Loading...
Home / :: BLOG :: / Doa pelbagai agama: Maaf lah Mufti, Islam Pakatan Harapan DAP hanya rujuk kepada DAP soal agama

Doa pelbagai agama: Maaf lah Mufti, Islam Pakatan Harapan DAP hanya rujuk kepada DAP soal agama

Tindakan beberapa individu beragama Islam membaca doa bersama penganut agama lain pada Program Perpaduan Dalam Kepelbagaian di Dewan Majlis Perbandaran Seremban (MPS), malam tadi disifatkan merendahkan martabat Islam.

Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd Yusof Ahmad, berkata walaupun berniat baik, perbuatan itu tetap salah kerana Islam seharusnya memimpin bukannya dipimpin.

Katanya, tindakan individu terbabit yang bergilir-gilir membaca doa bersama penganut agama Kristian, Hindu, Buddha dan Sikh seolah-olah memberi gambaran Islam setara agama lain.

“Ia salah dan bagi tanggapan masyarakat bukan Islam, Islam setaraf dengan agama mereka. Al-Quran menyatakan tiada agama lain diterima Allah melainkan Islam.

“Mereka tahu mengenai itu tetapi mengapa berkongsi pentas yang sama, sekali gus menjatuhkan martabat agama suci kita,” katanya kepada NSTP ketika dihubungi, hari ini.

Mohd Yusof berkata, niat mewujudkan kesepakatan boleh dilakukan tetapi bukan dengan cara berkongsi pentas dan membacakan doa mengikut kepercayaan masing-masing.

“Perkara ini tidak pernah diajar atau dilakukan, apatah lagi orang Islam sendiri mendengar bacaan doa daripada penganut agama lain.

“Apa yang berlaku ini sama seperti kita tahu minum arak dan berjudi adalah haram di sisi Islam, tetapi kenapa dilakukan,” katanya.

NSTP malam tadi, melaporkan program anjuran Sathya Sai Organisation of Malaysia menyaksikan lima wakil setiap agama berkongsi pentas dengan memperdengarkan doa untuk kesejahteraan rakyat dan negara kepada 300 hadirin.

*Maaf Mufti puak-puak PH bukan dia orang nak rujuk Mufti, mereka hanya rujuk kepada DAP aje

http://pakdin.my/tag/liberal

Loading...
(Visited 905 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

14 comments

  1. Rosli Hashim

    Orang Islam yg ikut jauh terpesong takut takut murtad hati hati yg melakukan minta maaf ini pandangan saya

  2. Zarina Zainal

    Apa ni? Mufti2 ustaz2 mana x bersuara

  3. Ramli Ishak

    DAP head of everything in Malaysia…yg kambingnya adalah PH melayu.

  4. Mat Jan

    Dlm soal ni jgn harap ustaz saja yg nak bersuara..kita semua umat islam kena bersuara..islam bukan hak ustaz dan mufti

  5. Shamsul Jaafar

    Diorang tangguh icerd.. tapi langgar cara lain.. halus.. menteri perpaduan punya kerja

  6. Noraini Osman

    Betul tu Mufti Perlis pun dah jadi bisu skrg… Dulu masa BN lantang mengutuk

  7. Zarina Zainal

    Mat Jan org yg arif ugama cakap dululah. baru org Islam lain bole support kemudian. sbb org islam ada ramai yg x tau ugama

  8. Hadi Sud

    Ph wajib digulingkan segera tak sesuai kat bumi islam maa..

  9. Akja Kj

    HADIAH ATAS KEGELOJOHAN RAKYAT
    Akhirnya inilah balasan dari perbuatan
    Tambahan pula dari PM, Menteri2 PH
    MELAYU, ISLAM cuma pada MYKAD
    Perangai Kalahkan puak2 Hitam Putih
    Sebab itu Puak2 Hitam Putih amat berani MENGHINA Melayu dan Islam
    DALANG Puak HITAM PUTIH
    PELAKSANA Melayu Lupa Asal Usul
    Kerana PM juga dari Keturunan sama
    Atok SPESIS HITAM JUGA

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...