Saturday - July 31, 2021 @ 03:08
BERITAEKONOMIMahathir dan Guan Eng buat hal dalam Khazanah hingga lesap wang negara...

Mahathir dan Guan Eng buat hal dalam Khazanah hingga lesap wang negara sehari RM 2 Bilion

#MahathirBapakPenyamunNegara #MahathirBapakKroni #Dosa-DosaMahathir

Inilah faktor utama staff khazanah letak jawatan berjemaah.

6 dari 10 key stock Khazanah telah menjunam cecah lantai berikutan keputusan Pengarah Urusannya, Tan Sri Azman beserta 8 board of directors yang lain melepaskan jawatan serentak 24 Julai lalu.

Khazanah yang mencatat kekayaan tertinggi dalam sejarah Malaysia dengan nilai RM 160 billion kini berada dalam genggaman Daim Zainuddin dan Nor Yackob yang beribu pejabat di Ilham Tower.

Mahathir gagal membangunkan Khazanah yang ditubuhkan beliau pada 1993 denagn hanya RM 33 billion ketika melepaskan jawatan.

Kini khabarnya sahabat2 bukan bumiputera akan dibawa masuk untuk di faraidkan kekayaan yang ditinggalkan oleh DS Najib Razak itu.

Hukum mereka dengan segala kekuasaan Mu ya Allah

#EmpiricalWatch

https://www.nst.com.my/business/2018/07/394761/6-out-10-khazanahs-key-stocks-bursa-malaysia-lose-rm2-bil-one-day

Berkaitan:

77 COMMENTS

  1. modal PEMBANGKANG DARI LONGKANG
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 PEMBANGANG UMNO BN PAS PIGS skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..DAH KALAH TU DIAM JE LA..X SUKA KERAJAAN SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA hahahahaha

  2. Alhamdulillah Malaysia Baru.. bapak PENYAMUN baru di lantik jadi Pengerusi KHAZANAH. Dikhabarkan sebuah
    Syarikat Bumiputera dapat projek berskala besar bernilai RM 11 JUTA. Sapa kata kerajaan sekarang tidak mendokong dan membantu ekonomi org melayu..

    Siapa shareholder Opcom ?

    DS Mukhriz Mahathir – 23.41%
    Norzietah Zakaria through MOcean Capital Sdn Bhd – 11.16% .

    Norzietah Zakaria wife DS Mukhriz Mahathir

    Siapa Chairman and Executive Director Opcom ?

    Tan Sri Mokhzani Mahathir .

    Cuma kebetulan je nama ayah diorang sama dengan nama PM skrg .

    BR1M dikurangkan , Bantuan Nelayan mansuh , Mybrain ditangguhkan , KGT tak dapat , Bonus kena kurang . Ada 2 orang yang nama ayahnya sama dengan nama PM dapat projek RM11juta . Nak tanya pada macai2 PH yg menyokong PH. Si mamak kutty tua tu bagi apa kat korang??????? kena kencing lagi???

  3. Wednesday, 1 August 2018

    KHAZANAH DI ERA NAJIB YANG MEMALUKAN…..

    Selain 1MDB yang diketahui umum banyak menanggung hutang dan kerugian sehingga kerajaan terpaksa menanggung segala bebanannya, kini Khazanah juga rupa-rupanya tidak kurang “kong kali kongnya” sewaktu era pentadbiran Najib Razak dahulu.

    Belum habis perbualan rakyat mengenai lesapnya wang berjumlah RM3 bilion dalam pelaburan bank yang tidak menjadi di Switzerland, Khazanah juga didapati ada melabur dalam perniagaan pakaian dalam serta coli wanita yang akhirnya menanggung kerugian sebanyak RM80 juta.

    Siapakah yang menasihati Najib Razak sehingga beliau selaku Pengerusi Khazanah setuju untuk melabur dalam perniagaan pakaian dalam dan coli wanita itu?

    Kenapa Khazanah yang dipengerusikan Najib berminat dalam perniagaan seperti itu?

    Tiadakah perniagaan lain yang lebih menarik hati untuk diceburi oleh Khazanah?

    Lebih daripada itu, bagaimana pula boleh rugi sehingga sebanyak RM80 juta banyaknya?

    Apakah tidak dikaji dengan mendalam terlebih dahulu atau penglibatan dalam perniagaan pakaian dalam dan coli wanita itu disebabkan ada muslihat dan kepentingan lain?

    Aduhhh….betul-betul memalukan Melayu begini!!!

    Bayangkan jika Najib, UMNO dan BN tidak tumbang dalam pilihanraya 9 Mei lalu, barangkali lebih banyak kerugian, wang lesap atau penglibatan dalam perniagaan-perniagaan mengarut yang akhirnya semua bebannya terpaksa ditanggung oleh rakyat.

    Sebab itu, apabila Tun Mahathir kini mengambil alih ter Khazanah dengan matlamat utama agar badan pelaburan utama kerajaan itu tidak menyimpang daripada matlamat asalnya, kita sebagai rakyat seharusnya bersyukur dan menerima perubahan itu dengan tangan yang terbuka.

    Yakinilah kemampuan Tun Mahathir dan sebagaimana kita telah memenangkan Pakatan Harapan untuk menjadi kerajaan, kita juga mesti memberi sepenuh keyakinan kepada beliau sebagai Perdana Menteri untuk memastikan Khazanah bukan saja sentiasa berada di landasan yang betul, tetapi juga memperolehi keuntungan dalan setiap pelaburannya.

    Sebagai entiti pelaburan utama kerajaan, memang sepatutnya Tun Mahathir menerajui Khazanah bagi memastikan pelencongan matlamatnya seperti yang berlaku di era Najib dahulu tidak berulang lagi. (ShahbudinHusin 01/08/2018).

  4. aku bg arul konda 5juta tp dia xnk tlg jamin aku..nasib baik ada macai bodoh tlg kutipkn derma..buat drama sket semua percaya..skang akaun aku dh x beku..aku dh kaya balik yahooo..makcik2 yg gadai mas aritu ingat aku nk ganti balik ke? padan muka kena tipu..nasib2..hahahahaha yippi..

  5. BN kerjanya Binasa Negara dan tak habis2 menipu rakyat..dah kalah pun masih nak menipu fakta yg mreka penyebab negara menangung beban hutang yg mengunung..kalau khazanah byak sgat untung kenapa krajaan najib dahulu perlu berhutang dan beri projek mega2 dgn china?knpa tak bagi khazanah je buat projek besar2 tu kerna mreka ada modal?babi sial punya BN..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here