Home / :: BLOG :: / #Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan
#Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan

#Klentongkasi 100 hari rejim Pakatan Harapan

Perdana Menteri tua Pakatan dalam pengumumannya sempena 100 hari akan memberitahu rakyat yang kerajaannya tidak dapat menunaikan janji kerana;

1. Hutang negara sampai 1 trillion ( sedangkan dalam jawapan bertulis di Parlimen, hutang negara disahkan hanya RM600 bilion)

2. Kerajaan dahulu sembunyikan data ekonomi sebenar (sedangkan telah diiktiraf oleh Bank Negara Malaysia dan agensi penarafan seperti Moody serta IMF yang rizab serta ekonomi Malaysia ditinggalkan kukuh semasa pentadbiran BN)

3. Kerajaan perlu bayar hutang 1MDB (sedangkan negara sebenarnya kehilangan berpuluh bilion ringgit dengan penarikan keluar pelabur daripada pasaran saham dan berbillion dileburkan untuk mengekang ringgit dari terus merudum)

4. Kerajaan perlu dahulukan agenda-agenda penting untuk rakyat (sebenarnya negara kerugian berpuluh bilion bila kos projek infrastruktur dan pembangunan dinaikkan berlipat ganda daripada kos asal demi kepentingan taikun-taikun dan kroni)

Loading...

5. Kerajaan perlu berjimat sebab kerajaan dulu boros (sebenarnya negara kehilangan RM3.5 bilion sebulan hasil 0% gst dan SST 16% pula hanya boleh mengutip hasil sebanyak RM21 billion, iaitu separuh daripada cukai GST kerana peniaga-peniaga melarikan diri daripada membayar cukai dan menipu cukai akibat SST yang tidak telus dan efisyen)

Perdana Menteri tua Pakatan juga akan kata, Pakatan tidak boleh tunai janji kerana semuanya salah kerajaan dahulu. Kerajaan sekarang juga perlukan masa lebih dari 5 tahun untuk tunai janji. (Sebenarnya ketika itu, ekonomi Malaysia sudah lingkup dan Malaysia menjadi sebuah ‘failed state’ kerana dasar-dasar ekonomi yang tidak jelas, u-turn dan menakut-nakutkan pelabur untuk membuat pelaburan jangka panjang)

Untuk meyakinkan rakyat supaya tertipu, Perdana Menteri tua akan sekali lagi menangis dan mengalirkan air mata buaya kerana kononnya Kerajaan gagal tunai janji. (Sebenarnya rakyat dikencing tetapi hasil negara dan wang cukai rakyat, dibahagikan sesama kroni dan anak-beranak selari dengan polisi dendam kesumat yang merugikan negara)


http://pakdin.my/tag/manifesto

http://pakdin.my/tag/pakatan-harapan

(Visited 24 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

43 comments

  1. Vatos Locos

    Kate org “klu jodoh xkemana, klu bodoh tk kemana2, klu penipu lg tk kemana2”

  2. Amieragusto Amieragusto

    Sembang mambang..ko ni maddey
    Pieeeee rahhhhh…hang pi makan chendoiii la

  3. Sabry Abby

    Napa nk tnggu 5 taun lg..jnji hrus di tunaikn..bru btl krjaan yg fkrkn rkyt…

  4. Ummu Khair

    Teruskan lah menipu..fitnah ..
    putar belit..zalim ..tamak ..rakus sampai ke lubang kubur..

  5. Mokhtar Proton

    brape lh agaknya upah sehari share benda2 cmni..

  6. Halim Lim

    Ph trbaik!truskn usaha..hapuskn rejim perompak..

  7. Kuzaini Adam

    Pakdin kaki jilat jubo tahik rosmah…TU pasal Allah Swt cacatkan mata pakdin bulau..dok sedap jilat smpai mata Naik juling…masih x sedar kediri lagi..

  8. Faizal Esca

    sudin kaki jilat batu peler…upah sruh dia jilat batu peler je..

  9. Nurul Ain

    kene tungu muty tua ningal bru rakyt hdup aman

  10. Awalludin Din

    Kroni di utamakan, Janji cepati,rakyat tgg beban krj pakatan haprak.

  11. Rafileo Fahezlyn

    Apa cerita protes tuntut janji 100 hari????

  12. A Rahman Helmi

    Eh kata martabatkan bahasa melayu, apamaksud perkataan tu. Ada ka?

  13. Mohd Hanif Mohd Ali

    Reka cerita la tu. Tk mampu mentadbir negara. Tu yg cuba mengalih pandangan rakyat dgn mcm2 rekaan fitnah tapi tak berjaya. Nah skrg baru nk declare selepas idea najib di tiru dan cuma di tukar nama. Budak kecik pun bole buat. Tukar nama je

  14. Zaizul Affandi

    lu bising lu undi PH ke? rakyat tolak jibby and the lanun serta pendedak kerana dah menyampah

  15. Shahril Appache

    Kalo dia undi ph,tdop la bising2,kurg cdik gop lu ni bai,komen bodo sokmo.

