Home / :: BLOG :: / DOJ Nasihat Kerajaan Ambil Tindakan Terhadap Mahathir

DOJ Nasihat Kerajaan Ambil Tindakan Terhadap Mahathir

Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) didakwa menasihati kerajaan Malaysia supaya mengambil tindakan tegas ke atas bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana berterusan membuat dakwaan palsu kata Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao.

Beliau berkata, apa yang berlaku menunjukkan dakwaan Mahathir dan sekutunya tidak benar sama sekali termasuklah kononnya DOJ bakal mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai Malaysian Official 1 (MO1).

“Melalui Peguam Negara AS, Loretta Lynch, Najib tidak disiasat dalam kes 1MDB. DOJ juga sudah memaklumkan bahawa siasatan itu juga tiada kaitan dengan apa-apa siasatan jenayah ke atas Najib,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, DOJ sendiri berasa kurang senang dengan pihak yang sengaja menuduh mereka kononnya akan memanggil dan mendakwa Najib dalam kes itu.

“Selagi tiada tindakan tegas diambil ke atas Mahathir dan orang-orangnya, mereka akan terus membuat tuduhan dan dakwaan biarpun tidak ada asas atau fakta,” katanya.

Menurut Ramesh, Mahathir menggunakan saman sivil berkenaan yang dikatakan ada individu tertentu sudah menyeleweng dana 1MDB untuk membiayai perkara-perkara tertentu untuk memburukkan nama Najib dan BN di mata dunia.

Katanya lagi, di dalam saman sivil berkenaan, nama Perdana Menteri tidak disebut langsung oleh pihak DOJ.

Malah menurutnya, dalam kes yang sama, 1MDB sendiri tidak pernah pun membuat laporan atau aduan bahawa ada wang mereka sudah hilang akibat penyelewengan.

Kenyataan itu menguatkan lagi apabila 1MDB telah menegaskan bahawa mereka tidak mempunyai sebarang aset di AS.

Sumber: https://suara.tv/05/09/2016/doj-nasihat-kerajaan-ambil-tindakan-terhadap-tun-m/

………………..
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/doj

(Visited 30 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

181 comments

  1. Mohd Yunus

    Km sokong semoga pru diadakan semula. Hapuskan pembohongan.

  2. Venon Cobra

    Hahaha..pasal apa plak yg terbalik kot skali doj ni..

  3. Mohd Yunus

    Jatuh kan semua yg terlibat dlm konspirasi menjatuhkan pm dsnr. Madey tua kutuk. Zetty akhtar. Muhyiddin yassin. Tony pua. Shukry sprm. Semoga mndapat pmbalasan yg setmpal. Amin

  4. Tok Lang

    Ini dia contoh kenyataan yg nengelirukan sbb yg tulis tu katak

  5. Tok Lang

    KATAK MSIA NI SIBER TROOPER UMNOPAS

  6. Berdiri Solo

    Waahh… berita baik ni. Nk tgk ending movie ni mcmana lah..

  7. Nizam Bin Tahir Cheetat

    Hahaha kan dah u turn bangkit kan undi tak percaya ….abis ceta..

  8. Jack JB

    Ini sudah bagus. Berita yang menggembirakan, lagi cepat lagi bagus.

  9. Faridah Zainol Abidin

    Sikutty ni memang tak habis2 nak memfitnah…..memang sepatutnya diambil tindakan keatasnya

  10. Kublai Khan

    Mana satu yg nyanyok ni .. madey ke DOJ .. Yahudi dah didepan mata wehhh

  11. Yazit Darus

    Sorry Malaysian malays cannot rule the country because they are naturally borned stupid, they preferred dap chinese to be their bos

  12. Yusry Mchief

    Madey kutty…keling sama keling gadoh

  13. Awang Harudin

    Dulu caibi sembah DOJ sekarang kita tengok ….u turn jugak ker….tepokkkk kuat sikit…

  14. Isa Putik

    Aper citer DOJ ni,,,,terbaik
    Tun m , dunia dok perati PH gov.

  15. Mohamed Nadzri Jamsari

    Wkwkwkwkw ? United state of america
    …kena cakap keling dgn kutty

  16. Yhy Khairul

    Duta US perlu dipanggil utk memberikan penjelasan. Dan beritahu juga:
    ‘Sila duduk, jangan lari’

  17. Muhammad Ahmad Mohd

    Dulu kan macai ph pcaya dgn DOJ.
    Sila menyalak skrg

  18. Hamidah Aziz

    Susah sgt ke nk ambil tindakn pada kutty…x gunala hidup lama…kalau asik menyalahkn org je…

  19. Roshan Hashim

    Dapat kuasa kerana fitnah, nescaya ph akan hancur dan bertelagah sesama sendiri….kita nantikan…

  20. Tun Teja Liza

    Suruh orang siasat DSN akhir nya DOJ pulak minta rakyat Malaysia siasat PM Tun…..

