Home / :: BLOG :: / Mahathir Hipokrit – Jual maruah minta bantuan Amerika untuk guling PM Najib – Hishamuddin

Mahathir Hipokrit – Jual maruah minta bantuan Amerika untuk guling PM Najib – Hishamuddin

Rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa mahu mengetuai delegasi pembangkang ke Amerika Syarikat dalam usaha menggulingkan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyerlahkan sikap hipokrasi bekas perdana menteri itu.

Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein semasa menegaskan perkara itu berkata ia berbeza semasa Dr Mahathir menjadi perdana menteri yang tindakan seumpama itu merupakan satu kepantangan baginya.

“Saya tengok dulu masa dia menjadi PM (perdana menteri), benda-benda macam itu pantang bagi dirinya” tuduh bahawa pembangkang-pembangkang menjual maruah, menggadaikan kedaulatan dan cuba meraih simpati kuasa-kuasa lain.

“Tetapi sekarang ini lain pulak. Jadi orang dapat lihat hipokrasi beliau sekarang dan Dr Mahathir sanggup lakukan bila matlamat menghalalkan cara. Cakap tak serupa bikin,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Agenda Pembangunan Perumahan Sembrong di Felcra Sungai 10, Paloh, dekat Kluang Ahad.

Hishammuddin, yang juga Menteri Pertahanan dan Menteri Tugas-Tugas Khas mengulas dakwaan bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim semalam berhubung rancangan pembangkang itu.

Tunku Abdul Aziz mendakwa pertemuan dengan pemimpin politik Amerika Syarikat yang dijangka berlangsung pada 20 Feb itu bertujuan mahu menggulingkan Najib sebagai perdana menteri dan mendapatkan sokongan sekiranya pakatan pembangkang membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum ke-14.

Menurutnya difahamkan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Yassin antara anggota delegasi itu.

(Visited 5 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Harga Gula Dunia Merudum, rejim PH Senyap-Senyap Tax rakyat

Siapa yang untung? Kerajaan kenakan cukai kepada rakyat dalam senyap? Saudagar gula? …………. Harga gula …

99 comments

  1. Muhammad Jaafar

    Mana lebih buruk jual maruah atau jual negara.

  2. Kusy Mark Om Kusy

    Batalkn saja passport babi2 tu. Mereka dh terlampau, di beri peha nk bontot. Jgn nnti nasi dh jd bubur br nk mnyesal. Jgn lengah2 lg babi keturunan keralla ni x sabar nk jadikn si boboboi ni PM itu yg x kesah walaupun jantung dimasuki kuman.. Mampus la ko cpt

  3. Mohd Budin

    Amerika hanya sokong BN pimpinan ds najib

  4. Abd Malik Jamaludin

    Dia ni lagi ,?suka mncarut.memang org umno mcm ni ke

  5. Zah Zah

    Sy harap najib segera ambil tindakan..sy xnak malaysia jatuh ke tangan amarika..susah kita sbg org islam,mathir bukan boleh pegang dunia..stop2lah ..

  6. Kusy Mark Om Kusy

    Abd Malik Jamban ludin…. Eh bodoh nik ajis kata tuhan pun mencarut, skrg ko nk kata ape…aku bkn org umno la ngok ahli pun x…. Aku sokong kerajaan sbb kebaikn yg dh kerajaan buat telah trbukti. Yg pambangang buat plk ape?…. Selain dr fitnah, menghasut mmchbelahkn org melayu..

  7. Abd Malik Jamaludin

    Malas nk layan.saya tahu tahap pendidikan awak.saya tahu awak org mcmana.

  8. Mohd Zakri HJ Ahmad

    ooohhh…nate den gilo kuaso…dio akan lakukan apo sajo..baso benggong…

  9. Zah Zah

    Mathir ni bodo ,jatuh ke amarika jd po zaman jepun dulu tak merdeka susah hidup…tua doh mathir gilo kuasa nk perintah negara..nk masuk kubur dah stop2 lah…najib ok perintah negara…isteri dia terlalu cerdik…sy suka pemerintahan najib

  10. Supian Subarna Subarno

    Sabar jgn cepat terprovokasi.innallaha ma
    Assabiriin

  11. Kusy Mark Om Kusy

    Sebelum ko nilai pendidikn org lain cuba ko cerminkn diri ko, ade x persamaan ny dgn mat saburit

  12. Kusy Mark Om Kusy

    Tong mahataik ni ingat org america nk degar ke salakan dia. Di america tu kbnykn ny adelah keturunan yahudi. Ko ingat org yahudi bodoh mcm ko ke selalu mudah lupa. Org yahudi x kn lupa yg ko kutuk bangsa yahudi memerintah mnggunakan proksi..

