Kerajaan Persekutuan baru terus jual negara kepada China

Dasar lawak baru dari Mahathir dan kerajaan Persekutuan yang baru…

Sebelum PRU14 melalak kata Malaysia telah di pajak gadai kepada China.. Sudahnya dia pulak yang ketuai untuk meneruskan inisiatif tersebut..

Kepada penyokong kerajaan yang baru diberi mandat tak terasa ker malaysia kena gadai lagi.. ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

———————–
Malaysia akan terus sokong inisiatif ‘Belt and Road’

Pengumuman Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, mengenai sokongannya terhadap inisiatif ‘Belt and Road’ China membantu mengulangi dasar pro-perniagaan kerajaan yang baharu dan meneruskan kesinambungan dalam mengukuhkan hubungan persahabatan antara China dan Malaysia.

Presiden Dewan Perniagaan Malaysia-China (MCCC), Tan Yew Sing, berkata sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), Dr Mahathir menekankan mengenai keperluan mengkaji semula projek modal China di negara ini, terutama projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang menyebabkan pergolakan dalam kalangan syarikat China dan peningkatan tuduhan anti-China.
https://www.bharian.com.my/bisnes/lain-lain/2018/05/425216/malaysia-akan-terus-sokong-inisiatif-belt-and-road

—————-
Rujukan:
https://pakdin.my/tag/jual-negara

169 Replies to “Kerajaan Persekutuan baru terus jual negara kepada China

    1. Ya!! Kani terima hakikatnya yg BN telah tewas tetapi awak kata yg PKR org2nya tak pernah kata BN salah sama sekali …. hahaha… lawaknya awak ni kan? Ya lah sbb mereka dah menang tengok semasa sebelum nenang Wow!! dlm fb ni ramai beribu2 penyukung2 pencacai2 PKR yg mengata-ngata BN serta org2 BN siap maki hamun lagi. Fitnah sudah menjadi perkara biasa dlm diri mereka org2 PKR. Sungguh menjijikkan … sentiasa mencari kesalahan BN. Nauzubillahiminalzalik!!! .

    2. Sams je BN mereka jugs ada nembuat fitnah dan mengsta mcm2 langsung tak hormst org tua tak tau adab jgnlah nak terlalu membela sangat sama saje klu nak di tengok dlm fb tu mcm2 mentang2 masa tu BN dlm tgn korang berlagak ckp besar je klu tak dibodek org tu di tolak tepi tak dipandang saya ni dah lama campur dgn org BN malahan sebelum ni saya dah pernah ikut join dgn org BN tapi org2nys semua berlagak-lagak mcm mana org nk lekat dgn BN malshan ada setengahnya pilih org yg tertentu je bila memerlukan barulah tdrhegeh-hegeh cari org tu klu diikutkan sape yg tak syg dgn org UMNO dgn BN ni tapi disebabkan org2nya yg berlagak dan tak sedarkan diri ini lah ramai yg betalih arah

  1. Anak Muda tertipu… Itulah anak muda asam garam kurang. Pengalaman hidup masih mentah. Ada Anak Muda yang rumahtangga setahun jagung pun dah berpisah. Tapi ada hati nak atur negara. Dulu kata Najib jual negara sekarang dah kena jajah ke? Nak pesan sikit kat Anak Muda… Kalau nak tahu punca barang naik nilah orangnya… Dewan Perniagaan Cina yang memanipulasikan harga barang. Selamat Berubah Anak Muda. Anak Muda dah ada rumah ke belum? Kesian Anak Muda.