Home / :: BLOG :: / Kit Siang Lebih Rela Ingati Anwar Bukan Mangsa Banjir

Kit Siang Lebih Rela Ingati Anwar Bukan Mangsa Banjir

Dalam keadaan rakyat di Pulau Pinang dan Kedah memerlukan pertolongan, pemimpin PH lebih sibuk dengan perarakan memperingati Anwar Ibrahim 1000 hari di penjara.

Mereka membuat perarakan bermula daripada bangunan Parlimen ke Dataran Merdeka, dan seperti biasa acara akan dipenuhi dengan ucapan daripada pemimpin pembangkang.

Lebih malang apabila Penasihat DAP Lim Kit Siang turut serta di saat anaknya Lim Guan Eng baru kelmarin menitis air mata dengan musibah banjir di Pulau Pinang.

Sementara mereka yang hadir menyertai perarakan tersebut terus ditipu dengan pembohongan yang menyatakan Anwar adalah tahanan politik kononnya permainan UMNO dan BN untuk terus kekal sebagai pemerintah.

Dalam facebook live yang dimuat turun oleh DAP, ternyata rakyat sangat marah apabila pemimpin PH membuang masa untuk membuat hari mengingati Anwar di saat rakyat berhadapan waktu genting terutama yang tinggal di kawasan banjir yang sebelum ini paras airnya berada pada ketinggian sehingga tiga ke empat meter.

Antaranya, Peter Ash berkata penjara ‘rasanya penjara tak kena banjir’.

Manakala Pat blalang berkata people in Penang and Kedah need ur attention! (rakyat di Pulau Pinang dan Kedah perlukan bantuan!)

Ini bermakna rakyat sendiri boleh memikirkan keresahan penduduk yang dilanda banjir, sedangkan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail masih sibuk berarak dengan berbaju berwarna merah sambil memegang kipas berwarna biru, diikuti puak-puak yang lain di dalam perarakan ketika Dewan Rakyat masih bersidang.

Selain Kit Siang, Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok turut hadir manakala majoriti yang lain adalah pemimpin PKR dan PAN.

Jelas DAP tetap mahu menunjukkan kasih sayang parti itu kepada Anwar.

Wan Azizah ketika berarak sempat berkata beliau rasa bersyukur dan gembira apabila ramai yang turut berarak bersamanya mengingati Anwar tanpa sedikitpun memikirkan keluhan rakyat kini yang terpaksa berhadapan dengan banjir.

Barangkali Guan Eng jika Pulau Pinang tidak dilanda banjir beliau tentu akan turut serta.

Kasihan Ketua Menteri itu yang terkontang-kanting sendirian sehingga akhirnya meminta bantuan daripada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Persoalan utama, di mana pemimpin pembangkang yang selama ini kononnya bersama-sama mahu membela tetapi akhirnya Anwar juga dipuja seperti dewa sehingga membuat hari memperingatinya dalam masa yang sama melupakan kesusahan rakyat di Pulau Pinang dan Kedah.

 

(Visited 3 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

27 comments

  1. Izhar Ali

    Nama. Pun. Lim. Kit. Siallll.

  2. Muhamad Zaidi Yusof

    Komunis counter attack dah….

  3. Harm Ka

    Ya Allah dihancurkanlah kafir musyrik, munafik dan fasiq yang ingin menumbangkan dan meruntuhkan agama islam dan penguasaan pemerintah islam di negara kami ini, Ya Allah..amin..

  4. Pak Zam Aileu

    DAP pun nak merintah negara malaysia juga. Dia pun harap dari PKR dan PH lain utk sokong DAP. Kalau tidak, payah nak menang dlm PRU nanti. Bila PAS keluar dari PH, mengamok lah dia sebab undi dah lari. Dan dapat merintah negara, pertama sekali, depa nak hapuskan tentera melayu dijadikan tentera Malaysia…

  5. Abdul Karim Mat Yusup

    Di sini lah rakyat boleh menilai prmimpin2 ph ni….

