Home / :: BLOG :: / Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM
Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM

Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM

#MahathirDahNyanyukDanGila  #MahathirTakLayakPerintahNegara #MahathirTakBestLangsung  #MenyesalRinduZamanMahathir  #FaktaBukanAuta  #Dosa-DosaMahathir

1. Menyebabkan rakyat kehilangan pekerjaan di sektor awam

2. Menipu rakyat tentang janji dan manifesto Pakatan

3. Menipu rakyat tentang jumlah hutang negara

4. Melantik si kafir DAP memegang portfolio kewangan di mana ianya berhubung rapat dengan peruntukan institusi Islam negara.

5. Memberhentikan guru2 Quran dan Fardu Ain

6. Tidak bertindak terhadap pihak2 yg semakin berani menyentuh JAKIM sebagai peneraju institusi Islam negara malah bertindak mengkaji peranan JAKIM.

7. Berdiam diri dengan kelantangan pihak2 Islam liberal dan LGBT yg semakin berani menonjolkan diri
8. Melantik sekumpulan orang2 tua kaya raya yg diketahui berpihak padanya sebagai penasihat negara yg dilihat sangat tidak perlu. Malah gaji mereka dibayar oleh rakyat.

9. Meminta derma daripada rakyat yg dikata menderita dengan alasan membayar hutang negara tapi diri sendiri, anak2 dan kroni kaya raya.

10. Melantik seorang kafir sebagai peguam negara sedangkan Mahathir tahu peguam negara berkait rapat dengan institusi Di Raja dalam sebuah negara Islam.

11. Mempertikai penjawat2 awam yg berpolitik sedangkan suatu ketika dulu Mahathir kata ianya hak kebebasan bersuara.

12. Membatalkan projek pengangkutan yg bakal menjadi alternatif rakyat dengan alasan tidak menguntungkan dan menutup peluang perkembangan ekonomi dan pekerjaan dr projek tersebut.

13. Menyerahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura dan menafikan hak negara terhadap penguasaan maritim utk beratus2 kilometer di perairan negara.
14. Tidak mampu menyelesaikan kabinet negara dengan kadar segera.

15. Tidak mampu memberi inisiatif dalam mengawal kenaikan harga barang yg melambung.

16. Menyebabkan nilai matawang merosot teruk dan Bursa Saham merundum ke paras terburuk menyamai rekod era pemerintahan Mahathir sebelum ini.

Itu baru 30 hari.
Bayangkan apa lagi kegilaan Mahathir untuk 100 hari..untuk setahun..5 tahun.

Apa akan jadi pada negara kita yg tercinta ini agaknya???????

(Visited 60 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

59 comments

  1. Tok Misai

    klau btul dia menipu atau memfitnah biar dia jawab dgn allah swa.. kita tiada hak pun nak menghukum dia

  2. Norizam Johari

    Kalau betul Najib mencuri biar dia jawab dgn Allah ..kita tiada hak.pun nk menghukum dia

  3. Azif Harapan

    Najib lg byk dosa.. Allah balas lingkup bn… Ni realiti doa dari rkyt

  4. Bahari Jahaya

    Lihat lah pada Dosa Dosa sendiri…

  5. Biru Ultraman

    Btul…klau mhtr jwpnya sma
    ..njb pon sma…ank mrd dgn tok gurukn…ini tdk mcm mhthr tu mksm..korg ppngundi ph kna jwb skli kt akhrt..plhn kmu mnybbkn rkyt ssh..islm bkl dtndas

  6. Muhammad Jaafar

    Jangan hanya menghitung dosa sasaorang kerana sifat manuasia yg kemah akan sentiasa melakukan kesalahan dan kesilapan. Lihatlah kebaikkan sasaorang itu kerana kebaikkan tak bolih ujut tampa usaha dan keiklasan kejujuran sasaorang.

  7. Khairujannah Mohd Azizi

    admin x penat ke.. dok tabur fitnah n kebencian yg tentu lg dosa ke apa…x takut allah s.w.t ke.. allah maha mengetahui segala nya.. dah cukup2 la… hanya allah leh menghukum seseorang… subhanallah…

  8. Muhammad Alif Arsyad

    Min byk mghsut….membuat org tmbah dosa dlm bln rahmadan…kerje kerja juga min..tp hasil yg dpt bgi spe duit tu….fmly ke bli brg…tkut btolkn kerta nk blik kg ni terjunam dlm gaung krg…

  9. Muhammad Alif Arsyad

    Biru Ultraman jadi nya hnag pon sama kne jwb skli ky akhrt knpe sokoh admin sdngkn suka burukn dlm buln rahmadan lg tu???mcm tu???

  10. Shah Ibrahim

    Itu adalah kenyataan… pasaipa bodoh sangat macai ph ni

  11. Rusli Mansur

    Adapulak USTAZ YG xbertaulih.
    Ustaz pembangkang mmbuat faftua
    Sok sendir.

  12. Shafiee Hamzah

    ph voters suka putar belit..lidah bercabang sama mcm tuntaik kome tu..perangai mcm musibat

  13. Rinkishi Rekido

    Admin…ko sapa nak cakap pasal dosa orang.ko tu baik sangat ke?
    Sedih aku tengok ko admin…kerja sia2…ko dok kutuk Tun bagai…dia steady je aku tengok…ko yang aku dok tengok mengelupor mcam cacing panas…

  14. Cetmad Othman

    Klau tuan2 semua nak tau yg kanan dok berbisik tu pm ke7 msia… Tak tau lg ker… Bersatu dpt 12 kerusi jer… DAP 42… Skrg siapa abg besar… Tun m dah kena gengam telor dia dgn abg lim… dia lah yg atur segala urusan pentadbiran… Peguam negara pun dah ambik org kapiaq… Nanti tengok pulak ketua hakim negara n mahkamah rayuan… Abg besar lim kit sial kata nak anggkat dr sabah.. katanya kristian..
    Kita semua bani jawi x yg lah dok berpolitik sesama sendiri… Kita ni bukannya musuh… Musuh yg sebenaq… Dap laknat…

  15. Mayel Lambongla

    Mmg betul rakyat yg tak sedar lagi…salahkan org je…kondem org

  16. Mohamad Ab Rahim

    Good one admin…pada saya yang paling serius no. 4, oleh kerana peruntukan, projek, pembangunan, pembiayaan dan kemajuan orang melayu (majoriti rakyat) bergantung padanya…1. Tun Tan Siew Sin (menteri kewangan Cina pertama dan negarawan dari MCA) bersikap adil pada kaum melayu, sungguhpun membentuk malaysia dengan mengujudkan sektor ekonomi hanya berasas kaum Cina, yakni satu kekuatan negara pada masa tersebut….2. Kaum melayu tidak lagi mempunyai kelemahan lampau (thanks to umno), tetapi kini akan mula terbantut…3. DAP jauh lebih berbeza dari MCA, dan pasti peruntukan kesemua kementerian akan diolah oleh LGE, untuk tujuan ini….4. jelas terbukti pada akses pendidikan alternatif Tahfiz dan lain lainnya….5. Setelah M&N persons (no.8 ) dibubarkan kelak, kewangan negara dan penggunaannya terletak ditangan Lim-Ong-Pua secara mutlak….6. tiada siapa yang boleh mengetahuinya secara terperinci….7. Kini mungkin bertopengkan “penjimatan” tetapi serigala tetap serigala, sungguhpun berkulit kambing (kununnya)…..heheheee, (p/s: ini betul betul last comment saya, salam maaf dan syawal pada semua,). Thanks. Bye.

  17. SyaRhiezzal Moses

    Caya la min. Kesian kan org2 melayu kita yg d gula2 kan oleh kutty nie..
    Cai2 boleh back up yg kutty nie perfect person padahal sejarah ttg finah ke atas NuarLiwat masih segar dan kes2 hi profile.. DSN n sekutunya kena fitnah boleh pulak mengiya kan.. Mcm real je citer dr cai PHitnah… Walhal still x sahih… Allah nk kita menilai yg mana satu intan dan yg mana satu kaca so sekarang dh nampak cuma pd org2 yg buta hati je x nampak sb dh maksum dgn Mahafiraun nie..

