Loading...
Home / :: BLOG :: / India tamatkan pemberian subsidi haji kepada rakyat beragama Islam

India tamatkan pemberian subsidi haji kepada rakyat beragama Islam

INI PASTI JADI KALAU DAPigs Laknatullah memerintah….

*********
1. India tamatkan pemberian subsidi haji kepada rakyatnya yang beragama Islam.

2. Katanya subsidi haji tersebut akan disalurkan kepada pendidikan yang akan turut dirasai oleh semua rakyatnya.

3. Subsidi haji itu diperkenalkan pada tahun 1950 untuk menarik undi dari rakyat mereka yang beragama Islam.

4. Kita pula, pendidikan di Malaysia subsidi terlalu banyak. Yuran dan buku sekolah percuma, pengajian tinggi 90% subsidi, sebahagian kolej percuma malah diberi elaun bulanan, biasiswa dan pinjaman yang boleh ditukar jadi biasiswa juga disediakan.

5. Pelbagai bantuan sekolah dan pengajian tinggi juga turut diberikan.

6. Pun begitu tidaklah sampai perlu ditarik subsidi haji, bahkan subsidi haji semakin bertambah setiap tahun.

7. Apabila Saudi mengenakan VAT baru-baru ini, sesen pun kita tidak perlu bayar. Subsidi ditambah lagi menjadikan nilai yang kita bayar tetap sama.

8. Tapi kalau pemerintahan ini diambil oleh DAP, aku rasa tak mustahil pelbagai subsidi untuk orang Islam akan ditarik balik seperti yang terjadi di India hari ini.

9. Lihat sahaja apa yang berlaku di Pulau Pinang. Semasa mahu menarik undi macam-macam janji. Sekarang, pelbagai bayaran dikenakan, banjir tak selesai, nak beli rumah pun tak mampu.

10. Tidak mahu lagi ke kita bersyukur?


Rujukan
Haj Subsidy Withdrawn, Government Says Muslims Didn’t Benefit From It
https://www.ndtv.com/india-news/haj-subsidy-to-be-scrapped-this-year-1800700
#UMNOselamanya
#INDIA_TAMAT_SUBSIDI_HAJI

Loading...
(Visited 15 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

19 comments

  1. Ahmad Bustomi

    Lpastu kau nk hrpkn ktorg ckp umngok baikla sebb bgi subsidi…jgn hrpla..kahkahkah

  2. Jaka Bayu Indera

    Kahkahkah
    Fitnah no satu bangsat admin ni..apa sangkut kerajaan india dgn malaysia..

  3. Razali Che Mat

    Ibetul tu Mad…..asyik asak fikiran rakyat benda yg BODOH…itulah modal rapuh bn…lahir dari pemimpin yg bodoh maka terikut lah penyokong yg TOLOL

  4. Mohd Affendi Ismail

    Jgn bagi subsidi haji kat Ahmad Bustomi ni sbb dia x nak..hehe

  5. Harizul Hakim

    kenapa org melayu tkt tukar kerajaan?xfhm ler….org BN ni pengaruh DVD byk sgt….byk dgr cite pasal momok…kite ade agong lagi…nk tkt benda

  6. Mahendra Rao

    Ok lah tu
    Baru sama rata
    Malaysia rasist

  7. Razman Ramli

    Ada sultan selangor dan agong pon subsidi kouta 10% pd bumiputra beli uma pon boleh hapuskan ph memerintah selangor….ko sembang apa macai ph?

  8. Razman Ramli

    To bru dapat selangor…kalo dpt memerintah jd kerajaan pusat ntah apa lg hak melayu yg kena hapus…

  9. Osman Yusof

    Perjuangan ph….
    Malaysia Malaysian….ada faham???

  10. Myvi Produa

    Biarlah jadi umngok dari jadi penyokong pembangkang yg sokong LGBT sokong cina dap yg menghina agama islam.yg nak semua sama rata segalanya

  11. Yusman Man

    Macai2 Umno mmg otak x berfungsi…

  12. Saiful Ibrahim

    Alhamdulillah Malaysia still no 1 dalam bab agama

  13. Rozali Rahim

    Bangang betul….bandingkan india…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...