Home / :: BLOG :: / Honda pecat staf tulis komen tidak sensitif kematian Adib

Honda pecat staf tulis komen tidak sensitif kematian Adib

Honda pecat staf tulis komen tidak sensitif kematian Adib

Syarikat pengedar kenderaan Honda Malaysia memecat pekerjanya yang menulis komen tidak sensitif atas kematian Muhammad Adib Mohd Kassim.

Pengarah pusat edaran berkata keputusan tersebut dibuat selepas “siasatan dalaman” menunjukkan wanita berkenaan didapati “melanggar dasar syarikat”, lapor Malaysiakini.

“[…] pekerja itu didapati melanggar dasar syarikat dengan salah lakunya, khidmat pekerja itu dengan Sri Utama Auto Sdn Bhd sudah ditamatkan serta-merta,” kata Wong Chee Keong.

“Kami sekali lagi ingin memohon maaf atas kesan yang berpunca daripada komennya.”

Beliau juga memberi jaminan, pihaknya akan memberi perhatian bagi melatih dan mendidik pekerja dengan nilai moral dan sikap hormat kepada semua pihak.

Pada Selasa, wanita tersebut digantung tugas kerana menulis komen sedemikian berkaitan pematian Adib yang dirawat di Institut Jantung Negara (IJN).

Pada 18 Disember lalu, pengguna akaun Facebook Caryn Yean meninggalkan komen: “Bukan kerajaan gagal, Tuhan kamu yang tidak sembuhkan Adib.”

Adib, anggota bomba dan penyelamat Subang Jaya, parah selepas dipukul sekumpulan perusuh dalam kejadian Kuil Sri Maha Mariamman akhir bulan lalu.

Rujukan:
Gadis Cina, Caryn Yean menghina kematian Muhammad Adib di media sosial
https://pakdin.my/caryn-yean-hina-kematian-muhammad-adib/

(Visited 880 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

23 comments

  1. Mohamad Nadzeri Nadzeri

    Tak pa..nanti sejuk.DAP ambil dok dlm kementerian kewangan…siapa tahu..

  2. Rosli Hashim

    Keling pariah akan beri kerja baru!!!

  3. Engku Mariam RW

    Apa jua statemen yang boleh mengundang kemarahan sesuatu kaum, harus ditangani. Apatah lagi apabila bekerja dengan melibatkan berbagai kaum sebagai satu team, agar tidak mengundang tercetusnya kemarahan yangmana akan terjadi rusuhan. Seandainya berlaku kebakaran di kilang, siapakah yang akan buat kerja pemadaman api, anggota bomba bukan? GOOD JOB HONDA.

  4. Hasnan Nan

    Nanti aku hempok kepala kau ye,pastu salahkan tuhan kau sebab tuhan kau tengok je kau kena hempok

  5. Kama Azizah II

    Semoga menjadi pelajaran.
    Terima kasih Honda kerana perhatin ..

  6. Shah Nadz

    Hey…u pergi duduk dlm kandang babi la…byk suwei punya orang

  7. Kembara Membara

    Syarikat pengedar kenderaan tu lebih ada otak dari kerejaan Pakatun yang degil tak nak pecat mentri nya yang bertangungjawab mencetus kan rusuhan dan kematian,rakyat elok pecat kerajaan iblis ni.

  8. Art Mat

    Tolong hadiah kan terong kat dia..sempena kena buang kerja… Mesti trauma nk keluar rumah. .

  9. Pak Busu

    Yakin ke staff honda ni kena buang kerja…entah2 tukar lain dept je..cuba tgk kat bilik lain, mesti staff ni ada tgh wat kerja mcm biasa….

  10. Ros Mawar

    Tk caya lah, btl ke kena buang….

  11. Khaulah Azwar

    Semoga menjadi pelajaran.
    Terima kasih Honda kerana perhatin ..

  12. Ina Kamarul

    Aku sikit tk percaya puak2 ni..menipu je lebih..

  13. Zarina Zainal

    X lama lagi jadik ketua wanita DAP . Wakaka

  14. Suzana Abdul Saat

    Xpe…kita yakin pd Allah krna Dia lah sebaik2 perancang,yg pntingnya kematian arwah adib msti dibela…

  15. AdukaLara Shd

    Kalau betul #HONDA buang cilake nie memang terbaik…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.