Mahathir Hipokrit – Jual maruah minta bantuan Amerika untuk guling PM Najib – Hishamuddin

Rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa mahu mengetuai delegasi pembangkang ke Amerika Syarikat dalam usaha menggulingkan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyerlahkan sikap hipokrasi bekas perdana menteri itu.

Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein semasa menegaskan perkara itu berkata ia berbeza semasa Dr Mahathir menjadi perdana menteri yang tindakan seumpama itu merupakan satu kepantangan baginya.

“Saya tengok dulu masa dia menjadi PM (perdana menteri), benda-benda macam itu pantang bagi dirinya” tuduh bahawa pembangkang-pembangkang menjual maruah, menggadaikan kedaulatan dan cuba meraih simpati kuasa-kuasa lain.

“Tetapi sekarang ini lain pulak. Jadi orang dapat lihat hipokrasi beliau sekarang dan Dr Mahathir sanggup lakukan bila matlamat menghalalkan cara. Cakap tak serupa bikin,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Agenda Pembangunan Perumahan Sembrong di Felcra Sungai 10, Paloh, dekat Kluang Ahad.

Hishammuddin, yang juga Menteri Pertahanan dan Menteri Tugas-Tugas Khas mengulas dakwaan bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim semalam berhubung rancangan pembangkang itu.

Tunku Abdul Aziz mendakwa pertemuan dengan pemimpin politik Amerika Syarikat yang dijangka berlangsung pada 20 Feb itu bertujuan mahu menggulingkan Najib sebagai perdana menteri dan mendapatkan sokongan sekiranya pakatan pembangkang membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum ke-14.

Menurutnya difahamkan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Yassin antara anggota delegasi itu.

99 Replies to “Mahathir Hipokrit – Jual maruah minta bantuan Amerika untuk guling PM Najib – Hishamuddin

  1. Hebat betul tun, dapat mempengaruhi kerajaan amerika utk menggulingkn kerajaan kleptokrasi najib.kalau fikir cara mudahlh kerajaan amerika tak kn lh begitu bodoh utk mempercayai bulat bulat dakwaan tun trhadap penyelewengan yg najib lakukn.lagi pun najib langsung tak berani buat bntahanan kpd kerajaan amerika kerna peguam negara amerika menuduh najib mncuri wang 1mdb.najib tak berani saman pun kerajaan amerika dan bbc kerana membuat tuduhan itu.rakyat malaysia sentiasa menanti tindakan dari najib kerana tuduhan itu sungguh memalukan rakyat malaysia yg ada maruah.

  2. Susah senang sebab Tuhan bg rezeki belako..ingat gapo hok ada korek dlm bumi Allah belako…buah2an ,makanan,ikan semua Allah ciptakan…nk buat rumah pun korek dalm bumi Allah ….memang politik xleh masuk kubur,janji masuk syurga ko baloh hal politik? Hok penting beriman pada Allah dan rasulnya…sembah tokkong xrok sb batu buatan sendiri boleh ke mamatika n..kematian ni wujud sb Allah ada..

    1. Junjani….. Nmpk sngat ko ni ketinggalan zaman.. Mcmana ko boleh x tahu yg madey dh brkawan dgn soros. Ini fakta la ngok. Bkn mcm korg mnyebar fitnah je yg pndai. Yg fakta buat2 x tau. Yg najib tau plk ko dia brkawan dgn trumps. Sdngkn dia ke us sbb hubungan antara krajaan dngn kerajaan. Yg madey sdng melobi duta2 kesatuan eropah minta bantuan mereka utk mnjatuhkn najib tu ko x nmpk plk. Mereka kbnkn ny yahudi, ko x nmpk plk..

    2. Juncunik….. Kalau otak dh brkarat, ape kebenaran pun ko x kn terima. Ko ingat facta yg aku bg tu aku dpt dr bpk ko ke. Berita ape yg ko dpt dr cnn tu bodoh. Berita dr sarawak report tu ko x lapor plk ke. Clare rewcastle brown tu kakak ko ke, tu sbb ko percaya habis. Ko memang raja fitnah le babi. X pyh le ko nk kata taksub najib ke, tp ko yg taksub pembangang tu lg ramai bpk2 dajal yg ko jilat, alketumi le, rapigzi le, tong mahataik le, LKSial le, LGE le, tony puaka le, mat saburit le. Kalau nk ikutkn sampai putus lidah ko menjilat ny.

    3. Aik.. bila pulak aku taksub pembangkang.. hahahaha tula. ..Ko nih byk sgt makan semut dgn isap telo..xde fakta cerita main hembus.. walaupun aku x sokong dapig to aku xde la buta nak isap telo jibauk mo1..Mana fakta ko? Taksub sgt ko ni spai benda yg hak dan batil pun x kenal. Byk sgt ke habuan jd macai spai lupa azab Allah..aku umno gal to xde la bebal spai benda salah aku nak dukung.. at least aku tau mana betul mana salah.. isap telo byk sgt brader..jgn jd bebal. Gi masjid lg baik dr bebal sokong org zalim. aku sokong samsul debat jd pm dr biar najib duk Bela penghisap telo mcm ko..hahaha

    4. Junjani…. Pukinak ko la anak haram. Ko nk tuduh org tu salah org ni salah. Yg ko tuduh tu ko duduk serumah dgn najib ke. Atau ko dgr ckp Rapuki ramli terlalu bnyk ke. Ko kenal najib pun sbb hari2 gambar dia keluar tv je. Cuba ko fikir kalo yg ko tulis tu fitnah, x berdosa ke ko, atau ko dah maksum. Aku ni bkn ahli umno pun tp aku rasa hidup rakyat malaysia dh cukup selesa. Ape kezaliman pemerintah skrg dh buat?.. Xuba bg tau. Najib rogol bini ko ke. Ko kerja x d byr upah ke. Ko beli mknn kt kedai kerajaan bubuh racun je. Kalau nk ckp guna mulut jangn cakap ikut ponggong…

    1. Fake account detected. Geng isap telo cannot brain which is right or wrong because he is being paid to stand up for macai. He forgets the azab and accepts the pay from kleptokratic ruler.. rentikan je la harapan jd cybertrooper macai.. u have no brain capacity to do so. No facts and no knowledge.. duk maki2 baik x yah.. bring up your facts from international news la.. bukan dr dumber berita macai ye.. try tgk global research ke, rt ke.. duk gali berita msm je.. bebal biased info x guno wahai king bingai..

    2. Juncunik…. Tau plk ko sakit hati ye anak haram. Aku mintak ko senaraikn kezaliman yg kerajaan buat pd ko tu. Jgan le meroyan ke lain. Aku tanya bini ko najib rogol ke, ko kerja x d byr gaji ke. Tu la jgn fitnah org sembarangan. Fitnah ko tu sampai ke seantero dunia, boleh ke ko mintak maaf nanti. Do u think I was paid?… Hahaha… May be your father paid me as well he cash his brim. Hey bendol yg ko fitnah org tu x dpt azab ke. Lebih berat dr mmbunuh tau.. Ko nk facts ape monyet. Pg dkt google semua fact ko boleh dpt. Itu pun x tau nk cr. Kalau dh x de pengetahuan bljr le, jgn main tembak2 your knowledge are too weak la monyet..

    3. Fitnah ape nye? Bukan Ahmad maslan kata GST boleh turun kan harga brg ke? Statement Kat RTM live..aku tgk live..skang pemimpin menipu depan2..live on tv..Tau2 rege brg naik.. ? Tipu rakyat live beb..fakta secara live tv tu.. GST buat semua harga brg dan perkhidmatan naik.. ko tunjuk sket kat mana GST turun kan harga brg? Itu blom cerita 1mdb, tabung haji, kwsp, sokong trump dsgbnya.. zalim la tu bila pemerintah pegi sokong Zionist..ape yg xde bukti.

      Bukti depan mata..ko guna google ke? Xtau ke yg govt mmg dah filter information? Oo lupa.. hang isap telo lebey..tu yg xble pk lebih dr google tu.. harapkan google ye bang? Haha.. Terserlah kaki isap telo..dah klu ko yakin sgt pd google.. apa kata ko google je biggest kleptocracy in history. Tgk nama sape paling latest naik.. itu antara bukti pemimpin zalim..Allah nak tunjuk.. sorok dlm negara boleh la.. sama mcm bg yahudi Zionist yg ko sorok masuk negara..sape bg masuk? Sblm ni x pernah ade yahudi Zionist masuk msia..no means no.. tp skang dah boleh dah.. siapa bg? Pemimpin la..sama mcm skandal 1mdb.. siapa yg luluskan? Siapa yg tubuhkan? Siapa yg punya persetujuan? Pemimpin la. Sape yg kene byr? Rakyat la..duit 1mdb masuk account personal, berapa byk jenis jwpn dia bg? Total dekat 30 jenis jwpn..Semua jwpn lain2.. last2 pilih jwpn yh dia sendiri rasa jwpn terbaik . duit Pak arab.. wolf of Wall Street Pe cerit? Miranda Kerr? Leonardo DiCaprio?? Handbag Hermes, berlian beli pkai duit simpan dr kecik? X zalim kan?
      So skang dia kata mmg 1mdb satu kesilapan.. dulu dgn jwpn pusing Sana sini..dulu dia nafi semua tp skang kata dia akui sbg satu kesilapan? Benda ni semua statement recorded la. Benda official statement recorded by press. Bukan statement org lain, to statement dia sendiri.. semua jwpn pusing..
      Klu bukan menipu aku xtau la nak panggil ape.. sbb tu aku pesan, Jgn makan semut sambil isap telo. Tp aku faham. Geng isap telo tegar mcm ko.. Mana ade kapasiti akal utk lihat, nilai dan fikir hal2 kebenaran..semua bedal je duit jd cybertrooper.. belahar amik degree PhD bgai.. punya la xde keje, siang jd cybertrooper, mlm jd Uber..ekonomi bagus katanya..opr tau opr? Ade kaji? Faham Kenapa dinaikkan? Pegi la isap telo n makan lgk..klu suka duk jd bebal. Aku suh ko majukan diri. Keluar dr belenggu mentaliti macai.. bukan suh ikut pembangkang atau umngok.klu x ble terima sila isap telo dan makan semut..haha.

    4. Kalo dh bodoh tu ngaku jelah bodoh. Ko nk tahu harga barangan yg turun selepas gst, pg la search dkt google bodog. Ade 233 brgn yg dh turun selepas gst. Dn ko tgk plk brgn yg x d kenakn gst. Jgn lah jd bodoh sampai bila2. Kekada g brgn yg mahal tu peniaga yg sengaja ambil kesempatan naikn harga. Tambahan peniaga mcm ko. Ko nk ckp pasal 1mdb, kes ni dh lama selesai. PAC kata najib langsu g x terlibat dlm kes 1mdb. Yg kata Dr Tan Seng Giaw, naib pengerusi PAC dr prti Dap, kamarudin jaafar dr pkr, tony pua dr dap. Mereka ni semua pembangkng. Nama najib ade dlm 1mdb selepas dia dilantik jd penasihat 1mdb, itu saja. X kn ini pun ko x tau. Ckp pasal facta pandai tp habuk pun x dak. Bodoh. Kwsp plk ape masaalah ny. Swktu zaman madey, wang rakyat dijudikn dlm kes maminco. Kerugian maminco ditutup dgn wang kwsp. Ko tau ke ngok. Tabung hj plk rapuki Ramli buat fitnah konon ny simpanan telah habis. Para pelabur yg percaya bulat2 kata Rapuki ni semua telah mngeluarkn simpanan termasuk yg dlm senarai menunggu ke tanah suci. Akhirnya apabila dkwaan ternyata palsu. Para pelabur mahu memasukn semula dlm tbung haji dgn harapn dpt semula giliran ke tnh suci. Ttp tabung hj suruh daftar blk sbagai pendaftar baru. Ini penganiayaan oleh rapuki ramli. Termasuk ko yg bodoh ni mmpercayai ny. Kemudian dgn fitnah ni lah yg ko kata zalim.. Ko tggulah kes tabung hj dn Rapuki Ramli sdg dlm perbicaraan. Skrg aku nk tanya ko sapa yg zalim.termasuk ko jgk zalim dok terus menabur fitnah… Ko kata ko hisap kote Rapuki Ramli ke….. Tu sbb fitnah ko dgn dia standard sama saja. Tp Rapuki Ramli cerdik sikit x mcm ko tolol molol…

    5. Lupa. Kangkung dah turun harga.. sorry..fakta ko pasal 1mdb biased la.. buh la proof kat sini.. bg fact dr indipendent media. Bukan mainstream..semua fakta ko Dr local source kjaan ke? Lawak beb. Terserlah bingai ko.. beriya2 nak tegakkan benang basah. Hahaha. 1mdb tang mana selesai? Klu dah selesai Kenapa jwpn terkini najib adalah akui bahawa ianya kesilapan. Sedangkan masa mula2 dulu dia kata dia x terbabit. Dia bg pc kut masa tu.. Dan kenapa semua jwpn dia sentiasa lain2? Penipu je jwp lain2.. kan nampak kaki kencing tu. Bab GST ko salahkan peniaga pulak.. ?
      Dah semua peniaga kene GST. Punca asal adalah GST bukan peniaga..
      Ape peniaga dpt dr GST? Yg balun gst sape? Peniaga ke yg balun duit gst? 233 baranga turun sbb GST? Brg ape tuh? Rakyat guna hari2 ke brg tuh? 1mdb satu dunia belum selesai. Kat msia je kata dah selesai walaupun hakikatnya menyeleweng..

    6. Ho junjani bodoh….. Habis tu knp najib ke amerika dia x kena tgkp. 1mdb kes d malaysia la bongok. X de kene mngena dgn negara luar. Ini semua rncngn tong mahataik. Dia trpksa gunakn us5 juta untuk mengsensasikn 1mdb.tp smpai skrg habuk pun tarak. Monyet bbodoh mcm kamu tu boleh lah kena tipu. Ko tunggu lah pru14 ni. Siapa yg Allah pilih…. Jgn plk nnti ko kata nnti Allah tksub pd najib

    7. Pasal dia dah byr la. Hahahah.. cash is king kan?? Ko igt duit kwsp bwk pi sembah trump tu but ape? Ape xde negara lain ke lgk hebat Dr amerika tuh?
      Ape ade dgn pru14? Xde beza dgn pru14 lain kut.. Konpem bn menang kut. Bayar sajaa…sistem demokrasi terpimpin ni sistem korup. Byr je settle masalah. Mmg basis sistem tu sendiri dah korupted. Sbb tu siapa Ade cash dia la king. Xkan x nampak kut. Satu dunia mcm tu. Lain la klu satu dunia pkai sistem mcm sistem khalifah Islam.
      Ko kutuk pembangkang Kat aku x guna beb. Ko dgn pembangkang semua sama je. Hahaha
      Ape ko igt msia pkai sistem syura ke? Bodo..haha