  16. Kerala Jibon

    Khalid samad tu pesal??
    High ketum ke time tu

  17. Vera Veri

    Kami undi PH bukan kerana janji 100 hari
    Kami tak baca pun manifesto janji 100 hari bila mengundi 9 Mei
    Semua tentang manifesto kami tak peduli
    Kami hanya peduli untuk kalahkan kerajaan pencuri
    Kami hanya peduli untuk kalahkan parti yg berkawan dengan pencuri
    Kau tak perlu tuduh itu ini
    Kami tak pernah sesal membuat pilihan bistari
    Modal janji 100 hari yg kau ulang-ulang sudah basi
    Kau carilah modal baru untuk bela sang pencuri

  18. Zakaria Sahak

    Berkata benar itu memang baik (digalak)kan.
    Namun sesuatu yang tidak benar amat hina disisinya..
    Tempat yang hina disisinya kelak sepatut semua telah mengetahuinya jika mengakui diri menganuti agama Islam…
    Kita seharusnya lebih memahami apa yang dikomen…

  19. Senja Dibatas Kota

    yg puak bn ni dok kalut dgn janji ph ni dah kenapa, xde kena mengena dgn hampa pun, apa masa pru dulu hampa pangkah ph ke, ke sbb xdapat dedak babi, sbb tu meroyan,, kami sokong ph pun xde mengelabah pun, yg penting kes najib dah kantoi..tggu masa nk ke sg buluh…haram jadah punya umno…

  20. Sawal Suramin

    Selogan Tun Tahun 1982
    1. BRRSEH ..01 hingga 05 dapat. LGBT
    2. CEKAP. banyak tipu 100 hari
    3. AMANAH….Anak Tun belionair
    Rakyat hanya dapat angka 100

  21. Hi San

    Ye benar, kami pun tak peduli walau byk janji manifesto tidak ditunaikan PH. Kami faham situasi, kami nak yang penting BN tumbang, itu je….

  22. Airika ReeWee Shukri Ryth

    Cuba admin kick retard Ni,lehke survive penurunan click bait blog posting pincisanya menurun

  23. Arm T Aly

    21/60/100 KHIK KHIK KHIK.. ,,,Limo tahun lagi CAI simpon skek BENGGAP cow utk tahun depan pulak????? tak kan tahun depan nak tanya soklan sama KAHAK KAHAK KAHAK

  24. Kamarudin Noriah

    Makna nya korg atasan ph kenyang kat rakyat ckp tak da duit nk bantu barang semua naik harga gaji tak naik

  25. Rashid Manaf

    PM ke-4 kata melayu mudah lupa jadi persoalan ini akan dikumpul smpi pru 15. ok kpd mahacai sila bersedia dgn soalan exam ni.haha

    kenapa malaysia tk bangkrap
    kenapa rizab BNM besar 100 billion usd
    kenapa projek2 lama diteruskan
    kenapa ekonomi malaysia kukuh
    kenapa 1MDB punya company tk ditutup. adekah mendatangkan keuntungan
    kenapa Bank dunia puji pertumbuhan ekonomi malaysia
    kenapa sst 10% dan cukai perkhidmatan 6%
    pekerja melayu yg kontrak pon rmi kena buang?? kalu bangsa lain berani atau tk nk buang mcm tu je
    kenapa harga sawit jatuh teruk lps ph ambik alih?? melayu byk rugi.
    kenapa sibuk benar dgn UEC sedangkan byk isu lain lagi penting.sijil SPM tk sesuai ke?
    jumpa tk lg bukti pas terima 90 juta??
    kenapa sibuk nk ubah cara kawad sedangkan ATM perlukan peruntukan persenjataan lebih bsr utk jaga keselamatan negara??
    kenapa sekolah persendirian cina blh dpt peruntukan drpd kerajaan??
    -kelebihan orang melayu sikit2 kena hakis. btllah, masing2 hanya jaga bangsa masing2 sahaja. tk adenya perpaduan. jgn hipokrit.
    kenapa tol tak boleh dimansuhkan seperti yang dijanjikan??
    kenapa sibuk nak naikkan komunis?? komunis dah bunuh rmi org melayu,cina dan india
    kenapa sibuk nk claim melayu ni pendatang?? malu dg asal asul sendiri ke??
    dah lulus cukai?? puas ati naik harga barang bulan 9 tahun 2018 nanti. jgn lari masuk gua pulak masa tu
    LGBT dah mula tuntut hak macam2 . slh sape?? dimana hak manusia yg normal?? adakah manusia normal perlu berpindah ke dimensi lain??
    tapi satu je aku sokong. PM kata nk naikkan harga air jual ke Singapura. haa. tepuk.hehe
    kenapa kerajaan pas terengganu blh selesaikan manifesto dlm 100 hari tapi kerajaan Ph tk blh.haha
    dah cukop 100 hari pd 16.8.2018. mcm mane sume sedap tk kena kencing
    -DAP nk tuntut 999 tahun pajakan bagi kampung baru. amacam org melayu mahacai yg perasan diri pandai walaupun duk kat bandar tapi otak cap ayam. org nasihat dulu tk nk dgr. skrg kena berak menyembur

  26. Muhammad Jaafar

    Penyokong Ph tak kesah pun janji 100 hari manifesto. Kamu penyokong bn umno bajip kenapa. Meroyan walhalntak mengundibtak sokong Ph pun.

  27. Yatim Suimi

    Semua pembelit… rakyat juga jdi mangsa…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...