Home / :: BLOG :: / Fitnah itu adalah lebih zalim dari membunuh – Najib Razak

Fitnah itu adalah lebih zalim dari membunuh – Najib Razak

Melalui media yang dikawal mereka selain pembocoran maklumat secara berpilih dari pegawai tertentu, timbul banyak cerita cerita liar, persepsi dan andaian terhadap pendakwaan yang dilakukan kerajaan PH terhadap saya dan keluarga saya.

Satu contoh ialah kenyataan kerajaan berdasarkan kepada perjanjian penyelesaian mendakwa 1MDB masih berhutang IPIC sebanyak US$4.5 bilion. IPIC bagaimanapun segera menyanggah kenyataan itu dan menafikan 1MDB berhutang dengan IPIC. Realitinya, ia adalah sebaliknya di mana IPIC sebenarnya yang perlu membuat pembayaran kepada 1MDB.

Satu lagi contoh ialah laporan-laporan mengenai syarikat yang dianugerahkan projek solar adalah sebuah syarikat pengangkutan di mana hakikatnya adalah ia adalah salah satu daripada 31 syarikat yang membekalkan diesel dan menyelenggara penjana kuasa bagi 369 sekolah luar bandar di Sarawak.

Kejayaan menyiapkan projek itu bagi mengubah kepada solar bermakna penjimatan yang besar bagi kerajaan dan bekalan elektrik yang lebih bersih dan boleh diyakini bagi sekolah-sekolah berkenaan.

Kerapkali, niat dan hasrat yang baik daripada saya dan keluarga ini diputarbelit dan digunakan untuk memburukkan kami melalui pendakwaan yang kami yakin tiada merit.

Kami sangat memahami ia adalah di bawah kuasa kerajaan PH untuk menggunakan pihak berkuasa dan dalam hak mutlak mereka untuk mendakwa kami mengikut kehendak mereka.

Bagaimanapun, memandangkan kami sudah didakwa, adalah sukar untuk kami memberi penjelasan kepada rakyat tanpa menjejaskan pembelaan kami atau berisiko untuk dikenakan lebih pendakwaan atas alasan subjudis dan terpaksa membayar berjuta lagi untuk ikat jamin.

Adalah amat mengecewakan kerana saya tahu andaian dan tuduhan di luar sana adalah tidak benar. Saya dan keluarga saya hanya boleh menunggu walaupun tersangat ingin untuk mendedahkan fakta sebenar, menjawab segala tuduhan dan memperbetulkan persepsi dalam mahkamah tetapi kes ini masih lagi berbulan jaraknya.

Pada masa yang sama, saya mohon timbangrasa dan kefahaman dan sokongan berterusan dari semua rakan-rakan pada ketika kami mendepani masa sukar ini disebalik khidmat saya kepada negara selama 40 tahun.

Insya Allah, kebenaran pasti mendatang. Fitnah itu adalah lebih zalim dari membunuh.

Sumber: Facebook Najib Razak
https://www.facebook.com/157851205951/posts/10155713569145952/

(Visited 277 times, 3 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

31 comments

  1. Hamidah Aziz

    Semuga fitnah2 ini akan berbalek pada mereka..

  2. Syed Wafa

    Melayu mudah percaya fitnah

  3. Norhasnah Nor

    Moha allah prmudahkn urusan DS dn keluarga

  4. Zahara Razmie

    Umno kambing hitam.rakyat malaysia d jdikan mangsa…

  5. Kamarul Zaman

    Fitnah dajal akhir zaman …..

  6. Mohdhailan Panidy

    Teguhkan pendirian DSN…..dan serahkan kpd Allah semuga kebenaran dapat memintas kebatilan…….aamiiiin…..

  7. Pak Abu

    1Dajjal 1 Kafiirruunn..1 Munafikk 1 Murtad ..Mcm mana nak lawan..MESTI ADA KEKUATAN ..BARU BOLEH TUMBANGKAN PUAK NI…MEREKA BERGABUNG BAWAH 1 PAKATOON.

  8. Rusnah Ahmad

    Doakan dsn terus tabah menghadapi fitnah dan di sebalik kepahitan yang dilalui Allah akan tunjukkan kebenaran dan hikmah di sebalik apa yang dsn tempuhi.

  9. A Aziz SZ

    Antara dasar kere jaan ph… fitnah dibudayakan, hukuman mati dimansuhkan…

  10. Puan Etiqah

    Allah tetap bersama orang yang benar

  11. Rickey Tedung Melancar

    Minta elektrik bagi solar…..minta air terawat bagi tong biru…heheheheh…sarawak sabah labuan bukan bodoh lagi…55 tahun u….sarawak sabah labuan defisit besar tk BN menang…tapi janji terlalu lama….hasil terkaya tapi teampat termiskin dan daif…heheheheh dah bagi peluang tadi tak diguna….kena singkir lah ….

  12. Membujur Lalu Melintang Patah

    Insya Allah,dlm waktu terdekat kebenaran akan terserlah.Fitnah dan persepsi yg mereka suka mainkan akan menuju ke arah mereka tanpa sadar.

  13. Zulkiplijohari Zulkiplijohari

    Kami rakyat serawak amat berbangga kepada kerajaan bn…. X pernah merugut tapi kepimpinan dia adik sama rata….. X kira lambat atau cepat… Janji tetap di tunai kan…… Jgn asik memfitnah..

  14. Fatimah Mahera

    Sabar DSNR dan DSR.Banyakkan berdoa.Ramai rakyat yg mendoakan kemenangan.Allah maha adil.

  15. Aduka Rayyan

    Maksudnya fitnah liwat itu lebih zalim daripada fitnah nembunuh altantuya ka?

  16. Rickey Tedung Melancar

    Senaraikan tempat yang sempurna di sarawak? Yang air terawat ok dan ada elektrik…hehehe pas ya….senaraikan tempat yang xda air terawat dan elektrik…..senaraikan sekolah yang kaya di sarawak yang sempurna dan senaraikan sekolah daif di sarawak ……???

  17. Rickey Tedung Melancar

    Ktk jak bangga ngan bN zul…hehehe..kerajaan sarawak sabah gik muang BN…kau nang terbaik bro…..tong biru

  18. Rickey Tedung Melancar

    Madah orang fitnah….hehehe kacak kau…org sine kau ya…kau x tauk kah kita sarawak terutama yb yb kita nak ngan BN dolok gik muang BN…heheheh….

  19. Sofia Yaya

    Rickey Tedung Melancar… Sarawak zaman atok tu penyebab kemunduran..pas ya menteri ketua menteri masa ya harus di salah kan..bukan Najib …Zaman wira kita arwah Tok Nan dgn Najib yg mula menampak kan Sarawak ada angkat sikit. ..iboh nak nyokong ph ya..kinek tok yg harus Kita sokong ada lah GPS. Pati Sarawak pun..bukan bangga dgn bn…sekurang nya ada juak jasa cdak..jgn jadi manusia sik ngenang budi…

  20. Rickey Tedung Melancar

    Owh bN bagus lah ya…sofia ..ok lah…sebab ya lah kita maju juak seperti semenanjung malaysia….heheheh…

  21. Rickey Tedung Melancar

    Bna kata org gajah depan mata tak nampak tapi semut hujung tanjung kelihatan…

  22. Rickey Tedung Melancar

    Knk najib ada lulus sikit sebab arwah tok nan tauk x ktk…brapa igek ceramah tok nan ngan keramaian nya ktk join? Tok nan pejuang yang berjuang tk rakyatnya rakyat sarawak….nya sorang paling nampak kerja…ktk luoa kah gine nya nyindir najib masa ceramah nya???????? Tok nan malah maksa nya demi rakyat sarawak…kita jauh ketinggalan ktk tauk x….bagus bgus arwah nutup pembalakan kinek tok open balit…siapa open ya…ktk jak tauk…

  23. Rickey Tedung Melancar

    Ingt ktk…apa pdah arwah….JAGA MENA MENA SARAWAK…ingt dolok zaman nya dalam BN…apa pdah nya…nya x maok nama team BN..apa di letak nya…
    TEAM ADENAN……
    sarawak for sarawakian…….
    Nya berjuang tk seluruh rakyat sarawak x ngira bangsa agama kepercayaan….we are sarawakian…

  24. Khairuzzaman Zainul

    Bagi saya sekolah pendalaman di sarawak terbaik jika menggunakan elektrik dari tenaga solar sebab sebelum ni elektik dijana dari enjin yg menggunakan minyak diesel.. Dan untuk pengetahuan anda, sekolah pendalaman sarawak nun jauh dari bandar dan elektrik dari tnb memang sukar masuk sebab tnb merungut bakal rugi yg amat besar jika tnb memasang kabel elektrik disebabkan faktor geografi dan satu2 kampung ke satu2 kampung jauh tidak padat

  25. Khairuzzaman Zainul

    Bagi saya sekolah pendalaman di sarawak terbaik jika menggunakan elektrik dari tenaga solar sebab sebelum ni elektik dijana dari enjin yg menggunakan minyak diesel.. Dan untuk pengetahuan anda, sekolah pendalaman sarawak nun jauh dari bandar dan elektrik dari tnb memang sukar masuk sebab tnb merungut bakal rugi yg amat besar jika tnb memasang kabel elektrik disebabkan faktor geografi dan satu2 kampung ke satu2 kampung jauh tidak padat

  26. Rickey Tedung Melancar

    Berapa besar sarawak kalau nak banding dengan semenanjung malaysia? Segi kemajuan ? Kenapa tak sama maju? Hasil kumpul sama dan sarawak antara yang terbaik beri kepada malaysia api segi kemajuan trok kan…sampai sekolah sarawak paling daif di malaysia…hehehhe..terbaik kan

  27. Saini Selamat

    Aduka Rayyan tuduh tampa fakta budak tadika pun blh ckp..

  28. Murad Sev

    DSNR terbaik Doa dari kami Allah sentiasa lindungi dan bersama kamu dan keluarga dari fitnah Aamiin…….

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: