telan rasuah.. Makanan yg paling sodap d malaysia oleh puak peyamon.. Tu yg la bangsa laen pandang hina sgt.. Tunjuk duit abis.. Kt singapore ok jer cina sane ..pemimpin x mcm kt cini.. Camne lak tu cai.. ???

  12. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    aku klu lempang ko sakit otak seumur hidup…meh pm tepi…aku bagi nombor jom set jumpe

  13. Rey Zal

    Ko yer sembang lembu pon ley trbang.. Nengok muka dh thu ..kalo cina kasi ko kopem amik cam rejim peyamon.. Dedak pon amik xkn angpow x amik.. Hrmmmm.. ???

  14. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    fake profile la lu….aku x nk layan org bodoh sbb takut aku jadi bodoh mcm ko…hahaha..bye

  15. Rey Zal

    Bebual dh mcm ustaz bru pas telan dedak….bebual.. ???

  16. Rey Zal

    Aqu lg xnk dgr macai dungu bodo kematu yer sembang.. Ley wat jd dungu dlu kini dn selamanye…. ?????

  17. Rey Zal

    Pemikiran level TV tiga suku dn jamal jamban otak tiga suku.. Macainye pon..

  18. Rey Zal

    Sembang byk copy dr berita hairan n TV3 suku.. Langsung xde fakta.. Auta manyak ler.. ???

  19. Rey Zal

    Dh biase dgr dh tu yer sembang mambang.. ????
    .

  20. Rey Zal

    Tolak rejim peyamon demi rakyat negara dn rakyat x d samon lg dlu kini dn selamanye.. ??????

  21. Rey Zal

    Aqu kalo lempang ko kopem trus gilor ..

  22. Rey Zal

    Xnk ar juper macai otak tiga suku.. ???

  23. Rey Zal

    Muka mcm kunyit brlagak samseng puuiiih..

  24. Rey Zal

    Macai otak tiga suku sentap meroyan je yg bijak.. ???

  25. Rey Zal

    Mmg sah umnok pro kominis china.. ???

  26. Wang Swei Kien

    Kalau otak Problem pergi jumpa doctor

  27. Wang Swei Kien

    Admin cukuplah jangan buat dosa lagi. Kesian u orang kena tipu .

  28. Wang Swei Kien

    Budaya angpow tidal kena mengena dgm rasuah, jangan cakap bodoh.

  29. M Amrin Derani

    Kena Bodoh baik punya diri ko Airil Ka pegi join bersih 1-5 tp yg anjurkan beria nak bersih tu pun sebenarnya rasuah kotor bacin punya… Hahaha

  30. M Amrin Derani

    Bila dap nak buat perhimpunan bersih kat penang?

  31. Zamrie T-men

    Tiada istilah halal haram dalam hidup orang2 kafir ni…

  32. Layar Putih

    Tuan Faizal Abd Raub Admin pages nie ke ?? ?‍♂️?‍♂️?‍♂️

  33. Mohd Shaheri

    Yg kuat beri rasuah mmg cina komunis dap..yg kuat menerima rasuah plak melayu haprak cap bunga

  34. Faizal Abd Raub

    hahaha. dah sah2 bukan la bro Layar Putih. ni pak ulek yg admin

  35. Rosli Hashim

    Yang suka beri rasuah akan sentiasa cari Jln untuk memberi rasuah bila kehendak Undang undang bertentangan dengan kehendak

  36. Hafiz Muss

    Ingat apa yg dah jadi pada Singapore….

  37. Rey Zal

    Macai Rosli jual anak kt kominis cina camne.. ???

  38. Rey Zal

    Abis makanan kesukaan rejim peyamon camne.. Mkn rasuah.. Sodap taw.. ???

  39. Rey Zal

    Lorong gelap mmg nk ne suloh.. ???

  40. Pang Kian

    Kan dah terang siapa yg selalu kasi kalau bukan kerabat apapelulilu

  41. Manickam Nadeson

    jelas lah pernagai DAP yang bagitu teruk. Malu lah DAP mengalakan rasuah.

  42. Awang Mahathir

    Tolak rejim penyamon nyanyok san miguel demi rakyat dn x akn d samun selama 22 thn lagi

  43. Mohamed Zuhri Amir

    Pro komunis china pn bkn rakyat dia blh mengundi…lainlh komunis dap..??

  44. Sawal Suramin

    Tuduh orang rasuah berapa2 sindiri satu budaya boli jalan dahhhhh

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...