Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikian

Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikian…

Kongsi:

#MalaysiaBaru, #MalaysiaMemilih

Apa dah jadi kepada Filipina?
??? ??? ???? ?????? ?????????
Dulunya Manila diperintah oleh Raja Sulaiman. Mindanao diperintah oleh Sultan Muhammad Kabungsuwan. Sekarang dah jadi negara Kristian. Disamping puluhan agama lagi di dalamnya.

Apa dah jadi kepada Vietnam?
??? ??? ???? ?????? ????????
Dulu namanya kerajaan Melayu Islam Campa (Panduranga, Kauthara, Vijaya, Inderapura, Simhapura). Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Malaysia tak tahu pun Vietnam tu dulu kerajaan Melayu Islam.

Apa jadi kepada Thailand?
??? ???? ?????? ?????????
Sebahagiannya dulu wilayah Melayu Islam dan tempat lahir ulamak Islam nusantara. Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Melayu dah tak reti cakap Melayu dan tak tahu tulisan jawi. Budak sekolah rendah Melayu dah percaya bahawa Kedah / Kelantan adalah asal Thailand yang dijajah oleh Malaysia.

Apa dah jadi kepada Singapura?
??? ??? ???? ?????? ??????????
Dulunya diberi nama Temasek, tempat berdagang pelbagai rumpun Melayu. Tempat berlabuh sultan-sultan Melayu Riau Lingga. Sekarang jadi negara apa entah … Anak kita kat Johor pun tak tahu Singapura negeri Melayu Islam dulunya.

Apa pula akan jadi kepada Pulau Batam dan banyak lagi wilayah di Indonesia? Bukan ke gerakan Kristianisasi di sana dah masuk gear 5?

Jadi apa mustahilnya Malaysia adalah sasaran seterusnya? Depa acah kita dengan isu kalimah Allah. Ada dah sikit-sikit orang Melayu yang murtad. Depa tuntut perlembagaan yang halang penganut agama lain sebar agama depa pada orang Islam dimansuhkan. Depa minta anak-anak lahir tak de status agama. Kita berlonggar depa ke depan lagi. Kita mati dalam iman, tapi cucu cicit kita belum tentu lagi.

Sedikit sikap hazar (berhati-hati) lebih baik dari selamba selamanya ….



Lihat video: https://youtu.be/nxC77yZa3nA



Lihat video: https://youtu.be/-PiTHi57tqM



Lihat video: https://youtu.be/PqiPX1-LwPo

Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikian

Tulisan :
????? ????? ??????

Rujukan: http://pakdin.my/tag/kristian

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

58 Replies to “Jangan tolak kemungkinan Malaysia boleh jadi negara kristian. Sejarah membuktikan demikian…

  1. najib x tamak….. yang tamak kita ni… apa diberi semua x cukup…. najib pm terbaik malaysia yang penah ada…..tidak ada pemimpin melayu muda bekeliber … selepas era najib.. baik pkr pas umno mahu pun pbbm. semua tepaksa recycle yang tua….

  2. Najib letak jawatan zahid komedi naik. Statement zahid komedi aku paling benci ada ke patut kalu tak suka duk negara malaysia sila pindah ke negara lain,deal dgn bangla pastu bt masuk bangla 3 juta. Hari tu aku tak undi bn mahupun ph. Aku undi pas.

  3. Memang kemungkinan tu ada . Tapi berhentilah dari menyalahkan Dap . Pada saya , yg salah tu , kita sendiri, orang islam, melayu dan pertubuhan yg kita harap dapat membela islam dan melayu . Sehubungan itu , saya kuat merasakan umno terkait dgn kemungkinan ini . Umno dan para pembesarnya terlalu sibuk dgn jawatan dan kuasa, hingga berlama dgn jawatan yg disandang . Ini penyebab umno dianggap tidak mesra rakyat . Tambah lagi dgn cara pemilihan ketua2 yg memungkinkan kemenangan penjawat sedia ada . Tiada perubahan ketua secara progresif . Orang ramai tambah meluat melihat perangai ketua yg teguh tetap sebagai ketua . Untuk itu , wajar rasanya , pemilihan yg menyeluruh oleh semua ahli, bagai jawatan ketua bahagian , sebagai pemula . Ini akan menjadikan umno dilihat lebih mesra . Hadkan jawatan utk dua penggal saja . Bila umno lebih mesra , lebih ramai akan menyokong , lalu terbelalah Islam . Jika sistem pemilihan umno kekal seperti dulu , kita kena bersiap dgn surah yasin , tahlil dan talkin jer….

  4. Sebenarnya kawan2 semua, yg menghina dan mengeluarkan caci maki kpd DSN dan serta org Melayu Islam dlm ini dia bukan org Islam, org Kafir yg menyamar sebenarnya, biarkan dia saja, ini urusan Agama Islam kita.

    #Bersatu
    #BukanBerperang
    #BukanKeranaPolitik
    #Ubah1.0SelepasRaya
    #DemiAgamaIslamTercinta

  5. Bukan dilaga atau diapi2 kan tp mmng dh trjadi .. bantahan n scare tactic tentang RUU355 yg tiada kaitan dgn org bukan islam, isu kalimah Allah, issue azan, isu zakat, isu JAKIM, isu khutbah solat jumaat, isu fatwa, isu pendidikan islam di sekolah dn byk lagi … so x boleh salahkn byk umat islam di Malaysia berfikiran begitu apabila penganut agama lain mencampuri urusan agama islam yg tiada kaitan langsung dgn mereka

  6. Pembangang ni dah la bodoh pastu nk tunjuk pandai ngalahkn menteri..sedar la sket IQ korang tu tahap mangkuk jamban je..xde keja hari2 menyalak cam anjing kurap..hari2 tabur fitnah..bkn boleh tukar kerajaan pn..dasar pembangang anjing kurap.. #XYAHSIBUKHALKERAJAAN hahaha

  7. Benedict Gumai…bukan semua penganut kristian seperti saudara…itu mmg tidak dinafikan…tapi masalahnya ialah pihak2 yg mempergunakan agama kristian utk menjayakan agenda mereka…secara tak langsung sentimen yg ada pd umat islam Malaysia hari ini sememangnya mempengaruhi penganut agama kristian secara keseluruhannya…sama seperti sentimen yg ditanamkan oleh penganut agama lain terhadap umat islam secara total…bukan mengapikan atau melagakan sesiapa…

  8. Ok. Cerita hari ni. Masa sa on duty Grab. Siok bercerita sama penumpang. Dia mau pigi beraya tempat kawan dia.. Bila sampai di rumah tu tempat dia mahu beraya. Tidak disangka, saya pun kena jemput masuk. Rumah tu rumah satu keluarga besar.. Apa yang best dan unik dia.. Rumah tu dari luar ada perhiasan raya, bila masuk.. Tinguk didalam rumah.. Ada perhiasan Kristian. Sa pun tanyalah.. Dorg satu family ni asal Kristian. Adik beradik ada 5. 2 yg convert to Islam.. Jadi, dorg buat raya dlm rumah family setiap tahun 2 perayaan bersama2. Best woo. Unik kan. Hanya di Sabah

  9. In Syaa Allah
    Kalau Umno BN diberi mandat sekali lagi pada PRU15 nanti semua Tanah yang digadai oleh DAP,Tanah Rizab Melayu,Hutang 1.03 Trillion,Hak Keistimewaan Melayu dan Tanah yang dipajak akan ditebus semula.???

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.