  18. Teh Tarik Pulau Pinang

    dosa dosa perdana menteri akan disoal di dunia akhirat depan allah

  19. Putera Arjuna

    Depa punya caibi2 sembang pndai..cakap admin suka pitnah tun yg suci bg depa..tpi depa dh hukum najib tanpa bukti..tanpa bicara lg menatang apa plak x pitnah ker tu..lau x pitnah berdakwah ler tu…buduhhh..sedar ler diri lau ngata org kna sedia terima lau org ngata pda kita blik..

  20. Putera Arjuna

    Caibi2 ph pun dok kutuk najib dosa kring jer…njib dok rilek jer…hahaha.

  21. Dorre Jali

    soal nya bila ianya hasutan,pegi lah kaji,jgn dengar je,kalau xbtl blh tlg btl kn,xkn le itu pn xnk buat,jgn jd malas,nyusah kn org je

  22. Dorre Jali

    ini kesedaran utk org yg pilih tun je,tun m mmg le rilek,sbb penyokong dia ske dengar fitnah

  23. Muhammad Alif Arsyad

    Dorre Jali 22 thun mase lepas dekat pak lah mlysia bankcrup ke??klcc tergadai??buat baik bayk mne pon org tkan npk klu buat jht skli smpai mati org npk..bkn nk seblah mne2 pihak klu btol B&N amalkn sikap jujur tk ad jatuh…ibarat muflis sebuah syrikt disebabkn bos yg boros…laki pm isteri mcm permaisuri raja….menabung ke?

  24. Muhammad Alif Arsyad

    Dorre Jali njib tk fitnah ke???msa jdi pm die buat ape???hahahaha

  25. Rinkishi Rekido

    Dorre Jali penyokong dia pun relax je…yang korang semua mengelupor tu kenape?

  26. Dorre Jali

    Rinkishi Rekido bagus lah rilek,rilek je lah dengar ckp2 pembangkang pulak ye x?

  27. Dorre Jali

    Muhammad Alif Arsyad najib fitnah siapa,mari le share sket,seronok mmbaca ni?

  28. Rinkishi Rekido

    Tu la kan…kalau tak , takkan la sampai banyak peatri componen angkat kaki ye dak… sebb dorang pun relax je tahu si jibby pasal… kami penyokong PH pun relax la tengok korang meroyan….???

  29. Saiful Hazmi Bin Bani

    xpe akhirat akan dipertanggungjawabkn…Jauhkn aku n ahli kluargaku seya zuriat keturunan ku jdi insan spt ini…Aamiin

  30. Gusti Hassan

    dia orang dah menang pilihan raya…
    depa lah yg ada kuasa. depa boleh buat lah …… yg hingak hingak tu ada ka jln penyelesaian nya…ada cerita zaman dulu2. dulu2 zaman belum ada surat khabar. yg hingak2 masuk kampung2 tu depa gaji besar2 punya gaji. boleh kaya cepat. zaman ada utusan pulak. depa2 yg kaya2 tu bagi wartawan yg mahu ikut telunjuk depa2 ada habuan boleh kaya cepat. tp duit tu tak halal. sebab cerita aib orang dan fitnah2,kalau cerita sebelah pehak je…. kalau tak ada masuk…. tak cepat kaya mcm cerita orang dulu2 tu…… nak duit banyak ada pulak tawaran boleh saja..

  31. Ram Ram

    Mengira dosa orang senang. Dosa sendiri dan keluarga?

  32. Boy Tpg

    Sama LA kerajaan Ph..dok Kata Dato Seri Najib..tp Bukti xdak pun.. Tgk Dia steady Ja….

  33. Rinkishi Rekido

    Boy Tpg relax bro…kumpul dulu banyak2.lepas tu kasi taruk satu kali.kita.tengok jibby menongeng…ingat kalU jibby tak and umno tak salah. Kenapa byk parti komponen lari keluar BN….??

