Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM

Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM

Kongsi:

#MahathirDahNyanyukDanGila  #MahathirTakLayakPerintahNegara #MahathirTakBestLangsung  #MenyesalRinduZamanMahathir  #FaktaBukanAuta  #Dosa-DosaMahathir

1. Menyebabkan rakyat kehilangan pekerjaan di sektor awam

2. Menipu rakyat tentang janji dan manifesto Pakatan

3. Menipu rakyat tentang jumlah hutang negara

4. Melantik si kafir DAP memegang portfolio kewangan di mana ianya berhubung rapat dengan peruntukan institusi Islam negara.

5. Memberhentikan guru2 Quran dan Fardu Ain

6. Tidak bertindak terhadap pihak2 yg semakin berani menyentuh JAKIM sebagai peneraju institusi Islam negara malah bertindak mengkaji peranan JAKIM.

7. Berdiam diri dengan kelantangan pihak2 Islam liberal dan LGBT yg semakin berani menonjolkan diri
8. Melantik sekumpulan orang2 tua kaya raya yg diketahui berpihak padanya sebagai penasihat negara yg dilihat sangat tidak perlu. Malah gaji mereka dibayar oleh rakyat.

9. Meminta derma daripada rakyat yg dikata menderita dengan alasan membayar hutang negara tapi diri sendiri, anak2 dan kroni kaya raya.

10. Melantik seorang kafir sebagai peguam negara sedangkan Mahathir tahu peguam negara berkait rapat dengan institusi Di Raja dalam sebuah negara Islam.

11. Mempertikai penjawat2 awam yg berpolitik sedangkan suatu ketika dulu Mahathir kata ianya hak kebebasan bersuara.

12. Membatalkan projek pengangkutan yg bakal menjadi alternatif rakyat dengan alasan tidak menguntungkan dan menutup peluang perkembangan ekonomi dan pekerjaan dr projek tersebut.

13. Menyerahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura dan menafikan hak negara terhadap penguasaan maritim utk beratus2 kilometer di perairan negara.
14. Tidak mampu menyelesaikan kabinet negara dengan kadar segera.

15. Tidak mampu memberi inisiatif dalam mengawal kenaikan harga barang yg melambung.

16. Menyebabkan nilai matawang merosot teruk dan Bursa Saham merundum ke paras terburuk menyamai rekod era pemerintahan Mahathir sebelum ini.

Itu baru 30 hari.
Bayangkan apa lagi kegilaan Mahathir untuk 100 hari..untuk setahun..5 tahun.

Apa akan jadi pada negara kita yg tercinta ini agaknya???????

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

59 Replies to “Dosa-dosa Mahathir selepas lebih sebulan menjadi PM

  1. Klau tuan2 semua nak tau yg kanan dok berbisik tu pm ke7 msia… Tak tau lg ker… Bersatu dpt 12 kerusi jer… DAP 42… Skrg siapa abg besar… Tun m dah kena gengam telor dia dgn abg lim… dia lah yg atur segala urusan pentadbiran… Peguam negara pun dah ambik org kapiaq… Nanti tengok pulak ketua hakim negara n mahkamah rayuan… Abg besar lim kit sial kata nak anggkat dr sabah.. katanya kristian..
    Kita semua bani jawi x yg lah dok berpolitik sesama sendiri… Kita ni bukannya musuh… Musuh yg sebenaq… Dap laknat…

  2. Good one admin…pada saya yang paling serius no. 4, oleh kerana peruntukan, projek, pembangunan, pembiayaan dan kemajuan orang melayu (majoriti rakyat) bergantung padanya…1. Tun Tan Siew Sin (menteri kewangan Cina pertama dan negarawan dari MCA) bersikap adil pada kaum melayu, sungguhpun membentuk malaysia dengan mengujudkan sektor ekonomi hanya berasas kaum Cina, yakni satu kekuatan negara pada masa tersebut….2. Kaum melayu tidak lagi mempunyai kelemahan lampau (thanks to umno), tetapi kini akan mula terbantut…3. DAP jauh lebih berbeza dari MCA, dan pasti peruntukan kesemua kementerian akan diolah oleh LGE, untuk tujuan ini….4. jelas terbukti pada akses pendidikan alternatif Tahfiz dan lain lainnya….5. Setelah M&N persons (no.8 ) dibubarkan kelak, kewangan negara dan penggunaannya terletak ditangan Lim-Ong-Pua secara mutlak….6. tiada siapa yang boleh mengetahuinya secara terperinci….7. Kini mungkin bertopengkan “penjimatan” tetapi serigala tetap serigala, sungguhpun berkulit kambing (kununnya)…..heheheee, (p/s: ini betul betul last comment saya, salam maaf dan syawal pada semua,). Thanks. Bye.

  3. Caya la min. Kesian kan org2 melayu kita yg d gula2 kan oleh kutty nie..
    Cai2 boleh back up yg kutty nie perfect person padahal sejarah ttg finah ke atas NuarLiwat masih segar dan kes2 hi profile.. DSN n sekutunya kena fitnah boleh pulak mengiya kan.. Mcm real je citer dr cai PHitnah… Walhal still x sahih… Allah nk kita menilai yg mana satu intan dan yg mana satu kaca so sekarang dh nampak cuma pd org2 yg buta hati je x nampak sb dh maksum dgn Mahafiraun nie..

  4. Depa punya caibi2 sembang pndai..cakap admin suka pitnah tun yg suci bg depa..tpi depa dh hukum najib tanpa bukti..tanpa bicara lg menatang apa plak x pitnah ker tu..lau x pitnah berdakwah ler tu…buduhhh..sedar ler diri lau ngata org kna sedia terima lau org ngata pda kita blik..

  5. Dorre Jali 22 thun mase lepas dekat pak lah mlysia bankcrup ke??klcc tergadai??buat baik bayk mne pon org tkan npk klu buat jht skli smpai mati org npk..bkn nk seblah mne2 pihak klu btol B&N amalkn sikap jujur tk ad jatuh…ibarat muflis sebuah syrikt disebabkn bos yg boros…laki pm isteri mcm permaisuri raja….menabung ke?

  6. dia orang dah menang pilihan raya…
    depa lah yg ada kuasa. depa boleh buat lah …… yg hingak hingak tu ada ka jln penyelesaian nya…ada cerita zaman dulu2. dulu2 zaman belum ada surat khabar. yg hingak2 masuk kampung2 tu depa gaji besar2 punya gaji. boleh kaya cepat. zaman ada utusan pulak. depa2 yg kaya2 tu bagi wartawan yg mahu ikut telunjuk depa2 ada habuan boleh kaya cepat. tp duit tu tak halal. sebab cerita aib orang dan fitnah2,kalau cerita sebelah pehak je…. kalau tak ada masuk…. tak cepat kaya mcm cerita orang dulu2 tu…… nak duit banyak ada pulak tawaran boleh saja..

  7. soalan nya skrg ni bankrup ke? xpn kn,jdnye knp tuduh DSN xblh tadbir,bkn masalah DSN sangat,rakyat yang terasa susah,mmg lah nk menuju negara maju,bkn blh nk brsenang2,kita buat utk anak cucu kite,gabenor sndri akui yg ekonomi kte stabil,tp org ph nk jugak ckp tuka2 tun m ngan lge 2,kenapa?

  8. Kadang2x Rakyat Msia tergelak dgn cerita dongeng dan khayalan serta fitnah yg dilemparkan oleh pihak yg kalah dan kecewa ….mereka masih tak boleh nk terima kekalahan yg amat teruk…mereka juga masih terkial2x dan teraba-raba dlm membina kembali kekuatan mereka..mereka masih tetap dgn cara yg sama menfitnah utk meraih simpati…padahal itulah faktor utama kekalahan mereka…tapi itulah shj idea yg mereka ada…menabur fitnah supaya rakyat benci dgn PH…Mereka tak pernah belajar dr kesilapan lalu…UMNO/BN jatuh kerana macai2x yg bodoh dan suka menabur fitnah….ubah2xlah perangai tu…

  9. panas la bro Muhamad Muhammad Alif Arsyad,sy kjr depan2 najib tiap2 hari sombong gan rakyat,tun sy kjr hari2,tiap kali bg salam tun balas la,najib jgn kata balas,pandang pun x,,,npak x bezanya tun dan najib,,panas la org kutuk tun

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.