  13. Junjani

    Ramai nye yg taksub najib. X sedar yg sibuk bgtau kat rakyat nak jd kwn baik trump tu sape? Gajah depan mata x nampak, semut seberang laut yg di cari..

  14. Zah Zah

    Yang maha mengetahui hanya Allah taala…serah pada Allah…

  15. Junjani

    Jgn buta sgt..bukak minda.. umno pun umno gak.. najib tu kwn baik trump. Dia bangga2kan trump..

  16. Zah Zah

    Yang maha mengetahui hanya Allah..khabar2 angin ni timbul fitnah kalu pecaya…yang maha mengetahui hanya Allah jgn biarkan syaitan pecahkan umat islam sudahlah berpegang pada agama Allah sudah..buang masa duk dgr desas desus yang penting serah pada Allah azza wajjalla…amin ya rabb …

  17. Kusy Mark Om Kusy

    Junjani bodoh…… Trumps x jahat mcm LKSial. LKSial anti islam anti melayu. Ramai melayu2 dh jd babi kpd Dapig..

  18. Kusy Mark Om Kusy

    Kalau najib nk baik dgn trumps pun knp. Ape yg ko sakit. Yg pembangang baik dgn israel dn dpt dana dr israel tu knp ko x bising.. Badut

  19. Zah Zah

    Memang pun…kalu najib baik dgn trump kenapa? Ada pembangunan selagi xniaga yg haram..hok risau loni nate bodo bui negara ko babi lain begap

  20. Mohd Fauzi

    Tambangkan ph dlm PRU 14 .?

  21. Junjani

    Hahaha.. paku dulang paku serpih..ni konpem sang kelembai syg trump.

  22. Junjani

    Ape korg xtau ke sape trump? Zionist.. ooops sorry. Korg mmg syg Zionist..penyokong2 Dan pebdukung Zionist la katakan kan kan ? Hahaha

  23. Zah Zah

    Makluk yg xreti bahasa memang suka tuduh menuduh…xreti bahasa..

  24. Zah Zah

    Yg kau xnak sokong najib suka hati lah pergi berambus..

  25. Junjani

    Paku dulang paku serpih..

  26. Zah Zah

    Mengata orang kau yg lebih..

  27. Zah Zah

    Aku serah pada Allah bab hati ni Allah je yg tahu jgn takabur…hidayah ni milik Allah..

  28. Zah Zah

    Tuhan aku Allah…Tuhan punya bumi kau juga pasti akan mati tp kalau main syaitan duk dlm diri memang dajjal..

  29. Junjani

    Sama la.. ape beza. Tp aku xde la taksub politik atau taksub najib. Aku mampu beza Mana mana yg hak dan mana yg batil. Aku umno gak tp xde la sokong kleptokrasi dan beriya2 nak jd kwn baik trump. Haha

  30. Zah Zah

    Sape taksub…yg tuduh menuduh ni engkau Allah ke ? Allah je yg tahu hati manusia…yg kau menuduh ni kau apa hal..

  31. Zah Zah

    Kau tahu ke isi hati aku???

  32. Zah Zah

    Aku hanya bersaksi tiada Tuhan melainkan Allah dan nabi muhammad rasul Allah..fikir2kanlah..

  33. Zah Zah

    Dari aku duk baloh hal politik ..lantak g bumi ni milik Allah..

  34. Junjani

    Pasal ko beriya sgt sokong najib Dan kutuk madey.. padahal ko sendiri xtau Mana betul Mana salah.. Walhal terang2 nampak najib sokong trump. Kat situ je dah nampak bertapa dia beriya2 nak gi sokong Zionist..

  35. Junjani

    Ok reply ni I respect..

