Di era Barisan Nasional (BN)

Bila ada media melaporkan berita bertajuk; “Anak Najib berniaga quinoa”

Mahacai respon – “Tak guna bapaknya curi duit 1MDB anak dia guna buat bisnes”

“Habis wang negara akan dilaburkan kepada bisnes quinoa anak Najib lepas ni”

“Bapak sampai ke anaknya keluarga penyamun”

Di atas adalah sekadar contoh, apa yang pasti kejian dan cacian bukan sahaja kepada Najib Razak malah semua keturunan Najib dicerca. Rakyat seperti tidak bertamadun bab mengutuk anak bekas PM.

DI ERA PAKATAN HARAPAN (PH)

Bila media melaporkan berita bertajuk; “Anak Menteri ditahan positif ganja”

Mahacai respon – “Tidak baik kutuk anak orang, anak kita belum tentu baik:

“Jangan hitung dosa pahala orang lain”

“Mana kau tahu ganja itu dadah, ice, heroin, syahbu itu adalah dadah”

“Allahuakhbar, janganlah berbicara soal keburukkan orang lain”.

Ramai pula rakyat yang begitu sopan budi bahasanya muncul dan meninggalkan komen untuk menasihati anda.

Pendek kata kita boleh lihat pelbagai ulasan, kupasan serta hadis, nas dan qias.

Insaf saya!

Oleh: Shahrul Nasron

20 KOMEN

  1. Comments

    comments

    • Hahaha hbis tu knpa x da dgr dakwaan pun? Kena dkt anak menteri badut ni pnya kuat jilat khadam dapig ko ni kn. Zaman ph skg mcm x d control plk media? Knpa x tnya ex pm ke 4 tu jgk? Skg mahachai nmpk suci sgt ke atok madey kutty tu? Hahahahaha

    • Sama kes alantuya dibom, tapi dgr Berita azilah Dan sirul di kenakan hukuman gantung Sampai mati, Macam mana sirul Boleh berada di Australia… Nak cakap Apa??? Masa alantuya turun di Malaysia Dia pijak periuk api ke,?,??,,? Cuba Jawab??, jadi Siapa Salah?,? Nak Kata lim guan eng punya kerja Keeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini