Home / :: BLOG :: / Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan
Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

#MalaysiaMemilih, #MalaysiaBaru #UneducatedPH #Bajet2018

Peruntukan khas RM700 juta untuk apa lagi?

Mari tengok video apa kata Lim Guan Eng dan apa kata DS Najib semasa pembentangan Bajet 2018:



Lihat video: https://youtu.be/LKfn9LxTOtM

Menteri Kewangan Lim Guan Eng menyatakan kerajaan akan memohon peruntukan khas sebanyak RM700 juta bagi pembayaran bonus penjawat awam sebanyak RM400 dan pesara kerajaan RM200 seorang.

Dalam pembentangan Bajet 2018, Menteri Kewangan ketika itu, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, mengumumkan Bayaran Khas sebanyak RM1,500 kepada penjawat awam. Bayaran ini akan diberikan dua kali iaitu RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 sebagai bonus Hari Raya Aidilfitri.
https://malaysiakini.com/news/399746

Najib turut mengumumkan bantuan khas RM750 kepada 743,000 pesara kerajaan. Mereka telah menerima bayaran sebanyak RM500 pada awal Januari lalu dan sepatutnya menerima RM250 menjelang Aidilfitri ini.

Jadi jika Guan Eng pohon peruntukan khas nanti, Penjawat Awam patut dapat bonus raya RM900 seorang bukan hanya RM400.

Jika tidak, untuk apa peruntukan khas tersebut? Dan mana baki peruntukan sebelum ini?

Jika Guan Eng dan para pegawai tidak jumpa teks Bajet tersebut boleh mesej saya.

Penyokong PH yang dikatakan ‘uneducated’ oleh Mahathir akan percaya cakap Lim Guan Eng.

Mari tengok video apa kata orang Cina mengenai Cina bodoh, Lim Gian Eng dan DAP:



Lihat video: https://youtu.be/M6-mu24-PEE

Rujukan:
Lihat 2 perenggan terakhir portal yang menjadi kitab PH mengenai bayaran khas:
https://malaysiakini.com/news/399746

https://facebook.com/story.php?story_fbid=1252931388172175&id=610929202372400

Intipati bajet 2018:
https://www.permohonan.my/intipati-bajet-malaysia-ringkasan/

Pekeliling Bil 7 2017 mengenai bayaran khas boleh download sini: http://docs.jpa.gov.my/docs/pp/2017/pp072017.pdf

Dalam pekeliling jelas di tulis jumlah bayaran khas untuk kakitangan awam semua peringkat adalah RM1,500 (RM1,000 pada Januari 2018 + RM500 sebelum Aidilfitri)

Bayaran khas pesara berjumlah RM750 (RM500 pada Januari 2018 + RM250 sebelun Aidilfitri)

Dapat kepada beruk dapat bunga, semua nak diubahnya lepas tu macai bangang Pakatun kata tak ada dalam bajet 2018. Uneducated!.

Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskanKepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskanKepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

Kepala hotak Lim Guan Eng, peruntukan pembayaran bonus telah dibentang dalam bajet 2018 dan diluluskan

(Visited 32 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

79 comments

  1. Sha Bacca

    #Masyukkk #nieBaruKleptokrasi #PHfullOfShit

  2. Rosslan Roslan

    Dia nak masuk dlm Ac tabung PH itu

  3. Muhd Faizal

    NASIHAT

    Kalau ada orang muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh membangun, maka sampaikanlah pada dia bahawa firaun boleh membangun mesir menjadi negara maju, penduduknya hidup makmur tetapi fir’aun mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.

    Kalau ada orang Muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh membuat negara kita menjadi moden, maka sampaikanlah pada dia bahawa namrud boleh membangun Messopotamia menjadi negara yang moden, bangunan menjulang ke atas dengan teknologi canggih ketika itu. Hanya namrud mendustakan Allah, maka Allah hancurkan dia.

