Loading...
Home / :: BLOG :: / LIM GUAN ENG ADALAH AHLI POLITIK DI MALAYSIA YANG PALING TIDAK BERPRINSIP DAN PEMBOHONG.

LIM GUAN ENG ADALAH AHLI POLITIK DI MALAYSIA YANG PALING TIDAK BERPRINSIP DAN PEMBOHONG.

Seolah-olah kita semua dalam keadaan koma selama 22 tahun atau kita semua benar-benar lupa dan tidak tahu apa-apa yang DAP pernah katakan mengenai Malaysia – time-bomb, negara gagal, skandal-mega, krisis ekonomi 1985 dan 1998. Tiada skandal RM30b Forex, tiada kroni IPP, tiada status bumi yang merosakkan perekonomian kita, tidak ada skandal PKFZ diluluskan oleh Mahathir. Tidak ada.. tidak ada…

Dan juga Mahathir tidak pernah menuduh Lim Kit Siang atau DAP sebagai rasis. Tidak pernah.. tidak pernah.

Tiba-tiba, hanya karena Mahathir sekarang berada di pihak mereka, Lim Guan Eng mengatakan Mahathir tidak pernah rasis dan berjaya mentadbir negara dan memacu ekonomi dengan baik selama 22 tahun.

Lim Guan Eng adalah benar-benar TIDAK BERPRUNSIP dan PEMBOHONG BESAR YANG MEMALUKAN.

Loading...

Kasihan penyokong DAP dipaksa untuk mendengarkan dan mempercayai pembohongan terang-terangan beliau.

LGE adalah orang tanpa prinsip. DAP adalah parti tanpa prinsip.

Itu berarti apa pun yang telah diperkatakan selama 22 tahun di puluhan ribu ceramah, laporan, wawancara adalah pembohongan semata-mata, kan?

Jadi, mengapa harus ada orang yang masih mempercayai DAP lagi?

20161205-lim-guan-eng-pembohong


Tindakan Najib main isu perkauman tanda terdesak, kata Guan Eng

Tindakan Umno memainkan isu perkauman adalah tanda ia berada dalam keadaan terdesak, kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Beliau berkata, tidak seperti presiden semasa Umno Datuk Seri Najib Razak, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak pernah menggunakan sebarang “taktik kotor” sepanjang 22 tahun beliau memimpin parti.

“Dr Mahathir, pada perhimpunan agung Umno zamannya, tidak pernah menggambarkan DAP sebagai musuh nombor satu beliau.

“Beliau tidak perlu melakukan ini kerana mampu mengurus negara dan ekonomi dengan baik.

“Tetapi Najib gagal dan untuk mengalihkan perhatian daripada kegagalan itu, beliau terpaksa menggunakan agama dan bangsa dengan harapan ia akan menakutkan orang Melayu (agar mengundi Umno),” kata Lim dalam ucapan penggulungannya di Persidangan Kebangsaan DAP di sini hari ini .

Menurut Lim, ini susulan Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini menyaksikan pemimpin parti itu melabel DAP sebagai anti-Melayu.

Bagaimanapun Dr Mahathir, yang membuat penampilan mengejut pada persidangan itu pagi ini, berkata daripada pemerhatiannya, DAP nampaknya lebih nasionalis daripada rakan politik Umno, MCA.

“Dr Mahathir fikir kami seperti MCA yang lagu partinya lagu dalam bahasa Cina. Tetapi sekarang beliau tahu ia sebenarnya dalam bahasa kebangsaan,” kata Lim.

“Beliau berkata BN (Barisan Nasional) lebih perkauman daripada DAP dan ini penting bagi kami kerana malah bekas perdana menteri mengiktiraf semangat berbilang kaum kita.

“Kami bertempur untuk perjuangan kami selama lebih 50 tahun dan ada mengatakan kami bodoh berbuat demikian, tetapi ia kini tidak lagi.”

Pengiktirafan Dr Mahathir terhadap DAP adalah pemangkin, tambah Lim dan dianggap amat diperlukan sebagai galakan untuk parti terus bergerak ke hadapan dalam usaha meyakinkan rakyat ia bukan parti “cauvinis” seperti didakwa Umno itu.

“Jika kita boleh melakukan ini, saya boleh jamin 50 tahun dari sekarang, kita masih ada.

“Najib mahu memusnahkan kita dalam pilihan raya umum akan datang. Tetapi mari kita tunjukkan kita adalah parti untuk rakyat manakala BN adalah parti yang akan memusnahkan masa depan mereka.”

(Visited 38 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

61 comments

  1. Kudus Abu Bakar

    nuka sial m’sia jahanam boleh lari s’pore…h.kong…taiwan…gi mampos melayu…itu yg ada dlm kepala hotak siol siol ni..

  2. Hayzam Ahmad

    Sepatutnya bodyguard yg tembak datuk m dkt penang seharusnya tembak cibaini sekali.

  3. Rosli Hashim

    Tak ingat dah lupa siapa masukkan awak dalam Taiping Tampa bicara sekarang jilat habis . Manusia begini jenis APA tak faham langsong

  4. Zul Amin

    Masuk taiping sebab masa tu pertahankan anak melayu kes rogol .

  5. Sea Gipsy

    hmmm…tak berprinsip la sgt..menteri2 tu prinsip abis….hahaha….hak bn sume terbaek..tulus…suci….

