25 C
Kuala Lumpur
Saturday, January 16, 2021

Jemaah Pemangku Sultan Kedah Jumpa Mukhriz Minta Lepaskan Jawatan #signlah

mukhriz-tidak-dijemput-mesyuarat-mt

Besar kemungkinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan disingkirkan sebagai Menteri Besar Kedah petang Isnin, menurut sumber yang boleh dipercayai.

Jemaah Pemangku Sultan Kedah telah menemui anak bekas Perdana Menteri itu tengahari tadi meminta supaya beliau meletak jawatan.

Bagaimanapun, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Hitam itu masih enggan menandatangani surat peletakan jawatan yang disediakan pihak kerajaan negeri.

Difahamkan ini adalah kali kedua Mukhriz enggan meletak jawatan. Kali pertama adalah pada Jumaat lalu.

Ketika ini, tiga anggota jemaah berkenaan sedang mengadakan pertemuan dengan 19 Adun Barisan Nasional (BN) bagi menilai pendirian mereka berhubung isu sama.

Jika pihak jemaah berpuas hati bahawa wakil rakyat terlibat tidak menyokong Mukhriz, bermakna notis penyingkiran akan dikeluarkan terhadapnya.

Majoriti mudah 19 wakil rakyat diperlukan daripada 39 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk mengisytiharkan Mukhris tidak lagi mendapat sokongan DUN.

Berita Berkaitan

Komen

  1. Angkuhnya…tk mau sign ka?? Baru jaga negeri… akn dtg kalau ada di pusat entah mcm mna lah sikap memberontak tu?? Baru sikit dah npk true colour dah….

  2. Bengong punya jemaah pemangku sultan kedah…bukan korang yg bantu rakyat buat kerja tapi Mukhriz…. ni semua hampeh….ikut jer ckp umno puaka tu…ni mesti dh byk sgt sedut aura puaka umno…

  3. Jibaiii punya pages..dgn Ahli Parti sendiri pun ko boleh buruk2kan…agak2lah,mcm mana org luar nak menyokong jika begini…jika tak boleh berfungsi utk menarik minat pengundi baru,jgnlah buat penyokong lama benci….

  4. rakyat dari serata malaysia x bagi dia letak jawatan, camne dia nak letak jawatan??? dia bekerja utk rakyat! kalau yg diatas berani, pecat lah!!.. yg kat atas2 tu semua x guna.. org sain tppa pn duk buat diam ja, dah tu ada hati nak kritik mukhriz.. puihh!!!\

  5. Dunia sudah uzur…manusia sudah tidak kenal mana pahala..mana pula angkara menuju syurga … nauzubillah … seandainya hari ini hari terakhir .. sempatkah kita memohon maaf sesama insan …

  6. Sbg pm sepatutnya bila melihat anak berselisih faham betulkan. Tapi apa yg nerlakukan buang seorg . Jadi tindakan bukan penyelesaian tapi mengundg masalah lain yg mungkin hilang kuasa di kedah. Byk cara tunggu pru. Nasihat yg lain beri sokongan utk bergerak dan sbg pm tentu ada cara lagi. Klu kite pikirkan baik kite jd pm

  7. #pdrm tolong ambik tindakan kt page ni sb mengunakan nama pemangku sultan kedah dan menyebaq berita palsu dgn mengaitkan istana dgn statement “jemaah pemangku sultan suruh mukhriz letak jawatan”…..

  8. Lawak2.. skrg mcm puak2 ni je yg kiat spin n fitnah.. PM dh bg senarai MB baru.. maksudnya mmg dh nk tukar jd apa peduli MM nk letak jawatan ke tak.. tukar je lah.. buang je dr umno. Settle… masalahnya berani ke.. tgk macam MM lg berpengsruh dr NR.. hahhah

  9. umno ni dh mkin tenat tp degil xmau ikot nsihat rkyat… bkn ssah pon, sroh njib ltak jwatan ja pon… klu bn xmau tukaq pm next pru rkyat akn tukaq krajaan… settle msaalah…

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.