  36. Kusy Mark Om Kusy

    Hoi… Junmonyet…. Bila aku kata aku suka trumps. Aku kata bapk ko LKSial lebih jahat dr trumps. Kalo x faham ayat baca le bnyk kali. Supaya kebodohan tu terhakis sikit.

  37. Kusy Mark Om Kusy

    Najib kwn dgn trumps ape bezanya tong mahataik brkwan dgn george soros kedua2 ny yahudi. Ttp trump x pernah pggil najib bodoh ttp soros memanggil najib moron. Tau ke ape mkna moron tu?.. Org yg paling bodoh diantara yg terbodoh… Yes soros ur definitely rights

  38. Kusy Mark Om Kusy

    Yes tambangkn keturunan ni semua blk ke kralla selpas pru14 ni..

  39. Zah Zah

    Bumi ni milik Allah xsoh koya hebat belako…manusia bodoh belaka Allah bg otok hok cerdik hanya Allah taala saje

  40. Zah Zah

    Bumi ni milik Allah..yang maha cerdik hanya Allah taala saje sb manusia Allah yg bg Akal fikiran tak payah nk panggil bodoh sana sini sb penantian akhirat lebih hebat lg..kalu Allah jadikan gila tetap gila ni koya sguh kecek supo xmampuh

  41. Zah Zah

    Sape2 terasa hati maaf lah yea..bg aku tak dop sapo pun boleh pegang dunia sb Allah penguasa alam..ajal pasti datang…fikir hok tu lebih elok lg..kalu Allah nk bg bumi ni binasa kejap je…fikir2kanlah…

  42. Zah Zah

    Najib ke,mahathir ke,bewok ko,trumps ke..soros ke tetap mati …

  43. Junjani

    Tang mana mahathir kwn dgn George Soros. Ckp pkai fakta la.. mahathir seteruk2 dia.. dia tibai Zionist, amerika, NATO semua depan2.. siap klua cnn interview. Yg taksub najib buat ape? Najib pegi sembah trump siap nak bantu kukuhkan infrastruktur pemimpin Zionist tu.. beza sgt jelas dan terang.. simpan je la bingai tu..buat malu je.. payah nak taksub najib sgt..

  44. Junjani

    Zah Zah sy mohon maaf ye.. x sangka pendirian respectable..ckp benar. Ramai sgt org taksub najib skang..

  45. Zah Zah

    Betul lah sy cakap yang maha cerdik hanya Allah taala saje sb manusia Allah bg akal saje..so tak payah nk bising2 sb bumi kematianya adalah kiamat…ok..najib ke,mahathir ke masuk kubur juga..

  46. Asim Sim

    Mcm tu org islam htr brita utk ttp fb..skt mta bca klu mrh x pn brsopn la skt..tk ska pn dlu apa kerajaan bg balun mcm tu la org mlyu jd mcm syria bru sdr igt politik hya d dunia ja bkn nk leh bwa msk kbur..tk ska pru t jgn pgkh plhn ati bkn ada pksaan dr mn2 menteri pn..bkn sng nk sng tpi bkn ssh nk ssh fkr2kn lh.

  47. Kusy Mark Om Kusy

    Junjani….. Nmpk sngat ko ni ketinggalan zaman.. Mcmana ko boleh x tahu yg madey dh brkawan dgn soros. Ini fakta la ngok. Bkn mcm korg mnyebar fitnah je yg pndai. Yg fakta buat2 x tau. Yg najib tau plk ko dia brkawan dgn trumps. Sdngkn dia ke us sbb hubungan antara krajaan dngn kerajaan. Yg madey sdng melobi duta2 kesatuan eropah minta bantuan mereka utk mnjatuhkn najib tu ko x nmpk plk. Mereka kbnkn ny yahudi, ko x nmpk plk..

  48. Azam Azam

    Rupanya perangai Mader dgn anuar ni Sama je..berpakat..kot

  49. Zah Zah

    Susah senang sebab Tuhan bg rezeki belako..ingat gapo hok ada korek dlm bumi Allah belako…buah2an ,makanan,ikan semua Allah ciptakan…nk buat rumah pun korek dalm bumi Allah ….memang politik xleh masuk kubur,janji masuk syurga ko baloh hal politik? Hok penting beriman pada Allah dan rasulnya…sembah tokkong xrok sb batu buatan sendiri boleh ke mamatika n..kematian ni wujud sb Allah ada..

