#Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan

#Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan

Kongsi

Perdana Menteri tua Pakatan dalam pengumumannya sempena 100 hari akan memberitahu rakyat yang kerajaannya tidak dapat menunaikan janji kerana;

1. Hutang negara sampai 1 trillion ( sedangkan dalam jawapan bertulis di Parlimen, hutang negara disahkan hanya RM600 bilion)

2. Kerajaan dahulu sembunyikan data ekonomi sebenar (sedangkan telah diiktiraf oleh Bank Negara Malaysia dan agensi penarafan seperti Moody serta IMF yang rizab serta ekonomi Malaysia ditinggalkan kukuh semasa pentadbiran BN)

3. Kerajaan perlu bayar hutang 1MDB (sedangkan negara sebenarnya kehilangan berpuluh bilion ringgit dengan penarikan keluar pelabur daripada pasaran saham dan berbillion dileburkan untuk mengekang ringgit dari terus merudum)

4. Kerajaan perlu dahulukan agenda-agenda penting untuk rakyat (sebenarnya negara kerugian berpuluh bilion bila kos projek infrastruktur dan pembangunan dinaikkan berlipat ganda daripada kos asal demi kepentingan taikun-taikun dan kroni)

5. Kerajaan perlu berjimat sebab kerajaan dulu boros (sebenarnya negara kehilangan RM3.5 bilion sebulan hasil 0% gst dan SST 16% pula hanya boleh mengutip hasil sebanyak RM21 billion, iaitu separuh daripada cukai GST kerana peniaga-peniaga melarikan diri daripada membayar cukai dan menipu cukai akibat SST yang tidak telus dan efisyen)

Perdana Menteri tua Pakatan juga akan kata, Pakatan tidak boleh tunai janji kerana semuanya salah kerajaan dahulu. Kerajaan sekarang juga perlukan masa lebih dari 5 tahun untuk tunai janji. (Sebenarnya ketika itu, ekonomi Malaysia sudah lingkup dan Malaysia menjadi sebuah ‘failed state’ kerana dasar-dasar ekonomi yang tidak jelas, u-turn dan menakut-nakutkan pelabur untuk membuat pelaburan jangka panjang)

Untuk meyakinkan rakyat supaya tertipu, Perdana Menteri tua akan sekali lagi menangis dan mengalirkan air mata buaya kerana kononnya Kerajaan gagal tunai janji. (Sebenarnya rakyat dikencing tetapi hasil negara dan wang cukai rakyat, dibahagikan sesama kroni dan anak-beranak selari dengan polisi dendam kesumat yang merugikan negara)


http://pakdin.my/tag/manifesto

http://pakdin.my/tag/pakatan-harapan


Kongsi

43 Replies to “#Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan

  1. PM ke-4 kata melayu mudah lupa jadi persoalan ini akan dikumpul smpi pru 15. ok kpd mahacai sila bersedia dgn soalan exam ni.haha

    kenapa malaysia tk bangkrap
    kenapa rizab BNM besar 100 billion usd
    kenapa projek2 lama diteruskan
    kenapa ekonomi malaysia kukuh
    kenapa 1MDB punya company tk ditutup. adekah mendatangkan keuntungan
    kenapa Bank dunia puji pertumbuhan ekonomi malaysia
    kenapa sst 10% dan cukai perkhidmatan 6%
    pekerja melayu yg kontrak pon rmi kena buang?? kalu bangsa lain berani atau tk nk buang mcm tu je
    kenapa harga sawit jatuh teruk lps ph ambik alih?? melayu byk rugi.
    kenapa sibuk benar dgn UEC sedangkan byk isu lain lagi penting.sijil SPM tk sesuai ke?
    jumpa tk lg bukti pas terima 90 juta??
    kenapa sibuk nk ubah cara kawad sedangkan ATM perlukan peruntukan persenjataan lebih bsr utk jaga keselamatan negara??
    kenapa sekolah persendirian cina blh dpt peruntukan drpd kerajaan??
    -kelebihan orang melayu sikit2 kena hakis. btllah, masing2 hanya jaga bangsa masing2 sahaja. tk adenya perpaduan. jgn hipokrit.
    kenapa tol tak boleh dimansuhkan seperti yang dijanjikan??
    kenapa sibuk nak naikkan komunis?? komunis dah bunuh rmi org melayu,cina dan india
    kenapa sibuk nk claim melayu ni pendatang?? malu dg asal asul sendiri ke??
    dah lulus cukai?? puas ati naik harga barang bulan 9 tahun 2018 nanti. jgn lari masuk gua pulak masa tu
    LGBT dah mula tuntut hak macam2 . slh sape?? dimana hak manusia yg normal?? adakah manusia normal perlu berpindah ke dimensi lain??
    tapi satu je aku sokong. PM kata nk naikkan harga air jual ke Singapura. haa. tepuk.hehe
    kenapa kerajaan pas terengganu blh selesaikan manifesto dlm 100 hari tapi kerajaan Ph tk blh.haha
    dah cukop 100 hari pd 16.8.2018. mcm mane sume sedap tk kena kencing
    -DAP nk tuntut 999 tahun pajakan bagi kampung baru. amacam org melayu mahacai yg perasan diri pandai walaupun duk kat bandar tapi otak cap ayam. org nasihat dulu tk nk dgr. skrg kena berak menyembur

  2. Kami undi PH bukan kerana janji 100 hari
    Kami tak baca pun manifesto janji 100 hari bila mengundi 9 Mei
    Semua tentang manifesto kami tak peduli
    Kami hanya peduli untuk kalahkan kerajaan pencuri
    Kami hanya peduli untuk kalahkan parti yg berkawan dengan pencuri
    Kau tak perlu tuduh itu ini
    Kami tak pernah sesal membuat pilihan bistari
    Modal janji 100 hari yg kau ulang-ulang sudah basi
    Kau carilah modal baru untuk bela sang pencuri