  6. Faizal Maksom

    Perdana Menteri yg penipu camne lak admin?kejap kata 2.6b bukan dia punya,kejap kata nama dlm akaun salah,kejap kata wang derma…yg tu kategori apa lak?

  7. Igatt Mancal

    hehe bersih 5 telah berjaya tumbang kn bn. pm skg dh btukar. skg kit siang jd pm ganti najip. timblan kit siang guan eng. ada pm bru skg

  8. AzRi AiNn

    DAPigs kafir harbi komunis sial dan celaka babi Haktuiiii

  9. Zul Amin

    Mu islam ke ?
    Guano mulut mu penuh babi lafir harbi ?
    Mu Tuhan ke ?
    Kenapa kita minta bantuan banyak dari Komunis China ?

  10. Marz Lieyna

    Ha…ha..betul tu…dap yg selama ni tuduh madey penyamun besar…skrg dok puji puja madey….ada makna tu

  11. Hasnon Bin Zainol Hasnon

    Dh namanya cayanunalif..klu tk menipu bkn dia la.. Tkda kamus dosa..pakai jubah pakai serban canm alim ulama pun dia boleh buat.. Janji melayu percaya..jd cm singapura.

  12. Najib Kassim

    Yer betul.. babi kontot jho low pun sama…

  13. Najib Kassim

    Yer betul.. babi kontot jho low pun sama…

  14. Jeff Frado

    Dr m buang komunis dari msia najib masukan komunis asli dari negara china masuk msia,siapa yg gadaikan msia? ada otak pakai jgn maruah tergadai angkara kita yg sokong dia,cetek otak rasis

  15. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  16. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  17. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  18. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  19. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  20. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  21. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  22. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  23. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  24. Buyung Tembaga

    Dulu DAPig kata Malaysia nak muflis selama mana May Day memerintah… Sekarang kata bagus pulak nak ‘muflis’ tu rupanya. So selama ini DAPig menipu berkaitan muflis.

  25. Habib Hasnol

    Dlm sejarah dunia ade x pemimpin yg mcm tun yg sanggup rosakkan apa yg telah dibina sekian lama..

  26. Habib Hasnol

    Dlm sejarah dunia ade x pemimpin yg mcm tun yg sanggup rosakkan apa yg telah dibina sekian lama..

  27. Habib Hasnol

    Dlm sejarah dunia ade x pemimpin yg mcm tun yg sanggup rosakkan apa yg telah dibina sekian lama..

  28. Habib Hasnol

    Dlm sejarah dunia ade x pemimpin yg mcm tun yg sanggup rosakkan apa yg telah dibina sekian lama..

  29. Habib Hasnol

    Dlm sejarah dunia ade x pemimpin yg mcm tun yg sanggup rosakkan apa yg telah dibina sekian lama..

  30. Ir Muhammad Radzi Yusop

    Ada. ….pada zaman dulu2 punya cerita …Tikus baiki labu..

  31. Wan Dy

    Sekali cina musibat ni buat u turn da..ha3

  32. Kang Sabtu

    lek la..jibby tgh ejas loan dr beijing

  33. Shaf Ie

    FUCK you Dapig,ckp serupa pantat BABI.

  34. Shaf Ie

    FUCK you Dapig,ckp serupa pantat BABI.

  35. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  36. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  37. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  38. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  39. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  40. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  41. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  42. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  43. Blackk Mous

    Tun mathatir tidak layak digelar seorang negarawan kerana dia buruk burukan malaysia diluar negara sana…seorang negarawan negara pati umno tidak mungkin akan khiatan pada pati sendiri….kerana marahkan nyamuk habis kelambu, tilam ,bantal rumah dibakarnya……kit siang dap dikatakan baik…dulu kata lain sekarang kata lain….

  44. Azmi Abdullah

    Tanye LGE mane pi brjuta wang ringgit projek batal terowong dasar laut , LGE RASIS org lslam .

  45. Azmi Abdullah

    Tanye LGE mane pi brjuta wang ringgit projek batal terowong dasar laut , LGE RASIS org lslam .

  46. Hana Noorul

    Kalau org islam ni..namanya munafik..tempatnya dlm neraka jahanam..

  47. Hana Noorul

    Kalau org islam ni..namanya munafik..tempatnya dlm neraka jahanam..

  48. Hana Noorul

    Kalau org islam ni..namanya munafik..tempatnya dlm neraka jahanam..

  49. Halim Halim

    Pe dia kisah….. pe yg lps tggapn songsang vavi tu x ggutkn vavi2nya… yg ptg vavi2 dah btkn si bebal2 yg lain ikut rentak vavi tu. . Bikn isu panas… tmbh lg berapi… senang2 jer vavi yg ln ikut bt isu lain plak.. ironik nya vavi2 ni memperbodohkn bebal… vavi ni mmb lg dulu suka main panas sbg .. di sebalik tu… mmg vavi berjaya dlm hal2 lain…kemarahn bsngsa…pecahn parti… mengkudakn si bebal… yg lain cri sendiri…

  50. Mohd Taufik

    Dulu tun M musuh no 1 Dapig…skrg jilat…jilake tul…huhuhu

  51. Suhana Omar

    Cina lahnat mmg x sedar diri…tgk muka pon tau…..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...