  50. Zah Zah

    ALLAH TU YG CIPTAKNAN MU XKIRO MU SAPO…PASTI MATI NTI MATI TAHU LAH MCMANANYA…

  51. Asim Sim

    Jgn duk tjk lga psl agama isllam bkn sth mcm tu y slh mti t msk neraka klu tk smpt taubt sesama mnusia y muslim saling mgigtkn tk kra pgkt tau drjt tgi melgit..nk tkut pa psl mti klu kebajikn nt tgi mlgit lain la jhil.

  52. Hasbullah May

    tangkap je madey tu kasi penjara bawah tanah… baru dia nak diam…

  53. Zah Zah

    Hal agama kena royat org kafir xapa sembah tokong..loni duk atas bumi Allah org kafir mana reti gapo2…

  54. Zah Zah

    Orang yg jahil sahaja terasa panas telinga kalu cakap pasal agama sb syaitan duk tutup telinga ..tanya diri mu “” siapa Tuhan kamu”” jawablah Allah yg menciptakan langit dan bumi dan seluruh makluk,””

  55. Zah Zah

    Kalu xtau hal agama..hal islam xpayah jawab lah..kematian bumi adalah kiamat jadi xpayah nk gduh2 hal politik sb tempat org kafir di neraka Allah juga jadi kayu api””

  56. Zah Zah

    Trumps ko sapo tetap mati sb Allah yg maha berkuasa…mati mengadap Allah masa tu baru mu reti nk pikir ketaataan pada Allah.trumps ko mahathir ko..najib ke tetap mati jga xdop sapo boleh pegang dunia kerana bumi ini milik Allah..

  57. Junjani

    Ko baca berita mana? Bingai ko nih.. dah la bengap, xnak amik tau, bebal pulak tuh.. ko bg la sket info Kat mana ko dpt.. setau aku mahathir depan2 tibai soros
    https://youtu.be/xgybFwLIHr0

  58. Junjani

    Itu bru CNN, byk lg Ade klu mencari.. belum berita independent antarabangsa.. ckp biar ade ilmu dol..jgn buktikan diri tu bongok..

  59. Kusy Mark Om Kusy

    Juncunik….. Kalau otak dh brkarat, ape kebenaran pun ko x kn terima. Ko ingat facta yg aku bg tu aku dpt dr bpk ko ke. Berita ape yg ko dpt dr cnn tu bodoh. Berita dr sarawak report tu ko x lapor plk ke. Clare rewcastle brown tu kakak ko ke, tu sbb ko percaya habis. Ko memang raja fitnah le babi. X pyh le ko nk kata taksub najib ke, tp ko yg taksub pembangang tu lg ramai bpk2 dajal yg ko jilat, alketumi le, rapigzi le, tong mahataik le, LKSial le, LGE le, tony puaka le, mat saburit le. Kalau nk ikutkn sampai putus lidah ko menjilat ny.

  60. Kusy Mark Om Kusy

    Perkara yg ko terlepas pandang, Allah maha mengetahui mengapa dia memilih pemimpin yg ade sekarang sbgai ketua kerajaan. Jgn plk ko kata Allah taksub kpd najib. Begitu jgk mngapa Allah panjangkn umur madey, jgn plk ko sorang je yg x tahu

  61. Junjani

    Aik.. bila pulak aku taksub pembangkang.. hahahaha tula. ..Ko nih byk sgt makan semut dgn isap telo..xde fakta cerita main hembus.. walaupun aku x sokong dapig to aku xde la buta nak isap telo jibauk mo1..Mana fakta ko? Taksub sgt ko ni spai benda yg hak dan batil pun x kenal. Byk sgt ke habuan jd macai spai lupa azab Allah..aku umno gal to xde la bebal spai benda salah aku nak dukung.. at least aku tau mana betul mana salah.. isap telo byk sgt brader..jgn jd bebal. Gi masjid lg baik dr bebal sokong org zalim. aku sokong samsul debat jd pm dr biar najib duk Bela penghisap telo mcm ko..hahaha

  62. Junjani

    Paling cikai aku bg. Madey tenyeh depan2 Kat Zionist.. ko bg ape? Bg isap telo boleh la..Ade otak to xde akal..bebal selamanya

  63. Junjani

    Okla. Malas nak layan penghisap telo..kbye. hahahahah.. dah ble ignore dah..

