Home / :: BLOG :: / Hina Agong: Apa tindakan Mahathir
Hina Agong: Apa tindakan Mahathir

Hina Agong: Apa tindakan Mahathir

#MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru

Presiden Pemantau Malaysia Baharu, Datuk Lokman Noor Adam mempersoal kegagalan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertindak terhadap individu yang menghina Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.

Sambil menyeru rakyat Malaysia yang masih mentaati institusi Raja-Raja Melayu supaya tampil membuat laporan polis terhadap pengendali laman blog yang menghina Yang di-Pertuan Agong.

Tindakan ini sekaligus akan memperlihatkan ketelusan Peguam Negara baharu, Tommy Thomas untuk bertindak secara adil dan saksama dalam menjalankan tugasnya sebagai peguam yang tidak berat sebelah untuk menjatuhkan hukuman.

“Saya menyeru kepada rakyat Malaysia, mohon bantu buat laporan polis malam ini juga satu negara lepas solat sunat terawih terhadap manusia durjana ini.

“Kita tengok Peguam Negara yang baharu ambil tindakan atau tidak. Ambil gambar laporan polis dan muat naik ke media sosial masing-masing.

“Kita mahu lihat ‘Regim Mahathir’ akan bertegas atau tidak,”katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Laman blog http://tukartiub.blogspot.com/2018/06/agong-kuat-berjubo.html yang dikecam itu didapati menghina Yang di-Pertuan Agong dengan kata-kata biadab serta mampu menjatuhkan institusi Raja.

Hina Agong: Apa tindakan Mahathir

(Visited 98 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

26 comments

  1. Ameer Hamzah

    Kadir saperti anak pd nya Jadi Jangan harap Dia ambek tindakan.

  2. Sabri Langbuana

    Madey ni barua dn anjing dapig..buang mse jer tnya dia..dh jd lembu di cucuk hidung…hangguk jer nk geleng sori laa..

  3. Al Fateh

    Pembangang ibarat anjing kurap menyalak bukit..hari2 menyalak..hari2 tabur fitnah sket pn x bg kesan pd kerajaan..dasar pembangang anjing kurap hahaha

  4. Sal Sal

    Kn bermula dari pm yg tk nk dgr suara sultan tentang peguam negara

  5. Jais J

    Pm.sempana raya ini saya akan umumkan pemansuhan toll opsss.. pengurangan tol sebanyak 5% pssss…bukan 5%…50%…ialah 50%lah betullah tu 50%.
    nampak betul ada nyanyuk pm kita.untung ada zizah dan Guan eng dekat dia.dapat juga diperbetulkan ketersasulan.

  6. Muhamad Hafizi

    Al Fateh kalau pm kena hina laju je kena tngkap ye. Kitaorng minta pihak gomen buat tindakan yg sama kepada yg mengina AGONG. Ke kau salah sorang yg menghina agong juga? Yg menyalak nya puak puak kau .Time kalah maki hamun polis, kerajaan, SPR beeguling atas jalan. Da menang pun menyalak juga lagi. Anjing kurap? Macam ludah dekat muka sendiri je. Ops lupa, puak kau babi kurap? sembang pakai fake account, jenis jumpa face to face telur masuk dalam?

  7. Ned Salleh

    Apa nak tanya Tun M admin.. Dulu time Najib ramai yg hina Agong.. Polis yg ambil tindakan ..tu yg menghina Sultan Johor n TMJ yg ambil tindakan. Polis yg ambil tindakkan.. .. Yg ni pun ketua polis dah ambil tindakan. Tu la..

  8. Mohd Alex

    APA KHABAR STAF MALAYSIA AIRLINES….DULU DAPAT LA JUGA DUIT RAYA RM2,000 SORG..TAHUN NI DAPAT KE TAK???KALAU DAPAT…ALHAMDULILLAH..KALAU TAK DAPAT…PADAN LAH MUKA….

  9. Khai Muay Thaimalay

    You are my frend…dont worry i akan suci kan you…ini mamak la wa tarak takut sama sape pun…semua pun wa langgar….???????

  10. Qiestina Arshad

    Tu yg malas nk tgk sidang media dia..huhu

  11. Kay Maria

    Madey sejak dlu pn memg alegic dgn benda2 yg berkaitan ngan raja dn sultan ni.sabit kerana protokal aje terpaksa ikut..jdi kebiadapan Kadir Jassin tu memg dipandang sebelah mata je le..

  12. Amieragusto Amieragusto

    Maddey ni mana..ada rasa bersalah..bila hal2 Raja Raja melayu..di kutuk..dia apa heran..
    Rasa dendam too ada..walaupum usia..too
    Dah keatas…DSA ..aku yakin

  13. Md Zaid

    menandakan dia setuju…so diam jelah…

  14. Jeffrey Vairan

    awat la …selalu admin marah agung ni….gan brita mcm ni

  15. Shafiee Hamzah

    mahathir mmg suka raja dihina..tengok muka dia mse angkat sumpah hari tu..sebijik mcm babi xdpt ubi..

  16. Hisang Saka

    kubur panggil pon dia tak kesah..kahkahkah

  17. Chill Bro

    Madey jd tukun je bleh….bkn dia ada kuasa pon….LGE ad yg kuasa skrg ni ….kikiki….

  18. Hairul Nizan Ijan

    Jangan hina YDPA , jangan kutuk perdana menteri malaysia…. saya anak malaysia

  19. Arrahaq Salihin

    Ni geng kadeaq Pendang.. Kertas Jamban Kitar Semula..
    ..pasni kalo semua kes x jalan..jangan terkejut kalo air mani Najib ada dlm jubo sesapa pulak.. Madey xleh jangka..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.