  21. Ery N Ct

    kerajaan bn tumbang kerana fitnah

  22. Ahmad Ibrahim

    Menang kerana fitnah, mesti undi semula, kata demokrasi……

  23. Maikel Skofil

    Your enemy is my enemy ….
    Sekarang masa US bayar budi

  24. Daiya Harun

    Balasan dr Allah…ko fitnah DSN…dapat blik ke muka ko kutty firaun…

  25. Manzana Man

    Esok dsai naik harap dia dakwa si madey ni..

  26. Hj Omar Salleh

    Dari dulu sebelum PRU14 tuduhan Mahathir itu fitnah. Tapi penyokong2 Mahathir tuduh saya makan dedak. Sampai skrg tidak ada tuduhan curi wang eakyat dan 1MDB ke atas Najib.

  27. Mohd Asrul

    Tak payah tggu doj tggu malaikat maut je cabut nyawa dia tu bukan lama da pun

  28. Harun Abu Bakar

    Maklumat daripada Ramesh Rao pun kau orang percaya. Apa punya baghal pun tak tahu.

  29. Anisah Sukri

    Satu dunia dah tahu siapa T.M dan siapa Najib. Tunggu kat mahkamah,banyak lagi tuduh……

  30. Muhammad Fitri

    Mohd Harry Nor Hamizan Hisham E-syam Mohd Firdaus ada betol ka??

  31. Ummie Afina Umar

    Ni nmany tua kutuk nak mampus! Tp xmmpus2 sbb otak dea asyik nk jtuhkn org sj… Time pak lah mmrnth pun dea sruh trun gnti pak jib dah pak jib naik dea mgmuk pla..sbb pa..?! Mybe sbb ank dia xdpt jd tpm kot…???

  32. Belinda Al Aziz

    ~ sampai negara luo pun tau pangai madey..wat malu je fitnah dsn

  33. Siti Hasmira Sulaiman

    fitnah berita palsu kalau hari2 diulang dan diviralkan lambat laun org akan percaya konsepnya

  34. Firdauzs Suboh

    Ada link dari DOJ x mengenai hal ni?

  35. Ruzaidah Mansor

    Allah swt yang maha berkuasa dan maha mengetahui setiap yang berlaku. Semoga Allah swt nyatakan setiap kebenarannya…disebalik apa yang terjadi selepas pru14…aamiin.

  36. Herry

    Min celah mane bekas…bukan ke die PM

  37. Hamdan Hamdan

    Nak buat mcm mana kabinet baru skrg ni semua org dia..lagi pun zaman skrg ni akhir zaman dah..org lebih percaya cerita fitnah drpd cerita yg sebenar..

  38. Hamdan Hamdan

    Dah kata dah dia ni mmg seorang yg bijak mengada – ngadakan cerita dan menipu fakta

  39. Misha Ariffin

    Wow btol la dsn minta tolong USA..cerita benar la ni..allahuakbar

  40. Rosesabarina Azaini Abdul Aziz

    Biar Allah bongkar semuanya…
    Yg Benar pasti akan Menang dan yg Salah pasti akan menerima hukuman dan azab siksaan yg x akan terlepas drp Allah swt yg Maha Berkuasa atas segala2nya…
    Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Maha Bijaksana

  41. Rapiah Idris

    X dapat apa yg di hajati.. Buat fitnah. Rakyat yg bodoh mudah percaya.

  42. Shuib Hj Ibrahim

    Sebelum Najib takda 1MDB kan?
    Kenapa kerajaan terpaksa menanggung hutang 1MDB?
    Buah cempedak diluar pagar…

  43. Rainman Azmi Rainman

    Mankin teruk..kerajaan…ph.dgn dap…tipu..banyak …dgn rakyat….semua..teruk..brim.pun dah tak dapat..orang bujang..pun dah tak dapat duit….patut kerajaan..tolong rakyat……..allah akan…hukum..6.jahanam..ini……secepat munkin….amin…

  44. Azlin Mohd

    Naik kerana fitnah hancur dimakan fitnah

  45. Kedepan Maju

    Ni bkn cite lame ke SBB cube bace betol2 bekas perdana menteri.

  46. Wan Cavani

    mng pru 14 atas phitnah…xkn lama la..mlingkop la nnt

  47. Zulkifli Ismail

    Camne pun wajib menyekat pemfitnah berterusan memfitnah.?

  48. Abdul Rauf Saleh

    Habislah dia lpas ni tak de modal lagi nak cakap

  49. Hasan YuNus

    yg tua mati yg muda pon mati takpayah lasuruh org lain mati itu semua kerja allah ok

  50. Kedepan Maju

    Cube lah kn Tun M cakap kite akan laksanekn brim seperti biase.rase nye ramai sokong tun.SBB kn tun x BG je byk tentangan.brim,elaun dll.

  51. Al Fateh

    modal pembangang..
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 pembangang skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..hahahahaha

  52. Mohammed Rizal

    33 tahun hidup. Ini ada lawak yg paling lawak

  53. Norlida Ahmad

    Siasat3…… Ngan kroni2 nye sekali…..

  54. Hassim Abu Bakar

    Semoga Allah pelihara DSN yg difitnah. Keadilan akan ditegakkan.

  55. Selli Bin Ali

    Tipu ni kepala otak koo buat fitnah

  56. Siti Zalina

    Xpayah melampau ngt diepun umat nabi muhammad juge

  57. Rhu Yong

    Jijik keji kotor bangsat cial puihhh!!! zalim kejam penipi bohong biadap punya kutty najis tahi..

  58. Abdul Ghani

    Itu semua propanganda saja,,,,,tak buat pon semua tu sekutu madey kutey,,,,

  59. Kamarul Nasir

    siasat lah giliran dia pulak… he he

  60. Syedmohd Syedomar

    Terlalu lama rakyat ditipu..memang patut pm disiasat tentang pembohongan serta salah guna kuasa pm selama ini..masaalahnya siapa yg nk mulakan?..

  61. Zekey Irs

    Kpd pakar /pengamal undang yg menyokong BN, sila semak tindakan yg sesuai diambil, atau batalkan PR14.

  62. Pinjafri Pinjafri

    LETAK JAWATAN GULINGKAN MADEY KUTTY SEBELUM NEGARA KITA CINTAI MUSNAH OLEH FITNAH

  63. Haji Abdul Jabar

    Bukan dia seorang.. ..ada lagi Tangkap penyamun tua ini

  64. Kassim Selamat

    Tunggu & lihat siapa yg keneee….?

  65. Mohd Tajuddin Othman

    Allah akan sempitkan kuburnya.demi mau berkuada madey sanggup melakukan pembohongan dan fitnah kepada 32 juta rakyat malaysia.

  66. Muhammad Khuzaifah Bin Azmi

    bukan selalu dengar lawak hambar pling bangang abad ini..?

  67. Hussin Kamdol

    Sehari je salah pangkah. 5 tahun balasan merana badan..

  68. Ramli Ishak

    PM # madey ada pakai pelindung tu

  69. Ariffin Yaakub

    siapa berani, semua keroninya yg berkuasa.

  70. Hamisah Muring

    Siasat Mahathir sampai ke lubang cacing

  71. Zubaidah Abd Rahman

    Ape lagi sumbat cepat2 orng tua yg da banyak kerosakan dia buat sblum banyak lagi dap2ig yg takluk msia ..lekas2 dia d tangkap dgn orng yg slindung dgn isu trowong tu skli biar puak dia tau ingt msia ni negara yg bole dia nak kotak katikkan!

  72. Ayong Entili

    Merepek bersama RAMESH RAO pak Din ini

  73. Mohd Fadzle

    takkan DOJ tak tau? Malaysia tun madey yg punya…sapa berani nk ambik tindakan? habaq mai sat? tommy tetomoih? dia pun madey yg lantik….ha3

  74. Mohd Ali Hanafiah

    Atok tua xsedar diri…. Mampus xnak… Bodoh punya macai2 PHitnah… Kau ingat dunia takot dgn atok nak mampus tu…. Tunggu masa je atok kutty tu

  75. Laksamana Hitam

    Semuga Allah lindungi DSN dan keluarga dan tegakkan kebenaran.

  76. Zaiton Zaiton

    madey akn terima balasan bila mati nanti disula dlm neraka bersana sama dgn geng gengnya

  77. Norfa Baker

    Tak habis2 fitnah macai2 Umchibai ni!!!

  78. Jamil Mohd

    Itulah….Cobaaaan
    Abis hasil negara dn ditanggung oleh rakyat??

  79. Syedmohd Syedomar

    KERA2jaan malaysia skarang ni di kontrol olih rule of law yg.memihak kpd penjilat2 dan penyembah2 dajjal..mana mungkin pm7 bolih didakwa..namun terlepas dimakamah dunia tidak akan terlepas di makamah akhirat..

  80. Muzaffar Uchiha

    Knapa dulu sblm PRU14 xinfo pd org ramai? N keluarkan dlm berita…skrg bru ckp…jgnla nk kelirukn rakyat n bt cite bohong…admin ni bru bangun tido agaknya…2 bulan dia tido

  81. Rajaemi Rajaemi

    Kalau cakap madey salah dan penipu penjilat mana terima!!!! Tetap jugak cakap dia betul…dah terlebih balun air kencing dgn taik otak jdi biol….haramjadah betul ph ni ….
    #situakutuksilamampuscepat…

  82. Othman Bin Ali Baba

    Jom kita sokong siasat pembw fitnah kpd najib..dahsyat politik akhir zaman..