  64. Junjani

    Xpayah nak comment sgt. Gi masjid solat lg bagus..

  65. Junjani

    Ape pun Salam jumaat.. igt aku pesan. Kurgkan makan semut dgn isap telo. Bebal teruk dah nampaknya. Terserlah sgt..

  66. Kusy Mark Om Kusy

    Junjani…. Pukinak ko la anak haram. Ko nk tuduh org tu salah org ni salah. Yg ko tuduh tu ko duduk serumah dgn najib ke. Atau ko dgr ckp Rapuki ramli terlalu bnyk ke. Ko kenal najib pun sbb hari2 gambar dia keluar tv je. Cuba ko fikir kalo yg ko tulis tu fitnah, x berdosa ke ko, atau ko dah maksum. Aku ni bkn ahli umno pun tp aku rasa hidup rakyat malaysia dh cukup selesa. Ape kezaliman pemerintah skrg dh buat?.. Xuba bg tau. Najib rogol bini ko ke. Ko kerja x d byr upah ke. Ko beli mknn kt kedai kerajaan bubuh racun je. Kalau nk ckp guna mulut jangn cakap ikut ponggong…

  67. Junjani

    Fake account detected. Geng isap telo cannot brain which is right or wrong because he is being paid to stand up for macai. He forgets the azab and accepts the pay from kleptokratic ruler.. rentikan je la harapan jd cybertrooper macai.. u have no brain capacity to do so. No facts and no knowledge.. duk maki2 baik x yah.. bring up your facts from international news la.. bukan dr dumber berita macai ye.. try tgk global research ke, rt ke.. duk gali berita msm je.. bebal biased info x guno wahai king bingai..

  68. Junjani

    Hahaha.. bingai terserlah..haha

  69. Junjani

    Aku meniaga sendiri bro.. rezeki bukan najib bg..
    Bukan ahli umno konon.. duk comment Sana sini mcm balaci najib Ade hati kata bukan ahli umno. Hahaha.. gi duk diam2 isap telo org yg byr ko jd cybertrooper.. klu menyalak kat sini maki hamun nampak sgt tahap intelek tu x kemana. Cuba lg ye..

  70. Junjani

    Lain Kali bca hadith sket.. Bab pemerintah zalim dan cukai kpd rakyat.. jgn duk isap telo.. x baik utk akal dan kesihatan

  71. Junjani

    Kbye penghisap telo.. jgn makan semut byk2..

  72. Zah Zah

    Hey hamba Allah..jgn reti nilai org lain xreti baca hadith buka mata yg buta tu aku cakap bumi ni hok Allah xsoh duk baloh hal politik xdop sapo hok boleh pegang dunia semua mati bodoh!

  73. Zah Zah

    Hadith2 ni dari nabi..al quran wahyu Allah org hok fitnah org lain hukum berdosa,ko mu sero panas bila aku kata bumi ni milik Allah..mu pun Allah yg ciptakan sero hebat ko mu kalu mu hebab sgt mu cipta bumi/ ? Sial punya org

  74. Zah Zah

    Sero panas kot bila aku cakp bumi ni milik Tuhan xperlu nk gaduh2 hal politik..sero panas xleh terima hakikat tu jadi begang gitu..biasalah anti najib kan? Najib ke mahathir ke tetap mati sb Allah saje yg berkuasa tak payah nk berebut perintah negara sb bumi mu pijak bumi Allah wahai makluk Allah yg xsedar diuntung..

  75. Zah Zah

    Rezeki Allah yg bg wahai bodoh klau Allah xciptakan makanana mu xleh makan jugak…xsoh koya hebab bodoh …pengakhiran mu kematian..kejahatan tempat neraka…fikir2kanlah wahai bodoh..

