Home / KHAS / 1MDB / Equaminity tak laku, bidaan fasa kedua sehingga 31 Mac

Equaminity tak laku, bidaan fasa kedua sehingga 31 Mac

Jual murah kepada keluarga atau proksi Mahathir sahaja lah. Tentu cucu dia suka sangat.
……….

Peguam kerajaan mendedahkan Mahkamah Tinggi Admiralti di Kuala Lumpur tidak menerima bidaan kapal persiaran mewah Equanimity.

S Sitpah berkata selepas pertemuan dengan Pesuruhjaya Kehakiman Khadijah Idris, mereka diarahkan untuk meneruskan ke fasa kedua penjualan melalui proses rundingan persendirian.

Fasa kedua ditetapkan sehingga 31 Mac tahun depan, lapor sebuah portal.

“Kami ada menerima bidaan pada fasa pertama tetapi ditolak,’’ beliau dipetik sebagai berkata.

Sitpah berkata kerajaan juga diberikan harga panduan AS$130 juta (RM543.7 juta).

Nilai itu ditaksir oleh Winterbothams, pentaksir bebas dalam industri perkapalan.

(Visited 458 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

13 comments

  1. Aija Wahab

    Alasan bodo… barang kes…ada ker org nak beli???
    Terus terang jer la kutty…. Kes nya tak de… saja nak burukkan IMDB dan Najib… Dah hadap sangat nak kan .kapal mewah tu kann??

  2. Siti Sarah Idris

    Pergi Langkawi jgn lupa beli kapal ni..bebas cukai

  3. Azman Dani

    Buat tukun letak kt tasik putra jaya

  4. Rosdi Hashim

    Siapalah yg nak beli equanimity ni kalau ownernya pun x jelas. Wayang cina je.

  5. Mohd Firdause

    Kapal Mewah Ini…Dilelong ats arahan rasmi….stkat ini tidak ada yg brminat sbb ada isu komplik yg serious. Kedua sbg umpan kpd si pmbeli…maka ditanya dr mana you dpt duit bnyak hingga mampu beli kapal cap Jho Lo maka akn diseret ke Sprm.

  6. Zaraa Qaisaraa Puteri

    Xkn la xlaku plk… beli frame menteri entah apa2 tu smpai 1/2 juta ada plk yg sggup mmbeli… ke mmg ada yg punya cuma org tu xnk mengaku je..

  7. Rosli Hashim

    Kapal tak bertuan ,pandai pandai lelong nanti timbul masaallah sebab itu tiada pembeli . Elok kapal diIndonesia cost mereka tanggong Mamak cari sakit

  8. Abdul Rahman Abdullah

    “KAPAL YANG MENCARI TUAN NYA DI LANGKAWI…”

  9. Fuad Nazeer

    Sandiwara opera cina semata2 utk mnjatuhkn dn mngaibkn DSN..xada fakta/bukti utk d heret kemahkamah..barang kes mahkamah..siapa nk beli..rakyat xbodoh..

  10. Jihyun Kim

    Macamana nak beli kalau kapal mewah tu pun Tak di tender.. barang Ada tapi Tak dijual pastu kata Tak laku..otak udang piiuuhhhh…

  11. Hamisah Jailon

    Kapal aku lah…saje je jual Mahal…. tau takde sape nak pun…buat gempak je

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.