Kesan Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan

Kesan Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan

1) Gabenor BNM meletak jawatan kerana beliau tidak dapat menerima orang bodoh yang berusaha memutarbelitkan sifat hutang negara menggunakan imaginasi mereka sendiri.

2) Ketua Pegawai Eksekutif TM meletakkan jawatan selepas hanya satu tahun berkhidmat kerana tiada apa yang dapat dicapai jika rakan sekerja baru anda adalah bodoh dan beremosi.

3) Ketua Pegawai Eksekutif Petronas meletakkan jawatan kerana beliau tidak dapat menerima tindakan kejam yang diambil Petronas mengenai hak-hak sumber Sabah dan Sarawak, sikap saling menghormati dan memahami yang dipupuk kerajaan BN sebelum ini dengan dua negeri itu telah terhapus.

4) Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia sedih melihat bagaimana pelabur-pelabur asing menjauhi negara ini kerana kenyataan bodoh dan bertentangan mengenai kewangan negara dan dasar fiskal yang tidak logik yang diuat oleh banyak orang bodoh dalam kerajaan baru, termasuk Kewangan, PM, dan juga majlis-majlis penatua yang tidak sah.

5) Saya yakin jika Mat Sabu menduduki ujian itu, beliau akan berada pada kedudukan antara yang paling rendah, tetapi beliau telah dipilih sebagai Menteri Pertahanan kita. Lawak betul!

6) Monopoli ini dilaksanakan oleh beliau sendiri dan sekarang beliau meludah pada mukanya sendiri.

7) Dari kertas siasatan yang dibocorkan oleh ketua SPRM semasa, mantan gabenor BNM telah mengesahkan bahawa RM2.6 bilion sememangnya adalah derma dari Arab Saudi dan beliau yang menasihatkan untuk Dato’ Sri Najib Razak membuka akaun bank dan wang ini dipindahkan terus ke dalam akaunnya. Peguam Negara baru boleh pergi cari Jho Low, tiada orang yang kisah, kenapa tidal cari?.

8) Jumlah penjualan asing dari BSKL sejurus selepas pasaran saham dibuka selepas PRU14 sehingga semalam dianggarkan melebihi AS$1 bilion, dan kerajaan baru bertungkus-lumus menggunakan wang hasil kerja keras kita di KWSP untuk menangani perkara itu. Nilai AS$ 1 bilion ini masih dalam RM dan sekiranya mereka mengambil keputusan untuk menarik modal ini keluar dari Malaysia maka Ringgit dijangka akan menurun lagi, mungkin sehingga RM4.5. Harap anda gembira sekarang.

9) Menghantar SPRM ke China untuk menyiasat “Projek Gas” akan menjadi kesilapan terbesar yang pernah dibuat dan mereka mungkin tidak tahu bahawa China bukan lagi China yang sama dengan semasa pemerintahannya sebagai PM ke-4 Malaysia. Tunggu sehingga China bertindak balas yang mana pasti akan termasuk mengurangkan pembelian minyak sawit dan mengurangkan lawatan pelancong, dan siapa yang anda fikir akan terkesan daripada ini?

10) Mereka telah mula menyerang YDP Agong dan mungkin mereka berharap untuk membina sebuah republik baru. Semoga berjaya!

Tabik kepada semua pengundi bodoh, sesungguhnya anda telah meminta sesuatu yang terlalu tidak masuk akal, yang tidak pernah dilihat oleh mata, didengar oleh telinga, dan difikirkan oleh otak.

http://pakdin.my/tag/pilihan-raya-umum

21
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Othman Rasid
Guest

Bkn x mnerima orng ” bodoh.”.. sbenarnya yg dia paling bodoh sbb dulu bkrja dgn pemerintah yg bodoh..” kata Tun M..busuk sampai keusus2nya..” T.M adalh… Read more »

Husni Yus
Guest

Betul tu ngah..2×5 je

Saiful Raden Jumari
Guest

Dah tua pun bodoh…ingat benar citer p ramlee..so yg akan jadi tua tu jgn jadi bodoh ye..jadi cerdik..

Jeffrey Vairan
Guest

takut kena pecat la tu…..

Benedict Gumai
Guest

Yang kita pangkah selama 60 tahun adalah BN,walaupun mereka terang2 meranap ekonomi,merompak dan berjaya melahirkan jutawan2 yang tak terkira hartanya,sehingga negri gohet gostan,masih juga diagung2kan.hai… Read more »

Amy Angler
Guest

Bistu nk tnggu puak ph kaya raya baru nk tkr kerajaan ke? Kahkahkahkah

Afina Ibnu
Guest

Mereka aemua ni putar belit
Kita yg terhimpit ditgh2

Husni Yus
Guest

Turun..jangan x turun…hihihi

Hazel Sunday
Guest

Yg dlm nie pun komen2.
Ada yg bercabang,lalang…

Renung2kan..

HanSolo Snr ArRayyan
Guest

Nak buat macam mn #malaysiamemilih dan #nakbantunegara

Aizek Marang
Guest

Puok bodoh…puok hancing…..kena kencing…hancing perim

AntuRock AntuRock
Guest

Dl menteri2 pn slamber je nk sound2 pihak lwn dgn bhasa kasar dlm tv kn,sbb tu rkyat keliru utk menilai..kesudahan nye bn jatuh pd pru… Read more »

AntuRock AntuRock
Guest

Pengundi tu rakyat min,bhasa jgn kasar sgt ler nk berpolitaik,jgn terikut cara pembangkang lama dlm bab bhasa menaip…Elok skng masih ad yg syg,takut t makin… Read more »