Home / :: BLOG :: / Hifzuddin bermaksud menjaga agama Islam bukan semua agama

Hifzuddin bermaksud menjaga agama Islam bukan semua agama

#PHLiberal #KerajaanLiberal

Entah daripada Ulama & Kitab mana… Dr Mujahid mendapatkan pemahaman seperi ini, yanh menyatakan bahawa makna Hifzuddin (Menjaga Agama) dalam perbahasan Hikmah pelaksanaan syariat islam adalah; menjaga semua agama.

Padahal hikmah pelaksanaan syariat Islam sehingga menjaga agama adalah bermaksud agama Islam itu sendiri. Dengan diterapkannya ahkam uqubat pada murtaddin. Sehingga agama Allah ini tidak dihinakan dan menjaga manusia daripada sewenang-wenangnya murtad dan merendahkan agama Islam.

Islam Rahmatan lil ‘Alamin tidak boleh dijadikan hujah (dalil) yang tidak ada sangkut pautnya dalam suatu topik (maudhu’).

Kita tunggu komen Moptee.

……………..


……………..
Lihat video:
https://youtu.be/850fnm7N0qo
……………..

Sumber: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155336042026401&id=659911400

(Visited 32 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

25 comments

  1. Abubakar Bakar

    Songok tu jadi saksi nya di akhirat nanti…

  2. Jammiah Jayjay

    ni menteri jenis ular dlm semak bukan ulamak

  3. Jo MatTar

    Mentali main tangkap muat je ni … tau agama jd mentali agama biul

  4. Muhamad Syafiq Noh

    Sama le din bacul yg ngaku islam xnak ikut undang-undang Islam

  5. Rem Zeck

    Waktu Org Islam diatas … inilah peluang utk suburkan syiar Islam…. jgn menyesal apabila kafir dah naik tocang

  6. Mustaqeem Mustaqeem

    Kita harap dia tarbiah tun, dia pulak yg menyeleweng

  7. Zainal Abidin

    apa ni rem ashik ashik sikit KAPIR.INI KAH CARA ISLAM SEBENAR?.

  8. Kuzaini Adam

    Muhamad Syafiq Noh…pakdin Islam selam je..wakaka..

  9. Asis Akhlakhen

    Untuk elak ayam dari di makan musang….
    Maka kita perlu jaga ayam dan jaga musang sekali…
    Maknanya musang perlu dijaga atau diawasi supaya tidak memudaratkan ayam….

  10. Sofia Ibrahim

    bapa dia ulamak tp dia x ulamak cuma ular dlm semak

  11. Tjb Tumijan

    Dia ni syiah kot…putarbelit ayat suci utk kepentigan diri

  12. Mustaffa Hashim

    Ustaz akhir zaman yg sesat lagi menyesatkan

  13. Penyamun Tarbus Tarbus

    Kalau tak cukup ilmu di dada tak usahlah terima jawatan..nanti menambahkan beban dan dosa nak jawap depan Allah.ugama pun sangup di politikkan demi menyenakan rakan kafirnya.

  14. Khadijah Ahmad

    Nabi menyuapkan makanan pada perempuan tua Yahudi, akhirnya perempuant tu masuk Islam.

  15. Hokage Boruto

    Elok lah kalu dia mati esok… Suruh tok sami. Paderi yg urus kan jenazah dia…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...