Home / :: BLOG :: / Kesan Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan
Kesan Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan

Kesan Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan

1) Gabenor BNM meletak jawatan kerana beliau tidak dapat menerima orang bodoh yang berusaha memutarbelitkan sifat hutang negara menggunakan imaginasi mereka sendiri.

2) Ketua Pegawai Eksekutif TM meletakkan jawatan selepas hanya satu tahun berkhidmat kerana tiada apa yang dapat dicapai jika rakan sekerja baru anda adalah bodoh dan beremosi.

3) Ketua Pegawai Eksekutif Petronas meletakkan jawatan kerana beliau tidak dapat menerima tindakan kejam yang diambil Petronas mengenai hak-hak sumber Sabah dan Sarawak, sikap saling menghormati dan memahami yang dipupuk kerajaan BN sebelum ini dengan dua negeri itu telah terhapus.

4) Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia sedih melihat bagaimana pelabur-pelabur asing menjauhi negara ini kerana kenyataan bodoh dan bertentangan mengenai kewangan negara dan dasar fiskal yang tidak logik yang diuat oleh banyak orang bodoh dalam kerajaan baru, termasuk Kewangan, PM, dan juga majlis-majlis penatua yang tidak sah.

5) Saya yakin jika Mat Sabu menduduki ujian itu, beliau akan berada pada kedudukan antara yang paling rendah, tetapi beliau telah dipilih sebagai Menteri Pertahanan kita. Lawak betul!

6) Monopoli ini dilaksanakan oleh beliau sendiri dan sekarang beliau meludah pada mukanya sendiri.

7) Dari kertas siasatan yang dibocorkan oleh ketua SPRM semasa, mantan gabenor BNM telah mengesahkan bahawa RM2.6 bilion sememangnya adalah derma dari Arab Saudi dan beliau yang menasihatkan untuk Dato’ Sri Najib Razak membuka akaun bank dan wang ini dipindahkan terus ke dalam akaunnya. Peguam Negara baru boleh pergi cari Jho Low, tiada orang yang kisah, kenapa tidal cari?.

8) Jumlah penjualan asing dari BSKL sejurus selepas pasaran saham dibuka selepas PRU14 sehingga semalam dianggarkan melebihi AS$1 bilion, dan kerajaan baru bertungkus-lumus menggunakan wang hasil kerja keras kita di KWSP untuk menangani perkara itu. Nilai AS$ 1 bilion ini masih dalam RM dan sekiranya mereka mengambil keputusan untuk menarik modal ini keluar dari Malaysia maka Ringgit dijangka akan menurun lagi, mungkin sehingga RM4.5. Harap anda gembira sekarang.

9) Menghantar SPRM ke China untuk menyiasat “Projek Gas” akan menjadi kesilapan terbesar yang pernah dibuat dan mereka mungkin tidak tahu bahawa China bukan lagi China yang sama dengan semasa pemerintahannya sebagai PM ke-4 Malaysia. Tunggu sehingga China bertindak balas yang mana pasti akan termasuk mengurangkan pembelian minyak sawit dan mengurangkan lawatan pelancong, dan siapa yang anda fikir akan terkesan daripada ini?

10) Mereka telah mula menyerang YDP Agong dan mungkin mereka berharap untuk membina sebuah republik baru. Semoga berjaya!

Tabik kepada semua pengundi bodoh, sesungguhnya anda telah meminta sesuatu yang terlalu tidak masuk akal, yang tidak pernah dilihat oleh mata, didengar oleh telinga, dan difikirkan oleh otak.

http://pakdin.my/tag/pilihan-raya-umum

(Visited 30 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

21 comments

  1. Propotect Reen

    Bkn slah pakah tpi buat pilihan betul hahahah

  2. Zack ID

    Hahaha.. pengundi yg dikencing.. tp pelik, senyap sunyi pulak tu.. padahal habis hancingg

  3. Rahim Jais

    Kembalikan mandat memimpin negara kpd yg lebih berjiwa membantu rakyat pafa PRU15 nanti. Ajar pakatan japrak ni cukup2

  4. Dik Ma Rosslan Ismail

    dah la jadi bodoh..diperbodohkan..kena kencing babi pula..padan muka pengikut PH

  5. Sni Per

    Diaorg ckp tkpe, semua yg kerajaan diaorg buat tu bersebab, utk pulihkan ekonomi negara. Masa berkempen sblm PRU14 kn main ckp ekonomi malaysia teruk la akan bankrupt, tp berani jgk taruk manifesto mcm2, last kuar alasan memacam. Belit punya belit last2 ckp ekonomi negara ok plak. Tknk/tkleh tunai manifesto guna memcm alasan, kesian btol pada penyokong diaorg. Dalam hati pnyokong2 tu mesti sakit la kn, cuma xkn nk mngaku kn

  6. AntuRock AntuRock

    Pengundi tu rakyat min,bhasa jgn kasar sgt ler nk berpolitaik,jgn terikut cara pembangkang lama dlm bab bhasa menaip…Elok skng masih ad yg syg,takut t makin melayang plak kn?✌

  7. AntuRock AntuRock

    Dl menteri2 pn slamber je nk sound2 pihak lwn dgn bhasa kasar dlm tv kn,sbb tu rkyat keliru utk menilai..kesudahan nye bn jatuh pd pru lpas,tu ler antara sebab2 nye d tambah dgn cucuk2 dr pmbangkang lama…sedeyy?

  8. Aizek Marang

    Puok bodoh…puok hancing…..kena kencing…hancing perim

  9. HanSolo Snr ArRayyan

    Nak buat macam mn #malaysiamemilih dan #nakbantunegara

  10. Hazel Sunday

    Yg dlm nie pun komen2.
    Ada yg bercabang,lalang…

    Renung2kan..

  11. Husni Yus

    Turun..jangan x turun…hihihi

  12. Benedict Gumai

    Yang kita pangkah selama 60 tahun adalah BN,walaupun mereka terang2 meranap ekonomi,merompak dan berjaya melahirkan jutawan2 yang tak terkira hartanya,sehingga negri gohet gostan,masih juga diagung2kan.hai manusia.P.Ramli memang sudah meramalkan keadaan ini 40-50 tahun dahulu,memang tidak disangka akan berlaku akhirnya.?

  13. Saiful Raden Jumari

    Dah tua pun bodoh…ingat benar citer p ramlee..so yg akan jadi tua tu jgn jadi bodoh ye..jadi cerdik..

  14. Amy Angler

    Bistu nk tnggu puak ph kaya raya baru nk tkr kerajaan ke? Kahkahkahkah

  15. Othman Rasid

    Bkn x mnerima orng ” bodoh.”.. sbenarnya yg dia paling bodoh sbb dulu bkrja dgn pemerintah yg bodoh..” kata Tun M..busuk sampai keusus2nya..” T.M adalh dr species mana…???.. sama shja..

  16. Afina Ibnu

    Mereka aemua ni putar belit
    Kita yg terhimpit ditgh2

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.