  76. Kusy Mark Om Kusy

    Juncunik…. Tau plk ko sakit hati ye anak haram. Aku mintak ko senaraikn kezaliman yg kerajaan buat pd ko tu. Jgan le meroyan ke lain. Aku tanya bini ko najib rogol ke, ko kerja x d byr gaji ke. Tu la jgn fitnah org sembarangan. Fitnah ko tu sampai ke seantero dunia, boleh ke ko mintak maaf nanti. Do u think I was paid?… Hahaha… May be your father paid me as well he cash his brim. Hey bendol yg ko fitnah org tu x dpt azab ke. Lebih berat dr mmbunuh tau.. Ko nk facts ape monyet. Pg dkt google semua fact ko boleh dpt. Itu pun x tau nk cr. Kalau dh x de pengetahuan bljr le, jgn main tembak2 your knowledge are too weak la monyet..

  77. Junjani

    Fitnah ape nye? Bukan Ahmad maslan kata GST boleh turun kan harga brg ke? Statement Kat RTM live..aku tgk live..skang pemimpin menipu depan2..live on tv..Tau2 rege brg naik.. ? Tipu rakyat live beb..fakta secara live tv tu.. GST buat semua harga brg dan perkhidmatan naik.. ko tunjuk sket kat mana GST turun kan harga brg? Itu blom cerita 1mdb, tabung haji, kwsp, sokong trump dsgbnya.. zalim la tu bila pemerintah pegi sokong Zionist..ape yg xde bukti.

    Bukti depan mata..ko guna google ke? Xtau ke yg govt mmg dah filter information? Oo lupa.. hang isap telo lebey..tu yg xble pk lebih dr google tu.. harapkan google ye bang? Haha.. Terserlah kaki isap telo..dah klu ko yakin sgt pd google.. apa kata ko google je biggest kleptocracy in history. Tgk nama sape paling latest naik.. itu antara bukti pemimpin zalim..Allah nak tunjuk.. sorok dlm negara boleh la.. sama mcm bg yahudi Zionist yg ko sorok masuk negara..sape bg masuk? Sblm ni x pernah ade yahudi Zionist masuk msia..no means no.. tp skang dah boleh dah.. siapa bg? Pemimpin la..sama mcm skandal 1mdb.. siapa yg luluskan? Siapa yg tubuhkan? Siapa yg punya persetujuan? Pemimpin la. Sape yg kene byr? Rakyat la..duit 1mdb masuk account personal, berapa byk jenis jwpn dia bg? Total dekat 30 jenis jwpn..Semua jwpn lain2.. last2 pilih jwpn yh dia sendiri rasa jwpn terbaik . duit Pak arab.. wolf of Wall Street Pe cerit? Miranda Kerr? Leonardo DiCaprio?? Handbag Hermes, berlian beli pkai duit simpan dr kecik? X zalim kan?
    So skang dia kata mmg 1mdb satu kesilapan.. dulu dgn jwpn pusing Sana sini..dulu dia nafi semua tp skang kata dia akui sbg satu kesilapan? Benda ni semua statement recorded la. Benda official statement recorded by press. Bukan statement org lain, to statement dia sendiri.. semua jwpn pusing..
    Klu bukan menipu aku xtau la nak panggil ape.. sbb tu aku pesan, Jgn makan semut sambil isap telo. Tp aku faham. Geng isap telo tegar mcm ko.. Mana ade kapasiti akal utk lihat, nilai dan fikir hal2 kebenaran..semua bedal je duit jd cybertrooper.. belahar amik degree PhD bgai.. punya la xde keje, siang jd cybertrooper, mlm jd Uber..ekonomi bagus katanya..opr tau opr? Ade kaji? Faham Kenapa dinaikkan? Pegi la isap telo n makan lgk..klu suka duk jd bebal. Aku suh ko majukan diri. Keluar dr belenggu mentaliti macai.. bukan suh ikut pembangkang atau umngok.klu x ble terima sila isap telo dan makan semut..haha.

  78. Zah Zah

    Xsoh duk agah tak soh koya hok hidup pasti mati..sb Allah tu ada…xsoh koya hebab lah…sb bumi ni hok Allah tak soh baloh hal politik…bumi ni akan temui kematian jgak iaitu kiamat..

  79. Asim Sim

    Drimu tu islam sgt ke nk nilai org bru dua hr bljr mgaji mk tjuk x pla blh belah la bt karen lyn..mcm la mu tu pdai sgt jgn2 lg begap.