    Kalau ada orang Muslim menyokong orang kafir kerana kononnya orang kafir boleh menjadikan hidup makmur, maka sampaikanlah pada dia bahwa Bangsa saba’ boleh membangun negerinya menjadi negara yang makmur, bebas rasuah tetapi kaum saba’ mendustakan Agama Allah, maka Allah hancurkan mereka..

    Percayalah orang yang selalu bersama Allah tidak akan pernah kehilangan apapun, tetapi orang yang kehilangan Allah maka ia akan kehilangan segalanya.

    Saya tidak benci dengan orang non muslim atau membiarkan muslim yg korup, tetapi Allah dengan firmanNya melarang saya untuk memilihnya sebagai pemimpin dan teman setia dan mengetepikan ukhuwwah sesama muslim apalagi jika mereka berani mencampuri urusan agama kami.

    Saya tidak ingin berdebat dengan Anda yang mendukung mereka, apalagi jika Anda yang orang islam.

    Bagaimana saya boleh meyakinkan Anda, sedangkan Firman Allah pun Anda abaikan.

    Tanyalah orang-orang soleh.
    Mengapa mereka tidak mahu berhibur?
    Nescaya mereka akan menjawab.
    Bagaimana kami mahu berhibur sedangkan,
    Mati itu di belakang kami.
    Kubur itu di hadapan kami.
    Kiamat itu janjian kami.
    Neraka itu memburu kami.
    Dan perhentian kami ialah Allah.

    افلا تعقلون
    tidakkah kamu berfikir…?

    WASIAT IMAM ASY SYAFI’I

    Imam asy Syafi’i rahimahullah, pernah berwasiat:

    “Nanti di akhir zaman akan banyak Ulama’ yang membingungkan umat, sehingga umat bingung untuk membedakan dan memilih yg mana Ulama’ Warosatul Anbiya’ (pewaris nabi) dan yg mana ulama’ suu’ (jahat) yang menyesatkan umat.”

    Maka Imam Syafi’i rahimahullah pun melanjutkan:

    “Carilah Ulama’ yang paling dibenci oleh orang-orang kafir dan orang munafiq, dan jadikanlah ia sebagai Ulama’ yang membimbingmu, dan jauhilah ulama’ yang dekat dengan orang kafir dan munafiq kerana ia akan menyesatkanmu, menjauhimu dari keredhaan Allah.”

    Ummu Yusoef
    Nabilah Mawar Putih

  4. Propotect Reen

    Apa nak hairan.. zaman Najib buat peruntukan berbillion ringgit tpi lesak hahahahahah

  5. Keris Pusaka Merah

    LGE INI OTAK SEMPUT‼️ konon BONUS DIA LAH YG BAGI KT RAKYAT⁉️USUL DARI DIA LAH PENJAWAT AWAM DPAT BONUS⁉️⁉️
    Bonus yang DS NAJIB bagi adalah sebanyak RM500 itu termasuk dalam BAJET 2018. Sepatut tiada POTONGAN DARI KERAJAAN ZALIM NI‼️

  6. Radzi Slm

    Yg berfikir nampak lah tuan….

  7. Halim Lim

    dtg lg dedak bn..sudh2la..buln2puasa ne bnyk2 la bramal..jgn crita kburakn org je..

  8. Nik Sanura Hussin

    Penipuan alaf baru ,sempena Malaysia baru..

  9. Rockers Jiwang

    kerajaan munafik kan.termasuklah dgn pecacainya sekali.kuang kuang kuang

  10. Muhd Faizal

    betul bro madey dah ckp Lembu PH uneducated..

  11. Shadi Dino

    Bonus rm500 potong rm100…..dh tu tambah 7ratus juta lagi…fuhh…kaya2

  12. Hasnifarina Hassan

    Naperla xde staff mof ygblh ajar dia sikit… xbincang ke?

  13. Shadi Dino

    Apa bukti lesap?bagi ler..jgn cakap jer……

  14. Shah Md Isa

    Tu yg tak faham… Habis semua dipotongnya

  15. Shadi Dino

    Ku rasa dia ni memang cybertroopher dapig ni….bkn calang2 org boleh senyum dgn misaicm tu

  16. John Rocky

    Shadi Dino senyum dlm tangisan smbil lap kepala yg basah bau hancing

  17. Rusli Mansur

    Kalau nk lebih duit usaha sendiri..

  18. Zulkefli Ghazali

    Bonus tahun ni 2018 dah siap dibuat pd 2017
    So tinggal beri je la..
    Kalau utk tahun dpn 2019 dibuat pd 2018
    Duit tu dah diluluskan tp sendiri mau ingat la haprak punye menteri….

  19. Hussin Kamdol

    Macai Dapig. Sila kemukakan bukti bila buat tuduhan.

  20. Keris Pusaka Merah

    Yang bute hati dan x mahu terima kebenaran mmg payah.

  21. Tanah Tumpah Darahku

    mcm2 aku tulis,buat statement burukkan ph,dapig kan ph.post dlm fb.tapi sia2,keputusan pru14 bn 79 ph 126.tdk berubah hahahaha aku dah putus asa

  22. Aqballuddin Haji Ishak

    Kalau dh munafiq apa nk hairan kalau dia menipu

  23. Yop Kidai

    Yg otak lembu jer percaya ckp mosibat ni

  24. Tengku Suria Tengku Faruok

    #Stupid New government’s Malaysia (PH) !!!!

  25. Qeqen E

    Memang 5 tahun jela pakatan haprak ni memerintah.. Kalau macam nila.. Memang x lama.. Hahaha

  26. Kamal Ishak

    Dh bnyk mkn taik kafir harbi ni…

  27. Kamal Ishak

    Enth 2 sembng aje..x tau fkta..buta sejarah
    ..main ikut2 je..budk mlyu skrng ..luar ok ..dalaman hampehh..

  28. Jack

    Kalau Yang Mengaku Islam Tapi Perbuatannya Lebih Teruk Dari Kafir?…

  29. Faizal Jai

    turn kutu sape dpt ni… Zaidie Abdullah ke

  30. Suriana Su

    nobita always like that educated but not inteligent

  31. Mohd Naquiddin

    sbb tu aku hairan…dah lulus kat perlimen beb..bukan saja2 janji..lpastu madey suka2 tak bagi..so persoalannya, ke mana duit tu pergi?

  32. Syafa Syafika

    Setau aku sebelum ni elok je penjawat awam dapat bonus. X penah plk kes peruntukan lesap…

  33. Shadi Dino

    Kamal Ishak ….aku takut penyamar je…..bkn melayu pun…tu je

  34. Cik Eila Badarudin

    Ulang Siaran

    _?PERDANA MENTERI Tun M SAH kan projek mega ECRL?, tiada Aset Negara digadai pada Negara China.

    Bermaksud…
    ????
    _*》Kerajaan BN/DSN BEBAS segala dari tuduhan FITNAH PH_Tun M*

    ? Kenyataan media PH RM55 BILLION adalah Fasa 1 ERCL, Tambahan berikutnya RM11 BILLION untuk Fasa seterusnya.
    _?Sementara itu RM55 BILLION adalah Jumlah keseluruhan Projek ERCL telah DiSAHKAN oleh Menteri Luar Negara China.

    Bermaksud
    ???
    _*”Kerajaan BN/DSN bebas dari segala Tuduhan KOS ERCL di manipulasi PH.”

    ?Dakwaan PH RM 2.6 BILLION duit dari salahlaku keatas 1MDB.
    ? ZETI Gabenor BNM akui sahkan Duit itu derma dari Raja saudi dan membenarkan duit tersebut masuk ke Acc Ambank.

    Bermaksud
    ???
    _*》DSN Bebas dari segala pertuduhan FITNAH 2.6B PH.

    ?Fitnah PH Ekonomi Negara dah semakin teruk ?.Negara gagal Hutang 1Trillion.
    ?Kenyataan Menteri Kewangan “Ekonomi Negara sangat kukuh?, Aliran tunai dlm ekonomi tinggi serta Rizab Negara RM430 ++BILLION”.

    Bermaksud_
    ???
    Kerajaan BN/DSN bebas dari pertuduhan manipulasi PH LGE.

  35. Cik Eila Badarudin

    Ulang Siaran

    _?PERDANA MENTERI Tun M SAH kan projek mega ECRL?, tiada Aset Negara digadai pada Negara China.

    Bermaksud…
    ????
    _*》Kerajaan BN/DSN BEBAS segala dari tuduhan FITNAH PH_Tun M*

    ? Kenyataan media PH RM55 BILLION adalah Fasa 1 ERCL, Tambahan berikutnya RM11 BILLION untuk Fasa seterusnya.
    _?Sementara itu RM55 BILLION adalah Jumlah keseluruhan Projek ERCL telah DiSAHKAN oleh Menteri Luar Negara China.

    Bermaksud
    ???
    _*”Kerajaan BN/DSN bebas dari segala Tuduhan KOS ERCL di manipulasi PH.”

    ?Dakwaan PH RM 2.6 BILLION duit dari salahlaku keatas 1MDB.
    ? ZETI Gabenor BNM akui sahkan Duit itu derma dari Raja saudi dan membenarkan duit tersebut masuk ke Acc Ambank.

    Bermaksud
    ???
    _*》DSN Bebas dari segala pertuduhan FITNAH 2.6B PH.

    ?Fitnah PH Ekonomi Negara dah semakin teruk ?.Negara gagal Hutang 1Trillion.
    ?Kenyataan Menteri Kewangan “Ekonomi Negara sangat kukuh?, Aliran tunai dlm ekonomi tinggi serta Rizab Negara RM430 ++BILLION”.

    Bermaksud_
    ???
    Kerajaan BN/DSN bebas dari pertuduhan manipulasi PH LGE.

  36. Cik Eila Badarudin

    Ulang Siaran

    _?PERDANA MENTERI Tun M SAH kan projek mega ECRL?, tiada Aset Negara digadai pada Negara China.

    Bermaksud…
    ????
    _*》Kerajaan BN/DSN BEBAS segala dari tuduhan FITNAH PH_Tun M*

    ? Kenyataan media PH RM55 BILLION adalah Fasa 1 ERCL, Tambahan berikutnya RM11 BILLION untuk Fasa seterusnya.
    _?Sementara itu RM55 BILLION adalah Jumlah keseluruhan Projek ERCL telah DiSAHKAN oleh Menteri Luar Negara China.

    Bermaksud
    ???
    _*”Kerajaan BN/DSN bebas dari segala Tuduhan KOS ERCL di manipulasi PH.”

    ?Dakwaan PH RM 2.6 BILLION duit dari salahlaku keatas 1MDB.
    ? ZETI Gabenor BNM akui sahkan Duit itu derma dari Raja saudi dan membenarkan duit tersebut masuk ke Acc Ambank.

    Bermaksud
    ???
    _*》DSN Bebas dari segala pertuduhan FITNAH 2.6B PH.

    ?Fitnah PH Ekonomi Negara dah semakin teruk ?.Negara gagal Hutang 1Trillion.
    ?Kenyataan Menteri Kewangan “Ekonomi Negara sangat kukuh?, Aliran tunai dlm ekonomi tinggi serta Rizab Negara RM430 ++BILLION”.

    Bermaksud_
    ???
    Kerajaan BN/DSN bebas dari pertuduhan manipulasi PH LGE.

  37. Cik Eila Badarudin

    Ulang Siaran

    _?PERDANA MENTERI Tun M SAH kan projek mega ECRL?, tiada Aset Negara digadai pada Negara China.

