31.8 C
Kuala Lumpur
Saturday, January 16, 2021

Kezaliman dan diktator seorang Perdana Menteri, Mahathir Mohamad

Tindakan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad untuk menamatkan kira-kira 17,000 penjawat awam di seluruh negara dianggap satu tindakan yang amat zalim dan tidak berperikemanusiaan khasnya kepada kaum Melayu di negara ini.

Alasan Tun Mahathir untuk menjimatkan perbelanjaan kerajaan kini adalah sama sekali sangat tidak munasabah. Penjawat awam yang akan ditamatkan perkhidmatannya adalah kakitangan kerajaan yang telah membantu sektor kerajaan selama ini yang terdiri daripada Melayu dan juga melibatkan lebih 20% terdiri dari pada kaum-kaum lain. Di manakah keadilan sebagai seorang pemimpin seperti Tun Mahathir?

Saya memandang perkara ini sangat serius dan satu tindakan yang menzalimi pekerja kerajaan di negara ini.

Kakitangan ini telah kehilangan pendapatan dan disaat mereka mahu menyambut bulan Ramadhan serta Aidilfitri bersama keluarga mereka.

Perdana Menteri pula bertindak sedemikian kepada penjawat awam. Ini menampakkan kembali sifat Diktatornya dengan membuat keputusan sendiri tanpa ada perbincangan dengan pelbagai pihak untuk menentukan segala keputusan.
Selain daripada itu tindasan kepada pekerja Melayu yang dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad dengan mula memandang rendah kepada golongan pekerja bawahan.

Sifat dendam Tun Mahathir turut me nampakkan seolah bertujuan untuk membalas dendam serta menakutkan kakitangan kerajaan dengan cuba menyenarai hitamkan mereka yang dijadikan mangsa kepada tindakan memberhentikan kerja kepada penjawat awam ini.

Saya menyarankan semua kakitangan kerajaan perlu bangkit membantu serta mendengar keluhan sahabat-sahabat mereka yang menjadi mangsa dendam seorang pemimpin Diktator seperti Tun Mahathir.

JUJUR AMANAH SATU PERJUANGAN

DATO’ AZWANDDIN HAMZAH
Presiden
JARINGAN MELAYU MALAYSIA
16HB MEI 2018

https://pakdin.my/tag/mahathir

Berita Berkaitan

Komen

    • Apa masalahnya kalau darah india ? Iya mmg benar dan fakta. Kau darah indon xde pon masalah . Perdana menteri tun dr mahathir mohamed adalah seorang pm yg hebat , penyelamat negara dan yg kene pecat tu semua pemusnah negara , kau macai umno bn eh patut lah , sekolah sampai mana dulu ? Hahaha ckupkan ilmu di dada dulu kalau nk bercakap pak cik .

  1. Terang sekarang Persidangan Akhbar Mahathir @ Bernama TV

    1) Majlis Profesor Negara Dimansuhkan
    2) Menteri Gaji potong 10%
    3) Harga bahan api tetap sama
    4) SPAD dimansuhkan, peranan yang diserapkan ke Kementerian Pengangkutan
    5) Kerajaan komited untuk mengurangkan rm1 Trilion hutang
    6) GST 0% 1 Jun
    7) Kerajaan untuk meneliti gaji tinggi dan gaji elaun pegawai kerajaan yang berpangkat tinggi
    8) Semua kontrak dan projek nego langsung akan disemak atau dimansuhkan
    9) Semua pelantikan berkaitan politik dan kerajaan di GLC akan dikaji semula
    10) Pejabat risikan luar Malaysia akan dikaji semula
    11) Akta berita palsu palsu akan dimansuhkan tidak lama lagi
    12) SPRM shukri dilantik kerana dia mempunyai pengalaman dalam kes 1MDB dan menjalankan tugas tanpa rasa takut atau suka
    13) Tiada ulasan mengenai projek PR1MA sekarang
    14) Tiada campurtangan politik di Proton, bergantung pada apa yang Syed Mokhtar dan Geely apa yang mereka mahu lakukan
    15) Berikutan janji bonus dan kenaikan gaji kakitangan awam, tiada yang akan dilaksanakan kerana ia adalah janji Pembangkang, bukan Kerajaan sekarang
    16) Tun M – Saya bukan diktator, lihat semua menteri saya menasihati saya

    Akhir kemas kini langsung

    No15 ambil perhatian

  2. MPN …pun lebih baik tutup saje…pendapatnya ntah kemana…byk atas kertas saje dan habuk pun takde. Sekali buat kertas kerja ratusan ribu habis begitu saje. Jika tanya mana2 pensyarah maka jawapan nya buat perabis duit kerajaan serta ramai kaki bodek.

  3. Maaf kawan2 komen cikit. Saya sungguh berasa kecewa dan kesian bila mengetahui yg ramai penjawat awam seramai 17,000 org yg telah diberhentikan kerja … kenapa? Cubalah fikir dan letak diri kita dlm situasi mereka apa kita rasa…. sungguh sedih. Hanya segelintir shj yg diserapkan keswasta dan yg lain2 menganggur. Apa dah jadi … kebanyakkannya org melayu islam….kan ker dah nak raya nak pakai duit … adoiii kesian sungguh mereka. Kenapa begitu zalim terhadap raakyat … ini betul2 ZALIM namanya. Tak ada peri kemanusiaan langsung. Hanya Allah akan balas pada org yg Zalim. InShaa Allah!!! Allahuakhbar

    • Pekerja swasta kena retrenched ada bayo pampasan beb ni takdo apo2 tak ke naya org yg kena lagi dah nak dekat raya ni org dok sembang gembira dia dok kira hutang piutang kalo single x pe lagi kalo dah beranak pinak suami n isteri kena sekali jadi otak tu jgn letak kat kaki gunakan otak tu..

  4. ITU bukan jawatan suruhanjaya perkhidmatan awam tetapi jawatan yg diterbitkan oleh parti pemerintah yg lepas yg tewas tu….oleh ITU jawatan tu pun kena ditamatkan kalau diteruskan mengabih boreh Jo satu pembaziran Wang rakyat…

  5. Walaupun saya penyokong KJ dan umno saya setuju dgn langkah menamatkan kontrak pekerja politik yg merupakan pembaziran besar berbanding sekiranya gaji mereka digunapakai utk subsidi hospital org miskin dan bina sekolah

  6. apa nak buat.tukar pentadbiran adalah kehendak rakyat. ini yg d kata , yg d kejar takdapat yg d kendong berciciran. oleh itu rakyat juga lah yg harus menjatohkan tun n kunco2nya jgn lah tunggu 5 tahun 5 minggu pun kita dah nyawa2 ikan. Ayuh bangun bangsa ku perangi lah kerajaan penipuan ini.

  7. Tun M tidal jujur dlm PH mahu pun pemrrintahanya . Sifat dendam membara di hati , Allah lanjut kan USIA munkin 100th bukan kerana fikirannya , Tapi ia di Beri masa minta maaf pada seluruh rakyat malaysia am nya kerana dosanya

    • Muhammad Hafisz Bin Al-azmi … maaf ya!!! Jgnlah dlm bulan puasa ni kita dok maki org sampai keluar perkataan MAMPOS tak baik buat istifar banyak2. Apa yg kamu dapat kalau dia mati? Tajuk ni serta perkara ni tidak ada kena mengena langsung dgn DSN. … sbb yg buang 17,000 penjawab awam tu adalah kerajaan skg ni PH (PKR) bukan kerajaan BN lagi. Jadi kenapa mesti babitkan DSN. Apa2 pun bro. bawaklah bersabar dlm bulan yg mulia bulan Ramadhan. Maaf sekali lagi ya!!! Kawan sekiranya ada silap dan salah perkataan… Slmt Berpuasa maaf zahir batin… Wassalam.

  8. Biar padan muke masing2… mmg aku tunggu alasan2 bebal balaci aci2 PH ni… dh xde modal merapu pertahankn jugak PH ko… ko xsedar bru dpt kuase dh kene tipu sesen haram xdpt… dulu ko kate BN perompak penyamun at least die bgi balik BRIM… ade gak bonus tuk kakitgn awam… Ade la jugak org kate kite merase… pastu ade kate hutang negare 1 trilion punce nye pelabur xberani dgn PH naikla mendadak 1 trilion… zaman BN bru 400 bilion betape beze selame 60 tahun memerintah jumlah mcm ni… PH memerintah bru 2 minggu melonjak 110% tambah 700 bilion jdi 1 trilion lbh… klu PH memerintah 60 tahun xke 1 dunia die gadai… merempat la ye masing2 bt rumh ats air… nice kipidap ???

  9. Hahahaha katak d bawa tempurung la
    Katakan.. hahaahaha kesian tun d kencam lagi huhu org penat2 mau kasi stabil ekonomi malaysia kena kencam lagi kesian tun m huhu.. tdk apa klu sikit ne 1 trilion mcm mana malaysia mau bayar balik tu hutang haha

  10. Solat hajat minta PH kaji keputusan tamatkan guru al-Quran (https://elliesuriaty.com/solat-hajat-minta-ph-kaji-keputusan-tamatkan-guru-al-quran/)

    Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, solat hajat diadakan bagi memohon kepada Allah supaya pintu hati pemimpin kerajaan Pakatan Harapan (PH) terbuka untuk mengkaji semula keputusan menamatkan perkhidmatan 3,075 penggerak masyarakat yang menjalankan tugas menyampaikan dakwah dan mengajar al-Quran,…

  11. Dapig berjaya juga gunakan tun untuk mengikut telunjuk mereka…Yg beria nak kurangkan penjawat awam ni lim kit siang sejak pru 13 lg dan akhirnya berjaya jugak nmpaknya dgn bantuan pengundi ph dr kalangan kakitangan kerajaan jugak kan tahniah tahniah kerna ngundi Ph

  12. yang lg zalim org2 lantikkan politik ni mengambil tempat yg sepatutnya orang lain dpt, dn juga mkn gaji gred tinggi yg kerjanya semata2 jd cybertroopers? mmg patut kene buang. benda salah takkan nk tunggu raya baru settlekan? sbb nk raya? apa bende alasan korang pakai. terlampau konfiden yg disokong menang, alih2 ke laut. sedar la diri.

  13. Sebagai rakyat yg bjk akal serta cerdik akan tahu siapa lg kejam kpd rakyat malaysia termasuk admin sendiri dan keluarga admin ya …jgn jd manusia yg akal dlm diri nya tdk dpt menilai akan kebnran yg ada ..takut nanti semakin lama semakin buruk jd sifat diri admin ..jgn sampai tak blh berfikiaq secara waras lg..jd tungamg terblik sifat diri admin..guna lah akal yg di kurniakan oleh pencipta semenjak dlm perut ibu lg ..jgn kt ikut org kerna hasil yg tdk mungkin bgs dgn ths kita ..jgn termkn oleh keluarga serta anak2 di umah akan jd sebalik nya hasil itu ya

  14. “Pengerusi 1mdb,? najib?… Menteri kewangan,? najib?… Perdana mentri?, najib?…. Bila 1mdb x ckup duit sbb blnja mewah, najib mntak kat najib?, najib kata nnt… “”Aku bncang dulu dgn pedana menteri, najib?… Setelah najib berbincang dgn najib?, maka lulus lah duit rakyat kepada Najib ?

    Kata Menteri pertahanan Malaysia
    Mat Sabu?

  15. Woii babi macai , aku ni hidup kat felda kait buah sawit boleh jew hidup . Tak payah nak sembang mati kebuluran . Kau rasa macam mana kami rasa . Kroni kroni babi sial makan duit kuat . Semua kroni kat melaysia duduk bawah najib semua mampos . Sebab diorang lag malaysia hutang sampai 1 trilion

  16. BERITA TERKINI- Parlimen hari ini meluluskan BONUS kakitangan awam dan swasta sebanyak RM 700 sempena HARI RAYA PUASA. Pembayaran akan di buat seminggu sebelum hari raya dan akan terus di masukkan ke dalam akaun. Harapan dengan pemberian bonus ini dapat mengurangkan beban kewangan pekerja dalam menghadapi musim perayaan sekarang ini. Kata seorang pesakit mental..kurang asam..gila rupanya..????

  17. Memang zalim Tun M ni sebab pecat pegawai kerajaan kontrak seperti JASA SPAD dan MPN yang tak menyumbang pada pembangunan dan kesejahteraan negara pun …zalim tak sampai 100 hari dah pecat orang dulu masa memerintah selama 22 tahun dulu tentu dah ramai yang dia prcat..memang tak patut…masa memerintah dulu kalau Tun M curi 1 juta setahun harta dia tentu dah 22 juta ringgit agaknya tapi DSN baru memerontah 10 tahun baru ada 2.6 billion saja zalim Tun M ni

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.