  80. Roslee Abdul Aziz

    Kutty biaselah lidah biawak….

  81. Kusy Mark Om Kusy

    Kalo dh bodoh tu ngaku jelah bodoh. Ko nk tahu harga barangan yg turun selepas gst, pg la search dkt google bodog. Ade 233 brgn yg dh turun selepas gst. Dn ko tgk plk brgn yg x d kenakn gst. Jgn lah jd bodoh sampai bila2. Kekada g brgn yg mahal tu peniaga yg sengaja ambil kesempatan naikn harga. Tambahan peniaga mcm ko. Ko nk ckp pasal 1mdb, kes ni dh lama selesai. PAC kata najib langsu g x terlibat dlm kes 1mdb. Yg kata Dr Tan Seng Giaw, naib pengerusi PAC dr prti Dap, kamarudin jaafar dr pkr, tony pua dr dap. Mereka ni semua pembangkng. Nama najib ade dlm 1mdb selepas dia dilantik jd penasihat 1mdb, itu saja. X kn ini pun ko x tau. Ckp pasal facta pandai tp habuk pun x dak. Bodoh. Kwsp plk ape masaalah ny. Swktu zaman madey, wang rakyat dijudikn dlm kes maminco. Kerugian maminco ditutup dgn wang kwsp. Ko tau ke ngok. Tabung hj plk rapuki Ramli buat fitnah konon ny simpanan telah habis. Para pelabur yg percaya bulat2 kata Rapuki ni semua telah mngeluarkn simpanan termasuk yg dlm senarai menunggu ke tanah suci. Akhirnya apabila dkwaan ternyata palsu. Para pelabur mahu memasukn semula dlm tbung haji dgn harapn dpt semula giliran ke tnh suci. Ttp tabung hj suruh daftar blk sbagai pendaftar baru. Ini penganiayaan oleh rapuki ramli. Termasuk ko yg bodoh ni mmpercayai ny. Kemudian dgn fitnah ni lah yg ko kata zalim.. Ko tggulah kes tabung hj dn Rapuki Ramli sdg dlm perbicaraan. Skrg aku nk tanya ko sapa yg zalim.termasuk ko jgk zalim dok terus menabur fitnah… Ko kata ko hisap kote Rapuki Ramli ke….. Tu sbb fitnah ko dgn dia standard sama saja. Tp Rapuki Ramli cerdik sikit x mcm ko tolol molol…

  82. Junjani

    Lupa. Kangkung dah turun harga.. sorry..fakta ko pasal 1mdb biased la.. buh la proof kat sini.. bg fact dr indipendent media. Bukan mainstream..semua fakta ko Dr local source kjaan ke? Lawak beb. Terserlah bingai ko.. beriya2 nak tegakkan benang basah. Hahaha. 1mdb tang mana selesai? Klu dah selesai Kenapa jwpn terkini najib adalah akui bahawa ianya kesilapan. Sedangkan masa mula2 dulu dia kata dia x terbabit. Dia bg pc kut masa tu.. Dan kenapa semua jwpn dia sentiasa lain2? Penipu je jwp lain2.. kan nampak kaki kencing tu. Bab GST ko salahkan peniaga pulak.. ?
    Dah semua peniaga kene GST. Punca asal adalah GST bukan peniaga..
    Ape peniaga dpt dr GST? Yg balun gst sape? Peniaga ke yg balun duit gst? 233 baranga turun sbb GST? Brg ape tuh? Rakyat guna hari2 ke brg tuh? 1mdb satu dunia belum selesai. Kat msia je kata dah selesai walaupun hakikatnya menyeleweng..

  83. Junjani

    https://www.globalresearch.ca/us-attempting-regime-change-in-malaysia-fact-or-fiction/5316984

    Tuh kasik hadam. Ade byk lgk aku bole bg. Bukan berita atau info media tempatan atau biased pd kjaan mahupun pembangkang..
    At least aku berani tunjuk yg aku x biased pd sesiapa.