  34. Dorre Jali

    soalan nya skrg ni bankrup ke? xpn kn,jdnye knp tuduh DSN xblh tadbir,bkn masalah DSN sangat,rakyat yang terasa susah,mmg lah nk menuju negara maju,bkn blh nk brsenang2,kita buat utk anak cucu kite,gabenor sndri akui yg ekonomi kte stabil,tp org ph nk jugak ckp tuka2 tun m ngan lge 2,kenapa?

  35. Muhammad Alif Arsyad

    Dorre Jali nk maju sejauh jepun…kita sendri klurkn kerta harga melmbug…miyak msk kita ad mlbug hga..dua2 pm sama..ad klbihn ad kekurngan…

  36. Edy Dme

    yg aku pelik.. mentri2 umno tu x tau ke ape fungsi bank.. sampai duit mlambak2 simpan kat umah… adekah diorg nyanyuk…

  37. Muhammad Alif Arsyad

    Edy Dme bukan nyanuk depa tkut kena tax mne nk klur kn….6%..bhahahhaha..msuk akal juga.

  38. Muhammad Alif Arsyad

    Dorre Jali ehhh tkan npk emas depan mata nk nafikn lg kata batu….tkan tk tahu pon or pura2..n klu t.m tu ad slh awt tk up mse najib jdi pm… cor najib naik pon sbb t.m jga..ibrt ayh dan ank….fikiran berbeza…

  39. Mohd Azmir Osman

    Janji tak makan duit rakyat sudah kira ok jgn pandai nak hukum org ko ingat ko bagus sgt ka

  40. Prem Raj Nair Mohan

    Hello man, this Malaysia not islamic countries okay… Don’t simply say Malaysia Islam country only religion Islam Chinese and Indian, we ll Malaysian

  41. Halim Lim

    Jgn sbuk pasal dosa orang yg berjasa pda negara..dosa sndri tu yg perlu kw jga..cermn dri dlu..

  42. Misnan Yusak

    Dosa pahala bukan kita yg menilaikan admin, 5 waktu pun xtentu cukup kita tunaikan nak citer pasal dosa pahala.

  43. CoachMizi Pnsb

    Kadang2x Rakyat Msia tergelak dgn cerita dongeng dan khayalan serta fitnah yg dilemparkan oleh pihak yg kalah dan kecewa ….mereka masih tak boleh nk terima kekalahan yg amat teruk…mereka juga masih terkial2x dan teraba-raba dlm membina kembali kekuatan mereka..mereka masih tetap dgn cara yg sama menfitnah utk meraih simpati…padahal itulah faktor utama kekalahan mereka…tapi itulah shj idea yg mereka ada…menabur fitnah supaya rakyat benci dgn PH…Mereka tak pernah belajar dr kesilapan lalu…UMNO/BN jatuh kerana macai2x yg bodoh dan suka menabur fitnah….ubah2xlah perangai tu…

  44. Ali Nasir

    cibai admin org najib ni pahlawan pondan ni,kepala bapak.#umnodalamkenangan

  45. Ali Nasir

    panas la bro Muhamad Muhammad Alif Arsyad,sy kjr depan2 najib tiap2 hari sombong gan rakyat,tun sy kjr hari2,tiap kali bg salam tun balas la,najib jgn kata balas,pandang pun x,,,npak x bezanya tun dan najib,,panas la org kutuk tun

  46. Rosmah Mohd Hassan

    Ank pn ade jual arak….subhanallah…

  47. Hapipah Abu

    Rakyat memilih Tun..
    BN dan Umno…no more relevant..
    Hai…lihatlah ramai rakyat jumpa Tun …
    BN dan kuncu2 nye boleh menghilangkan diri…
    Nak muntah lah baca benda2 yg tak betul ni.

  48. Mohd Fahmy

    Ehh..penat apanya..x sampai sebulan lebih lg….yang cai2 pakatan tabur fitnah sejak 20 tahun lepas rilek jer

  49. Khairujannah Mohd Azizi

    x pyh la mohd fahmy pakatan tu ntah ada saudara kita kan…benda ni politik ja.. mood pilitik dh abis.. tgk ja 5 tahun mcm mn..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.