  83. Rosmawati Mohd Noor

    Atok will never learnt and always be a what is he now,,,

  84. Norehan Acu

    Sumbst ja org tua ni.x abis2 bt fitnah.myanpah tgk muka org tua ni

  85. Liza Roslan

    Mahathir nak jugak menang…mn blh dah ludah nak jilat blk…X Der air Mani diciptakan air Mani…masih ingatkah bang nuar …

  86. Cikgu Liya Ali

    Dah kerajaan Kaki Putau pgg….tkkn die nk arah kroni saman die…die nk bubarkn anti berite palsu..nk selamatkn diri laa tu…

  87. AbdulHalim Bakar

    Berita 2016 kau spin lagi…sedangkan berita tu entah sahih atau rekaaan cytroo umno

  88. Al Fateh

    modal pembangang..
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 pembangang skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..hahahahaha

  89. Ghani Erin

    Ada kot kita tingok aja lah mcm kita ni tungu dan lihat serta sokong

  90. Ibnu Mohamad

    Dunia² Doj nasihat kerajaan, suruh ambil tindakan keatas tun m bekas perdana menteri.
    Ha² politik³

  91. Rosli Hasan Olie

    Ini semua kebodohan Najib sepatutnya masa ada kuasa dia yg dakwa tapi sekarang ..kerajaan dakwa Mahathir..? PM Mahatir, Mahatir dakwa Mahatir apa kebodohnya hahhahaa

  92. Ijan Idris

    Saya tak tahu..saya tak ingat. Dah tua..

  93. Hj Borhan

    KERAJAAN DULU SUDAH JADI PEMBANGKANG APA LAGI YG DIA BOLEH AMBIL TINDAKAN INI SAMU NYA FITNAH YG TIDAK BERGUNA HAHAHA

  94. Adi Sophan Ahmad

    sembang fitnah ada byk skrg. tujuannya utk mengelirukan org ramai. tp xpyh risau.. kebenaran akan menyusul nnti. sabar sj

  95. Noordin Ahmad

    Saya harap DSN, UMNO dan BN saman PH dibmahkamah Amerika dan mintak ganti rugai dll sebnyk 3.3 trillion USD.

  96. Mat Sedih

    suruh pm 4 nasihat pm ke 7 ni..

  97. Sham Boss II

    Mahafiraun… bapak segala syaitan yg sebenarnya… makin tua makin jahat..!!

  98. Abdul Hadi Gani

    #awaspesakitmental tambi ini dulu bangkrapsi lps itu jilat najib sampai licin dpt permit bas express dri johor cari makan bantai tun m, harap tarik bailk permit bas baru dia ada akal.

  99. Amir Hamzah

    Kenapa DOJ suruh kerajaan ambil tindakan kat Tun sedangkan Tun mewakili kerajaan…suruh Najib baru betul..DOJ mana ni Pak Din?….

  100. Basgaran Munusamy

    Najib ni tak habis-habis nak declare dia “NOT GUILTY”.. Sepatutnya MACC dan Mahkamah Tinggi lah yg sepatutnya Declare seseorang tu bersalah atau tak… Betul lah tu zaman UMNO/BN sebelum ni NAJIB adalah PERDANA MENTERI, Najib adalah MENTERI KEWANGAN, Najib adalah PENGERUSI 1MDB.. Najib yang buat permohonan dan Najib sendiri yang meluluskan pinjaman… Memang sangat bijak cara Najib Ketua Penyamun ni… Sampai Lingkup abis Negara dikerjakannya… ?

  101. Fatimah Salleh

    Kerajaan mana nak ambil tindakan terhadap mahadir. Dia adalah kerajaan skrg

  102. Zain Al Husin

    Dakwa dia dimahkamah Amerika dan DOJ jadi saksi utama.

  103. Hafiz Rahim

    click link tu kau tngok tarikh tu bila???bebal

  104. Rabiatul Adawiyah

    Udahlah org tua yg camne bykan beramal…mesra dgn cucu cicit ciott…..soal negara bagilah org2 bawah pulak yg memerintah….atok tak yah tambah dosa tok..
    Beringatlah…..

  105. Syed Ahmad

    Tngkap jr pnyangak ngra ni. Buat mlu je de keling paria dlm ngra ni

  106. Tan Nadzri Nad

    Aamin..selagi madey menjadi pm tiada siapa yg berani mendakwa nya..pecaya lah.. hanyan allah saja akan mendakwa nya nanti di.atas perbuatan nya..allahuakbar..

  107. Fatimah Aman

    Yg tulis tu x tau ujung pangkal .dh x ada modal…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.