    Bukan mcm ko. Idup makan hasil fitnah. Bg anak bini sedara mara makan duit hasil fitnah politik. Hahaha

  84. Kusy Mark Om Kusy

    Ho junjani bodoh….. Habis tu knp najib ke amerika dia x kena tgkp. 1mdb kes d malaysia la bongok. X de kene mngena dgn negara luar. Ini semua rncngn tong mahataik. Dia trpksa gunakn us5 juta untuk mengsensasikn 1mdb.tp smpai skrg habuk pun tarak. Monyet bbodoh mcm kamu tu boleh lah kena tipu. Ko tunggu lah pru14 ni. Siapa yg Allah pilih…. Jgn plk nnti ko kata nnti Allah tksub pd najib

  85. Junjani

    Pasal dia dah byr la. Hahahah.. cash is king kan?? Ko igt duit kwsp bwk pi sembah trump tu but ape? Ape xde negara lain ke lgk hebat Dr amerika tuh?
    Ape ade dgn pru14? Xde beza dgn pru14 lain kut.. Konpem bn menang kut. Bayar sajaa…sistem demokrasi terpimpin ni sistem korup. Byr je settle masalah. Mmg basis sistem tu sendiri dah korupted. Sbb tu siapa Ade cash dia la king. Xkan x nampak kut. Satu dunia mcm tu. Lain la klu satu dunia pkai sistem mcm sistem khalifah Islam.
    Ko kutuk pembangkang Kat aku x guna beb. Ko dgn pembangkang semua sama je. Hahaha
    Ape ko igt msia pkai sistem syura ke? Bodo..haha

  86. Junjani

    Igt sket. Duit makan hasil sebar fitnah nak jwb dlm kubur. Bape byk dah ko makan? Hahaha

  87. Abd Malik Jamaludin

    Hebat betul tun, dapat mempengaruhi kerajaan amerika utk menggulingkn kerajaan kleptokrasi najib.kalau fikir cara mudahlh kerajaan amerika tak kn lh begitu bodoh utk mempercayai bulat bulat dakwaan tun trhadap penyelewengan yg najib lakukn.lagi pun najib langsung tak berani buat bntahanan kpd kerajaan amerika kerna peguam negara amerika menuduh najib mncuri wang 1mdb.najib tak berani saman pun kerajaan amerika dan bbc kerana membuat tuduhan itu.rakyat malaysia sentiasa menanti tindakan dari najib kerana tuduhan itu sungguh memalukan rakyat malaysia yg ada maruah.

  88. Kusy Mark Om Kusy

    Eheheh….. Junjani anak haram. Ko lupa plk ko yg tabur berbagai fitnah, ko nk tuduh org. Cuba la muhasabah diri. Aku bkn bngsat mcm ko dn mak bpk ko. X buat fitnah sehari jd gila babi mcm babi

  89. Kusy Mark Om Kusy

    Aku bkn mcm ko harap duit haram nk hidup. Berniaga pun x jujur menipu. Mkn lah ko, nnti dapat azab br ko tau

  90. Kusy Mark Om Kusy

    Jambanludin….. Bengap betul la ko ni. Kerajaan amerika x boleh ambil tindakn la bodoh sbb mereka tidak pun menyebut nama najib. Yg di sebut mo1 atas permintaan barua2 tong mahataik. Kalau tidak mengapa mereka x tngkap najib swaktu najib ke amerika. Bermakna mo1 tu bkn najib. Knp ko ni jamban begitu bodoh sgt.

  91. Zah Zah

    Yg bengap kau ..xreti bahasa…kau cerdik ke? Aku rasa lg bodoh xreti baca apa org tulis

  92. Zah Zah

    Aku islam..Tuhan aku Allah..Tuhan mu tokong..mu lupa ko mu makan dari hasil bumi Allah..bakpo xmintok dgn tokong mu makanan nyo bahlul..

  93. Asim Sim

    Org y kta bdh kt org lain sbnrnya lg bhlol n 10x bdh mu tau tk..mu ni dh bta ati ni buta mta lak tokg keprtmu ka melaun mu ni.

  94. Zah Zah

    Hey asim aku xsembah tokong..aku sembah Allah tuhan semesta alam yg mencipta segalanya..Dan juga langit dan bumi..nate tokong mu sembah,bolehko tokong mu cipta bumi/? Jgn buta sgt gak..aku ada akal juga boleh taip kalu mu pesongkan ayat

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: