Home / :: BLOG :: / Kit Siang Koma?

Kit Siang Koma?

Penasihat DAP, Lim Kit Siang dilaporkan berada dalam keadaan koma selepas selamat menjalani pembedahan membuang tumor kecil pada 19 Dis lalu.

Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, Ramesh Rao mengesa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjelaskan status terkini kesihatan bapanya.

Katanya, ada sumber dalaman DAP memaklumkan , Kit Siang dalam keadaan kritikal namun tidak dihebahkan kepada umum.

“Adakah benar Lim Kit Siang berada dalam keadaan koma serta tidak sedarkan diri dan kini beliau berada di Singapura?

“Saya mendesak Guan Eng menjelaskan keadaan sebenar kerana rakyat khususnya di kawasannya ingin tahu ke mana hilangnya wakil rakyat mereka,” katanya yang dipetik.

Sebelum ini, Guan Eng dalam kenyataan pada 28 Dis lalu mengesahkan ayahnya menghidap kanser buah pinggang tahap pertama dan selamat menjalani pembedahan membuang tumor kecil.

Kehilangan pemimpin kanan DAP itu disedari ramai selepas beliau tidak hadir ke Konvensyen Pakatan Harapan  di Shah Alam pada 7 Januari lalu.

Pada masa sama, Ramesh berkata sumber dalaman parti itu juga memberitahu, nama hospital di mana Kit Siang menjalani pembedahan yang turut dirahsiakan atas sebab tertentu.

“Sebagai anak, lebih elok Guan Eng beri penjelasan kepada orang ramai berkenaan status bapanya,” katanya lagi.

 


Rujukan:

(Visited 26 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

29 comments

  1. Gir Rizalo

    Penghisap2 tegar lgbt tknk bakar lilin ke

  2. Azizan Mahmud

    Tokong main watang..belajaq dari mat thosay karalla

  3. Mohd Fadhil

    Mati pon xpe..yg penting umnok mati skli

  4. Meor Majid

    Lepas koma, fullstop. Kan? Elok lah tu… yg sorang lg tu bila? Bateri apa dia pakai x abis….

  5. Yop Kidai

    Wayang tongkoi kot nk tarik simpati, bkn bleh percaya

  6. Mimi Rusmiyati

    Jgn la mati dulu.. Nnti aku mati kutu.. Sapa lagi aku nk luku? ??

  7. Azhar Noh

    Jgnlh kata mcam tu, kita berharap dia dipanjangkn umor utk bertanding dlm pru14 ni dgn madey utk menyaksikan h kalah

  8. Liya

    Dah koma,tak ada pulak nak pergi melawat

  9. Meor Majid

    Tlg sapa2 gi curi charger dia. Ngan power bank skali. Biar cepat padam. Hahahahahaa

  10. Roslee Abdul Aziz

    Mana tak anti melayu dan anti Islam bukan tu je,melayu dia buat macam lembu dan perkudakan lagi melayu2 Islam di Pulau Pinang dorang tindas jadinya ni balasan.

  11. Abeli Yasin

    Pergi mampus lagi selamat rakyat Malaysia…

  12. Norjoriahhashim June

    Kembalikan ppinang kt bn lim kit siang dah x sihat tu dsn kuat lg
    Bn akan pulihkan p pinang lebih baik dari sekarang

  13. Izatt Afatt

    Tanda2 awal DAPig bakal berkubur.. .

  14. Norkhaida Samsuddin

    kuasa allah pun jadi mainan awak ni semua ?‍♀️?‍♀️

  15. Meor Majid

    Hoi.. x jemput pn kau komen sini. Sila berambus.

  16. Meor Majid

    Xde sapa buat main pun. Aku cuma nak musuh agama Allah tu cepat2 mati. Dtg ostajah nk bg nasihat… dia yg x paham n xtau apa2 nk sound org. Epitome of idiot. Stupid af.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.