- klik-klik iklan
-klik iklan-
Home NAJIB RAZAK Kantoi lagi!! : Untuk makluman Khalid HARAPAN coin, dibuktikan AES cadangan tahun...

Kantoi lagi!! : Untuk makluman Khalid HARAPAN coin, dibuktikan AES cadangan tahun 2005 dan mula dilaksana 2008

Tauke HARAPAN coin ini tidak mengalah.

- Advertisement -

Dia masih penuh semangat untuk pertahankan U-Turn AES.

Dia kata AES hanya mula dicadangkan pada tahun 2010. Tuduh saya tipu.

Nasib baik internet tidak lupa.

Saya lampirkan bukti kontrak telah diberi kepada syarikat swasta pada tahun 2005 dan juga lampiran bahawa AES mula beroperasi Januari 2008.

Ini link arkib Utusan: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=1222&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm

- Advertisement -

Kalau tak mahu percaya Utusan, boleh rujuk MalaysiaKini.
https://www.malaysiakini.com/news/213831

Entah dari siapa dia pinjam mesin masa itu untuk dakwa AES hanya mula dicadang tahun 2010.

Tetapi jelas mesin dia rosak.

Jika tak ada mesin masa pun, boleh pakai Google untuk buat sedikit penyelidikan sebelum cuba membalas.

Kan dah kantoi lagi?

Ada juga penyokong PH lain yang kata LTAT terbeban dengan kontrak AES.

Yang pelik ialah apabila AES di bawah syarikat swasta, mereka dakwa ini sangat menguntungkan kroni.

Tetapi AES di bawah LTAT, ia menjadi satu beban pula.

Pelik.

Sebenarnya, saya sangat kagum dengan bekas pejuang-pejuang berani mati mansuh AES ini.

- Advertisement -

Dulu mereka keji AES. Hari ini mereka puji AES.

Pertahankan AES.

Kini, mereka kata tambahan 11 kamera baru AES adalah baik untuk rakyat.

Mansuh tak patut. Tambah kamera okay.

Dulu mereka kata kos sebenar kamera AES hanya RM15k, tetapi mereka kini membisu apabila PH beli kamera pada harga RM200k.

Mereka terus membisu apabila Menteri Pengangkutan mengumumkan bahawa KWSP akan tanggung 49% dari kos kamera baru melalui pegangan KWSP di dalam PLUS yang dipanggil untuk membeli kamera ini sebagai satu “sumbangan CSR”.

Dulu saman RM150 sangat membebankan. Kini saman RM300 tidak membebankan rakyat.

Kini kerajaan PH juga menyekat mereka yang belum jelaskan saman AES dari memperbaharui lesen memandu dan cukai jalan mereka.

Dulu BN tidak buat begitu.

Ini tidak lagi zalim tetapi baik untuk Rakyat.

Sekarang, bekas pejuang-pejuang berani mati AES ini semua okay sahaja.

Tak mustahil jika satu hari nanti, kita boleh pakai HARAPAN coin untuk bayar saman AES.

Facebook Najib Razak

- klik iklan -
-klik-klik iklan-

Berita berkaitan

Jururawat hamil dirogol ketika menunggu bas untuk pulang selepas tamat shif rawat pesakit Covid-19

SEORANG jururawat yang sedang hamil menceritakan detik-detik ngeri yang dihadapinya selama 45 minit sewaktu dirogol ketika sedang dalam perjalanan pulang selepas selesai merawat pesakit...

Tak hirau perintah berkurung, kawasan pantai tiba-tiba dipenuhi kondom

SEGELINTIR individu di Scotland dilihat tidak mengendahkan perintah berkurung yang dikuatkuasakan untuk mengekang penularan Covid-19. Sebaliknya, berlaku penemuan mengejutkan apabila banyak kondom, gel pelincir serta...

[Video] ‘Lockdown’ Kota Madinah mula dilonggarkan

Kerajaan Arab Saudi mula melonggarkan 'lokdown' di kota Madinah. Penduduk kini dibenarkan keluar dari kediaman mereka antara jam 9:00 pagi hingga 5:00 petang. Menurut Arab...

Kereta ‘naik’ lori… helah suami isteri nak balik kampung tersangkut di roadblock pelabuhan

MATLAMAT utama untuk pulang ke kampung halaman dan kerana itu juga mereka berusaha untuk memastikan hasrat menjadi kenyataan. Kejadian pada Ahad kira-kira pukul 1 petang di...

4 COMMENTS

  1. Kesaian dia lupa yg masa itu dia pembangkang….tak ada bukti kat tangan, terperanjat jadi menteri maka terkeluarlah idea sama macam pembangkang zaman dia dahulu……lain kali rujuk dan kaji dulu baru buat kenyataan….Tak.bodoh bukan PH.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

TERUSKAN BERSAMA KAMI

991FansLike
4,743FollowersFollow
3,328FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

TERKINI

Perlu ada undang-undang bendung kutipan derma palsu di internet, kata peguam

Seorang peguam menggesa supaya undang-undang digubal bagi mengawal kutipan dana secara atas talian bagi membendung penipu mempergunakan sikap pemurah penderma. A Srimurugan berkata, undang-undang sedia...

Sekatan jalan diperketat, tiada percubaan rentas negeri

Memasuki hari kedua Syawal, tiada lagi percubaan oleh pengguna lebuh raya untuk melakukan pergerakan rentas negeri. Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman...

Puding buih beli dalam talian dipercayai punca 48 keracunan makanan

Sejumlah 48 individu yang mengalami keracunan makanan dipercayai berpunca daripada puding buih yang dibeli secara dalam talian pada Jumaat lepas telah menerima rawatan. Pengarah Kesihatan...

[Video] Adik kebetulan berhari raya di Hulu Bernam ajak abang jumpa di jambatan Sungai Bernam

Cerita sebenar yang kami dapat dari abang beliau Azli Abu Sien. "Adik lelaki tu duk tg malim... Adik perempuan tu ziarah mertua dia di Ulu...

Tiada lagi ziarah Aidilfitri selepas 1 Syawal

Memasuki hari kedua Syawal hari ini, bermakna rakyat tidak boleh lagi meneruskan budaya kunjung mengunjung dan aktivit ziarah Aidilfitri selepas ini berikutan pelaksanaan Perintah...
-klik iklan-

SERING DIBACA

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.

Projek JUAL NEGARA oleh Rejim PH dah settle – jom kita bersorak dengan gembira

Dalam rundingan. Ramai yang minat. Sabar. Tapi mesti kasi settle. Syarikat lapangan terbang Malaysia Airports Berhad ada jual tak?

Mukhriz jual 72,600 saham dalam Opcom

Berikutan penjualan itu, Mukhriz, pemegang saham utama dalam syarikat itu, kini hanya memegang 34.89 juta saham atau 21.64 peratus kepentingan, kata Opcom dalam makluman kepada Bursa Malaysia hari ini.

Mahathir cadang cukai bagi perniagaan online

“Perniagaan dalam talian yang berurusan secara terus telah menyebabkan perniagaan konvensional terjejas dan kutipan cukai perniagaan juga berkurangan.

Azmin Ali di ‘pulau’ di perasmian Rumah Generasi Ke 2 Felda di Felda Palong

Yang hadir hanyalah wartawan, polis pengiring serta beberapa orang urusetia yg mengikuti rombongan tak diundang itu..