    Bermaksud…
    ????
    _*》Kerajaan BN/DSN BEBAS segala dari tuduhan FITNAH PH_Tun M*

    ? Kenyataan media PH RM55 BILLION adalah Fasa 1 ERCL, Tambahan berikutnya RM11 BILLION untuk Fasa seterusnya.
    _?Sementara itu RM55 BILLION adalah Jumlah keseluruhan Projek ERCL telah DiSAHKAN oleh Menteri Luar Negara China.

    Bermaksud
    ???
    _*”Kerajaan BN/DSN bebas dari segala Tuduhan KOS ERCL di manipulasi PH.”

    ?Dakwaan PH RM 2.6 BILLION duit dari salahlaku keatas 1MDB.
    ? ZETI Gabenor BNM akui sahkan Duit itu derma dari Raja saudi dan membenarkan duit tersebut masuk ke Acc Ambank.

    Bermaksud
    ???
    _*》DSN Bebas dari segala pertuduhan FITNAH 2.6B PH.

    ?Fitnah PH Ekonomi Negara dah semakin teruk ?.Negara gagal Hutang 1Trillion.
    ?Kenyataan Menteri Kewangan “Ekonomi Negara sangat kukuh?, Aliran tunai dlm ekonomi tinggi serta Rizab Negara RM430 ++BILLION”.

    Bermaksud_
    ???
    Kerajaan BN/DSN bebas dari pertuduhan manipulasi PH LGE.

  38. Shukor Maman

    Ksian kt rakyat asik kna tipuuu ja ngn KERA ajan

  39. Ahmad Hafidz Hamidun

    Itu apek…Dia PENYAMUN modern…
    tak kan tak tahu lagiii..hayyaaa

  40. Syed Nazrul

    Kantoi bodo je cina bbi ni! Ni lah penyamun sebenar!!!

  41. Munji Azmi

    Dia dah belasah laj apa lagi.. Terimalah akibat yg buat pilihan untuk kaki tipu..

  42. Saadon Sam

    Nak hapus. tak blh dapig ada kuda sakti.

  43. Rohani Saud

    Dia perasan….ingat dia dah buat yg terbaik…

  44. Johari Darus

    Acc Tabung PH tu, macai2 suruh lah apek tu pembentangan terperinci kemana disalurkan duit tu ??? Hahahaha

  45. Benedict Gumai

    Itu semua bajet kosong,tunggu duit GST.orang malaysia ni banyak berpendidikan tinggi,so cuba kira:reserve negara baru 100 billion wadhal hutang 1trillion,macam mana nak urus.

  46. Ishak Husna

    Rileks la.. Baru satu bulan…. Ada lagi 59 bulan…. Kah kah kah….
    Rindu pulak abam Bunga Raya yg selalu lepak kedai mamak menghasut pelanggan dgn kata² manis bermadu..
    Ingin jugak aku tanya kalu² ada jwpn spin dari pihak KERAjaan… Kikiki

  47. Md Fauzi Bin Madon

    Relax brader..hr ni 2000 org ahli umno masuk amanah..akan ada ramai lg ahli akan pindah parti..relax brader..bn da x relevan

  48. Md Fauzi Bin Madon

    Relax brader..hr ni 2000 org ahli umno masuk amanah..akan ada ramai lg ahli akan pindah parti..relax brader..bn da x relevan

  49. Ishak Husna

    Ya… 2000 angka rasmi. Sbnrnya besar lagi. Dipersilakan….. Masuklah beramai²…Bunga raya…. Bubga kebangsaan negara. !!!

  50. Samsuri Ali

    Bajet kosong? Bln 1 aritu baru dpt RM1k. Tang mana yg kosong Caibi

  51. Norsaharil Sahak

    Baik masuk parti profly Ishak Husna.. tiap2 mlm minggu ada meeting dkt hall bawak ke salam sentosa…

  52. Dodi M Amg

    uneducated caibi, senang je nak bodohkan.. ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.