  6. Mokhtar Sar Sar

    Terpenjara akibat hawa nafsu bkn kran konspirasi politik. Berpaut pd tiori konspirasi bererti berpegangan pd fahaman zionist. Perintah zionist lebih dutama dari amanat yg dberi oleh rakyat utk membantu mereka. Adakn kita akan memilih wakil rakyat yg lebih kpd mengikut telunjuk puak zionist yg dlaknati atau wakil yg utama kebajikan rakyat. Tolak pakatan zionist utk kesejahteraan negara.

  7. Muhd Norizan

    Dok kalut dgn nuar tu buat apa..dia selamat dlm nu…pi bantu penang nu..byk org perlukan bantuan..kak jan oh kak jah

  8. Rahim Tiap

    kalau ini pilihan rakyat , yang hidup anak beranak dan koroni , rakyat pasti menderita , pemimpin semacam ini lah yang buat rakyat diabai kan , pentingkan diri sendiri yang jahanam rakyat dan negara .

  9. Faiz Ghani

    PRU14 semakin hampir mana x puak2 ni x gelabah,parti mereka masih cacamerba ????serius berkata parti badut ni TAK BOLEH dohh..!!???????

  10. Mohd Zakri HJ Ahmad

    Baso menggong….pemimpin kafir itu macam lah..bkn penting kpd bakti….benggong..

  11. Jamain Mohammad

    Anjing tetap cium najisnya walau pun tak dimakannya??

  12. Shariff Ibrahim

    Kroni depa lebih penting dari nasib rakyat…

  13. Hashim Mat

    L.kick siaaal memang kepala puaka komunis dapigs pengganas gila kuasa

  14. Fazura Ismail

    Rakyat sendiri boleh memikirkan keresahan penduduk yang dilanda banjir, sedangkan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail masih sibuk berarak dengan berbaju berwarna merah sambil memegang kipas berwarna biru, diikuti puak-puak yang lain di dalam perarakan ketika Dewan Rakyat masih bersidang.

  15. Drakula Jadian

    Tu nk bertanding kat Pulau pinang pulak !!!
    Sapa sokong memang haram hadah la !!!

  16. Yop Yop

    BANGKAI HIDUP PUNYA PEMIMPIN PAKATAN PEROSAK RAKYAT,,…PUIIIKK

  17. Bin Salim

    Itu antara kenapa Malaysia jadi tak tentu arah.
    Pemimpin yg diperjuangkan/diprtahankan/diketengahkan/dan yg disokong terdiri dari mereka yg banyak menimbulkan masaalah.
    1.Salah laku dan salah guna kuasa.
    2. Pemimpin yg tak bermoral.
    3. Pemimpin yg korap.
    4. Berjuang utk kepentingan peribadi.
    5. Tiada jati diri utk rakyat kecuali hipokrit.

  18. Azlan Ahmad Kamarudin

    takot la kena kluaq dit….baru dpt 1b…..wang msih keras lgi…..xkn nk blanje kot

  19. Masnoor Yussof

    Ohhh dah 1000 hari DSAI dlm P.S.B. .apa kata 1000 hari d jdikn bantuan 1000 beg beras…1000 beg tepung 1000 beg gula 1000 packet minyak masak…beri bntuan MANGSA BANJIR d PULAU PINANG…. alhamdullillahhh….

  20. Mohd Hellmi

    Kepala bapak korang lah kit sial dan barua2 nye nih..

  21. Abdul Jalil

    Tu yang bijak pandai yang rasa hebat diri sendiri dok sokong parti bodoh macam lembu

  22. Jeffri Othman

    Pentingkan politik rakyat diabaikan,itukah pemimpin

  23. Jeffri Othman

    Pentingkan politik rakyat diabaikan,itukah pemimpin

  24. Siti Zubaidah

    Kita sbgi raakyat yg bijak so gunaknlh untuk menilai pemimpin yg bagaimna kita kehendaki, pa yg jd pd anuar dh ketentuanNya dh tertulis

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: