Home / :: BLOG :: / Mahathir letak jawatan Penasihat Petronas pada usia 88 tahun kerana sudah tua – Untuk jadi PM semula pada umur 93 tahun tak tua?

Mahathir letak jawatan Penasihat Petronas pada usia 88 tahun kerana sudah tua – Untuk jadi PM semula pada umur 93 tahun tak tua?

20 Oct 2013 – Mukhriz kalah tipis 9 undi sahaja kepada Hishamuddin, sepupu Najib dalam pemilihan UMNO.

2 Dec 2013 – Mahathir mahu letak jawatan sebagai penasihat Petronas dengan alasan dia sudah tua. (tetapi akhirnya u-turn membatalkan hasratnya setelah kononnya dipujuk tetapi sebenarnya tiada siapa datang memujuk beliau)

Dalam sebulan sahaja, Mahathir merajuk dan berdendam terhadap Najib.

Mahathir salahkan Najib kerana kononnya Najib tidak menyokong anak dia tetapi menyokong sepupunya dalam pemilihan UMNO.

http://pakdin.my/kronologi-save-malaysia-mahathir-selamatkan-siapa-sebenarnya-update/

Mahathir kata Najib terhutang budi kepadanya kerana Mahathir kata dia yang angkat Najib jadi Perdana Menteri tetapi Najib tak membalas budi dengan mengangkat anak dia.

http://pakdin.my/apabila-najib-hampir-tidak-menjadi-pm-dan-muhyiddin-tidak-pernah-menaikkan-najib-sebagai-pm/

Ini apa yang ditulis oleh Reuters pada 02 Dec 2013 semasa Mahathir mahu meletakkan jawatan dari Petronas:

_”The 88-year-old Mahathir told reporters he resigned, effective December 1, because doctors had advised him to“slow down”._

_”His departure, however, comes as relations with Prime Minister Najib Razak have grown strained in recent months, particularly over Najib’s refusal to endorse Mahathir’s son for an influential ruling party post. The Petronas board reports directly to the prime minister.”_

_The news of Mahathir’s resignation coincided with the first day of the ruling United Malays National Organisation’s (UMNO’s) annual general assembly, which Mahathir was expected to attend._

_Mahathir’s son, Mukhriz, lost his bid for the influential post of one of three UMNO vice presidents in a party vote barely a month ago. All posts were filled by candidates backed by Najib._

Betul ke?.. terlalu tua pada usia 88 tahun untuk menjadi Penasihat Petronas dan doktor meminta beliau untuk berehat tetapi cukup muda dan sihat pada usia 93 tahun untuk menjadi PM sekali lagi?

Siapa sebenarnya yang cuba dibodohkan oleh Mahathir?

LSS.

20 Oct 2013
http://www.asiaone.com/malaysia/umno-polls-mahathirs-son-defeated-9-votes?nopaging=1

2 Dec 2013
https://www.reuters.com/article/us-malaysia-mahathir-petronas/former-malaysia-pm-mahathir-quits-as-petronas-adviser-idUSBRE9B106720131202

(Visited 3 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Harga Gula Dunia Merudum, rejim PH Senyap-Senyap Tax rakyat

Siapa yang untung? Kerajaan kenakan cukai kepada rakyat dalam senyap? Saudagar gula? …………. Harga gula …

17 comments

  1. Faizal Maksom

    basi la weiiii…tkde citer lain ke?yg takut sgt dgn org tua tu pasal apa?

  2. Mohd Fadhil

    Knpe..telo sudah goyang ke min..hahaha

  3. Mohamed Zuhri Amir

    Umur 88 tahun letak jawatan petronas masuk 93 tahun nk jdi pm pulak tu namanya dh nyanyok ??

  4. Hui Par Ong

    Who will dare to tell the truths … one lady was blown apart … one fell from macc hq … one macc offr was found inside a cemented oil drum … all horribles deaths … R I P … maybe Jho Low will be joining u all soon … amen … ???

  5. Hokage Chai Rasenggan

    Biaq pi laa kat dia…. Tun nak tangkap penyamun2 1MDB… jholow n the geng… Jom kita pakat berdoa agar apek cina nie dpt di tangkap dan didakwa di mahkamah..

  6. Alex Cray

    Bersara ke atau nak selamatkan maruah sebelum Jib kasi pecat?? Sama juga jam dia lintang pukang lari dari Proton?

  7. Noor Isham Ramlan

    Aku percaya, Allah lanjutkan usia tun Mahadhir agar dia dapat memperbaiki kerosakan yg dia sendiri cipta..
    Kerosakan itu tak lain dan tak bukan kerana, mempelopori usaha menaikkan najip razak sebagai perdana menteri.

  8. Noor Isham Ramlan

    Bukan dia nak jadi, tapi majlis presiden pakatan harapan yg melantik, sebulat suara agar tun Mahadhir diberikan tanggungjawab sebagai PM.

  9. Mohamed Zuhri Amir

    Klu mcm tu majlis presiden pakatan harapan lah yg dh nyanyok mcm dh tak yg berkelayakkn dlm pakatan harapan utk d jdikn pm ???

  10. Alex Cray

    Azmin mulanya tak setuju, tetiba pandai U Turn pula sapot Madey ?

  11. Mohamed Zuhri Amir

    Dlm umur 93 tahun terdesak nk selamatkn malaysia yg dh tentu selamat…. Sebnrnya nk selamatkn syarikat ank² dn kroni yg skrg ni menanggung cukai kerajaan beratus juta blum lgi kisah penipuan… Sbb tu anua pernah mengeluarkn kenyataan nepotisma dn kronisma d pentas PAU…. ?

  12. Mohamed Zuhri Amir

    Azmin pn ada cite² nk jdi pm… Tapi isu air pn fail mcmne nk jdi pm hbs satu malaysia takda air… Nayoooo ???

  13. Basir Ismail

    88 tahun itu dah tua utk jadi penasihat Petronas tapi usia 39(93)tahun itu adalah paling sesuai jadi PM sebab banyak tak ingat dan tak tahu… Maklumlah kurang pengalaman.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: